Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 1018 #4023:
Vcelku mas pravdu, to Bc. nie je az taky titul, ale ved ma cerstvo po skuskach, tak mu dovol sa vytesit. Ved som Vladovi aj poblahozelal na presovskom fore a podpisal som sa zo srandy ako MUC. Papyr, co je moj polooficialny titul medika po prvych troch rokoch 🙂

Az budem mat za sebou poslednu statnicu (no, to este potrva 🙂 ), tak v ten den sa tiez vsade budem podpisovat ako MUDr., ale len ten jeden den 🙂
Reakcia na: 1018 #4023:
Serie ta to coooo, ved aj ty si uz mohol pisat ING alebo nie??
Reakcia na: Bc. Vladimír #4020:


... pre Boha Vlado, aj ked na jednej strane gratulujem aj ja a mam skutocne z Tvojho uspechu radost, na druhej strane verim a dufam, ze to "Bc." nebudes natrvalo pred nickom pisat. Jeden clovek (vieme o kom hovorime) tu skratku vehementne pouziva pred menom a vsetci sa smeju, je to totiz viac trapne ako vazene. Takze dufam, ze prispevok c. 4020 je len akousi srandou na vyssie posty v DP ?
Keby mal DP k dispozicii okruhlu sumu 1 000 000 000 Sk /ani o 50 halierov viac ci menej ;)/ co vsetko by sa dalo za to pre kosicku MHD zrealizovat?
Bc. Vladimír: Ale to je v pohode, ja si to nevynucujem, iba to pripomínam ako zaujímavosť. Či sa povie Strojárenská alebo Strojárska, všetci vieme, o ktorej ulici sa bavíme :o)
P.S.: Blahoželám k titulu!
Reakcia na: Sarko #4012:
Sľubujem, že odo dneška už názov Strojárska z úst nevypustím :o)
Len tak mimochodom.
Videli ste už tie nové krnovské np vlečňáčiky za T3 ? Už sú v Ostrave a v Brne !
Reakcia na: Sarko #4014:

*1/Je to možné, to posledné provizorium smerom k polícii zrejme zlikvidovali pri úprave parčíku. Povodné stačilo zasypať a mali chodníček. Vlatne typické pre KE, -robiť len to, čo je nezbytne nutné. Dátum úpravy parčíku mi nie je známe.
*3/Skladná ústila krížila Južnú a pokračovala ako požiarnicka (mierne vyosené ) ,takže tá trať mohla viesť priamo zo skladnej až k hasičom. Zmyslom mohlo byť odstavovanie vagónov a prípadná manipulácia s nimi pri posune. Posunovanie v oblúkoch zposobovalo velké problémy.
Pokial bola vlečka aj k tabačke ,tak tiež len rovno od spš,križovaním komenského.
Opakujem ale, že od zač 60tych rokov ani jedna z týchto kolají už nebola a jedná sa len o úvahy-hypotézy.
**/prvé preloženie trol vedenia sa robilo z dovodu jej zvýšenia asi o 40cm. Preto je na mnohých miestach vidieť nad starou rozetou nové ukotvenie jednoduchšieho -novšieho typu. Na polícii je to ukážkové.
***/ešte ma napadá, či tie kotviace háky sa nepoužívali na niečo iné.
Verejné osvetlenie vtedy ešte žiarovkové, pozdejšie ŽIARIVKOVÉ bolo v mnohých uliciach na prevesoch. Ešte dodnes je také riešenie vidieť napríklad vo Viedni, Budapešti.
poz.: žiarivky vydržali v ke len krátko, potom boli stavané gulaté stlpy s výbojkami.
Reakcia na: TeBeCe #4011:
Ona nechyba, ale vies ako to je ked zadefinujes v idxku jeden riadok na vyse, tak to berie ako novu fotku. Stalo sa to pri kopyrovani popisov
Reakcia na: Sarko #4012:
Ni e 90rocnicu nemam na intraku
A ešte niečo, na budove s adresou Kuzmányho ul. 59 (rohová budova Kuzmányho-Galenova) sa nachádza stará krémovo-modrá tabuľa ulice "KUZMÁNYHO OKR." Pod ňou je menšia, krémovo-hnedá tabuľka s textom:
KAROL KUZMÁNY, (1806 - 1866)
EV. A. V. BISKUP, BÁSNIK
A ZAKLADATEĽ MATICE SLOVENSKEJ.

Na budove je dokonca aj pôvodná, krémovo-modrá tabuľka s pôvodným orientačným číslom 71, čo jasne dokumentuje, koľko budov sa pôvodne na tejto strane Kuzmányho "okružnej" nachádzalo (po túto budovu presne 36).
Reakcia na: KVKV #4005:

ad 1) Tak ja si zaliatými koľajnicami v parčíku pred Dargovom som 100% istý. V čase, keď sa inštalovala energetická infraštruktúra pre TD tu robili výkopy a osadzovali sa nové trakčné stĺpy vedľa električkovej trate za živým plotom. Cez chodník vedúci od Fejovej ul. bol urobený krížom jeden takýto výkop a koľajnica tam bola! Keď som to o niekoľko dní išiel odfotografovať, výkop už bol zaliaty čerstvým asfaltom. Znamená to, ak bolo určitý čas zmenené odbočenie z Fejovej smerom ku križovatke Štúrova-Mojmírova, že pôvodný oblúk ku križovatke NO-Hlavná nebol demontovaný úplne.

ad 2) Aj keď na Hollého nezostalo skoro nič (sokle, rozety...), kompletný úsek trate je tam iba zaliaty asfaltom, ktorý pekne presvitá a na dvoch miestach cez výmole pekne vidieť žliabkovú koľaj NP4. V smere pohľadu na Južnú tr. by mala byť v zemi ešte aj pravá časť výmeny. Výkop a odstránenie ľavej časti zdokumentoval Furčan.

ad 3) Ako je myslená tá výťažná koľaj? Mám na mysli hlavne jej lokalizáciu v teréne.

ad 4) Minimálne od dvoch ľudí som sa dozvedel, že v areáli FNLP údajne ešte určite existujú nejaké pozostatky. Predvčerom som si dal naozaj záležať, ale fakt som nič nenašiel. Predpokladám, že vlečková trať viedla ku technologickým budovám a končila niekde vedľa IX. pavilónu (v jej susedstve je komín).

Včera som si omrkol Floriánsku a Kuzmányho. Na Floriánskej bol pred starou bránou do bývalého pivovaru zrekonštruovaný jeden objekt, ktorý je momentálne veľmi honosný (Euro dom - nachádza sa tu kaviareň a zrejme aj hotel). Dve výhybky boli zaliate novou vrstvou asfaltu, takže už len na jedinom mieste je obnažený súvislý mierny oblúk o dĺžke cca 20 m. Pozdĺž celej komunikácie existujú ešte dva háčiky TV. Na Kuzmányho je háčikov a roziet požehnane. Na rohu budovy polície (presnejšie Detašovaných pracovísk MV SR), t.j. Kuzmányho-Štúrova sa nachádza v tesnej blízkosti až 6 (!!!) rôznych druhov háčikov a roziet. Hotová výstava. Na budove polície, ktorý lemuje chodník (nachádza sa v profile Grešákovej - od Moyzesovej po Štúrovu ul.) však sú ďalšie háčiky, ktoré sú už dosť ďaleko od trate na Štúrovej ul., takže tu teoreticky mohla byť tiež nejaká "výťažná" koľaj. Na konci uvedeného chodníka, ktorý vbieha do parčíku na Moyzesovej je pekne vidieť, že to kedysi bola širšia komunikácia, ktorú lemuje aj živý plot a na ktorej bol neskôr bez zrušenia položený užší chodník.
Reakcia na: Sarko #4012:

Pardon, SOU bolo SOU strojárske, strojnícka je SPŠ.
Reakcia na: BM #4007:

No my sme sa tu o SOU ani nikde nebavili. Tak ako povedal Vlado, električky premávali ako po Hviezdoslavovej, tak po Strojárenskej a myslím, že som to opísal dostatočne podrobne. Pozrel si si tú fotku v 90-ročnici?

SOU sa volalo SOU strojnícke a v súčasnosti má názov SOU Aurela Stodolu.

Re #4009 Vladimír:
Ulica sa volá Strojárenská (tak je označená v teréne), i keď v mapách sa objavuje aj názov Strojárska. Z historického hľadiska tu však existovala strojáreň, podľa ktorej bola ulica pomenovaná, preto sa má správne volať Strojárenská. Vo 4. vydaní mapy KE od VKÚ je chyba už opravená. Opäť jedna z mnohých chýb Názvoslovnej komisie...
Reakcia na: BM #4008:
dnes zas chyba jedna fotka ?
Reakcia na: Vladimír #4009:
Nebudem tvrdit, ze to pravda nie je. Skusim sa prehrabat v starych archivoch, uvidim 🙂
Reakcia na: BM #4007:
Možno by som sa do sporu nemal miešať, ale nie je to vlastne jedno? Či sa jedná o Hviezdoslavovu alebo Strojársku ul., aj po jednej aj po druhej ulici električky jazdili. Alebo mi niečo uniká a naťahujete sa na niečom inom? 🙂
Reakcia na: TeBeCe #4001:
Ano bol to mali kiks, ospravedlnujem san
Reakcia na: Sarko #3981:
Nemyl si SOU a SPS. Obidve lezia v jednej rovine ale jedna je na hviezdoslavovej a SOU je na Strojarskej. A deli ich len Komenskeho Sou sa jeden cas volalo aj neako inac.
Podla dnesneho Vecernika zajtra znovu uvidime jazdit historcke elektricky a v sobotu sa odvezieme na letisko zadarmo.

http://www.vecernik.sk/index.php?command=viewarticle&id=24292

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.