Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Esicko #3124:
Priznám sa, že návrh som napokon na podniku neodovzdal, pretože moje nadšenie schladilo neochvejné rozhodnutie DPMK linku č. 5 zrušiť. Uvidíme, ako prežijeme tohtoročné naplánované obmedzovanie dopravy, ak L5 zostane, navrhnem to.

Re #3125 Sarko: Ja som si ten piktogram všimol už dávnejšie a bez toho, aby som hľadal problémy tam, kde nie sú, ma tiež napadlo, že toto rozhodnutie môže byť dosť ľahko napadnuteľné. Oficiálne je prechod cez areál autobusovej stanice chodcom zakázaný, preto by ani DPMK nemal k tomu podnecovať.

Re #3125 BM: Ak by sme už chceli silou-mocou vyťahovať vonku ďalší autobus, tak ja by som ho radšej dal na L17. S ohľadom na premávku L5 (kým ju ešte máme) mi osobne pripadá logickejšie, aby L15 opäť končila na Mikovíniho a k Optime sa predĺžila L17. Sledujem tým to, že prúdy z NO do Optimy by sa takto skoncentrovali do L5, čím by sa aspoň trochu oživil záujem o električku na tejto trase a L17 by Optimu spojila so severom Terasy a "oblizla" by centrum zo západu (Slovenský rozhlas) a sever (Nám. Maratónu mieru). Optima by tak možno mala za menej peňazí ešte lepšiu obsluhu ako dnes.
S499.1023 , bigmac: Samozrejme, ze to moze fungovat pri oboch zapojeniach. Ale okrem uzusu a autoprislusenstva by sa nasiel aj principialny dovod, z hladiska ktoreho to uplne jedno NIEJE.

Aby benzinovy motor pracoval, je potrebne v urcitom okamihu vytvorit iskru. Preto sa na elektrody vo sviecke privedie vysoke napatie. Ak by boli obe elektrody rovnake, tak mate pravdu. Ale ak je jedna elektroda hrotova a druha plosnejsia, je v tom rozdiel.
Pri rovnakej vzdialenosti a podmienkach, zvysovanim napatia medzi elektrodami dojde skor ku preskoku vtedy, ked je hrotova elektroda kladna. (suvisi to s procesmi vzniku nosicov naboja a najma ich pohyblivostou. Kladny ion je radovo tisicnasobne tazsi ako elektron)
Tu sa jedna o narusenie izolacneho systemu. Neodporucam to spajat s iskrami okolo trolejoveho vedenia, lebo tam ide o snahu neprerusit PRUDOVY OBVOD.
Reakcia na: Nodes #3120:
Na linku 15 by trebalo urcite pridat minimalne jeden spoj, lebo uz teraz vodici nadavaju na takmer ziadne prestavky
O 7:59 som sa viezol zo zast. SOU dopravné s 5235 na L20. Okrem noveho BUSE s fontom č. 14, som konečne prvýkrát videl pri zobrazení zast. Palackého piktogram autobusu. Vyzerá naozaj pôsobivo, akurát mi pri prechode cez stanovištia autobusovej stanice napadlo, že je tam tabuľa po zákazom prechodu pre chodcov. Takže čisto teoreticky je to nabádanie na jeho porušovanie. A možno by stačilo len vybudovanie chodníka popri oplotení stanice (cca 75m) a dlhoročný problém by bol vyriešený.
Vladimir, pred casom si prisiel na system 10 minutoveho intervalu pre linky 5,6,R1 v useku zel. stanica - SOU Dopravne... V akom stadi(one)u je jeho prezentacia na patricnych miestach?
Reakcia na: Peter #3119:
Aha, tak Ty navrhuješ pre L5 vlastne trasu starého V-čka 🙂 Ale v zásade s Tebou súhlasím, myslíš, že by tá trasa mala šancu na úspech. Akurát mi vadí nasledovné:
1) Stále oficiálne platí zákaz odbočenia pre električku v smere Moldavská - Kuzmányho a opačne. V rámci zmeny by sa zrejme museli zmeniť nastavenia semaforov.
2) Jazdná doba linky jedným smerom je asi 18 min., t.j. na obraátku 36 min. Asi by tam musel byť nejaký divoký 50 min. interval
3) Trochu sa bojím vyčkávania - je logické, že na Optime to vyčkávať nebude, ostáva len Štadión TU. Ale tam je len jedna koľaj spoločná s L7. Neviem, či sa podarí zladiť CP tak, aby L5 neblokovala L7.
Ale ešte raz - myšlienka sa mi páči a ak by sa podarilo odstrániť tieto tri prekážky, bol by som rád, keby mohla vzniknúť v takejto trase.

Akurát si myslím, že by to spôsobilo zrušenie R7 v čase sedla, resp. pričlenenie jej sedlových spojov k R1.

Na L12 sú podľa mňa Solarisy ani nie tak z hľadiska kapacity, ale z hľadiska ich nízkopodlažnosti. Spája dve nemocnice a autobus so schodmi sa tam preto veľmi nehodí. Keby boli krátke NP busy, bez problémov by som tam dal sóla, a v čase dopludňajšieho sedla zriadil nejaká vložené spoje na úseku medzi nemocnicami.
Reakcia na: Peter K #3117:
Samozrejme, že to v princípe je jedno-dnes už nie, pretože všetko autopríslušenstvo je vyrábané s ukostreným záporným pólom ale inak to mohlo byť jedno.
I.
Nodes: L12 V porovnani s L15 je vyuzita asi na polovicu. L12 je vyuzita hlavne doobeda, aj aj to len v useku nova nemocnica - stara nemocnica. Ale po 16tej uz chodi dost prazdna. A to nehovorim o useku podhradova - amfiteater, kde je slabo vyuzivana. Alebo smerom do Barce. A mimo spicky, rano alebo vecer je uplne prazdna , niededy tam nie je ani 5 ludi !!!
Naproti tomu L15 chodi stale plna, napr. i vo vecernych hodinach. V premere je omnoho viac vytazena ako L12 a dokonca celodenne.
Odkial mas info, ze mozno budu koncit na L12 solarisi?
Reakcia na: Peter #3119:
Mozno by na l.c.15 stacilo pridat jeden spoj. Na l.c.12 su Solarisy dostatocne vyuzivane. Ale ved, na dvanastke budu mozno onedlho koncit.
Myslim si, ze najidealnejsie by bolo presmerovat L5 na: Optima, moldavska, kuzmanyho, bozeny nemcovej. To by bolo najidealnejsie riesenie.
Ved internaty na jedlikove patria k technickej univerzite a denne sa tym smerom potrebuje dopravit niekolko tisic studentov oboma smermi. Dokonca niektore fakulty TU sa nachadzaju aj na Moyzesovej. Dokonca by tato linka posluzila aj studentom UPJS. Aspon by sa odlahcila nonstop, hlavne poobede preplnena linka R? ( z odchodom z Amfiteatra), ktora je vyuzita iba na trase po internaty.
A myslim ze aj pre obchodne centrum Optima by to bolo dobre riesenie. Vlastne by sa naviazalo cele stare mesto na tento smer. A nielen Namestie osloboditelov, ktore je prepojene s Optimou (L15). Akurat naL15 by sa hodili tie Solarisi, ktore isty cas na neh jazdievali. Urcite by boli efektivnejsie vyuzite ako napr. na L12 .
Co si o tom myslite?
Suhlasim s tym, ze u vozidiel so vznetovym motorom je jedno ci je ukostrene + alebo - . Ale u vozidiel s benzinovym motorom to jedno nieje. V com spociva dovod?
Mimochodom akú ŠPZ mal ten 6375? A kedy vlastne bol vyradený? Za odpoveď ďakujem.
Reakcia na: Peter K #3113:
Nielen prvé autá. Môj kamarát mal od rodičov Renault 16 z roku cca. 1970 a ten mal nielen plus na kostre, ale aj prepínač blinkrov na pravú ruku, kontrolku smeroviek zapojenú tak, že blikla vždy len raz, hoci smerovky normálne išli a veľa iných francúzskych zvráteností. V princípe je u auta úplne jedno, ktorý pól je ukostrený, ide len o úzus. A ešte som sa nestretol s gumokolesníkom, ktorý by zožrali blúdivé prúdy, bo gumokoly sú veľmi starostlivo ukostrené:-).
I.
re peter k: taka praga v3s ma taktiez ukostreny +pol. presne tak isto ako kosicke, ostravske a brnenske elektricky. a ajhla funguje to. je uplne jedno.
Prilejem trochu oleja do ohnivej diskusie o polaritach.
Preco maju auta -pol pripojeny na kostru auta a + na kabel? (prve auta vraj mali opacne pripojenie. Preco doslo k zmene?)
Reakcia na: eMareq #3109:
A ty kde zijes? EURO ti nic nevravi? Vezmi si zivotnost autobusu. Ktora nie je buh vi co. Co sa tyka starych crepov, i ked niektore su nezmarnitelne
Este zabudnuta odpoved Papyrovi:1)Bohuzial som to do poslednej chvile nevedel.2)Dobre Ti tak,ked si masochista a pouzivas menejcenny dopravny prostriedok.Moj odpor k smradobusu je taky vyvinuty,ze na vzdialenost nad cca.50-80 km radsej budem cestovat o polovicu dlhsie a o polovicu drahsie ale vlakom a nie v polohe skrcenca.
Reakcia na: BM #3108:
No ja som zvedavý ako čas preverí Solarisy. Ten náš prešovský má už prvú poruchu - odišla mu zastávková brzda, hehehe...

Re #3109 eMareq: Nikto nechce predsa porovnávať absolútne čísla. Ale predsa nie je problém POMERNE porovnať úroveň poskytovaných služieb, úroveň údržby vozidiel, primeranosť dopravnej ponuky a to všetky pri určitej dotácii medzi akýmkoľvek veľkým podnikom. A obávam sa, že DPMK z týchto rozborov nevyjde vždy najlepšie.
Všeobecne sa dá vysloviť pravidlo, že so vrastajúcim rozsahom prevádzky klesá produktivita práce a efektivita finančných dotácií. Platí to tak, i keď by nemuselo.
Reakcia na: Vladimír #3099:
Ked porovnavat DPMK s inym DP, ktory ma rovnaky pocet liniek (alebo priblizny) a obsluhuje adekvatnu cast mesta ako Kosicky DP + vsetky druhy trakcie.

Osobne si myslim, ze do prvej polovice 90tych rokov ak by sa robila udrzba, mohli v KE premavat veselo SM, SL. A na prelome tisicroci by sme sa mohli stretnut aj s vacsim poctom B731tiek, I280.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.