Vodic by vozidlo opustat nemal, pretoze je zan zodpovedny. Pokial vodic autobusu opusta vozidlo, ma ho vypnut, trolejbusak plus stiahnut palice a elektrickar obdobne stiahnut zberac. Je ale pravda, ze bufet zastavka na Nar. namesti je takto okupovany uz roky a nic zle v tom nevidim. Vsetci si ale pamaetame salinu v Dubravke, ked sa pohla sama z konecnej a skoncila az o par stoviek metrov dalej... A nebola zabezpecena.
Re Sarko - balky: Tak ted oukej - bavíme sa o všetkých dopravných prostriedkoch. Ja som sa na trolejbusy zameral preto, lebo o autobusoch sa niet dôvodu baviť, nakoľko tieto sa už dávno na konečných odstavujú. Problém teda spočíva v trolejbusovej prevádzke.
Re #2670 balky: Elektrická energia skrýva v sebe tú záludnosť, že jej cena v priebehu dňa kolíše. Z väčšej časti podnik platí nie za skutočný odber, ale za namerané odberové maximum. Dá sa povedať, že keď v Košiciach jazdí na Furču trolejbus v špičke každých 5 min. a v sedle každých 10 min., je to takpovediac mrhanie, pretože veľkým rozdielom v obere špička/sedlo sa zbytočne navyšuje maximum, ktoré je navyše krátkodobé. Inými slovami, DPMK v sedle jazdí trolejbusmi každých 10 min., ale "šťavu" im platí tak, ako keby jazdili povedzme každých 6-7 min. Aj to je jedným z dôvodov, prečo najmä vozidlá elektrickej trakcie na trhaných službách by nemali zaťahovať do vozovne a z vozovne.
Ale samozrejme, máme dôvod sa baviť aj o autobusoch, cena za naftu je tak isto zaujímavá.
Re #2671 balky: Ako som už napísal. Osobne si myslím, že by vodič veľmi vozidlo s cestujúcimi vnútri opúšťať nemal, ale keďže dnes vodič (ktorý tiež len človek) často nemá inú možnosť ako si obstarať pitie a pod., v obmedzenom rozsahu také niečo viem pochopiť.
Situacia z dnesneho rana:Linka 29, voz 5243, cas 5:56, zastavka Narodne namestie. Vodic otvara predne dvere a odbiehava si k bufetu Zastavka. Do minuty je spät, v ruke drzi pollitrovu flasu mineralky .Zatvara dvere a odchadzame, miname vypnute semafory.
Je to podobny pripad, ako sme prednedavnom rozoberali, ked si vodic L13 odskocil kupit pivovu flasu. Preco by si vodic nemohol nieco kupit pocas prace, ked na konecnej nema moznost si nieco kupit?
Nemyslis, ze ak sa tu bavime o odstavovani dopr. prostriedkov DPMK na konecnych, tak by bolo dost kratkozrake bavit sa len o trolejoch a busy z toho vynechat?Ak sa ma realizovat nejaka zmena, tak to musi jednoznacne viest k lepsiemu a musi sa to odzrkadlit napr.financnymi usporami.Ak sa zamerias len na troleje, tak dajmetomu odstavis 4 troleje na konecnej, no ked sa do nich pustia sprejeri, tak mas este vyssie naklady ako predtym. Usetrena elektricka energia ti urcite nepokryje naklady spojene s odstranovanim sprejovych kresieb na vozoch.Nakoniec, elektricka energia je urcite lacnejsia ako nafta.
Obyvatelia Terasy by sa mali konečne dočkať aj prístreškov na zastávkach električkovej dopravy v úseku od Ferrocentra po križovatku Trieda SNP - Ondavská.
Do roku 1999 sa trolejbusy normálne odstavovali aj na Lingove aj pri Kláštore. Tak neviem prečo je to také ťažké aj teraz. Jedná sa o jednu službu 71075.
Práve si pozerám fotku od Furčana z novembra na ktorej je 2006 vzadu potágovana. Ale už za niekoľko hodín bola očistená. ?
Re balky - Sarko: Aký zmysel má podmienka, že by to museli byť konečné obsadené dispečermi??? Veď sa bavíme o trolejbusoch, kde všetky (dve)konečné tieto podmienky spĺňajú!!!
Akurát nepočítam Myslavu, ale tam samozrejme vôbec nikoho odstavovať trolejbusy nenapadlo.
A keď dnes každý jeden pracovný deň môžu stáť odstavené autobusy na Lingove i pri kláštore bez ohrozenia, v čom spočíva odlišný prístup pre trolejbus.
Ad chvíľka nepozornosti: Veru, stačí chvíľka nepozornosti a potagovaný môže byť aj bus v ktorom sedí vodič.
Konečné, kde sa nachádzajú dispečerské stanovištia, sú tieto:
DPMK (R6)
Hala Cassosport (16, 30, 34, 37)
HM Tesco a Baumax (14)
Letecká akadémia (22)
Lingov (31, 55, 70, 71, 72, RA7)
OC Važec (3, 7, 9, R2, 60)
Sídl. KVP, Kláštor (19, 31, 35, 36, 71, RA3)
Štadión Lokomotívy (2, 4, 9, R3)
Vstupný areál U.S.S. (R1 - R8, 26, RA1 - RA8)
Zoborská (12, 16)
Železničná stanica (2, 3, 5, 6, R1, 17, 21, 23, 24, 33)
Ak som na niečo zabudol, doplňte ma. Ešte som si spomenul, že dispečerské stanovište sa kedysi nachádzalo aj na NO a mohli tak byť chránené aj vozidlá s konečnou na tomto mieste. Otázne je, či by si to dispečeri ustrážili. Podľa mňa by museli pravidelne vychádzať von a obchádzať vozidlá. Inak fakt stačí pár minút nepozornosti a vozidlo je poškodené.
Ale museli by to byt konecne, kde maju sluzbu dispeceri. Myslim, ze potom by bolo velke riziko poskodenia busov a trolejov vandalmi,sprejermi.Oni to vedia dokonale vyuzit,staci im malo casu a voz uz je poznaceny.
Nuž, nechcem to zakríknuť, ale myslím, že v Košiciach ešte situácia rozhodne nie je taká dramatická, aby sa nemohli vozidlá odstavovať na konečnej v čase sedla. Aspoň ja neviem o žiadnom poškodení autobusov, ktoré sa takto odstavujú.
No bratislavskými pomermi mám na mysli to, že xoxoti postriekajú aj idúci trolejbus, takže trolejbus odstavený na konečnej, bárs aj obsadenej, by musel byť vybavený aj nejakým tým pitbulom na dlhej reťazi...
I.
Neviem o com tu ide debata, lebo Wapisti to sem s pristupom maju velmi tazke, ale, vsimli ste si, ze doslo k miernej reorganizacii dopravy a preprogramovaniu cestnej svetelnej signalizacie na krizovatke pri Carrefoure?
Ospravedlnujem sa za preklep, ktory vznikol nedopatrenim ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko