Len pekne nechajte L18 na pokoji! Tak ako napísal Vladimír, táto linka je dosť vyťažená a Solarisy si ani nechcem predstaviť (ešte ako tak cez víkend). Už dnes chodia "trhané" sóla a je problém sa do nich dostať. Na L18 patria jednoznačne kĺbové vozidlá.
1018 - NEPROVOKUJ ? ? (L18?!) ?
Furčan - no konečneee ? . Áno, všimol som si, ale načo to je to fakt neviem
Pred malou chvíľou preletelo cez Nám. Osloboditeľov (cez koľajovú križovatku a oblúk vľavo v smere z Južnej triedy na Štúrovu) veľkou rýchlosťou KT8D5 #513 tak, že sa natiahol poriadne veľký elektrický oblúk a množstvo iskier (či zapálených uhlíkov) dopadlo až na zem. Už dávno som niečo také nevidel, už by to chcelo kontrolu trolejového vedenia.
A na trase l.34 Ťahanovce-Nová nemocnca by nemal byť ??? Skús sa pozrieť cez deň niekedy doobeda, že idú 34 pomerne plné. Keď si zoberieme linky 11, 27, 36 (tie sú prázdne)
Starí ľudia isteže nie sú len na Podhradovej, ale hádam nechceš porovnávať Podhradovú s Furčou alebo dokonca Ťahanovcami?! Samozrejme, že na Podhradovej je výrazne viac ľudí odkázaných na nízkopodlažný autobus ako na ostatných menovaných sídliskách.
Pokiaľ ide o L12, o ňu ako takú mi nejde, ale myslím si, že na trase Nová nemocnica - Stará nemocnica by NP bus mal byť.
Na L16 som videl 18m bus celkom nedávno a vídavam ho tam pravidelne. V Košiciach zatiaľ Solarisy trhané služby nerobia. Takže je logické, že tie trhané na L16 musí niekto robiť, a to sú zväčša práve klbáky.
Konečne ! Nech sa ľudia s Podhradovej tlačia. 12 a 16 sú permanentne poloprázne. Bolo tam treba Solarisy? Starý ľudia nie sú len na Podhradovej. Sú aj na Ťahanovciach, Furči, ... (V diskusnom fóre na www.dpmk.sk (už nefunguje) mi tvrdili, že na Podhradovú musia chodiť Solarisy. Tak asi nemusia, keď na 12 ich rušia. A ešte ku 16. Ja som na l.16 už veľmi dávno nevidel 18m autobus
Tak som sa dnes informoval na DPMK o aktuálnej situácii.
A. Obmedzovanie dopravy
Celý rad návrhov na obmedzenie mesto jednoznačne zamietlo. To znamená, že sa nebude rušiť ani L5 ani 70 a ani ďalšie popisované katastrofické scenáre sa nebudú realizovať.
Jedinou (takmer) schválenou zmenou je obmedzenie obsluhy vstupného areálu U. S. Steel v pracovných dňoch po 17.00h až do ukončenia prevádzky a vo voľných dňoch celodenne. V tomto čase sa linka R7 zruší a L26 bude mať predĺžený interval medzi spojmi z 30 na 60 minút. Čaká sa ešte na nejaký súhlas, ale v zásade je všetko na zmenu pripravené, možno to začne platiť už 1.4.2004.
B. Typové zámeny vozidiel
ODS DPMK vzhľadom na permanentné porušovanie plánovanej výpravy (nahrádzanie vozidiel s vyššou kapacitou vozidlami s nižšou kapacitou) pripravil návrh na riešenie situácie s nedostatkom kĺbových vozidiel. Podľa tohto návrhu by sa mala uskutočniť:
L12: zmena strednekapacitného autobusu na nízkokapacitný celodenne
L16: zmena vysokokapacitného autobusu na delených zmenách na strednekapacitný
L18: zmena vysokokapacitného autobusu na strednekapacitné celodenne
L30: zaistenie kompletnej výpravy strednekapacitnými autobusmi (dnes je časť spojov vykonávaná vysokokapacitným autobusom).
Pozn. nízkokapacitným sa rozumie 12m, strednekapacitným 15m a vysokokapacitným 18m autobus.
Celá zmena bola odsúhlasená, no zatiaľ nebude uvedená do praxe. PCD totiž oznámila, že už má prevádzkyschopný dostatočný počet kĺbových autobusov na riadnu výpravu. Z toho dôvodu sa teda výprava meniť nebude, no ODS bude vykonávať prieskumy vypravenia vozidiel. V prípade, že sa bude opätovne opakovať situácia, kedy sa budú vypravovať nesprávne vozidlá, navrhované zmeny začnú platiť.
C. Iné zmeny
Naďalej zostáva aktuálna otázka obmedzenia dennej prevádzky MHD. Na celú vec je viacero návrhov, ale v zásade sa jedná o zavedenie neskorších začiatkov a skorších ukončení dennej prevádzky. V súvislosti s tým sa po prešovskom vzore nočná prevádzka bude začínať skôr a končiť neskôr. Z toho, čo sa na vozkm denných liniek ušetrí, sa niečo vrazí do nočnej dopravy tak, že táto bude posilnená (!), a to nielen večer a skoro ráno, ale celonočne (!). Veľmi reálne vyzerá obnovenie protismerných liniek 100, 102 a 104, čím by sa prakticky na celom dnes v noci obsluhovanom území docielil interval z mesta 30 minút.
Nuž, vážení, máme zas o čom diskutovať. Ale myslím si, že to momentálne nevyzerá až tak zle, ba dokonca možno hovoriť aj o niektorých zmenách k lepšiemu. Zdá sa, že Košice sú naďalej nevyspytateľné - tak ľahko ako sa ide z pozitív do negatív sa občas ide aj z negatív do pozitív
Tak to asi málo cestujem, priznám sa, že na L18 som už dávno nevidel totálne natrieskaný kĺbový bus.
Ale snažím sa vychádzať z reálnej situácie. V posledných mesiacoch možno na kĺbových linkách bežne vidieť krátke busy, čiže asi je tu nedostatok kĺbových. Toto asi chcú riešiť tak, že na L12 sa vrátia krátke busy, a získané Solarisy presunú na niektorú z kĺbových liniek.
Otázka by mohla znieť: Ak nie na L18, kam inam?
Do úvahy by ešte prichádzali L11, 27, 32, 34. Ale...
L11 - vylúčené
L27 - na Jazero by to hádam šlo, ale Ťahanovčania by asi radosť nemali
L32 - ťažko povedať, kapacitne možno, ale trasa sa mi zdá pre Solarisy príliš kľukatá a rozbitá
L34 - tam kapacita už dnes nestačí
Neviem, ale z týchto možností sa mi výber L18 javí ako najschodnejší.
No už dlhšie som do dispečera neprispieval, ale aj tak dík. Zaujímavé, ja som si už myslel, že najstaršia verzia sa už nevyskytuje. To máš pravdu, že 34-ka je mi neobvyklá, dodnes mi v pamäti rezonujú slová vodiča z L17, ako na otázku, prečo nepoužíva ten pekný nový font, že najkrajší na svete je ten úzky a bude ho používať dovtedy, kým tam bude... Chudák, pri novom supertučnom fonte sa musí zblázniť. ?
4305 som davno nevidel, ale podla toho, co pises, maju jednu z tych starych verzii, kde pri zadani zleho kodu linky sa zobrazilo tensie pismo. A pripada Ti divne, lebo na 34ke to nikto nepouzival a nikdy sa nam to nedostalo do oci...
re jazykove okienko: ako sprosty? spravna terminologia, treba sa vyjadrovat tak, jak huba narastla. a nech sa aj ludevit s. v hrobe obracaaa... sak aj bernolak sa musel a komu sa nepaci, toho poslem na veceru k mojej mylovanej slovtete. okrem toho, ze jej aj voda na caj pryhory na tvrdo a kuryncje stehjenka budu polosurovije ho stej jazikovenijej prednasky bude aj temeno mozgovnytse bolijet. pozor! rada fylozofuje, ma na to csc za menom...
No nič si z toho nerob, mňa nedávno poslal kľačať Papyr za výraz "úctihodný" namiesto "úctyhodný". ?
Prosím Ťa, hoď sem čísla busov, ktoré majú nové BUSE s fontom č. 14, lebo v tom už mám hokej. Včera som inak videl 4305 na L34 a ten mal nejaký zvláštny úzky font. Nie, nie je to ten IK435, o ktorom sme sa posledne bavili, že sa mu nesprávne zobrazuje bočné číslo linky. Tento má rovnaký úzky font na všetkých vonkajších displejoch. ?
ja som tiez povodne napisal maekke, ale potom som si spomenul, ze starobyly je s tvrdym, tak som napisal tvrde. Ale potom som si povedal, ze starobinec je ako kurinec, takze maekke? no tak asi vyhrala druha moznost, je to o sliepkach ? fuuuj, som sprosty, poslite ma do kuta klacat...
No to s tým zahusťovaním dopravy na L12 je jasné aj mne
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
bigmac