Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Lístky v košickej MHD budú mať vyššiu DPH, ich cena sa však meniť nebude. Staré sa dajú použiť aj v roku 2025.
https://kosice.korzar.sme.sk/c/23430153/listky-v-kosickej-mhd-budu-mat-vyssiu-dph-ich-cena-sa-vsak-menit-nebude.html
Chcem len pochváliť posádku vozu 3530 (Solaris U15 / Garáže Hornádska) za príkladnú starostlivosť o voz a za peknú precíznu vianočnú výzdobu vrátane hudobnej produkcie😉
Nech sa darí, máte moje veľké uznanie!
👍 👍 👍
Prajem všetko dobré v nadchádzajúcom roku (a teším sa na ďalšie zvezenie niekedy nabudúce🙂 )
Šťastný Nový rok
Pridávam sa síce opoždene ale včera nebol čas, prajem každému príjemné prežitie 1. a 2. sviatku vianočného a zbytku roka 2024. Prajem veľa šťastia vám všetkým do roka 2025 a Košickej sekcii imhd spolu s DP prajem rok plný rozvoja, aktivity a napredovania! PF2025
Stastne a vesele Vianoce prajem vsetkym fanusikom Kosickej sekcie IMHD.
Všetkým diskutujúcim, prispievatelom, vodičom a iným zamestnancom v sekcii doprava prajem krasne Vianočne sviatky 🙂
Reakcia na: 110mat110 #86619:
"Realne cas v MHD je rovnako zabity ako cas v aute. Ani ma len nenapadne tam robit pracovne veci (nie zeby sa v rannej spicke dal nejako pohodlne otvorit notas) takze realne len pocuvam podcast. Rovnako ako ho pocuvam v aute."
Nepracujem v IT sfére, ale občas cestou do práce v električke si prečítam nové e-maily v služobnom mobile - ale málokedy na ne odpovedám z neho, keďže častokrát si vyžadujú nejaký úkon, ktorý môžem urobiť až na pracovisku.
Reakcia na: BMko #86618:
Ja som optimista.
Reakcia na: mi.v #86612:
Tri krat sa bavime o tom istom. Kedy ti zacina cas v praci? Ked pozeras do facebooku v autobuse alebo az ked sa pipnes na vratnici? Taktiez, kedy ti zacina cas doma s detmi? Ked cakas na zastavke alebo az ked doma zatvoris dvere?

Realne cas v MHD je rovnako zabity ako cas v aute. Ani ma len nenapadne tam robit pracovne veci (nie zeby sa v rannej spicke dal nejako pohodlne otvorit notas) takze realne len pocuvam podcast. Rovnako ako ho pocuvam v aute.
Reakcia na: S499.1023 #86614:
Si sa sekol a napisal o nulu menej 😛
Moje skúsenosti. Ten lepší prípad. Na Sofijskej sa načasujem na L10, na NO dobehnem (v ideálnom prípade) na L4 a doma som na košické pomery v luxusnom čase. Ten horší prípad. Na Hronskej nestihnem L17 a keďže intervaly jak noty na bubon, tak idem pešo na Hodonínsku, tam čakanie na L71/72 5-8 minút, ďalších možno 10 minút cesta na NO, tam znovu čakanie na 1/3/4. Sry, v lotérii som čas nevyhral. Asi sa zhodneme na tom, že niekde je chyba.
Reakcia na: tbus #86613:
V niektorých prípadoch aj na väčšie vzdialenosti je peši človek v cieli skôr ako s MHD, stačí že nevyjde prestup pri intervale 20 alebo 30 minút.
Reakcia na: tbus #86613:
V nedeľu som sa potrebovala z THC dostať do Čermeľa cca na siedmu... linky 36 a 14 sú v takmer v rovnakom čase na mieri, zastávky od seba 200 metrov...stačí malé meškanie a prestup nevyjde...a skorším spojom by som nevyriešila nič, pretože obe linky majú 30 min interval a z THC na mier ide len 36ka takto ráno...
Prestupy večer a skoro ráno cez víkend obvykle zahŕňajú okolo 20 minút čakania, a ja sa absolútne nedivím ľuďom, že radšej zvolia auto, pretože zakaždým mrznúť vonku 20 minút omrzí každého...a cesta autom zaberie možno štvrtinu tretinu (?) oproti ceste s MHD...
Reakcia na: mi.v #86612:
Je zbytočné teoretizovať, aké to má výhody. Ľudia sú pragmatici.
A neboj sa, dorazí to aj do Košíc - v západnej Európe sa začala preferovať MHD okolo roku 1990. Česko je povedzme 20 rokov za západnou Európou, Bratislava 10 rokov za Českom a Košice 10 rokov za Bratislavou. Takže už sa to k vám blíži 😃.
Reakcia na: mi.v #86606:
Ja len k tomu prisposobovaniu sa odchodom, pri ceste z domu je fajn naplanovat sa na konkretny spoj, to nie je ziadny problem. Problem nastane pri ceste domov, ked vyjdem z obchodu, uradu, lekara a zistim, ze spoj ide o minutu, ten uz nestiham a dalsi o 20. Super, mam 20 minut pre seba. A este ked nam naplanovany iny ciel "po ceste". Riedky interval v tomto pripade odradza od MHD
Reakcia na: 110mat110 #86611:
Skúsim to napísať ešte tretí krát, lebo podstatu šetrenia času a peňazí akoby ste si neuvedomovali. Čas vedenia auta je nenávratne stratený čas, lebo musím šoférovať plus podstupujem riziko škôd z nepozornosti. Plus vysoké výdavky na palivo. (Nehovorme o ceste dvoch, to je zriedkavejší prípad. Sledujte obsadenie áut v meste.)
Pri MHD nejdem k autu, ale na zastávku (a zo zastávky), a v spoji mám čas pre seba a ten do trvania cesty nepočítam (mimo špičiek, kedy sa vo vozidle často nedá nič robiť). Šoféruje iný, prípadné škody nesie iný.
Príklad: Cesta z Gerlachovskej na Holubyho (na Južnej triede): ak idem MHD, zo svojho času stratím iba čas, o ktorý idem na zastávku dlhšie ako k zaparkovanému autu + peší prestup na Námestí osloboditeľov + čas, o ktorý idem zo zastávky dlhšie ako od zaparkovaného auta. Ak si šoférujem sám, možno mám kratšiu cestu k autu a od auta, ale potom stratím celý čas od nastúpenia do auta až po vystúpenie. Stratím peniaze na palivo, stratím energiu, ktorú som vydal na šoférovanie. Prepravoval som sa so zvýšeným rizikom nehody (v porovnaní s MHD). Do cieľa prídem vyčerpanejší šoférovaním, chudobnejší o rozdiel cien lístkov a paliva a ešte aj 10 minút navyše som pri tom zabil, keď nie ešte viac. A teraz si odhad prenásobte číslom 220 (to sú ročné odpracované dni mimo dovoleniek, PN atď.) a dostanete obrovské straty času a peňazí a veľké plytvanie vlastnými silami.

K platom: Skúste prepočet: 2000 € hrubého mesačne delené 168 hodín je 12 € hrubého za hodinu. Možno 9 € čistého za hodinu. Nie 50 € za hodinu. Len opravujem čísla kvôli realite. Firma môže účtovať 50 € za hodinu prác, ale zamestnancovi z toho dá približne 20-25%. Ďalších 30% spravidla ide na zisk a ostatok na nevýrobných pracovníkov (menežéri, podporní pracovníci THP), nájom, vybavenie a ostatné náklady.

Ale je dobré s vami diskutovať. Lebo keď tieto veci treba rozdiskutovávať s fanúšikom MHD, čo by sme chceli od rozmýšľania bežných ľudí? Preto si dovoľujem opakovať názor, že MHD vždy bude v našich mestách zaznávaná a žiadne jej zlepšovanie, projektovanie ani financovanie sa nebude robiť tak, aby obmedzilo ľudí používajúcich autá.
Reakcia na: mi.v #86610:
Ja tiez nehlasujem takmer nikdy 🙂

Ked si prepocitam naklady na jazdu autom (bez parkovneho) tak to pri strednej vzdialenosti vychadza zhruba na nulu uz ked ideme dvaja. Nemam to dlhodobo prepocitane v meste, kedze nechodim autom pravidelne. Cisto financne.

Ked do toho das plat ITka, co moze mat kludne aj 50€/h tak sa ti zrazu 30 min denne usetrenych na dochadzani zrazu dava aj financny zmysel.
Reakcia na: Dispecer #86609:
Áno, pracujem. Ale už celé roky ťahám príjmom celú rodinu, takže úspory mám minimálne a keď mi moje auto, ktoré je staršie ako 15 rokov, skončí, nemám ani na kúpu bazárového (potrebnej veľkosti ako MPV). Priznám sa, že o to viac ma zaráža, že u nás ľudia pracujúci na bežných pozíciách, kde je naozaj nižšia úroveň príjmov, používajú auto (ako jediný človek v aute) namiesto MHD (alebo VHD ako celku). Cesta do mesta vyjde a späť na palive veľké peniaze (niekoľkonásobok ceny cestovného lístka) a aj tak ich vynaložia. VHD použijú len vtedy, ak sa ide niekam vypiť. Nevedia počítať peniaze? Alebo na svojej osobnej doprave odmietajú šetriť? (Niektorí mi zase hovoria, že stále chcú mať zážitok z jazdy, preto auto.) Podobne aj dôchodcovia, ktorí stále vedia použiť svoje auto. Myslíte, si, že by sme to vedeli prirovnať ku kupovaniu cigariet, kedy tie musia byť, aj keby na chleba nebolo?

Poznámka pre 110MAT: ja za príspevky toho, s kým diskutujem, spravidla nehlasujem – iba aby bolo jasné, že nedávam mínusky ani plusky. Dávam ich len výnimočne, ale mínusky za odlišný názor nedávam, skôr len plusky.
Reakcia na: mi.v #86604:
"Cesta s použitím ich MHD mi podľa toho pripadá horšia alebo porovnateľná. Ale ak ju predsa len používajú viac, možno to budú tie návyky, ktoré spomínate? Ja mám okruh možno 100 známych a kolegov (o ktorých viem trochu viac z ich života) tu v Košiciach a možno 80 z nich, čo má auto, MHD zásadne nepoužíva, používajú ju len traja. Ostatní riešia, či ešte je voľné parkovanie niekde pri Steel Arene, pretože potrebujú prísť do roboty autom od OC Merkúr! Ani motor auta sa nestihne zohriať. (Samozrejme, časť ľudí dochádza z dedín. Ani z nik nikto s SAD/ZSSK, ale vždy auto.) Naozaj, nepoznám košičanov, ktorí by sadli do MHD, keď majú auto. Ak sa nedá ísť peši, tak len autom alebo zavolať si taxi. A pritom sa MHD prepravia porovnateľne rýchlo s Ostravou, ak nie rýchlejšie."

Nepracujete v oblasti IT? Ak áno, tak sa ani nečudujem, keďže zrejme budete jedni z najlepšie zarábajúcich ľudí v regióne podľa oblasti zamestnania...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.