Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #3030:
To je 100% istota, nielenze si tu zastavku zivo pamatam, ale mal som z nej aj CP! Nakoniec aj zastavka v tom case pre L13 na NMM bola v tom mieste, kde sa zobrazuju informacie o emisiach vo vzduchu (ta informacna tabula), bola primontovana o stlp VO. Predtym si pamatam, ze L13 jazdila aj po strojarenskej ul., ale to sa jednalo o nejaku kratkodobu vyluku.
Reakcia na: eMareq #3026:
Si si istý? Mne sa to veľmi nezdá. Zatiaľ som nikde o tom nenašiel žiadnu zmienku. 32-ka áno, tá šla od Mlynskej bašty cez Slovenskej jednoty a Letnú, ale L13? Tá podľa mňa stále jazdila cez Starú radnicu a Maratón. Nedokážem si predstaviť na akej trase by vlastne jazdila... Baňa - Pri hati cez Slovenskej jednoty? A čo neprestupná tarifa?
Ale nehádam sa, vysvetli mi to. Ak to však skutočne bolo, istotne sa jednalo o veľmi krátku zmenu, lebo na konci 80. rokov (1989) garantovane L13 jazdila cez Maratónu mieru a v roku 1993 tiež.
Reakcia na: 1018 #3028:
To bola 612, aby som upresnil, nie nepytal som sa, len tipujem, ci nebol nahodou prud, ale v tej chvili isla akurat L9 aj L6. Mal som take tusenie ci nezapracuje nejaky Murphyho zakon, t.j. ze neprejdem par metrov a 612 pojde prazdna 🙂. Nakoniec 612 isla normalne.
Reakcia na: eMareq #3025:


co sa stalo s tou 2-kou?
k tomu vykolajeniu;

"dufam", ze vodicovi namerali o 5 km/h vyssiu rychlost a aj on bude splacat skodu, tak ako ten z 538 (Jaro???). Typicka kosicka zalezitost - bud dodrzuj rychlosti a tym padom nestihaj semafory, meskaj na konecnu 2-6 minut, vypocuj si wrrrrcanie kolegov a cestujucich, alebo trochu na to obcas dupni, aby si stihal ale ked sa nieco stane, na vine si Ty, vodic. Genialne premyslene ?
Reakcia na: Vladimír #3023:
Praveze L13 tam jazdievala aj v 90tych rokoch, konkretne do 1991. Pamatam si na zastavku priamo pred krcmou 🙂 Druhu (pre L13) oproti stanku PNS, za zivym plotom a pre L32 na ul. Slovenskej jednoty, tam su stopy dodnes.
V utorok ked som siel domov, okolo kratko pred 15tou hodinou prisla L2 na NMM -> Lokomotiva, akurat vhod ale moje tesenie netrvalo dlho, sotva sme presli par metrov a uz sme zostali stat.
Reakcia na: Sarko #3014:
pre vtedajsi ZSSR sa vyrabali napr. aj dvojdverove SM11-ky (bez strednych dveri), posledne kusy boli vyrobene v 1988.
Reakcia na: Diggi #3001:
Medzi Ik280.02 a 280.10 nebol po vizuálnej stránke žiaden rozdiel. Ten spočíval iba v nejakých technických riešeniach. Raz mi to už ktosi vravel - nejaké iné chladenie alebo čo... Ale nech to radšej osvetlí niekto veci znalý, do konštrukcie vozidiel som sa nikdy nerozumel.

Re #3020 eMareq: Viem o tom. L13 tadiaľto jazdila kedysi v 60.-70. rokoch. L32 je novodobejšia história, premávala tade krátku dobu, po jednej z mnohých košických hromadných zmien v linkovom vedení, v roku 1989.
Reakcia na: S499.1023 #3009:
U nas v roku 1914 existovali davno televizory, este skor nez bol vobec objaveny prenos obrazu 😉 🙂
re SU, SUCS: a zasa pises polopravdy. To nema vobec nic spolocne s nedostatkom casu a kapacity. To bol len sposob, ako obist nariadenie vlady a statnej energetickej komisie, ktore zakazovalo pouzivat odporovu regulaciu v novovyrobenych vozidlach pre domaci trh... neskor ti dodam podrobnosti.
Reakcia na: Vladimír #2978:
Na vysokoskolskej tiez vytali vsetky stromy 😉. Tam je aj mensi kruhovy objazd na otacanie vozov 🙂. Ale teraz vazne. Tento usek uz bol raz obsluhovany sice nie elektrickami, ale dvoma autobusovymi linkami 13 a 32.
A kedy vlastne boli dodane 6355/II-6357/II ? Pretože k 1.1.1991 ešte nie su v započitane do počtu 44 B 731.
Električky už riadne premávajú. Vykoľajenie nastalo v smere od Domu umenia na Nám. osloboditeľov, hneď na rovinke za oblúkom za križovatkou Štúrova-Mojmírova. Kocky priľahlé ku koľajnici tu chýbajú v úseku cca 20m.
Reakcia na: Sarko #3012:

Takže vykoľajenie nastalo približne o 14:30 a je to KT8D5 (ev.č. stále nevieme). Údajne došlo k zachyteniu dlažobných kociek a následnému vykoľajeniu.
Reakcia na: balky #3013:

Je to možné, pretože dvojdverová 261/II bola v prevádzke pravdepodobne do roku 1990. Vtedy došlo k vyradeniu pôvodného školského vozidla typu T2 (čelo z T3) #100 (pôvodná originálna 229!) a rekonštrukcii #261/II na nové školské vozidlo #100/II.

Od roku 1970 premávalo #261/II pravdepodobne v súprave ako 261/II+268. V roku 1983 sa objavuje aj v súprave 3xT3, najprv zrejme 261/II+268+282, ešte v tento rok však ako 261/II+268+290 a takto je trojička evidovaná aj ku dátumu 31.12.1989 a posledný dátum nachádzam ku 30.5.1990, čo by sedelo.

zdroj 2. odstavca: Dezső Végh
pre vykoľajenie 4,7 premáva cez moldavskú,teda spon v smere do barce:),isiel som od kr.sudu L4 okolo 14:58,zrazu zacala brika cuvat a vysla vodicka a povedala,ze je vykolajenie a kto chce na nam.oslobod,musi peso
Reakcia na: balky #3010:

Ešte doplním, že 2-dverová T3SU v Košiciach je unikátna v rámci celej strednej Európy. Toto vozidlo bolo zapísané už aj ako technická pamiatka a zariadila to istá nemenovaná osoba bez vedomia DPMK. Paradoxne sa tak školské vozidlo #100/II stalo súčasne aj historickým vozidlom, do ktorého DPMK by podľa zákona mohol zasahovať iba v prípade zmien smerujúcich k pôvodnému stavu.

Originálne T3SU na Slovensku sú iba tie 3 vozidlá, ktoré som spomínal. DP Bratislava však takto označuje sériu 20ks T3, dodaných v roku 1982 ( #717 - 736), rovnako sa objavuje toto označenie aj pre tú istú 20ks sériu T3 pre DP Košice ( #336 - 355). V tomto roku sa však začala opätovná výroba medzitým zrušenej výroby T3 a z časových a kapacitných dôvodov sa pristúpilo k exportnému súbehu aj pre ZSSR, čo trvalo až do definitívneho ukončenia sériovej výroby T3 v roku 1989. Všetky tieto série v rokoch 1982-1989 v rozmanitých modifikáciách (najmä na základe tlakov DP) sú presnejšie označované ako T3SUCS.
Reakcia na: Sarko #3011:
Dokedy bola 261/II v prevadzke? Lebo matne si pamatam, ze ako chlapec som sa takou viezol a bolo to uz na jazere. Takze mohol byt rok 1985.
Čerstvé info z SMS: ďalšie vykoľajenie, tentoraz pri Dargove.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.