Takmer ako v Košiciach... https://imhd.sk/ba/galeria-media/148940/Bratislava-ma-po-vyse-stvrtstoroci-novu-elektrickovu-trat?ref=ba%2Fdoc%2Fsk%2F15088%2FBratislava-ma-po-vyse-stvrtstoroci-novu-elektrickovu-trat
...aj tie automaty máme multifunkčné, aj displeje obojstranné a vhodne umiestnené, že? ?
A to ešte stále nie je nič extra, len obyčajný štandard. Košice, žiaľ, aj tento štandard pri IKD podliezli a nechytajú sa ani na Bratislavu. Na vyspelejšie mestá ani nehvorím... Škoda premárnenej šance vďaka projektu zlému už od prvých nákresov ?
...aj tie automaty máme multifunkčné, aj displeje obojstranné a vhodne umiestnené, že? ?
A to ešte stále nie je nič extra, len obyčajný štandard. Košice, žiaľ, aj tento štandard pri IKD podliezli a nechytajú sa ani na Bratislavu. Na vyspelejšie mestá ani nehvorím... Škoda premárnenej šance vďaka projektu zlému už od prvých nákresov ?
Bjorn
http://kosice.korzar.sme.sk/c/8104997/rezort-jazdne-skusky-trolejbusov-su-pri-kolaudacii-povinne.html
Rezort: Jazdné skúšky trolejbusov sú pri kolaudácii povinné
Kompetentní mlčia, prečo neurobili skúšobné jazdy trolejbusov, hoci počas kolaudácie byť mali. Uzly sú už pritom skolaudované.
KOŠICE. Primátor Richard Raši (Smer) poslancom včera na mestskom zastupiteľstve povedal, že by nemali veriť všetkému, čo sa píše v novinách.
Narážal tým zrejme aj na včerajší článok v Korzári, kde sa riešila problematika, či na zrekonštruovaných električkových tratiach musia pred vydaním kolaudačného rozhodnutia absolvovať skúšobnú jazdu aj trolejbusy a tram-trainy.
Je otázne, či do pár dní spustia ďalšie trate
Raši tiež konštatoval, že očakáva rozhodnutie v prípade stavby „IKD, Námestie Maratónu mieru – Staničné námestie“ v najbližších dňoch.
Jeho očakávanie sa však nemusí tak rýchlo naplniť. Ako sme už včera naznačovali, mohol by byť s dotiahnutím kolaudačného konania do rýchleho konca problém.
Na rozdiel od električiek neprebehla totiž skúšobná jazda trolejbusov, hoci na časti tratí sa modernizovalo aj ich trolejové vedenie (Štúrova, Senný trh).
A to ani pri od piatku skolaudovanej stavbe „Modernizácia električkových uzlov“, kde už odvčera začali električky aj premávať.
Ministerstvo dopravy Korzáru včera pritom potvrdilo, že jazdné skúšky trolejbusov sú povinné.
„Podľa zákona o dráhach sa technicko-bezpečnostná skúška stavby dráhy vykonáva v rámci kolaudačného konania,“ uviedol hovorca rezortu Martin Kóňa.
Dodal, že túto skúšku vo vzťahu k určeným technickým zariadeniam nahrádza podľa zákona overenie. Jeho výsledok je podkladom pre kolaudáciu stavby.
„Trolejbusové vedenie, ktoré je podstatnou časťou stavby trolejbusovej dráhy, je určeným technickým zariadením elektrickým a na jeho skúšku spôsobilosti na prevádzku sa vzťahuje spomínané overenie. Súčasťou overenia sú i jazdné skúšky v predpísanom režime,“ vysvetlil Kóňa.
Rezort označil otázku o absencii jazdy za predčasnú
To, že uzly sú už skolaudované aj bez jazdnej skúšky, ministerstvo nekomentovalo.
K prebiehajúcej kolaudácii stavby IKD jeho hovorca uviedol:
„Konštatovanie, že skúška nebola vykonaná, pokiaľ nebolo vydané kolaudačné rozhodnutie, teda kolaudácia sa neskončila, považujeme za predčasné.“
Košický samosprávny kraj (KSK) ako Špeciálny stavebný úrad pre stavby mestských dráh, ktorý vydáva kolaudačné rozhodnutia na dráhy, neodpovedal od piatku na otázky Korzára, prečo sa doteraz jazdná skúška neuskutočnila.
Nekomentovali to ani mesto ako investor rekonštrukcií a ani Dopravný podnik mesta Košice, ktorý bude trate prevádzkovať.
Skúška trate tram–trainom nie je potrebná
Trať IKD bola na rozdiel od MEU stavaná v parametroch pre tram-train (vlakoelektrička). Aktivista Karol Labaš vyjadril obavu, či kolaudácia bez skúšobnej jazdy tram-trainu neohrozí preplatenie eurofondov, za ktoré sa obnova tratí robila.
Ministerstvo na rozdiel od trolejbusov jazdu tram-trainu označilo za fyzicky neuskutočniteľnú, keďže „takýmto vozidlom v súčasnosti žiadny dopravca nedisponuje. Zároveň môže byť vykonaná až pred začiatkom prevádzky tohto systému. Základné parametre dráhy boli overené vozidlom električkovej dráhy a príslušnými meraniami“.