Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: monoblok #86177:
Skôr elektropohon z batérií bez možnosti dobíjania za jazdy (z trolejí) je prežité riešenie, než zemný plyn. Zlyhal na základnom očakávaní môcť použiť elektrické autobusy na ľubovoľné linky. Vozí naftovú nádrž. Ani pomyslieť, čo s nabíjaním, keby bolo tých autobusov viac. Kým sa energia dostane na kolesá, zostane koľko percent pôvodne vloženej energie (na výrobu elektriny, z ktorej zoberú prenosy, transformácie, účinnosť nabíjania)? Ak batérie začnú horieť, sú bežnými spôsobmi neuhasiteľné. Plyn hrá tretie husle vďaka súčasným ideológiám (green deal, klimatický alarmizmus, elektromobilita je všeliek, oddelenie Európy od lacných energií z východu) ale dokáže sa vrátiť vyššie, keď EÚ vytriezvie.
Reakcia na: monoblok #86180:
Na dvore na Hornadskej sa povaluje hromada NB18, 9 rocnych klimatizovanych klbakov v mestskych farbach, vybavenych kompatibilnym infosystemom, dokonca v majetku DPMK a na kosickych ECV. Preco sa radsej nesustredit na servis toho co mame doma?
Reakcia na: monoblok #86180:
Len som napísal že to je odvážne je mi jasné že je lepšie dať do výpravy 17 ročný autobus než nič, ale potom si treba predstaviť zase tie sťažnosti a hundranie cestujúcich 😃
V meste, kde jazdia 20+ rocne naftaky Solaris❓ Navyse ide skolsky rok, ak budu zase take vypadky klbakov, tak ludia radsej uvidia 17 rocny 15m nez 11 rocnu 12m, obzvlast vo spicke.🤖
Reakcia na: Petto #86178:
Ak je to aj pravda som zvedavý ako ich chcú využívať, 17 ročné autobusy dať do prevádzky akože fúha odvážne
Reakcia na: LUKYmhd #86175:
Vraj KE odkupili z BA CNG SU15, ktore boli na predaj.
Zemny plyn uz je prezite riesenie, ale rozumiem, ze v Kosiciach este moderna doba nedorazila- podobne, ako priebezna udrzba, viacere reko useky uz by potrebovali nejake opravy, ale nic sa nerobi.
Reakcia na: LUKYmhd #86175:
Že vraj sa plánovalo nakúpiť až 50 vozidiel na zemný plyn, zatiaľ koncom novembra uvidíme 3 a zvyšné netuším, asi ku koncu roka 2024 lebo opakujem - ďalšie verejné obstarávania majú byť až začiatkom roka 2024
Reakcia na: Folasik #86173:
hlavne treba nove autobusy, mnohe už doživaju...
Reakcia na: Folasik #86173:
ked budu chciet vyhlasit nejake VO nech idu najskor na nejake skolenie do BA aby videli ako to ma vyzerat.Ticha zavist ako to tam napreduje nove T-busy,busy,briky predlzenie trate do Petrzalky.Tam sa da vsetko ked maju schopnych ludi,a tu v 2 najvacsom meste doprava stagnuje.Aspon ze sme sa dozili MET1,IKD a aspon tych Varii,teraz reko vozovne.
Na električky netuším lebo raz povedali že ďalšie verejné obstarávanie bude možné až o pár rokov či kedy ale polaček tvrdí že už čoskoro každopádne teraz by ma veľmi zaujímalo či sa dodrží stratégia dopravy ktorá hovorí, že do roku 2024 by sme už mohli mať zelektrifikovanú linku 71 a desiatku parciálnych trolejbusov tak som veľmi zvedavý čo z toho sa stane skutočným lebo verejné obstarávanie a výroba vozidiel niečo trvá a niekde som čítal, že DPMK plánuje ďalšie verejné obstarávanie až začiatkom roku 2024.
DMPK vypise este tento rok sutaz na tie elektricky ?
Reakcia na: Dispecer #86170:
dakujem za odpoved..takze snad sa začne čoskoro nejaka ta reko.
Reakcia na: LUKYmhd #86169:
MET2 je teraz v procese získania stavebného povolenia.
Pozdravujem Vás všetkých, mám otazku..v najbližšej nejakej dobe sa planuju nejake reko trate? Tá Alejova je ale ze v totalne katastrofalnom stave, ja sa čudujem že este nechaju po nej jazdiť električky. Viete mi neikto povedat priblížne v akom štadiu je riešenie nejakých reko trati ak vobec? Dalsia otazka sa tyka autobusov, prípadne trolejbusov...planuje sa nejaky vašči nakup ale tri vozy a dosť? dakujem za odpovede.
Tak nejake zrychlene vlaky, ktore by poberali ludi z Cane,Sene, Kechneca, Valalik a okolia mali jazdit uz davno, postavit ta zachytne parkoviska a ludia budu jazdit do KE vlakom, ved casovo su v meste za par minut, urcite za menej, nez kolko stravia v zapchach teraz- ci uz kvoli VSS alebo dalsim komplikaciam.
Reakcia na: Dispecer #86166:
Tak to je potom dobre. Nemal som predstavu, ako blízko k železnici vyrastie ten park. Šotoušské srdiečko hneď poskočí (márnou) nádejou: https://imhd.sk/ke/galeria-media/3121/Rekon%C5%A1trukcia-trate-na-Stani%C4%8Dn%C3%A9-n%C3%A1mestie-2015/150183/Ko%C4%BEaje-ktor%C3%A9-nikam-neved%C3%BA 🙂

Som veľmi rád z toho, že máte možnosť niečo spoluovplyvňovať ako záujemca o dopravu (teda nie iba ako niekto, kto by tam bol len z povinnosti).
Reakcia na: mi.v #86165:
No, vzhľadom na to, že VIP bude priamo pri železničnej trati Košice - Hidasnémeti (a pomerne blízko je aj trať Košice - Zvolen, či širokorozchodná trať na UA) a očakávame (na základe skúseností samospráv z okolia automobiliek v blízkosti Nitry, Trnavy a Žiliny), že väčšina ľudí do VIP bude dochádzať z pomerne širokého okolia než z najbližšieho veľkého mesta a obcí v blízkosti, naša snaha je, aby gro dochádzky zamestnancov pokryla železnica (namiesto zvážania zamestnancov autobusmi objednávanými priamo automobilkou - viď Kia a jej autobusové linky: https://imhd.sk/za/doc/sk/20710/V%C5%A1eobecn%C3%A9-inform%C3%A1cie-o-zmluvnej-doprave-KIA ). Tie doplní ešte systém regionálnych a mestských autobusov na tých reláciách, kde použitie vlaku nie je možné (príp. nedáva zmysel).

Sú tu však nejaké limity na železnici, tie sú ešte predmetom rokovaní, takže o nich v tejto chvíli rozprávať nemôžem.
Reakcia na: Dispecer #86164:
+1. Z pohľadu mojich vedomostí vám neušlo nič 🙂 Takže základná predstava mesta a kraja pre dopravnú obsluhu sú IAD/autá a VHD/autobusy, keď som dobre pochopil. Naťaháme nejaké cesty k parku, dostavia sa R2 (červená na mapke https://ndsas.sk/storage/pdf-linky/dialnicna-siet/mapa-siet-dialnic-a-rychlostnych-ciest-na-slovensku-na-stiahnutie-115-mb.pdf ) a to bude nateraz stačiť. Nejaké bývanie v tých poliach sa zatiaľ asi moc nerieši, hlavne keď podľa novinových titulkov z tohoto týždňa narástlo jedno nepríjemné číslo: 25% Slovákov už nemá žiadne úspory.
Reakcia na: mi.v #86163:
No, ja mám k téme ohľadom Valaliky Industrial Park veľmi blízko, ale neevidujem žiaden významnejší zámer na území mesta v blízkosti ciest alebo železnice smerujúcej týmto smerom... Preto sa na to v #86156 a #86158 pýtam, že či mi niečo neušlo. 🙂

Každopádne, jediný "rozvoj" električkovej dopravy týmto smerom zatiaľ by mal byť spojený len s MET2 (v príprave). Do veľmi vzdialenej budúcnosti je tu úvaha o predĺžení električkovej trate k príp. prestupnému uzlu VLAK-MHD-PAD v okolí dnešného premostenia železničnej trate do Zvolena ponad I/17 pri južnom konci MČ Barca (tu nás čaká však ešte veľmi dlhá cesta, lokálny ÚPN-Z s tým však viac-menej ráta už dnes).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.