Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: reparil #82347:
Tieto stlpy tam sú od roku 2014(?), boli tam osadené, keď stavali Billu.
neviete preco na bardejovskej nechali resp nemenili tieto stlpy? https://lh3.googleusercontent.com/-fJwkdK5RbwE/WjFvJLOp85I/AAAAAAAAFAY/5BNfeqEHKlQuJRw08_0AnIQVKgOACxt0ACHMYBhgL/s912/IMG_0008.JPG zabudli na nich? teraz to bude vyzerat doslova otrasne.. ? ?
Reakcia na: rpopo #82345:
Modré ikarusy jazdili linku 52 na striedačku s modrými karosami..Pravidelne som jazdieval s nimi
Reakcia na: 381+383 #82342:
Ako sú myslené tie obsadené sedadlá ? To je nejaká interná norma či ako ? Snáď v žiadnom vozidle nie sú sedadlá 60% z celkového obsadenia... Alebo to je správna definícia obsadenia vozidla ? Neviem, pýtam sa... 🙂

Riks: Problém je, že v minulosti to bolo iné, už dožívajúce C744 na linke 19 ráno boli viac než zaujímavé,a áno, niekedy sme mali aj dvojdverové Ikarusy, no mestských liniek sa to dotýkalo iba z kraja ak vôbec. Ja si modráky pamätám len na RA a expresoch, hoci je pravda že asi raz alebo dvakrát som sa s tým previezol aj cez mesto. /Naposledy linka 31 ale voz neviem/. Tak či onak, nech bolo ako chce, počet dverí výmenu cestujúcich rozhodne nespomalí. Tých 5 dverí u kĺbaku má niečo do seba, už to v pár mestách objavili aj v Nemecku vo forme Lion´s City a MB Capacity, ktoré sú už tak isto v päťdverovej verzii, a tak isto aj Rusi majú niekde nové päťdveráky ich vlastnej výroby. Pre srandu tam proste nie sú.

No a ku trojdverákom v iných krajinách, možno vieš aká stavba liniek resp. verejnej dopravy prevláda na západe. Autobusy v nej dominantné postavenie nemajú. Dlhé linky spájajúce mestá s menšími osadlosťami nie sú výnimkou, a okrem toho v rade miest tam funguje nástup na predné dvere. Taký čas dobu výmeny ľudí veľmi riešiť nemusíš, lebo tak či tak zostarneš, kým všetci nastúpia. 🙂
Reakcia na: Alco #82343:
Žiaľ, keď je málo vodičov, zázraky sa robiť nedajú...
Reakcia na: 381+383 #82342:
Žial v praxi sa ešte občas používa v čase špičiek...
Reakcia na: veteran #82341:
Obsadené sedadlá = 3 z 5 = 60% obsadenie. Socialistická norma 8 cest/m2 sa pri vyhodnocovaní počtu cestujúcich už 10 rokov nepoužíva v rámci celého Združenia DP.
Reakcia na: Riks #82339:
V iných krajinách sa kĺbový autobus považuje za viac-menej plný, keď sú obsadené všetky sedadlá. U nás je to len 15,265697489756448%-ná obsadenosť, lebo tak nám to vyjde zo zápiskov v notesoch ?
rpopo: Fascinuje ma, teba bude asi ešte viac, ako v niektorých krajinách dokážu fungovať s trojdverovými klbákmi. ? Ako sme dokázali fungovať s dvojdverovými (!) Ikarusmi, keď cestovalo omnoho viac národa... Ad 2: pamätám veselé školské časy s 15m Solarismi na L18, večná plnka a stále sme sa dokázali vysypať, kde trebalo.

110mat110: Že sa nedvihnú, je len o neohľaduplnosti národa čo tu žije, rovnako ako ti na poslednú chvíľu vyskakujú z voza, keď sa zatvárajú dvere, lebo sme zabudli, že netreba zavadzať ostatným a na tú chvíľu vystúpiť, tašku treba zložiť z chrbta a podobne. Prístup do kočíkového sa dal úplne jednoducho vyriešiť, vymeniť starecké stoličky za priestor pre kočík a hotovo. Ad 2: 20tka vedie, možno po SOŠA ideš načas, potom už len naberáš meškanie. Úchylná 52 je daň za nekonečnú trasu, 25 podľa situácie na Jakabovom paláci / NO, od SOŠA to isté ako L20.

romeo: Na každej linke čo som s tým jazdil to tak je.

m510: Mám dojem, že bude zbytočné niekomu písať, aby sa zastávka presunula, nie som miestny, ale z môjho pohľadu je kultúrnejšie vystúpiť na normálnej zastávke ako niekam do blata a ešte zavadzať s autobusom v ceste. Čiže podľa toho čo píšete stačí premenovať zastávku na Lorinčík / Pytliacka a bude všetko v poriadku. Linka 20 je jedno nešťastie samo osebe. Vyhliadková trasa, v špičke miniatúrne vozy, nedajbože školské spoje; a spomínané meškanie, miliónkrát to vodiči sami hlásime, ale nerobí sa s tým nič, včera som takisto hlásil, že meškám 8 minút, cez víkend (!). Treba písať na oficiálne miesta, možno sa niekto chytí, držím palce.
Prosím vás, odkedy jazdia električky znova po Bardejovskej do vozovne?
Reakcia na: 110mat110 #82336:
Aha okej v poriadku,ďakujem za upozornenie:)

No práve naopak, 20L je naplnená ako doobedu dôchodcami, tak poobede spomínanými študentmi. Vravím z vlastnej skúsenosti keďže to je pre mňa každodennou záležitosťou.

Vďaka.
Reakcia na: m510 #82335:
Zial, imhd je len komunita obycajnych ludi, ktori sa MHD venuju (vacsinou) vo volnom case a s DPMK nemame nic spolocne.

Treba sa obratit na dpmk ich oficialnou cestou.

Popravde, nezda sa mi, zeby 20L chodila extra plna a minimalne v popoludajsej spicke meska z trojice 52/25/20L najmenej. Faktom vsak je, ze prepojeniie lorincika a peresa a nasledne pretrasovanie by 20L vyrazne pomohli.
Dobrý večer.
Neviem či je to príspevok vhodný do tejto kategórie ale aspoň to skúsim.
Rada by som ohlásila problém, ktorý vznikol pri presunutí zastávky linky č.20L v smere z centra mesta na Pereš. Zastávka, ktorá je novozriadená je situovaná totálne nevhodne. Zastávka sa nachádza v neosvetlenej zákrute bez riadneho chodníka pre chodcov. Konkrétne, keď vystúpim v smere z mesta na zastávke Pereš, mám možnosť prejsť cca 10m chodníkom,v zápätí je potrebné prejsť cez dvojprúdovú cestu na chodník, ktorý má však opäť cca 20m a je zakončený "vchodom" do lesa. Ak sa chce človek dostať domov cez Bystrickú ulicu, je potrebné prejsť cez štvorprúdovú cestu v zákrute, ktorá je navyše neosvetlená. Samotné umiestnenie zastávky je nelogické - je určená pre obyvateľov Pereša, zatiaľ čo pred zástavkou je daná značka "Vitajte v Lorinčíku" - prečo by som teda mala chodiť na mhd do vedľajšej obce? Ďalším dlhodobo neriešeným problémom je, že autobusy chodia 2-krát do hodiny, čo je po prvé žalostne málo, a po druhé, s ich pravidelným meškaním v priemere 7-8 minút je nemožné dostať za z týchto mestských častí niekam načas. Navyše, touto linkou sa pravidelne presúva množstvo študentov vystupujúcich pri zastávke OC Optima a tak sa človek, ktorý báva v niektorej z mestských častí, nezmestí do autobusu a nemá sa ako dostať domov. Linka, ktorá spája (zatiaľ len) tri obce (Pereš, Lorinčík,čoskoro dostavaný - Lorinčík Háje) je maximálne preťažená a ocenili by sme posilnenie tejto linky a prípadné vyriešenie problému s umiestnením zastávky (nehovoriac o tom,že presun zastávky nebol absolútne oznámený a samotní šoféri mali v deň presunutia zastávky problém s orientáciou a správnym odstavením autobusu).
Ak by som sa s touto sťažnosťou mala obrátiť niekam inde,prosím napíšte mi odporúčanie kam.
Vopred ďakujem za akúkoľvek odpoveď.
Reakcia na: rpopo #82329:
Urcite to ma aj Citaro a pozeram, ze to ma aj Solaris, tak beriem, ze to nebude len SOR problem. Ja teda nie som vysoky, ale musim davat pozor na hlavu, ked sa clovek stvera na tie miesta a s barlami ani nehovorim. S tou vymenou cestujucich by som nesuhlasil, pokial bude vela vozickarov, tiez nestihnes ist podla CP, ked ludia musia uvolnit plosinu, kym odklopis, vystupenie potom zase naspat, urcite by sa malo pocitat s tym, ze kde je velka vymena cestujucich, tam je potrebny aj dlhsi cas na vystupenie. Podobne nervozni su aj strojveduci metra, ked zvonia kazdu chvilu, aby ludi posurili, ale tam beriem, ze je nutne sledovat aj interval. Viem, ze Citara v Zeneve maju vzadu sedenie riesene po stranach a tym je tam viac miesta pre stojacich, na kratsie linky s velkou vymenou cestujucich ideal, aj ked posledne som siel miesto 8 minut 40 na dalsiu zastavku, to uz som s batohom v ruke uvazoval, ze niekoho poprosim nech ma pusti sadnut.
Ale cenu o najhorší intérier vyhrávajú elektrobusy ? v tom ísť v špičke na 20-ke (neviem ako iné llinky) no to je doslova pretláčaná na niektorých zastávkach,neni sa kde postaviť,neni sa kde uhnúť,možno mali spraviť strešné okná pre únikové východy ?
Reakcia na: 110mat110 #82330:
Iste, súhlasím s tým, že interiér SORky je natlačený na seba a nepriestranný... Ale to s vystúpením polovičky autobusu je bohužiaľ daň za nízkopodlažné vozy, tu sa neuhneš už tak ľahko ako v iných, vysokopodlažných vozidlách. Aby som pravdu povedal, nezastávam sa koncepcie interiéru SORky, lebo podľa mňa je tam príliš málo miesta pre stojacich, v porovnaní s iným autobusom, ale to je vec nezávislá na počte dverí vozidla. Aj v Citelise keĎ sa sypem vonku napríklad do sedadla nad kolesom, tak pár ľudí posuniem do kočíkového... Naviac aj SOR s nižším počtom dverí, je na tom úplne rovnako tragicky, ale šírka uličky je proste vec ktorá nie je daná počtom dverí... Vyšší počet dverí výmenu cestujúcich proste zrýchľuje, o tom niet pochýb. Zaujímalo by ma ale ako tie autobusy vyzerajú pod tými schodíkmi, či by sa to nedalo urobiť o 10cm do strán užšie...
Reakcia na: rpopo #82329:
A teraz opacna situacia. 25ka v rannej spicke. Ludia sa prisypuju v Polove a vysypuju sa postupne az po NO a dalej. Cize pride plny bus na SOSA kde chce vystupit len zopar ludi ale musi vystupit polovica autobusu, lebo jednoducho vsetci zavadzaju vo dverach.

Druha specialita v SORe je priestor pre kocik. Ked je medzi 2. a 3. dveram vela ludi a niekto si s kocikom zmysli, ze nastupi tak
1. sediaci na vyklapackach sa ani za boha nezdvihnu.
2. ked stoja ludia v mieste pre kocik (lebo to je jedine miesto kde sa da normalne postavit a nezavadzat), tak kocik tych ludi tlaci pred sebou do priestoru 2. dveri kde opat zavadzaju.
Reakcia na: monoblok #82327:
Výklenok pri náprave vo vlečke na ľavej strane /v smere jazdy/ bude mať niečo do činenia s nápravou/diferenciálom, rovnaký, ešte väčší výklenok majú aj Citelisy, a výklenok je aj v Tedomoch a Solarisoch a z ponúknutých vozidiel ho má SORka najmenší. Triafanie do zlej farby. 🙂 Vzadu to je preliezka to je o inom, ale odceňujem, že NS má poriešený stupienok na tú poslednú dvojsedačku pred motorom, aspoň tam je väčšia nášľapná plocha.

Na margo počtu dverí poviem len toľko, že choďte sa previezť na "trolejbus" niekdy, keď tam namiesto kĺbaku bude 15m Solaris, alebo už aj Citelis. Príklad z Citelisu... pristavíš autobus na NO, ku galerke alebo aj na Mier, proste zastávky, kde je veľká výmena cestujúcich a strácaš čas. Ak sa do toho pridá kočiar vo vozidle a nie je mimoriadne, keď sú vo vozidle aj tri, a majú sa tí ľudia sypať vonku, tak na takejto zastávke postojíš v špičke pokojne aj minútu, v lepšom prípade na iných zastávkach to stíhajú aj za 40 sekúnd. Zrátaj si, koľko tým stratíš, keď máš taký čas defacto dvoje dvere zo 4 obsadené kočíkmi a čas pobytu v zastávke ak sa nemýlim je rátaný na 25 sekúnd. /Nie som si touto informáciou úplne istý ale/. Ano povieš si, že nezavadzajú do nástupného priestoru. To je pravda, ale rozhádžu cestujúcich a tí potom kým sa vysypú z miesta kde stoja, tak to trvá množstvo času, a tu na toto nie je výhovorka, že mali ísť skôr, pretože to by museli začať boj o miesto na vystupovanie už zastávku predtým. Naopak v SORke takéto problémy nezažiješ, lebo kočíky majú vyhradené len tretie dvere, takže aj v najhoršom možnom prípade, máš stále 4 dvere voľné. V SORke je málo miesta na státie, alebo skôr, miesta je dosť, len sa nie je čoho držať.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.