Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: rl #2849:
A na základe čoho súdiš, že predtým prichádzali červené?
A prvý IKARUS 280.10 bol dodaný v roku 1975
4116 bol dovezeny ako modry. v roku 1980 boli dodané 4111-4118 tak som usudil, ze do roku 1980 boli dodavane ako cervene. Nemam to este na 100% dolozene ale snazim sa.
Reakcia na: rl #2846:
Prečo od roku 1980? Ak sa nemýlim, prvý Ik DPMK prevzal už v roku 1976...
A to este nemam dorobene #5401/I (NIE JE TO NOVOPLAN) KAROSA ŠD-11, 55xx , 50xx , 51xx maju byt teiz karosy. A jedno stych 50xx mal byt aj JELCZ
Nejako som to doplnil takto:

od roku 1980: sa dodávali už modré
Reakcia na: RW #2841:
Tak to jo. Myslím, že teraz už niet o čom pochybovať.

A teraz sa mi dokonca vynorila pradávna spomienka na prešovský Ikarus 280.10 #247 (r. v. 1987) ako pomerne nový a GARANTOVANE bol natretý namodro. Pritom dojazdil v roku 1997 ako červeno-krémový.
RE:Vladimír

Lenze ja som bol vtom, ze bol dodany cerveno-biely.
Reakcia na: rl #2838:
Prečo by mal byť voz 4116 ako dvojročný už premaľovaný???!!! Veď práve príspevok od RW dokazuje, že jeho pôvodný náter bol modrý!
Reakcia na: rl #2838:
Farba toho ikarusu bola už po dodaní modrá.Rok výroby a dodania toho ikarusu je 1980.Taký istý starý je aj 4111 a na snimke v knihe 100 rokov MHD je uz premaľovany na červeno-kremovu kombinaciu.
Reakcia na: rl #2832:

Vôbec neviem, čo je na tom na hlavu. Maďari natierali Ikarusy do bordova alebo do modra. V druhej polovici 80. rokov sa pri generálkach pretierali do červeno-krémového náteru. Neskôr sa tak od toho upustilo a aj po generálkach vozy dostávali pôvodný náter. Takto určité vozy pásikavý náter ešte "stihli", tie novšie už boli generálkované bez zmeny náteru.

Ak bol nejaký Ikarus, ktorý dostal červeno-krémový náter a potom späť pôvodný, mohol to byť nejaký exemplár, ktorý prekonal dve generálky, alebo v závere života prešiel ešte nejakou strednou prehliadkou v DP, kde ho natreli späť jednofarebne. V Prešove myslím (ak si dobre pamätám) takto nátery vystriedal voz č. 226.

Mimochodom, mám ten dojem, že DPMP v tej dobe generálkoval autobusy v ČSAO Košice, takže zrejme aj DPMK. Ale toto ešte musím overiť.

Napokon ešte raz tá istá otázka - prečo by mala byť zmena náteru blbosť? Veď aj dnes sme svedkami toho, že po opravách dostáva séria Ikarusov 4085 - 4094 zeleno-biely náter napriek tomu, že pôvodný taký nebol.
Ikarus 280.10 ev.č. 4125 mal podľa všetkého červeno-biely (pôvodný), ktorom aj dojazdil (ŠPZ: KEA 63-04)
To je chore. Je mozne aby ako 2-rocny bol uz premalovaný ???

? ? ?
Mam na obrazku Ikarus 86(4116) ako 2 ročny a jeho nater je modrý.
Teraz som bol na stránke http://autobusz.budapest.hu/ a je tam milion tisic fotiek Ikarusov 280 a ziaden s troma dverami som nenasiel
Nejaký dôkazový materiál:

http://www.kosice-mhd.wz.cz/4062.jpg

Rok: 1998
AUTOR: Jiří Boháč

http://www.kosice-mhd.wz.cz/4097.jpg

Rok: 1998
AUTOR: Roman Vanka
Vyzerá divne. Linka: 16

Teraz najlepšie:

http://www.kosice-mhd.wz.cz/4125.jpg

Rok: 1998
AUTOR: Roman Vanka

Na fotke je Ik280.10 4125 (cerveno-kremovy) a Ik 280.10 #4126, ktorý je uz modrý
Štvordverové Ikarusy boli od začiatku určite dodávané v ich klasickom bordovom náteru. Farebná fotka z knihy Kolesá pre všetkých to aj dokladá. Ikarusy č.15 a 22 mohli mať v čase vydania knihy tak do dvoch rokov. 15-ka je podľa ŠPZ v novom číslovaní 4015 (dojazdil v 89) a 22-ka predpokladám je 4008. Ďalšie dodávky boli pravdepodobne v podobnom náteru, 4049-4082 a 4085-4094 určite. 4083 a 4084 ako nie nové vozilá, ale po GO, prišli ako červeno-krémové. Takto dochádzali po GO koncom 80. rokov aj pôvodom košické Ikarusy. Teda súhlasím s Vladimírom. Aj v Po boli také. Takto boli určite po GO natreté 4028-4033, 4037-4049. Posledný bol 4049, asi od 12/90. Ikarusy ako 4002, 4004, 4007, 4010 ... dojazdily ako klasické bordové.

A dvojdverové? 4103-4109 a 4114 dojazdili v klasickom bordovom náteru, 4110-4113 (asi po GO), 4115-4125 (po GO) a 4127 (po GO) v červeno-krémovom. Posledný bol 4125, po 4124, od 7/92. 4119, 4124, 4125, 4126 a 4127 boli určite pred GO aj modré, takže asi pôvodný náter. 4128-4133 od výroby boli určite modré.
Po hodinovom hrabaní internetom som sa dohrabal k tomu, že Ik280.10 mali (už pri modrej farbe) čierne ev.č.
Reakcia na: Vladimír #2818:

To by bola riadna blbost keby najprv dosli do KE modre, potom ich pri GO v 80-tych rokoch premaľovali na červeno-krémové, a potom zasa na modre. Ved je to na hlavu. ? ? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.