Inak, čo sa tých elektrobusov týka - prečo si obstáravanie nerobí podnik sám ale ide to cez externú firmu? To sú tam tak neschopní ľudia? Jedine, žeby to súviselo s tým, že verejné obstarávanie znova zabezpečuje firma Rašiho spolužiaka, ale to bude určite iba náhoda. Ibažeby nebola. V normálnom svete by firmy ako Pro Tender s. r. o., ktorá nám "vysúťažila" autobusy, ktoré sa vyrábali ešte pred skončením výberového konania alebo dvojnásobne predražené CT, mali doživotný zákaz podnikať. Na mieru ušité podmienky obstarávania zabezpečia kamaráti, ktorí vyberú inú kamarátsku firmu, ani sa to nesnažia zakryť... Takto nechutne okato vycuciavať eurofondy a okrádať ľudí, si snáď dovolia iba na skorumpovanom Slovensku.
Raši, Paška, Hložný, celé vedenie mesta, DPMK a J&T - dúfam, že sa budete smažiť v pekle, vy zlodeji! Je mi z vás zle.
Raši, Paška, Hložný, celé vedenie mesta, DPMK a J&T - dúfam, že sa budete smažiť v pekle, vy zlodeji! Je mi z vás zle.
veteran
1. Bude zachádzať do sídliska.
a) Naozaj nemá význam ťahať trať, navyše v zbytočne megalomanských parametroch (kvôli 4 TT spojom v špičke), popod sídlisko, kde je o MHD totálny nazáujem. Ešte aj zastávky, ktoré na Americkej triede nakreslili do plánov, sú riešené zle. Namiesto zastávok v križovatkách + po jednej zastávke medzi križovatkami, zastávky len kopírujú súčasné autobusové. Z týchto zastávok je však ďaleko ku akémukoľvek bloku, ani možno nie tak vzdušnou čiarou, ale skôr prítomnosťou bariér, ktoré tam treba prekonať (oporné múry, schodiská atď.).
b) Zachádzkou do sídliska si DPMK predstavuje predĺženie z Madridskej hore do kopca ku Viedenskej ulici, kde je v ÚPN-Z Ťahanovce IV plánované obratisko. To je síce zlepšenie projektovaného stavu, ale aj tak je to strašná slabota. Opäť to má symptómy jestvujúceho riešenia: pomimo sídliska, v území nikoho a ničoho. Áno, v tých miestach je plánovaná výstavba, avšak sú tam tak neprehľadné vlastnícke vzťahy, že bude zázrak ak sa tam vôbec niekedy niečo postaví (mne osobne tam nechýba nič, už beztak je sídlisko zahltené IAD a poznajúc dômyselnosť ÚHA, radšej ani nechcem pomyslieť, čo by tam bolo).
c) Ja si pod zachádzkou do sídliska predstavujem vytiahnutie trate hore po Európskej triede smerom na Ázijskú triedu s ukončením slučkou pod vodohospodárskym objektom pri Čínskej ulici. Stúpanie na Európskej triede je menšie, než stúpanie od amfiteátra na Terasu. Čo sa týka šírkových pomerov, miesto by sa tam našlo, za cenu zrušenia parkovísk. Aspoň by to donútilo vrchnosť riešiť statickú dopravu na sídlisku formou podzemných HPG.
d) Ponechala by sa rezerva pre prípadnú trať po Austrálskej triede, ak by sa tam niečo niekedy postavilo a to s ukončením v plánovanej slučke pri Viedenskej ulici.
e) Zastávky by boli: obratisko Čínska, Belehradská, Hanojská, Berlínska, Bruselská, Budapeštianska, Sofijská. Pokrývali by väčšiu časť sídliska. Viedenskú, Madridskú a časť Aténskej ulice by obsluhovali autobusy, aj pri najlepšom trasovaní električiek by na Ťahanovce museli nejaké chodiť.
2. Nebude chodiť len priamo na Námestie Maratónu mieru.
a) Už dávno som aj tu tvrdil, že určite nie je pravdou, že z Ťahanoviec všetci cestujú priamo do centra a navyše na MMM, prípadne Radnicu Starého mesta a ďalej. V kombinácii s trasovaním len popod sídlisko docielime len jediné: aj to torzo Ťahanovčanov, čo ostalo v MHDčke, by si veľmi rýchlo rozmyslelo, či sa im také cestovanie vyplatí.
b) Z Terminálu Sever by mala trať viesť ďalej na západ smerom na Mier s napojením na trať na Komenského. Tým sa pokryje nielen oblasť sídliska Mier, ale aj TUKE, ďalšie školy v okolí Komenského, Námestie Maratónu mieru a čokoľvek ďalšie, kam chodia/by chodili linky z tejto oblasti.
c) Keďže električkové a TT trate by mali rovnaký rozchod, určite je treba prepojiť tieto druhy koľajovej dopravy. Ale takým spôsobom, aby sa z Ťahanoviec dalo dostať na stanicu nejakým rozumných spôsobom. Nie tak, že súprava to odstaví na prvom nástupišti a cestujúci nech sa prejde pred Staničnú budovu. To by sa musela trať ťahať estakádou poza Poštu 2 a to by chcelo okrem veľkého balíka peňazí aj asanáciu dvoch polozrúcaných objektov a vyriešenie vlastníckych pomerov so ŽSR (sklady na Bencúrovej). Takýmto trasovaním by sme navyše získali aj spojenie Ťahanoviec s NO, ktoré by bolo ako-tak konkurencieschopné voči autobusu.
Z toho, čo som napísal, je vidieť, že kvalitné napojenie Ťahanoviec na jestvujúcu sieť ED by bolo veľmi drahé a v žiadnom prípade neočakávam, žeby sa toto niekedy zrealizovalo. Ak vôbec sa na Ťahanovce koľaje natiahnú, odhadujem, že sa opäť raz ulakomíme na polovičaté a nič neriešiace riešenie, ktoré možno ešte viac ľudí od MHD odradí, než do nej priláka.
Zbytočne nad týmto polemizovať, najprv treba okamžite začať realizovať projekt MET a MET2, lebo aj napriek prebiehajúcim rekonštrukciám tu máme kopec úsekov, ktoré keby tu nevládol všadeprítomný bordel, by už prevádzkované byť nemohli (vzhľadom na technický stav).