nejde o akcie ide o vyzdobu a nasadit ju do beznej premavky tak ako to je napr v Bratislave či v Žiline..vsetko sa da len treba chciet a nie sa neustale na nieco vyhovárať.
Bavíte sa tu o údržbe aj nákupe nových autobusov.
Keďže však všetko na Slovensku a v Košiciach funguje len pozlátkovo, navonok, inak to nebude. Stále bude podstatné sa prezentovať pred novými pár kusmi ako riešiť dopravu systémovo. Je to v peniazoch aj systéme. Podniku DPMK sa roky dávalo tak málo peňazí, až si svojimi hospodáskymi výsledkami prežral celé imanie spoločnosti. Najlepšie vedenie mesta to vyriešili elegantne, mesto vložilo pozemky ako imanie do DPMK. To síce neprinieslo žiadne cash peniaze, ktoré by reálne pomohlo DPMK, ale na papieri do vyzeralo super.
Čo sa týka údržby, tá sa z môjho pozorovania určite nerobí rozsahom, ako v mnohých dopravných podnikoch na západ od nás. Asi je to aj o peniazoch a systéme, ktorými disponujú tieto podniky. Preto 10 ročné autobusy z Viedne vyzerajú častokrát lepšie ako tie dvojročné z DPMK. Preto tie ojazdené zo západu častokrát končia v Rumunsku, Bulharsku a na Ukrajine.
A napokon, je to o systéme a riadení mesta ako celku. U nás aj nové busy na "kvalitných košických cestách" dostávajú tak zabrať, že 5 rokov prevádzky u nás je akokeby minimálne 10 rokov v Brno, Viedni a ďalších západných mestách. Veď akú úroveň otrasov absolvuje autobus v KE sa skoro rovná otrasom na polygóne TATRY na Morave
Tu dlzku dodacich lehot si mozes dat do vyberoveho konania. Na Slovensku stale hovorime, ze vyhrat musi ten s najnizsou cenou. Nemusi, ak dame dostatocne % aj na ine kriteria, ktore uz ten najlacnejsi vyrobca nemusi splnit.
Beries ma prilis za slovo, napriklad v PID nechcu mat ziadne autobusy starsie ako 20 rokov, preto napriklad vyradili aj dlhe Citelisy, ktore inak boli este v dobrom stave. Zvysok je take vseobecne klise, ktore je kazdemu jasne, je to na ramenach riaditela podniku, aby tieto peniaze dokazal presadit u zodpovednych ludi na magistrate. 3-5 rokov je dost dlha doba na to, aby sa to stihlo a pripravilo. Urcite by som kvoli tomu nekupoval nejaky secondhand, ved uz kvoli CNG davame do nasich citakov nove motory.
Neviem, ale podstatne to nie je. Ale ked to nebola spotreba, tak sa urcite opatrenie tykalo radenia a hlavne vysky otacok, pri ktorych sa ma preradit na vyssi prevodovy stupen, vseobecne u viacerych aut aj autobusov plati, ze pri novych autach sa ma radit pri vyssich otackach nez sa radi v aute, ktore ma nieco najazdene a je tzv zabehane.
Princip ostava, lenive zabehanie pocitili vodici neskor.
Prave pre to, co pise tbus, to vyznam ma. Da sa to robit hardwarovo alebo ti to vedia povedat aj skusenejsi technici v servise, ci je chyba skor v medzikuse alebo je to specifikum daneho autobusu.
"K bodu 4, existuju manualy, ako spravne servisovat kazde auto ci autobus. Potom je to presne o tom, ze nepustis do prevadzku autobus, ktory ma vaznejsiu poruchu, lebo niekde ostane visiet. Pre vodicov by mali existovat tzv best practises, teda ako spravne jazdit s danym typom autobusu. Ktore zavady treba hlasit a s ktorymi sa este da jazdit bez toho, aby to malo nasledok na prevadzku daneho vozidla. Kvalita servisu sa tiez hodnotit, su na to ukazovatele, ktore sa sleduju."
Best practices môžeš po vodičoch vyžadovať vtedy, keď ich bude niekto kontrolovať, viď môj bod č. 2 v #85124.
Čo sa týka kvality servisu, neviem, či má zmysel hodnotiť ho, ak vyzerá tak, ako to popísal tbus v #85130.
Každopádne, autobusy s poruchami, ktoré sú závažné natoľko, aby autobus nebol vypravený do prevádzky s cestujúcimi, odstavované každopádne sú. Doba opravy však je tiež závislá na dodávke náhradných dielov.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
LUKYmhd