no takto .... ku 112 si pisal zeby sa mohla pouzit na zjazdnost trate v noci ... keby sa pouzivala, lepsie su stare zberace na lano pretoze trolej zamrza a so zberacom vies obuchat ľad dole ...kdežto pol pantografy su na motorcek a prave preto som minuly rok ostal vysiet so 622-623 pred pereskym mostom kvoli zamznutemu troleju a nedokazal som obit lad dole pretoze sa zberac zdviha pomaly ale podla mojho nazoru su polky pevnejsie ako tie stare
No ja len dúfam, že keď ustúpia mrazy a Vária budú zase jazdiť, že sa i cez to stretneme s nejakou T6tkou ? predsa len sú to lepšie vozy ako tie plastové šmejdy Prdgoimex. Tie nevydržia ani 2 roky. Staré dobré T6, KT, T3 a pod. ktoré vydržali cez 40 rokov ?
Jedine tak. Tá naša dielňa, dnes ani neviem po znižovaní stavov, či má vôbec tri a pol človeka na všetko...
Ono to tu prehrmí za chvíľu a vyšumí do stratena ako každý rok. Tieto témy sa večne opakujú dookola a nič sa nemení...?
To si nie som istý, či bude možné. Na Taškenty sa ukra..., pradon, použili eurofondy. Musia byť nimi nahradené staršie vozidlá kompletne a ak sa nepletiem, žiadne komponenty z nich sa nesmú použiť, ale všetko musí byť vyradené.
Ešte jeden dotaz mám - odbočim trochu od kurenia.. Vyradilo sa dosť vozov T3, neviem či sa niečo aj z niektorých použije (napr displeje - hodili by sa), ale zaujimaju ma teraz tie "automaticke polozberače" , mali ich tušim vozy 337 361 414 ,, nemohli by sa demontovat a použit na nejaké T6 (tak ako má 622+623 alebo dať na nejaké KT) ak pôjdu na velku prehliadku?? (mohli sa použiť aj na ten brusiaci voz ak bol v go T3 112 ) , predsa len je to "moderjenšie a praktickejšie" ako ťahať šnurky ? Dufam že technicky to problém nemôže byť ???
V Bratislave vo vozovni JD žiadna hala (okrem DO) ani nie je, vozy stoja vonku. Ale v kosách fungovali "predkurovači", prvé výjazdy nahodila a zakúrila dielňa, ďalšie potom prvá ranná záloha, keď došla do práce. Ja so mal pridelený tyristor, čo boli podľa všeobecnej mienky ale vždy som tam mal takú teplotu, že som mohol jazdiť v tričku a s otvorenou kabínkou. Stačilo dôkladne utesniť diery a prinútiť dielňu, aby sprevádzkovala telesá v "nohách" všetkých sedačiek.
To fakt je stále problém vypravit komplet aspoň na tie linky a spoje (tak ako bolo deklarovane L3 L7) aj cez vikend na L9 ?? Videl som aj cez víkend, aj včera miesto toho jazdiť kT aj T6 .. To fakt z tých 33 varii nevie DP poskladať výpravu ani na 2 - 3 kompletne linky?? Toľko ich je odstavených pre kurenie ?? ? Máme nove trate a po nich sa premávaju T6 .. Čital som ten článok z novin, všetko tej hovorkyni ale nemožno verit ... No mrazy ustupili, ešte nejak sa prežije február a kurenie nebude taka hakliva tema - teda problem vyrieši čas,,, ja to vidím tak. Cestoval som párkrát variami cez tie mrazivé dni - a všimal som si to čo tu bolo písane,,, miestami zarosene okná v niekorých vozoch - no kurenie "malo snahu" fugovat všade - aspoň podľa zvuku ventilátorov spod sedadiel áno,,, no o teplom či horucom vzduchu nemohlo byť ani reč,,, podľa toho aj niektoré okná boli vo vozoch suche, či viac zarosene - v miestach kde ten vzduch "neprudil" k nim,,, Ešte jeden postreh - neviem ako je to nastavované, či je to nejak dané rozkazom, alebo je to len na vodičovi, alebo je to automaticky odstupnovane - ale mal som pocit že v niekorých vozoch aj ked kurenie (ventilátory) šlo, ten vzduch bol striedavo vlažný, a teplejší - podľa toho či voz brzdil, či sa rozbiehal,, (vo vozoch T3 som sa s tym stretával) .. Je teda to kurenie nejak odstupnovane aj podla vonkajšej teploty?? alebo fakt je to len "odpadove" teplo čo sa vhána do inerieru tých varii. Tak či tak to je asi dosť veľký problém s tým kurenim.. len aby sa to aj vyriešilo kym nebude leto .. a každy zabudne na problém zimy a rosenia sa okien,, a budeme "nadavať" ako je v nich horuco ? ? no čo už.. máme čo sme "chceli" (nechceli ?) .. dakujem za pozornosť.
Načo vatričku? Zapnú kúrenie "už" pri výjazde z vozovne, nie až pri vjazde na konečnú zastávku VA USS ako som zažil nedávno. Inak vcelku o ničom, sobota ráno, R1 odchod 5:10 Veronika, iba vlažný vzduch z kúrenia, klendra vo voze, nedeľa zas nejaká T6, to už bolo iné kafe, včera R1 odchod 13:10, KT8D5RN, klendra vo voze, kúrenie vypnuté. Naco šak -6C je horučava ta ňéééé...
Faktom je, že vozy stoja vonku, výpravná hala je prakticky už len strecha... Dakedy vo VH boli kalorifery a asi to vykurovanie aj fungovalo. Pred 30. rokmi možno...?
Za nevykúrené električky sa dopravný podnik cestujúcim ospravedlnil. Chystá nápravu.
KOŠICE. Korzár v pondelok informoval, že nové električky Vario LF2+ majú problémy s kúrením. Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) ich potvrdil.
Jeho hovorkyňa Michaela Karaffová vysvetlila, že sa naplno prejavili až v týchto dňoch, keď vonkajšie teploty výrazne klesli pod bod mrazu.
„Väčšina Varií preto prechádza servisnými prehliadkami. Ak sa pri nich potvrdí slabší výkon kúrenia, najvýhodnejším riešením je výmena vykurovacích telies. Tú v našich dielňach zabezpečujú pracovníci Pragoimexu s použitím vlastného materiálu. Ide o záručné opravy, teda bez vynaložených finančných prostriedkov zo strany DPMK,“ informovala.
V pondelok odmietla, že by do výpravy zaraďovali aj vozidlá s nefunkčným kúrením.
„Všetky električky, ktoré DPMK vypravil, majú kúrenie v poriadku. Električky Vario, na ktorých sa v depe pracuje, čiastočne na trati nahradili električky typu T6 a KT8D5.“
Tie však nie sú na rozdiel od Varií nízkopodlažné, takže niektorí cestujúci, ktorí s bezbariérovými vozidlami počítali, boli nemilo prekvapení.
„Za vzniknuté komplikácie sa cestujúcim ospravedlňujeme,“ dodala Karaffová.
Cestujúci sa sťažovali aj na to, že predovšetkým ráno sú električky absolútne nevykúrené.
„Keďže električky sú vo vonkajšom depe vystavené poveternostným podmienkam, ich vykúrenie na prijateľnú teplotu istý čas trvá. Aby sme predišli sťažnostiam na studené električky, počas týchto mrazivých dní ich budeme pred každou rannou výpravou v depe 'predhrievať'. Na trate budú vypravené temperované električky,“ prisľúbila hovorkyňa DPMK.
To akože o štvrej ráno tam založia vatričku v každom voze? Alebo ako to chcú "predhrievať"? Čo bude mať bežný cestujúci z toho, že neidentifikovaným spôsobom o štvrej nadránom zvýšia teplotu, keď za pár minút to bude na úrovni vonkajšieho prostredia?
Tak to museli byť drôty hrúbky vlasca a navyše napnuté. Inak si neviem vysvestliť, prečo počasie nemalo na žiadne iné elektrické zariadenia vplyv. Navyše v súčasnosti sa používa odolná meď.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Bjorn