Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: veteran #78535:
Solaris ma dosť výkonné kúrenie, ktoré vie interiér dosť solídne vyhriať a okrem iného ma aj motorovú vežu z ktorej tiež sála nejaké teplo. Toto električka nemá a neviem na akej linke si s tým Variom išiel keď bolo vonku 12° a relatívne teplo ale to neznamená, že pred tebou a kľudne aj na jednom spoji pred tebou nebolo to Vario natrieskané ľudmi ktorí ako už bolo spomenuté dýchajú a produkujú vlhkosť. Kto má auto dobre vie, že zarosené okna hlavne bočné zadné sa dosť ťažko "odrosujú" aj keď už všetci pasažieri vystúpili a kúrenie fúka kľudne aj 25° vzduch, jednoducho sa ten teplý vzduch nedostane priamo na okná aby ich vysušil a ta vlhkosť sa na tom okne tým, že je zvonku "ochladzované" drží. V takom prípade treba interiér poriadne vyvetrať jazdou s otvorenými oknami alebo zapnúť klimatizáciu ktorá vzduch vysušuje. To je proste holý fakt. Taktiež ma na to či sa rosia okná vplyv aj to kedy a ako boli umyté, ak poriadne umyješ okná budú sa rosiť podstatne menej ako neumyté, to je tiež holý vyskúšaný fakt. Nestačí ich iba prejsť nejakou "rentou" lebo tu vlhkosť a masnotu len rozotrieš, treba ich umyť poriadne čistiacim prostriedkom a tieto všetky veci súvisia s tým, čo som písal nižšie, že Vario už nie je deravé jak sito - nevetrá sa a ostáva vo voze a na oknách vlhkosť kľudne aj desiatky minút po vystúpení ľudí, čo môže znamenať, že ty ideš z konečnej vo voze sám ale na konečnú ten voz prišiel natrieskaný. Nič viac by som v tom nehľadal.
Chlopi! Najľepše sklo je orošene sklo krigľa. Ta ňe? ? ? ?
Reakcia na: S499.1023 #78531:
Mňa zasa neprekvapuje, že laminátka azda z dlhej chvíle začína riešiť nepodstatné voloviny.

Tak po prvé. Nemám vnútornú ani vonkajšiu (ani nijakú inú) potrebu kohokoľvek obhajovať. Keď niečo píšem, tak to píšem zo svojho pohľadu. Aj ten sa (pre niekoho kupodivu) z času načas mení. Názor nezmení len hlupák.

Po druhé. Skutočne nevisím nikomu na šnúrke od gatí tak, ako niektorí tu prítomní (nemyslím laminátku), takže počet mojich dôvodov tu niekoho slepo obhajovať ostro konverguje k nule...

Po tretie. Príspevok, na ktorý laminátka odpovedá, je napísaný da capo al fine podľa toho, čo som videl. Nemám ani najmenšiu šajnu, ktorý voz je ako vykurovaný. Preto je na konci napísané, laminátka to azda prehliadla, že si to nechám milerád vysvetliť. Lebo pri 12°C za relatívneho sucha mať pri troch ľuďoch v 21-metrovom voze sústavne zarosené sklá mi prišlo na prvý pohľad minimálne podivné. Naproti tomu dnes v SU 12 pri 25 kusoch na palube, v 2°C a 95% relatívnej vlhkosti okná neboli zarosené v podstate vôbec. Tak reku, že mi to niekto odborne vysvetlí... Bodka, nič viac som tým nemal v úmysle povedať.
Reakcia na: tbus #78522:
Moderné a pokrokové autá sú jedine zo Španielska! Čo na tom, že SEAT je taký istý Volkswagen ako Škodovka a CAF je licenčný Alstom, čo je španielske, to je dobré!
Asi niektorí vodiči pred jazdou nastriekajú na okná prípravok proti roseniu skiel 🙂
Reakcia na: Peter55 #78517:
Jak sklá? Auto musíš vymeniť! Ak sa ti rosia sklá, máš Taškentauto!
Reakcia na: veteran #78516:
Že ty musíš Mattu obhájiť, ma neprekvapuje.
Reakcia na: master5228 #78529:
Podaktoré veci sa rosia aj v lete...? ? ?
Pozrite, zazil som to ja, veteran tiez (a ako pise, asi viac krat ako ja), nemyslim, ze je to nahoda...

V zime sa rosi vsetko kde je vlhsie... V tom Variu ale kurenie neslo a bolo prazdne. Ak by sme to ale brali ako vynimku, tak to, ze sa rosilo aj v oktobri, kedy bolo relativne teplo (a nebolo sychravo) uz tak brat nemozeme. Je to podozrive. Velmi. Najma ak sa ine vozidla nerosili aj ked boli plne ludi 🙂

Ale ak chcete, spravte testy a urobime statisticky vyskum 😛 No na flamewar nemam chut...

Anyway... reakcie ze sa rosia aj Skodovky a pod. by boli fajn, ale to by tam muselo byt prazdno, vonku sucho (a relativne teplo) a kurenie by nemohlo byt zapnute...

Peace 😉
Reakcia na: Alco #78525:
Zadávam vedecko-výskumnú úlohu na tému: "Vplyv vykurovacej sústavy na rosenie skiel salónu pre cestujúcich." ?
Reakcia na: Alco #78525:
Sor maju fukace tepleho vzduchu pod sedadlami otocene vseliako. Tiez sa rosia. Detto byvale karosy
Reakcia na: S499.1023 #78514:
Ťažko povedať nakoľko mal na to vplyv, ale vedieť o tom musel. Električky boli v dezolátnom stave hlavne vďaka prístupu hl. majstra údržby I.B., predražené nákupy Solarisov zasa vďaka M., atď.
A debilné nápady s likvidáciou električiek a náhradou trolejbusmi mal hlavne Schuster...?
Reakcia na: veteran #78516:
Skúsme myslieť trošku technicky - také malé mentálne cvičenie. Kde majú jednotlivé typy vykurovacie telesá?
T3 - v stojanoch sedadiel, ľavá strana, v plechovom kanále, pravá strana, zdroj tepla - špirály, s miernym prefukom od chladiaceho vzduchu zo zrýchľovača
KT8 - kúrenie v boxoch na strechách krajných článkov s výkonným prefukom od dvojventilátora a s vyústením v strope neďaleko okien
T6 - ako T3, plechový kanál je na oboch stranách, mierny prefuk od chladenia pulzných meničov
KT8.RN2 - "fukáre" (boxy so špirálami a ventilátormi) umiestnené pod sedadlami (priečne fúkanie do stredu voza) alebo pod schodíkmi (stredný článok)
Variá "malé" aj "veľké" tak ako KT8.RN2
Podľa toho vychádza, že na rosenie okien sú viac náchylnejšie vozidlá s vykurovaním "fukármi"
a teraz sa do mňa pusťte, páni, ale po jednom, prosím...
Reakcia na: Isidor #78518:
,,, hm , píše sa tam že nahradia "zastarale naftové autobusy jazdiace na linkách 18, 20, 20L, 31 ... ? To mi ešte take máme?? Veď na tých spojoch jazdia väčšinou "nove" SOR-ky, ak nie sem tam nejaký TEDOM .. !!! Tak to by ma fakt zaujímalo ktorých 9 busov chcú baterkami nahradiť?? ?
Reakcia na: tbus #78520:
No tak keď zajtra ráno pôjdem Škodovkou, zameriam sa na rosenie skiel. Povedal by som, že tesnia lepšie, ako ten exportný artikel do Uzbekistanu.
Reakcia na: master5228 #78515:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/2823/skoda-30t-forcity-plus/145997/7502-pod-lasermi-pocas-Bielej-noci-2015?&ref=ba%2Fgaleria%2F2823%2Fskoda-30t-forcity-plus%3F

chudáci Bratislavčania, im sa rosí dokonca aj klimatizovaná električka.. prejdi sa v zime po parkovisku niekedy v noci, pomaly každé jedno auto je zarosené, dokonca aj pokrokové a moderné autá z Nemecka!
Reakcia na: master5228 #78515:
Lukas, ostatne vozy su tak derave z kazdej strany, ze to vsetko jednoducho prefuka .. tak ako pise tbus .. mne sa bezne rosila aj prazdna dvojicka T6, najma pri takom pocasi ako je teraz ..
Reakcia na: master5228 #78505:
do ostatných električiek počas jazdy prefukovalo cez dvere, tak sa nerosili ?
Reakcia na: veteran #78516:
No ja by som na to mal jednoduche vysvetlenie, nove Vario je pokiaľ ma zatvorené dvere takmer hermeticky uzatvorené t.j. nevymieňa sa tam vzduch kdežto stare polorozpadnute T3ky KTčka a T6ky maju nejaku "fugu" odkiaľ prefukuje vzduch každých 10cm, to bohato stači na to aby sa znižila vlhkosť vo voze.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.