reparil: Sú oveľa lepšie vozy, než krámy od najsprávnejšieho výrobcu...
3533: V Košiciach si ľudia nevšímajú ani linku a potom sa robia senzácie, že ich vodič uniesol.
mi.v: Stačí voliť s rozumom a bude aj nový primátor. Ad 2: Stačí sa inšpirovať Ostravou a na správne zastávky postaviť príslušníkov s preventistami a bude pokoj.
na fb bolo vyjadrenie o tom, že by trolejbusy chcel, ale nedali sa čerpať na ne financie z eurofondov (... v Žiline alebo Prešove si tie vozy asi vysnívali...)
takže nič nové, aj Raši mal v predvolebných sľuboch dobudovanie trolejbusového okruhu.
Podľa volebného letáku, ktorý som si našiel v schránke, ak by sa primátorom stal Rašiho Petruško, tak Vaša veta "snáď nový primátor a nové vymenené vedenie DPMK spravia konečne rozumný tender" platiť nebude. Nielen že vedenie DPMK nevymení, ale v programe nemá o trolejbusoch ani zmienku.
Nie sú v Košiciach náhodou troleje zavesené aj teraz, akurát sú nevyužívané? Mimochodom, niekde som čítal o nejakom zahraničnom prieskume, podľa ktorého si väčšina ľudí vedenie v uliciach ani nevšíma ?
Trolejbus, vec ktoru kazde mesto akutne potrebuje. Lebo nie je nic lepsie ako dvihnut zrak a namiesto oblohy vidiet kilometre drotu nad sebou, a potom ten zrak dat do roviny a vidiet les stlpov. Fakt riesenie. Ja by som tie troleje natahal uplne, ale uplne ze vsade. Kazda mala ulicka si jednu trolej a trolejbus zasluzi.
Draga: Ja zas neviem kde učia cestujúcich, že majú stáť vodičovi vo výhľade /a dotyčný je na to vyslovene alergický/. Vodič potrebuje pozerať na späťák a nie na chrbát cestujúceho. Rovnako je to so znamením, treba si uvedomiť, že autobus je ťažká krava, zastaviť na mieste podľa predstáv cestujúceho znamená v praxi asi to, že vystúpi nie cez dvere, ale cez čelné sklo. Asi toľko z pohľadu človeka, ktorý vás vozí každý deň... Samozrejme kolega mohol voliť iný slovník.
brika513: Tomu inteligentovi by som obil hlavu o to jeho zázračné madlo s tlačítkom, úžasná možnosť ako si roztrepať kotrbu. Stačilo úplne jednoduché riešenie a to tlačítko dať na madlo s minisklom za prvými dverami, no v prípade tých roztrepaných krámov to nehrozí, niekto by musel pohnúť rozumom.
dispecer: Ak chce cestujúci vystúpiť je maximálne vhodné dvihnúť zadok a bude mať aj dosť času nájsť tlačidlo, ináč hrozí prefackanie zatvárajúcimi sa dverami.
A aby bolo pre "brika_513" jasné - neobhajujem tým správanie cestujúcej, ani vodiča. Ja to mám u prdele...
Len hovorím, že je šanca, že keby na to v Košiciach a v Libchavách v minulosti viac mysleli, táto situácia nemusela nastať. V krajinách, kde MHD nie je považovaná za nutné zlo, je bežné, že tlačidlá STOP sú inštalované tak, aby boli dostupné prakticky z každého sedadla (a tak tlačidlo STOP nájdeš na samých možných i nemožných miestach - napr. na každej tyči, či na medziokenných stĺpikoch).
Ak sedíš na úplne prvej sedačke za dverami, tak musí urobiť minimálne 90° otočku na sedadle, prípadne vstať a urobiť 180° po stojačky, aby si dočiahol na to tlačidlo STOP umiestnené za tebou. O tom hovorím.
(OK, priznávam, že nie je ďaleko - ako som tvrdil v #83148 - ale sami uznáte, že to tlačidlo je umiestnené dosť nepohodlne cestujúceho sediaceho na spomínanej sedačke.)
Väčsinou ani nie, lebo to tlačítko STOP sa nachádza pri dvoch 1 a pol sedačkami, ktoré sú na strane dverí, keď sa samozrejme rozprávame o sorkách.
Ale samozrejme som si všimol aj výnimky trebars #4717 kde nechýba iba STOP tlačitko ale aj celá tič tam chýba
Na druhej strane, ak cestujúci sedí hneď za kabínou vodiča / resp. za 1. dverami, najbližšie tlačidlo "STOP" je umiestnené dosť ďaleko...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mat736