Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: monoblok #84767:
Hm, takže keď v nočnom daždi, hmle, pri osvetlení predným svetlom bicykla vodorovné dopravné značenie (VDZ) nevidieť, nejdú okolo policajti a pokutu mi vtedy nikto nedá, VDZ sa celodenne ruší? Navrhnite mestu, nech ho rovno zotrú a viac neobnovujú, ušetria peniaze. Ale ak na nejakom VDZ miestnym ani iným nezáleží, je to jasný dôkaz toho, prečo nie je možné krajinu pozdvihnúť na normálnu úroveň. Akokoľvek zložená vláda za nás problémy v našich hlavách nevyrieši. Skôr sa potrebujeme zamyslieť nad sebou, odkiaľ sa berie napríklad spomínaný myšlienkový proces: "je to zakázané, ale sa to nepokutuje, takže je to povolené".
Reakcia na: mi.v #84766:
Ja som miestny a za toto vam tam pokutu nikto neda, minimalne preto, ze v noci a po dazdi to zancenie nie je vobec vidiet. Omnoho vacsi problem je ta krizovatka vzadu, DC je lavy pruh zuzeny, ze sa tam ledva vojde dodavka, ZC je tam zase kvoli ostrovceku urobene esicko, no opat vodorovne znacenie uz vyblednute, ze je tam nehoda skoro kazdy tyzden. To otacanie autobusov je uz len ceresnicka na torte. Toboz ked sa toleruje aj otacanie busov ako na fotke 12, pricom o 50m dalej je tam lepsie miesto na otacanie. No ked sa nemozu jazdit otocit do Myslavy
Reakcia na: monoblok #84763:
Prosím naozaj ste si mysleli, že sa môže jazdiť v rozpore s dopravným značením alebo ste si iba nevšimli tú fotku?

Kedysi to bolo za 60 €, neviem za koľko je to teraz.
Reakcia na: TomoSK #84758:
prečo DPMK nespolupracuje s policiou pri vyluke? prečo sa tam nevedia osadit dočasne značenie napr pozor otáčanie vozidiel a podobne? mohlo sa to nejak vyriešiť. Policia je stale mudra samozrejme ale DPMK to tiez mohol s nou vyriešiť tak aby to bolo v pohode ine sa tie autobusy naozaj nemaju kde otáčať.
Reakcia na: monoblok #84763:
Na tretej fotke vidím, ako sa autobus otáča cez plnú čiaru (ešte doplnenú o šrafovanie), priamo cez šípky ukazujúce rovno. Toto naozaj nie je miesto, kde sa dá legálne otočiť.
Reakcia na: mi.v #84762:
Na fotke je pekne vidieť, ze sa dá odbočiť doľava z cesty, kde stojí fotograf. To je práve cesta z tej pumpy a pekne vidno, ze sa autobus otáča na neriadenej križovatke.
Reakcia na: monoblok #84761:
To áno, no fotky v článku ukazujú, kde sa autobus otáča a to je inde ako popisujete.
Reakcia na: mi.v #84760:
Je tam prerušovaná čiara, aby sa dalo odbočiť na pumpu aj od KVP. O pár metrov je ďalšia, kde je tiež prerušovaná čiara, zatiaľ opäť neriadená križovatka.
Reakcia na: monoblok #84759:
To, či je križovatka neriadená, nie je jediným kritériom, ktoré určuje, či sa na nej možno otáčať.

Rozhodujú o tom ešte rôzne obrazce nanesené na takých zvislých doskách alebo na asfalte.
Tak v tomto má DPMK pravdu, otáčajú sa na neriadenej križovatke,. čo pravidlá cestnej premávky umožňujú, o štvorprúdovej ceste nie je v zákone ani zmienka. Toto bude určite tvrdiť ten istý expert,. ktorý polícii SR poradil, že ísť von nakazený Covid-19 nie je šírenie nakazlivej choroby podľa paragrafu TZ. Ale súhlasím, ze je rozdiel tam otočiť pár busov za deň a teraz, keď sa tam otáča linka 71,34 atď. Moskovská je trochu iný prípad, tam je to tiež bez semaforov, ale autobus odbočí doľava a na tamojsom kruháči sa otočí, aby odbočil opäť na Moskovskú, tu sa otáča rovno na ceste. Ale na Moskovskej je určite horší výhľad, najmä pri ceste z Myslavy
Reakcia na: Dispecer #84757:
Tak, ako si dopravný podnik ohýba zákon o dopravnom poriadku na dráhach pri výlukách na Jazero, ako nevie zabezpečiť dáta, cestovné poriadky ku ""krátkodobým"" výlukám ani na vyžiadanie (6 týždňov až mesiacov), si myslím, že ich nejaké stanovisko polície absolútne nerozhádže. Bordel, bordel, bordel. 🙂 🙃
Autobusy sa v Košiciach otáčajú na štvorprúdovke. DPMK: Nie je to zakázané. Polícia: Je
https://kosice.korzar.sme.sk/c/22638362/vodic-mhd-varuje-otacanie-autobusov-je-na-stvorprudovke-nebezpecne.html
Reakcia na: Viko #84755:
Klasický krátky železničný vagón z toho obdobia to bude podľa všetkého. 🙂
Hitórie znalí, viete mi prosím poradiť, čo za červený vagón to stojí za vežkou? Ako nákladné MWG sa mi to nezdá a nič lepšie som tu na webe nedokázal nájsť...
https://evidencia-dopravcov.eu/foto/93454
Reakcia na: mi.v #84753:
Tak ako môže vybuchnúť vodík,môže aj benziňák alebo cng. Ja som sa napríklad predtým vždy bál zadovážiť si vozidlo na plyn. Každé palivo ma plusy a mínusy ale na bezpečnosti sa pracuje. Inak tu je link v ktorom sa rieši bezpečnosť so zaujímavým videom požiaru benzínového a vodíkového vozu- https://www.devinn.cz/bezpecnost-vodiku/ Pardon za OT, prípadné reakcie poprosím potom do fóra offtopic 🙂
Reakcia na: Bjorn #84751:
V pohode, ja Vás ani nemínuskujem, ale zavádzajúce na celej situácii je to, že celé krajiny a vlády živia ilúziu top ekologickosti elektromobility. Keby povedali, že OK, raz to bude super, ale teraz je to niekde na tretej priečke a preto teraz podporujeme hlavne CNG, LPG (a EURO 6 a neviem čo iné ešte), tak to by bola pravdivé komunikovanie. Alebo, ako vládna kampaň, teraz by dostali zelené EČV spomínané technológie a možno raz neskôr by sa tie EČV pre ekovíťazov preorientovali na elektrovozidlá. Ale to súčasné promo je zavádzajúce a klamlivé, ak sa robí štátna kampaň pre niekoho, kto je tretí/štvrtý/piaty v rebríčku a zatiaľ nemá ani len najmenšiu šancu byť prvý. To je to C, ktoré treba povedať po Vašom B. A tiež ste nepovedali všetko, lebo blackoutu kvôli elektromobilom sa len tesne vyhlo Švédsko (a štátna televízia odporučila občanom, aby doma prestali vysávať) a Francúzsko (ich odporúčanie: nenabíjajte si mobily a zmažte staré maily!).

Francouzům téměř došla elektrika: Špička ledovce ukazuje problém elektromobility
https://www.autojournal.cz/francouzum-temer-dosla-elektrika-spicka-ledovce-ukazuje-problem-elektromobility/

Švédsku chybí odstavená jaderná elektrárna. Přestaňte luxovat, vyzývá občany
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/svedsku-chybi-odstavena-jaderna-elektrarna-prestante-luxovat-vyzyva-obcany-40350219

Podľa všetkého budú tieto prípady pribúdať a potom sa to už ťažko zdôvodní zastaranou rozvodnou sieťou Nemecka. Napísaním o ktorej ste len potvrdili to, že elektromobilita zatiaľ na to nemá a jej prehnané ospevovanie je úplne neprimerané. A v tom článku o Švédsku tiež zaujme, že cena elektriny počas tej krízy stúpla z 30 €/MWh na 200 €/MWh. To je ako keby ste prišli na benzínpumpu a na čerpadle namiesto jednotkovej ceny 1,50 zrazu svieti napríklad 20,74. A počas tankovania cena pozvoľna stúpa a plnenie ukončíte pri 23,06.

Tak ako písal afeno, dopravným podnikom sa z ministerstva nastavia granty na zvýhodnený nákup niečoho, čo zatiaľ zďaleka nemá takú úžitkovú hodnotu ako iné vozidlá, ktoré by sa dali namiesto toho kúpiť a ešte je to aj predražené.

Podobne ako vodík: je super ekologický, akurát na produkciu 1 kg treba 55 kWh elektriny 😁
Zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_production

A pri dopravnej nehode vodíkového auta alebo busu byť naozaj nechcem – ani len ako okoloidúci – toto neviem ako plánujú ošetriť... Názorne: táto vodíková nehoda ukončila éru "ľahší ako vzduch"
https://en.wikipedia.org/wiki/Hindenburg_disaster
Reakcia na: mi.v #84746:
Nechcem vyznievať ako ekoterorista, ale keď povieš A, je potreba dodať aj B. Hroziaci blackout v Nemecku nie je žiadna novinka a určite nesúvisí iba s elektromobilmy. Energetická infraštruktúra v Nemecku je zastaraná a často preťažená už dávno. Tak, ako sa hovorí o "vypínaní elektromobilov", tak sa už teraz "vypínajú" veterné turbíny na pobrežných veterných elektrárňach. Nemci nezvládajú presúvať elektrinu zo severu na juh a aby im celá sieť nespadla, musia celkom bežne využívať prenosovú sústavu okolných štátov - na severe pošlú prúd do Poľska/Česka, na juhu si ho zase pusia naspäť do Nemecka.

Doba sa mení a spotreba elektriny neustále rastie. Tomu je skrátka potreba prispôsobiť infraštruktúru a to je úlohou štátu. Vymyslel sa vlak, štáty začali stavať železnice ako službu vo verejnom záujme. Vymyslelo sa auto, štáty začali stavať cesty a diaľnice. Vymyslela sa elektrina, štát postavil energetickú infraštruktúru. Všetko z toho sa vyvýja a infraštruktúra sa tomu prispôsobuje, rozširuje a modernizuje. Inak tomu nemôže byť ani v prípade energetiky a dávať to za vinu elektromobilom je obyčajný alibizmus a hľadanie verejného nepriateľa.
Reakcia na: mi.v #84742:
Toto je veľmi krátkozraké videnie. Áno, elektrina zatiaľ nie je najekologickejším palivom, čo je dané obmedzenou kapacitou akumulátorov, ako aj energetickým mixom. To ale neznamená, že z dlhodobého hľadiska je to "slepá cesta", výraz, ktorý používajú milovníci vône benzínu. To, že sa dnes investuje do tejto formy dopravy, priamo podporuje ďalší vývoj, ktorý nakoniec povedie k zvýšeniu efektivity a zníženiu emisií. Dnes sa to síce dotuje, ekologicky to nie je žiadna výhra, ale zajtra budeme mať vďaka tomu lepšie batérie, nižšie prenosové straty, lepšiu efektivitu a v konečnom dôsledku čistejší vzduch.
Reakcia na: reparil #84747:
bola predlzena do 26.4., plus kontrola UVO, cize vysledky mozu byt pokojne az niekedy v juni

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.