Nie, vek na kurz na dráhove vozidlo som ešte nedosiahol, to je vedľajšie. Myslel som že vodič dráhoveho vozidla musí byť pred kurzom v 100% zdravotnom stave. Maximálne nosiť dioptrické okuliare do určitej dioptrie. Osobné čo som počul že je to 50:50, protekcia vs. nezamestnaný z úradu práce. A že tých protekčných ľudí je tam dosť.
Neuznaný uchádzač, ktorý neprešiel psychotestami? Sú diagnózy, ktoré zakladajú nárok na ZŤP a súčasne nebránia výkonu práce vodiča električky. Čo konkrétne má ten, čo je ti tŕňom v oku?
Mimochodom, už len fakt, že treba protekciu na prácu, na ktorú majú všade inde problém zohnať ľudí, je také typické pre metropolu severného Balkánu.
Je to o známostiach, ako inak by sa na električku dostal ZŤPčkár. To mám potvrdené od 3 ľudí z koľajovej. Sem tam na oko výberu nejakých dlhodobo nezamestnaných z úradu práce žeby sa nepovedalo.
Je pravda, že sa uhnúť nemáš kam. Ale zas busy sú v hustej premávke, musí si vypočítať či stihne vojsť medzi autá a je tým pádom aj viac nehôd busov. Električka má zvyčajne prednosť, akurát musí vodič ešte viac predvídať či už odbočujúce vozy alebo chodcov. Akurát v zime som videl ako jedna chodkyňa prebehla popred autá, keď jej už zasvietila červená, cez koľaj už bola červená skôr. Brika sa pohla ale myslela že ešte prebehne a len tak bokom ju odhodilo..To ešte mala celkom šťastie. Dostala aj pekne vynadané
Ako jeden z tých, čo majú skúsenosto s tým aj oným s Tebou to hodnotenie zdieľam - električka je najjednoduchšia na riadenie a najhoršia na nervy - presne kvôli tomu "dlho vopred viem, že to bude rana ale môžem len zvoniť a brzdiť, hoci by stačilo 15 cm uhnúť. Najväčšia pohoda je drôtolez. Osobne mám pocit, že jazdenie s autobusom/trolejbusom je jednoduchšie, ako s osobákom, pretože máš k dispozícii hranatú krabicu, o ktorej všetkých rohoch mám neustále prehľad.
Svanda, ja by som si myslel, ze elektricka je ovela viac na nervy. Je to velke, tazke, brzdnu drahu to ma az bohviekam a nevies sa s tym prekazke nijako vyhnut, takze v akejkolvek koliznej situacii mozes akurat brzdit a modlit sa. K tomu si prirataj pohyb beznej biomasy, ktora ma pred cestou aspon trochu respekt, ale cez elinove kolaje si korzuje, akoby sa nechumelilo. Staci mi vidiet videa na youtube a krvny tlak mi leti do nebies.
Tu ide skôr o to, že vodičák na bus je celkom drahá sranda, pokiaľ nie je možnosť spraviť ho cez DP, veľa ľudí sa na to vykašle práve kvôli tomu. Busu sa netreba báť, je to len väčšie auto a tomu treba prispôsobiť techniku jazdy, všetko s chladnou hlavou.
Tak s vodičmi električiek určite nemajú problém, si myslím že len na autobus sa ľudia boja. Ja by som si na bus netrúfol, hlavne v tej hustej premávke a niektoré križovatky ako výjazd zo staničného smer k plavárni, výjazd z Toryskej k steelke či pri jumbe s klbákom musí byť na nervy
Znamosti,bohuzial nemam,ale odmalicka ba bavi doprava,sice som nevystudoval dopravnu skolu ale o dopravu sa zaujimam a bol by to taky splneny sen keby sa mi podarilo riadit elektricku doposial som mal prilezitost len vramci DOD ked vypravili 100-vku a mohol som si vyskusat jazdu na trati do USS
A pritom občas hlásia výpadok spojov pre krízu s vodičmi... Žeby zrazu toľko ľudí chcelo ísť robiť vodičov, že raz je nedostatok a potom hneď plné kurzy?
Možno sa mýlim, ale kto veľmi chce, vie ísť aj cez vnútorný presun, napríklad so skupinou C a kartou vodiča sa stať vodičom autobusu a časom sa hlásiť na električku. Zvykne DPMK výjsť v ústrety?
Ja som dakedy rozmýšľal o električke, ale v súčasnosti by som si to asi viac užíval s kĺbákom Ale pre mňa je to len taká predstava. Dopravu mám veľmi rád a aj som ju vyštudoval, ale robím iné.
tam sa bez známostí nedostaneš, ako je v ke zvykom Predtým som tam dal 3 krát žiadosť, vedel som že má začať kurz..a buď sa neozvali, alebo napísali že v blízkej dobe sa kurz neotvára..A o pár mesiacov na to jazdili autoškoly po meste
Keby to stavebné obmedzenie s týmito dopadmi trvalo tri dni, tak nepoviem nič. Ale že ide o stovky dní a za Slaneckou sú CP linky 52 v niektorých častiach dňa už náhodné a DP to je jedno, to je strašná vizitka DP. Ale tak cestujúci si zvykli, takže môžeme ďalšiu tému uzatvoriť a vrátiť sa do pokojného režimu "skapal pes".
P. S. Navrhujem novú značku do zastávkových CP, kde by riadok s odchodmi vyzeral napríklad takto:
Chronometraze sú robené na 50ku ze vraj čo som sa pýtal viacerých vodičov, bez úpravy cp jazdí sa ako normálne maximálne sa pridali nejaké 2 mi uty jazdnej doby. Poobede a ráno vďaka tomu nemajú problém 52ky chytiť meškanie 10-15 minút.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Riks