Reakcia na: S499.1023 #2733:
Pocas poruchy UAB zmienovane PZZ fungovalo vcitane indikacie, preto sa nedavali Op. Porucha indikacie ktoru spominal balky sa tykala ineho PZZ medzi Druzstevnou a Kysakom. Mas pravdu, ze od strelnice ku klacku fira vie, ze je to 1800m a preto zacne brzdit podla svojich skusenosti a odhadu, lenze, nezabudaj, tu je Slovensko. Rusne dostavaju novy VZ typu MIREL 1 ktory firu kontroluje ci na zlte medzikruzie robi opatrenia, rychlost vlaku musi klesat tak, aby neprekracovala brzdnu krivku nastavenu v tomto zariadeni. Samozrejme strmost krivky je prepocitana na normalny 1000m oddiel a nie na idiotsky 1800 metrovy. Da sa sice vymacknut aj tlacitko manual, ale to sa rusnovodici boja. Takze oni tak pomaly skratka, vplyvom noveho kxkxtskxho VZ, musia ist. Zmienene PZZ pozitivku ma, je cisto ovladane obsadzovanim KO, len anulacne obvody su nezmyselne a nelogicky predlzene. Priklad: PZZ je v km 102,730. V parnom smere styk spustacieho KO je v km 101,195, takze za nho ak drahove vozidlo sliapne ide PZZ do vystrahy. Logicky su tieto styky pre opacny smer na konci anulacneho obvodu, ale to len ked sme povedali "logicky", lebo u nas su konce anulacnych usekov az v urovni vchodov v km 100,325! Takze ak mi stoji napr. Lv u vchodu, je od PZZ vzdialeny 2405m - vobec sa nenachadza v useku smerodajnom a vypocitanom pre tratovu rychlost, ten zacina az v uz spominanom km 101,195, ale PZZ sa uzavrie pre prekrocenie anulacie. Na Slovensku je to zial tak...
balky
Dalsia vec je naprojektovanie PZZ.Ak sa nachadza na trati s max. rychlostou, vsetky kolajove obvody musia byt vypocitane a navrhnute na 120 km/h, kolajove obvody su dlhsie.Ale co ak je PZZ naprojektovane na 120 km/h a nakladak sa vlecie 60-80 km/h?
Na ZSR je prioritou bezpecnost. A myslis si, ze mozno nazvat poruchou fakt, ked sa zavory vcas zatvaraju, alebo "oneskorene" otvaraju? Myslis si, ze 7 sekund, co je minimum,kedy ku spustenym zavoram ma dojst vlak, je vela? Pre netrpezliveho vodica je to vela, leba pred tym sa niekolko sekund dava vystrazne znamenie, kym sa rahna spustia. Ale skus sa vzit do koze rusnovodica, ked sa mu doslova pred masinou zatvaraju zavory a popod ne este stihne prefrcat nejaky hazarder.Rusnovodici nam zasa vytykaju, ze PZZ sa zasa neskoro zatvaraju, pomaly sucasne s prichodom vlaku na priecestie.No ako sa rozhodnes, keby si mal byt za to zodpovedny?
Preco to esicko, z pozicie vypravcu, nezahlasil ako poruchu, aj ked o tom vie?Lebo vie, ze je dodrzana bezpecnost aj zeleznicne predpisy a teda by neuspel. Ak by vsak rahna zostali otvorene pri prechadzajucom vlaku, tak potom sa to posudzuje ako porucha a musis uznat, ze tento stav je velmi nebezpecny.