No, bol to taký výťah z tohoto, od strany 41 v textovej časti.
Inak na strane 46 je položka "Nákup električiek" 10 ks každý rok, no zaujímavejší je "Nákup autobusov /elektrobusov"... Tuší srnka, či sú tým myslené duobusy alebo ďalšie baterkošmejdy? Slovo "trolejbus" sa v dokumente nenachádza (naznačuje to perspektívu rozvoja?). Nakupovanie pohonu CNG asi skončilo tiež, hoci je ekologickejší ako rôzne elektrošašky po novom so zelenými tabuľkami EČV.
Takže v preklade - križovatka sa nezmení, len do jej stredu dajú kruh a nový asfalt. Kruhový objazd, o ktorom sa na tomto mieste hovorí už aspoň desať rokov, je tam ale dosť zbytočný, premávka tam fakt nie je intenzívna. Klasická križovatka tvaru T vôbec nevadí a nezdržuje, viac by sa tomu podľa mňa hodilo zúženie vozovky tak, aby bola iba v strede "námestia" a po okraji (popri chodníkoch) zelené trávaté pásy.
Inak, Krásna nie je špeciálna len v zastávkach v križovatkách, ale aj v chodníkoch, ktoré sú ako horská dráha. To, čo tam vymysleli s tým, ako sa pred každým domom chodník minimálne raz zvažuje na úroveň vozovky (vjazdy do dvorov), je niečo otrasné. Dúfam, že tentokrát to urobia normálne.
Zastávky L52 a L28 v Krásnej na námestíčku pri kostole sa budú presúvať. Tri sa odstránia, dve sa zriadia. Križovatka dostane kruhový objazd. Pozrite si stranu 4 v čísle "1/2021" https://www.kosicekrasna.sk/spravodaj-krasnancan
Obrázky v tomto online PDF sú v nižšom rozlíšení, ale základ sa z výkresu rozoznať dá.
Prosím berte možnosť tu diskutovať trochu s odstupom. Toto je stránka fanúšikov MHD, no mnimum z nás pri MHD skutočne aj pracuje. Ani ja nie – pracujem v úplne inom odvetví. Preto otázka "Dispecera" na Vaše očakávania cez písanie do tohoto fóra nebola celkom od veci.
Vo fóre bolo svojho času veľa zaujímavých dopravných tém, prelistujte si príspevky z jeho začiatkov. No mnohé témy sa vyčerpali a ani sem nechodia mnohí, ktorí s tými vecami kedysi mali každodenný kontakt a vedeli mnoho napísať.
Možno môžete robiť osvetu vo svojom okolí alebo vyzývať DPMK k aktivite. Možno môžete vstúpiť do OZ iMHD. Ale či tam je väčšia možnosť niečo ovplyvniť, nemám informácie, ja tam nie som.
Raz sa mi dostala možnosť máličko niečo ovplyvniť. Po jedných voľbách keď ešte na Slovensku nevládol Smer, sa ma spýtal známy, že jeho známy mu hovoril, že hľadá nejakého šikovného človeka, ktorý sa rozumie MHD – a tak sa ma pýta ako záujemcu o MHD, či nemám nejaký tip, ktorý by tomu známemu odovzdal. Ja som mu povedal, že v týchto fórach sú podľa mna niektorí dobrí odborníci (aj z radov DPMK) a hoci identitu nikoho z prispievateľov na tieto stránky nepoznám (platí to dodnes), nakontaktoval som admina (asi tak to bolo, už neviem presne) a vypýtal som si kontakt na diskutujúceho 1018. Ten kontakt som mu preposlal a ďalej som to neriešil. Zrejme v ich očiach vtedy tento odborník na MHD a jej priaznivec obstál, lebo ho potom oslovili k vstupu do riadacich funkcií. Či to bol vtedy dobrý tip alebo ma za to teraz vyhodia z týchto fór, to už nechám na ostatných. Mne subjektívne sa zdá, že som maličkým dielom možno pomohol na časti cesty odborníkovi a skutočnému záujemcovi o MHD a tým aj košickej MHD samotnej.
Ale isteže sa niekedy aj v Liberci hanbiť museli. Koncom 60. a v 70. rokoch bol stav libereckých električiek rovnako hanebný, ako bratislavských či košických, električkový systém mal vtedy zaniknúť.
A k podstate Tvojho príspevku - pokojne tu diskutuj o čomkoľvek, len s vedomím, že nikto z tu diskutujúcich nemá moc to zmeniť, je známkou to ekvivalent krčmových rečí, ktoré ale vedieme tu, v internetovom prostredí.
OK, nechajme to. Nemám žiadne očakávania. Diskusia v civilizovanej spoločnosti môže vyvolať smerovanie k zlepšeniu situácie. U nás vidím, že svojimi príspevkami obťažujem. Ako hovorím, treba si zvyknúť a zabudnúť na ten bordel, ktorý okolo seba máme. Nebudem viac rušiť.... Zdalo sa mi, že ľudia, ktorí tu diskutujú majú relatívne bližšie k riešeniu problémov, ako bežná populácia, do ktorej sa zaraďujem... Diskutujte teda naďalej o politickej situácii, o typoch nových električiek, o ich technických špecifikáciách a vykašlite sa na to, že o rok a pol po ich nákupe by sme ich ani nezaparkovali vedľa bratislavských škodoviek..., pretože by sa nás pýtali, či sú z Krivého Rogu... Neverím, že pokiaľ je zanedbaná údržba zvonku, na veciach, ktoré sú viditeľné, že opravy typu GO a pod., sú robené lepšie... Aj menšie dopravné podniky ako napr. Liberec, sa nikdy nemuseli hanbiť za to, čo v uliciach premáva ani za to, ako vyzerajú trate a zastávky...
"Nesťažujem sa na nesprávnom mieste... Poukazujem na to, že sme si zvykli na tento stav a považujeme ho za normálny a prirodzený. Neráta sa so systematickou a bežnou
údržbou."
OK, a aké presne máš očakávania z toho, že to tu napíšeš?
To nemyslíš vážne!. Neverím, že na uvedených číslach túto informáciu nemajú. Problém je ten, že informáciu majú a NIKDY to NIKTO nerieši. Vždy sa nájde RACIONÁLNY dôvod. Napríklad ten, že to tu zasa vypisuje nejaký laik a blbec do fóra, kam to nepatrí... Viem, čo naznačuješ. Nesťažujem sa na nesprávnom mieste... Poukazujem na to, že sme si zvykli na tento stav a považujeme ho za normálny a prirodzený. Neráta sa so systematickou a bežnou
údržbou. Veď kto by to robil? Ako keď sa postaví nová fontána v chodníku v staničnom parku a od roku 2013 nebola spustená ani raz... Tieto naše debaty o politikoch nikam aj tak nepovedú. Píšem to tu preto, že keď si prečítate akýkoľvek článok o MHD v KE písaný autormi v Česku, ktorí tu jazdia na šotoušské výlety, všade sami bratia Česi berú Košice a jeho štýl kašlania na údržbu všetkého čo tu máme, za nemenný a zabehaný stav, nad ktorý, sa ani oni nedivia... Trvá to týmto nemenným zabehaným spôsobom 60 rokov.... Rovnako ako vyzerali T3 na fotkách po dvoch rokoch prevádzky v sedemdesiatych rokoch, rovnako vyzerajú Variá teraz...
Ak niekto videl JEDNU ZASTÁVKU na Kuzmányho, na Šúrovej , kde nie sú spadnuté sklá na chodník, nech sa prihlási. Ja som takú ešte nevidel. Ak niekto uvidí dobre umytú električku typu VARIO, kde sa nedá vyhovárať na zle odlepenú reklamu, ako dôvod neumyteľnej špiny, nech sa prihlási. Ja som takú ešte nevidel. Aj po umytí sú zasvinené ako umyté traktory na družstve....
Že sa eurofondy nevracajú, tu už vyvrátené máš. Okrem toho ale zabúdaš na zopár podstatných vecí:
- odkiaľ tie eurofondy sú? Z EÚ, súčasťou ktorej je aj Slovensko. Aj keď si to zrejme neuvedomuješ, do rozpočtu EÚ prispieva aj Slovensko. Síce zatiaľ má príjmy z fondov vyššie, ako sú vklady, nebude to tak večne a časom sa to vyrovná a otočí (a vyčerpané peniaze začne de facto vracať). Podstatné je, že tie peniaze nie sú ani teraz zadarmo a aby ich Slovensko mohlo čerpať, muselo do nich najprv prispieť.
- okrem toho, z eurofondov to nezafinancuješ na 100% - je tam vždy nejaká spolúčasť.
Škoda, že sa eurofondy využívajú aj na to, na čo by vôbec nemali byť určené. Mali by sa použiť na budovanie, prípadne obnovu infraštruktúry. Že sa používajú na všetko možné vrátane bežných nevyhnutných nákupov iba znižuje ich kredit a ľudia ich vnímajú ako ty - že je to niečo, čo nám spadlo z neba a je jedno na čo sa použijú, "veď to neplatíme my".
Takže sme sa dozvedeli, kto je na vine, že tie zábradlia vyzerajú tak ako vyzerajú? ... Raši? Polaček? Trnka?... nie. Ten, kto šéfuje údržbe a má v kompetencii kontrolu. Všetci vieme, že tam stačí len to tesnenie aj to, že je hlúposť, že to nemá význam, riešiť. Všetko má význam riešiť. Keď tie sklá necháme spadnuté na chodníku, nedá sa tam ani dobre zametať a je otázka času, kedy sa roztrepú neustálym obíjaním o chodník. Nechcem tu trepať o politike, ale zdanlivo nútené a blbé "Kontrolné dni", ktoré zaviedol a realizoval Šuster, riešili aj krivo založený kanalizačný poklop na ulici. Je pravda, že sme boli zadlžení na roky dopredu, ale veci, ktoré boli zaplatené a spravené, boli zaplatené a spravené dobre. Dodnes z toho ťažíme. Nič nie je bez chyby, ale keď budeme považovať za normálne veci, ktoré nie sú normálnymi, nič tiež nevyriešime. Zvykli sme si na bordel, odfláknutú prácu, na hrdzu, niekoľkomesačný štrk za sedadlami električiek, medzi dverami na schodíkoch... Badám však už malé zlepšenie. Predstavte si, videl som už niekoľko "umytých" Varií.... je pravda, že takto by nikto z Vás nechcel mať umyté vlastné auto, keď je biela farba oranžovo hrdzavá... ale už tam aspoň nie je blato.... Znova sa dá vyhovárať, že naše briky hnijú na dvore, lebo sa nezmestia do vozovne ako tie pražské.... ale aj naše autá "hnijú" na uliciach a sú lesklé a spravidla umyté. U nás je čistá brika len tesne po zmene náteru...
omg to mi tu ides povedat a uvedies priklad ked to sudruh risko maximalne pohnojil tym ze mesto pri cerpani hrubo porusil zmluvy pod jeho vedenim, tak je to asi nasledok jeho neschopnosti a idiotizmu ,no obvykle za splnenia podmienok cerpania eu fondy sa nikdy nevracaju..
Kamoško ale čo stym mam ja&, jaa to riadim? nech to riešia tí čo maju ja som cestujuci, platim si za sluzbu a čo je na tom ze v roku 2021 sa chcem vozit v modernych vozoch? čo mna to zaujima ze sa podnik zadlzuje? tak nech robi tak aby sa nezadlzoval, a zaroven tak aby doprava bola kvalitna a na urovni 21. storočiaa, a mi nechci povedat ze sa to neda, beý sa pozrieť do inych miest, ani daleko nemusiš ist stači do BA a mrkni sa ake tam vozy jadzia, a potom piš niečo, toto tu su len všetko vaše chabe vyhovorky neda sa, nevieme..čisty východ klasika.
Že sa eurofondy nevracajú? Bol by si prekvapený, ako prísne sa posudzujú a nechýbalo veľa, aj v KE by sme o nejaké peniažky prišli (a to dokonca za bájneho primátora R. R.)...
Milý reparil, možno poznáte vyhľadávač Google. Ak ho skúsite použiť nasledujúcim spôsobom (s pridaním filtra "site"), vypíšu sa Vám informácie o viacerých prípadoch úverov DPMK:
ale ake zadlzovanie, netrep zasa, ked to ide z eurofondov, tie sa predsa nevracaju.. je to jednorazova investicia ,zadlzene dpmk by si nikdy nic nedovolili z rozpoctu kupit na to realne nemaju nemali a ani nikdy mat nebudu preto dakujme vsetkymi desiatimi ze sme v EU a ze mesta mozu vyuzit moznost eu fondov pokial tu este je.. osobne by som vramci dopravy zainvestoval okrem elektriciek a elektrickovej dopravy , novych trati este napr do navratu trolejbusovej dopravy do kosic vramci zelenej ekonomiky by to slo a nakupil napr parcialne trolejbusy to by sa dalo aj z fondu obnovy, ci postavit novu tolko uz preberanu el.trat na tahanovce a letisko
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Fero1
údržbou. Veď kto by to robil? Ako keď sa postaví nová fontána v chodníku v staničnom parku a od roku 2013 nebola spustená ani raz... Tieto naše debaty o politikoch nikam aj tak nepovedú. Píšem to tu preto, že keď si prečítate akýkoľvek článok o MHD v KE písaný autormi v Česku, ktorí tu jazdia na šotoušské výlety, všade sami bratia Česi berú Košice a jeho štýl kašlania na údržbu všetkého čo tu máme, za nemenný a zabehaný stav, nad ktorý, sa ani oni nedivia... Trvá to týmto nemenným zabehaným spôsobom 60 rokov.... Rovnako ako vyzerali T3 na fotkách po dvoch rokoch prevádzky v sedemdesiatych rokoch, rovnako vyzerajú Variá teraz...
Ak niekto videl JEDNU ZASTÁVKU na Kuzmányho, na Šúrovej , kde nie sú spadnuté sklá na chodník, nech sa prihlási. Ja som takú ešte nevidel. Ak niekto uvidí dobre umytú električku typu VARIO, kde sa nedá vyhovárať na zle odlepenú reklamu, ako dôvod neumyteľnej špiny, nech sa prihlási. Ja som takú ešte nevidel. Aj po umytí sú zasvinené ako umyté traktory na družstve....