Zaujímalo by ma, kto kontroluje stav, v akom sa košické električky púšťajú do mesta. Chápem, že bol odsunutý tender a rekonštrukcia depa, teda asi aj umývačky, avšak v takom dezolátne špinavom stave, v akom sa nehanbíme posielať naše briky do mesta to nerobia ani na východ od nás.... Desiatky rokov si všímam, že v KE boli električky vždy dobité, dotrepané, lepkavé od odstránených reklám a v Blave, Ostrave, Brne, Plzni, Prahe, som za posledných dvadsať rokov špinavú električku nevidel.... Už keď boli "nové", umývali sa len do polovice výšky plechov nad oknami, lebo asi vyššie nedosiahol mop /?/. Teraz jazdíme podľa môjho odhadu s minimálne 6-12 mesiacov neumytými strojmi, lak na nich je zájdetý, matný, už zrejme neumyteľný od uhlíka a bordelu z ciest.... Pozrite sa na akékoľvek video z Prahy, Blavy, všade sú električky lesklé, krásne, ligotavé, akoby vyšli práve z výrobnej linky a u nás vyzerajú ako traktory na JRD za socíku. Ako je možné, že to nikomu nevadí? To si nikto nevšíma, ako reprezentujú Košice ako mesto? Keby sa aspoň raz mesačne umyli za použitia handry a lavóru s vodou, takto nemôžu vyzerať ani bez umývacej linky.
veteran
A nejde len o vonkajšiu nečistotu, ale (hlavne) o nečistotu interiéru. Subjektívne vnímam zhoršenie plošne pri všetkých typoch/vekoch vozidiel, ale v prípade SU15 dedukujem, že tam už nikto nič nerieši. Okrem balkanoukrajinizmov ako rôzne dekle a kusy podlahy zašpinené od rôznych druhov lepidiel, cez nitovačkou prichytené lišty na hranách schodíkov sedadiel, až po totálne zadubené (miestami až čierne) zadné strany plastových konštrukcií sedadiel či EMdžad vtáčích búdiek. Stav tých vozov by už zrejme bol sila aj pre niektoré trošku viac vyspelejšie ukrajinské mestá.