Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #3349:
Nuz mne sa stalo ze som si uz raz oznacil oznaceny listok (tak mi treba, ked som ho mal v penazenke) - nevedomky. Nuz a prisla kontrola - co cert nechcel. Nejak som sa neotalal s platenim, tak mi za dva tyzdne prisiel sek na uhradu 1227Sk.
O (možnej) neefektívnosti el. dopravy.
Jedným z uvažovaných projektov, je stavba električkovej trate na sídl.Ťahanovce. Už pri výstavbe sídliska bola vykonaná príprava- komunikácie s vyhradeným pásom pre budúcu trať. Avšak tu je základná chyba projektov z 70.-80.rokov ! Trať by viedla po okraji sídliska , plánovaná konečná niekde u nadchodu. To znamená, že obytná časť sídliska by musela byť naďalej obsluhovaná autobusmi, k električke ďaleko. Jedine to rozumne riešiť napájačovou okružnou linkou ad s miestnym významom .
Ako rozumnejšie by sa javilo pre danú lokalitu zavedenie trolejbusu, v trase súčasných autobus.liniek Sofijská...-...Hanojská
Aký je na to názor?
O efektívnosti elektrickej dopravy.
Ako prioritný projekt, dobudovať električkovú trať Masarykova - žel.stanica (nezmyselne zrušená v 60tych rokoch)
Trolejbusová doprava je nesporným prínosom ekologickým a ekonomickým v úsporách phm. Súčasný stav možno považovať za experimentálnu prevádzku a z toho možno vyplývajúcu ztratovosť. (27 trolejbusov v štvrťmilionovom meste). Ekologický i ekonomický efekt sa v takej situácii úplne vytráca. 100 percent tratí je v bohatom súbehu s ad. Organizácia výpravy vozidiel je nevyhovujúca, prakticky denne je na trolejbusové linky vypravených odhadom 20-30 percent autobusov***. Tento stav pripomína niektoré čs. mestá v 70tych rokoch pred zánikom t.d.
Dobudovanie plnohodnotnej trolejbusovej siete považujem za ďalší doležitý krok. Elektrifikácie by sa mali týkať frekventované autobusové trasy , to znamená, električkou nenahraditelné autobusové trasy, sídl.Podhradová, sídl.Ťahanovce, komunikácie v centre - Moyzesova, Rastislavova, s následným výrazným obmedzením alebo vylúčením ad (J.palác-OD Mier) ,dobudovanie okruhu Lingov-N.Oslob. /to viem, že je v pláne/.
To by boli podla mňa rozumné nutné a návratné investície.
Reakcia na: rl #3333:
Miesta na sedenie,to je jasné, ale u miest na státie sa musí uviesť údaj-norma kolko osob na meter štv. Neviem do akej miery sa už pracuje s európskymi normami ,ale po ich zavedení sa udávaná obsaditelnosť zníži . To nie je o tom ,kolko ludí sa tam natlačí (Papyr 3334)
Reakcia na: Vladimír #3335:

Cez víkend som nebol pri PC, tak odpovedám až teraz.
Prestupný tarif je určite moderný a módny systém, ktorý sa zavádza v celej Európe. Presne tak, ako kedysi sa masovo zavádzali: „S“ prevádzka, „P“ prevádzka, zrušenie sprievodcov, zrušenie prestupného tarifu, mechanické označovače… Je mi tiež jasné , že už Košice nič nezastaví před zavedením prestupného tarifu.
Teraz si treba zodpovedať, na ktorú skupinu cestujúcich to bude mať reálny dopad a aký.
-Najvačšiu skupinu pravidelných cestujúcich tvoria predplatitelia – logicky, inak by boli hlúpi. Na tých zmena dopadne pravdepodobne tak, že v rámci prechodu na prestupný tarif sa zvýšia aj ceny predplatných lístkov.
-Občasní cestujúci a návštevníci Košíc zistia, že jednorázový lístok (dajme tomu za 15.-Sk) má (zpravidla) platnosť 10 min, to znamená odnikial nikam a pri súčasných intervaloch na jednu alebo dve zastávky radšej pešo. (typicky zo stanice do centra) . Majú možnosť , ak chcú ďalej, kúpiť prestupný , vlastne časový lístok. Tipujem, že za 22.-Sk pre I.pásmo, platnosť 45 min – sotva budú v Košiciach štedrejší. Jeden prestup stihnú, ale ak idú dlhšiu trasu ,tak behom čakania na druhý prestup (v okraj.častiach 20 až 30 min interval) alebo krátko po nástupe im uplynie platnosť lístka. Takže to dojdu načierno alebo si na zvyšných 5 až 15min označia ďalší časový lístok za 22.- ,lebo ten 10 minutový jednorazový u seba mať nebudú,nekupujú ho, lebo je v podstate nanič.
-Návštevníci Košíc sa ešte podivia nad výškou cestovného, ktorá je vyššia než vo vačších mestách z lepšie fungujúcou mhd a vyššou kultúrou cestovania.
Ak to zrniem , tak zavedenie prestupného tarifu je vlastne aýmsi skrytým zvyšovaním cestovného. Nemožno donekonečna zvyšovať cenu jednorázových lístkov, takže takto, pre niekoho to možno bude vyzerať lákavo, zvýšia sa tržby. A o to vlastne ide.
Takže sa teraz vrátim (už naposledy!) k tým „mojím dvojlístkom“ . Cestujúci si radšej kúpi zvýhodnený dvojlístok a nemusí ma zaujímať či ho použije na okamžitý prestup alebo si druhú časť nechá na cestu domov. (pochopitelne nesmie platiť ,že „dvojlístok“ má dvojnásobnú cenu jednorázového ! to by sa celý efekt stratil) Táto verzia by bola artaktívna a prilákala by ďalších cestujúcich k mhd, ekonomický efekt a vyššie zisky by boli zrovnatelné s elektronickým systémom, a o to tu ide. ---odhadom, predal by sa rovnaký ,možno vyšší počet „dvojlístkov“ ako teraz jednorázových,---
Pripravované zavedenie prestupného tarifu by podla mňa malo byť spojené s pomerne velkou reorganizáciou linkového vedenia , úpravou cp, vytvorením prestupných uzlov s návaznosťou spojov. Je už niečo pripravené, šlo by to zverejniť ?, aspoň v hlavných bodoch.
Záverom:
Aby mi nebolo vyčítané,že si neustále protirečím, prechod na drahý elektronický systém by som pri súčasnom stave a organizácii mhd v Košiciach neriešil ako prioritný. Povedané obrazne , „keď mi tečie do bytu, tak najprv opravím strechu a až potom vymalujem byt“.
Nevie niekto čo sa tento rok kúpi ? Dúfam, že to bude SU18.
Reakcia na: Diggi #3342:


Tie fotky vrakov nemajú chybu.
Reakcia na: RW #3360:
Ehm... to je už pomerne klasická tradícia za posledné roky...
Mám taký malý nápad.Stretneme sa všetci dňa 2.5.2004 v nedeľu pri električkach na Hlavnej a prerokujeme niektore veci a zoznamime sa všetci....čo vy na to??
Reakcia na: Isidor #3352:
Áno, technicky sa stále vezie "načierno", ale aj tak si neviem predstaviť, aby dostal ďalšiu pokutu v tom istom spoji. Je to nezmysel - netvrdím tým, že sa to nikdy nestalo, resp., že nemáš pravdu, ale to, že celá takáto vec by bola úplne absurdná a určite DPMK nemá právo od tohto nešťastníka vyžadovať 2400 Sk na pokute. Oprávnený by bol podľa mňa vtedy, keby revízori donutíli čierneho pasažiera zo spoja vystúpiť. Ale väčšinou len spíšu údaje a chyteného nechajú spoj dokončiť.

Re #3353 Sarko: Dúfam, že nový semafor je skoordinovaný s ostatnými na Toryskej do zelenej vlny.

Re #3355 Sarko: Čipové karty sú blbosť, ale aj tak je tu jeden rozmer, prečo je odrieknutie ich dodávky (pokiaľ je definitívne) poľutovaniahodné. Po ich zavedení totiž mal vzniknúť v druhej polovici roka 2004 integrovaný systém medzi DPMP, ZSSK a DPMK, kedy by na cestu z ľubovoľnej zastávky MHD Prešov do ľubovoľnej zastávky MHD v Košice skrz železnicu platil jeden cestovný doklad.

Re #3356 Sarko: Ako som napísal už Isidorovi, takúto situáciu považujem za absurdnú. Pochopiteľná by bola len v prípade, ak by prvý revízor navrhol cestujúcemu predať JCL a tento by odmietol. Ale keďže vieme, že toto sa nikdy nedeje, tak obdržanie druhej pokuty je podľa mňa niečo nehorázne zo strany DPMK.
Reakcia na: eMareq #3345:
Priamo pokutou
Reakcia na: Sarko #3355:
Bude vsetko nezabudni na to
Vladimír: Isidor má pravdu a aj v tarifných podmienkách je uvedené: "Cestujúci, ktorý cestuje bez platného cestovného lístka, zaplatí podľa zákonov NR SR č. 168/96, č. 164/96 a č. 58/97 Z. z. CESTOVNÉ a úhradu vo výške 100-násobku základného cestovného bez príplatkov a zliav." Revízor by teda mal a možno je to aj jeho povinnosť, vydať na mieste okrem pokutového bloku aj cestovný lístok. Ak napr. cestujúci nemá hotovosť ani na jeho úhradu, pokojne by mohla nastať situácia, že o niekoľko zastávok ďalej príde iný revízor, ktorý má právo cestujúcemu, síce s pokutovým blokom, ale bez cestovného lístka, znova udeliť pokutu. Vtedy už žiadne argumenty nepomôžu, neznalosť zákona totiž neospravedlňuje.
TeBeCe: Ă?no, už o tom vieme, ale vďaka za informácie. Čipové karty by boli nateraz úplne zbytočným luxusom, naopak, potrebným ako soľ by mali byť elektronické označovače. Ak sa s tým niečo neurobí, vyzerá to tak, že čoskoro zostaneme jediným mestom so zastaralým a nevyhovujúcim mechanickým systémom...
pre zaujimavost...

02401 - ZUS
Užšia súťaž
I.1) Dopravný podnik mesta Košice, akciová spoločnosť
IČO: 31 701 914
Bardejovská 6, 043 29 Košice
kontaktná osoba: JUDr. Jana Maliarová
II.1) Zmluva na poskytnutie služby.
II.3.2) KP.
Hlavný predmet obstarávania: 63.40.20.
II.4) Vybavovací systém cestujúcich v MHD na báze bezkontaktnej čipovej karty.
IV.1) Verejná súťaž.
V.1) Zmluva nebola uzavretá. Užšia súťaž bola zrušená podľa § 37 ods. 2 zák. č. 263/1999 Z. z. v znení neskorších predpisov.
VI.4) 3.
VI.5) VVO č. 153 zo 4. 12. 2003, 14449-POS.
VI.8) Dňa 12. 3. 2004.
Neviem, či si to už niekto všimol, ale nikto na fóre ešte nespomenul, že v KE pribudla ďalšia plánovaná svetelná križovatka. Je to na Toryskej ul., na križovatke s Ul. slobody a Uherovou. Červená pre cestnú dopravu nastane len po stlačení dopytového tlačidla. Semafory boli dosadené v súvislosti s dokončením výstavby obchodného domu Lidl.
Re Vladimir: No vies, z technickej stranky sa stale vezie "nacierno"... Myslim, ze niektori revizori by nemali zabrany, tak ako sa dnes nemilosrdne udeluju pokuty aj za nevypisany mesacnik, ked je zjavne ze dotycny na to len zabudol, nakolko pod 'neplatnym' kuponom sa krcia desiatky starych, kedysi platnych... pri troche dobrej vole by sa dalo uzmierit so 120 sk pokutou a navstevou DP s uz vypisanym kuponom
Reakcia na: Isidor #3350:
Ako môže dostať niekto počas jazdy druhú pokutu, keď má v "kešeňi" pokutový blok??? 🙂
Reakcia na: Vladimír #3349:
huh... nepočul si ešte o ľuďoch, ktorí dostali dve pokuty počas jednej jazdy?! :o) Ja by som si ten lístok radšej kúpil...
Reakcia na: eMareq #3343:
Podľa Prepravného poriadku je cestujúci bez platného lístka prichytený revízorom povinný zaplatiť cestovné a úhradu vo výške stonásobku základného cestovného bez príplatkov a zliav. Ak sa toho držíme doslovne, tak ak ma v Košiciach načape revízor bez lístka, mal by som zapliť cestovné 12 Sk + úhradu 1200 Sk, t.j. spolu 1212 Sk. Ale myslím, že to zapltenie cestovného (lebo myslím, že na to sa pýtaš) sa v praxi myslím nepraktozuje a revízor vypisuje pokutový blok len na 1200 Sk.

Re #3346 Leveller: Nesúhlasím s druhou polovicou Tvojej tretej vety: "...je to dosť nemotorné, ale chápem." Konkrétne narážam na posledné slovo, pretože ja stále zmysel tohto opatrenia nechápem. Celý tento "cirkus" je úplne zbytočný, nerieši nič, ba ešte odrádza tých platiacich cestujúcich od používania MHD.
Plne však súhlasím s tým, že sa tým len zbabelo rieši neschopnosť DPMK zabezpečiť kontrolu na týchto linkách. R-ky nepotrebujú nič viac ako revízorov.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.