Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: BM #274:

1. neviem si spomenúť, aké nástupište je pri Leteckej akadémii. No určite viem, že vozíčkar "dlhší krok" nespraví 😉
2. L60 je nezmysel - obyčajné vyhadzovanie prachov von oknom, vôbec ju nikto nepoužíva. (V praxi) vyhradená preprava vozíčkov je ekonomické šialenstvo. To, že invalidi v Košiciach využívajú viac Maltézsky kríž ako DPMK je predovšetkým hanba a neschopnosť DPMK. Každý vozíčkar, keby na to mal podmienky, by si vybral radšej DPMK.
3. Súhlasím, že pri porovnaní kvality a ceny sa oplatí jednoznačne Solaris. Preto som rád, že ho v Prešove budeme mať.
4. V Prešove sa invalidi nemnožia. Trochu nechápem, čo si tým chcel povedať. L12 je nimi permanetne využívaná, pretože DPMP narozdiel od DPMK prevádzkuje bezbariérovú dopravu v záujme telesne postihnutých cestujúcich. Prešovskí invalidi žiaden Maltézsky kríž nepotrebujú.
5. Ak sú na L19 v sedle štyri vozidlá, znamená to, že sa obieha po 120 minútach, a že na 66 min. jazdy pripadá 54 min. prestávky. Pokiaľ služby L19 nerobia prejazdy na iné linky, tak nekomentujem...
6. Dievčatá, o ktorých píšeš, si istotne nájdu iné pôsobisko.
Košický večer (http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=14076)
Ukradli automaty s lístkami (05.08.2003)

Nad tým, čo všetko dokážu zlodeji ukradnúť, zastáva človeku rozum. Aj včera polícii oznámili, že niekto ukradol dva automaty s cestovnými lístkami. Krádež sa stala na konečnej električiek pri štadióne Lokomotívy, kde neznámi páchatelia z prístrešku pre cestujúcich odrezali dva automaty zn. Merana 2000. Dopravný podnik vyčíslil škodu na 54 300 korún. Prípad eviduje Obvodné oddelenie PZ Košice-Sever, páchatelia sú zatiaľ neznámi.

tin
Reakcia na: Vladimír #266:
Presne tak!Súhlas!

Re #270 Sarko: To isté už tvrdím pár rokov.
Reakcia na: Sarko #249:
Ak nebude mat tak sa to vyriesi ako na starych vrakoch, necha sa dlhsie na zastavke a klesne sam. 🙂

#250 Vladimir> mas to ako na Leteckej akademii tam je tie dobry nastup do takeko Ikarusu staci spravit dlhsi krok.

#251 pokial viem tak kosicky vozickary vyuzivaju najviac organizaciu Maltezsky kriz alebo aj sem tam 60

#252 Ayeron> obratit sa na d3k0, alebo sa mu mozem postazovat aj ja 😉

#256 J > to tvrdim aj ja , ale co sa tyka nizkopodlaznosti narazal som na neprepracovanost Citara a je ho cenu za ktoru je vyhodnejsie kupit Solaris 🙂
#263 Na katalogu pracujem , pri vode sa neflakam chodim totiz trochu pracovat do nemenovaneho hypermarketu v Petrzke

AUPARK by som postaval pri 9-viatke, nech nemusia i ine narodnosti pouzivat vymozenosti prepravy zdarma. Aupark do mesta nepatri.

#258 Len aby vobec prisla.

#260 zacina to vyzerat ze v Presove sa zacinaju mnozit invalidi 🙂

#261 Vladimir. upozornujem na to ze linka 19 ma 4 sluzby cez vikend a pracovne dni 6 sluzieb pricom na linke neexistuje ziadna trhana sluzba


Sarko a dievcata z pred Slovana nebudu mat pracu 🙂

#271 J posleme vam pol 9-viatky a hned to stupne na 10% 🙂
J:
Samozřejmě, že ti vozíčkář bez cizí pomoci nepřekoná vstup do vozidla.

Např. v metru. Vůz metra má podlahu ve stejné výšce jako je nástupní hrana nástupiště. Mezi nástupištěm a podlahou vozidla je vždy 10-ti centimetrová škvíra. Kdykoliv jsem v metru viděl vozíčkáře, sám se do vozu nedostal.

Zrovna tak je to s autobusy. Ať bude mít vozidlo kneeing a řidič bude sebevíc obratnější, že zajede až k nástupišti, vždy tam bude min. 10-ti centimetrová škvíra také.

Klasický vozíček natlačí řidič do vozu bez použití plošiny, ale elektrický vozíček, to si bez šance. Tam se pak používá plošina.
Reakcia na: J #271:
Tak o tom mozeme len snivat. Na vychode skapal pes. A nielen na vychode. Ale to je do inej diskusie.
Sarko: Tak s tými pracovnými príležitosťami máš pravdu, tie sú potrebné. Bodaj by všade na Slovensku bola nezamestnanosť ako u nás pod 4%.
Byt miliardarom a skusenym hotelierom, z fleku zburam hotel Slovan a postavim tam vernu kopiu hotela Shalkház. Aj keby bola jeho kapacita podstatne mensia, bol by urcite honosnejsi a navstevovanejsi. Dnesny Slovan aj tak ziva prazdnotou a hostia sa navyse stazuju na prilisny hluk z rusnej krizovatky a elektriciek. Navyse sa hotel zacal prepadavat, posledna informacia bola o 2 cm. Skodoradostne si hovorim, len tak dalej...
Reakcia na: Nodes #267:
No pravdou zostáva, že už dnes sa na Nám. osloboditeľov mieša architektúra starých domov s architektúrou socialistického realizmu, ktorý, žiaľ, už nad tou pôvodnou prevláda.
Reakcia na: J #263:

K tym obchodnym centram, ohladne AUPARKu si to nevysvetluj doslovne. Ani Hypernova ci Carrefour nepomenovali svoje siete podla vlastnych nazvov (OC CASSOVIA, OC OPTIMA), takze som presvedceny, ak na N.O. nieco "vyrastie", ze sa to nebude volat po bratislavskom AUPARKu.

K tej sume 2 mld., v clanku sa pise, ze by islo o sumu 2 mld. a viac, takze je to len odhadovana cena "z brucha" a konecna cena bude zavisiet od "velkorysosti" daneho projektu.

Za IKEu by som sa zastal, nakolko tu nejde iba o to, ci je draha alebo smejdova (subjektivny nazor), ale hlavne o zamestnanost a konkurencieschopnost (objektivny nazor).

V Solarisoch je podla mna v tychto horucavach rovnako horuco ako v inyc znackach. Ked su vsak teploty priemerne, alebo znesitelnejsie teplo, v Solarisoch je cestovanie naopak najprijemnejsie.

Co sa tyka popisov vozidiel, podielam sa na tom aj ja. Je pravda, ze som jednak lenivy a k niektorym veciam ma treba "dokopat", ale nieco som uz dal dokopy, takze co sa tyka elektriciek, snad coskoro.
Reakcia na: Vladimír #266:
Teda, neviem, jak Tebe, ale mne nejde dohromady architektura starych budov spolu
s dizajnom a konstrukciou zo skla a kovu.
Reakcia na: Nodes #264:
Ja by som zasa povedal, že komunisti to námestie "dokecali" TAK, že Aupark tomu môže len pomôcť. Žiaľ, koľkokrát vidím Nám. osloboditeľov, je mi do plaču.
Reakcia na: J #263:
V solarisoch je "hrozne" keď je teplo.Keď je preplnený -maličké okná nepostačujú na odvetranie.Keď je poloprázdny a sedíš pri okne tak je to okey.:-)
Som zvedavý akú diskusiu som teraz vyprovokoval 🙂.
Mne je proste horúco v preplnenom solarise.Cestujem ním denne najmä večer(nesvieti slnko) a vtedy sa mi vňom celkom prijemne cestuje .
Onen spominany kosicky Aupark nevidim realne. A dovolim si povedat, ze by sa taka megalomanska stavba nehodila na okraj historickeho centra.
Moj subjektivny nazor: v Solarisoch je sauna, takisto aj v I 435. Ale opakujem, je to moj subjektivny nazor.
Vladimír: No je jedna vec elektrická plošina na obyčajnej linke a na linke pre vozíčkarov. Ak je pravda čo píšeš, že je naozaj hojne využívaná vozíčkarmi, tak je elektrická plošina potrebná. To máš pravdu. Vozičkáry, ktorý sú nevládny majú buď sprievodcu alebo elektrický vozík a s mentálnymi poruchami sú čiastočne alebo úplne zbavený svojprávnosti, majú optrovateľa, ktorý snimi chodí.

Čo sa tých obchodných centier týka. No neviem, ale Aupark u nás bol nazvaný z historického hľadiska. Sad J. Kráľa sa kedysi volal Aupark. Dokonca tam bolo aj Aucafe. Myslím si, že by ste si nemali pomenuvávať centrá, podľa bratislavskej histórie. Košice ju majú tiež dosť bohatú a nejaký vhodný názov, ktorý by bol aj spojený s okolnými historickými reáliami by sa našiel.Au v preklade z nemčiny znamená lúka, rieka, niva.
Čo ma zarazilo je info o dvojpodlažných parkoviskách, ale na 16 poschodový komplex za 2mld. je to strašne málo. Teda nehovoria o kapacite, ale v BA je VZN podľa ktorého sa na úžitkovú plochu stavby prepočítava koľko musí mať parkovacích miest v podzemí a vďaka tomu aj napr. pražský primátor uznal, že v podzemných státiach sme na tom lepšie.
Za Ikeou vám nemusí byť ľúto. Dráha a šmejdová.

Chcel by som sa spýtať, že či v Solarisoch je v takýchto teplách príjemnejšie. Teda či tie tmavé sklá postačujú, alebo by mohli mať viac vetrákov resp. klímu. A keby ste to mali porovnať s I435. Dik.

BM: kedy bude popis vozidiel a katalóg. Už sa neviem dočkať. Dúfam, že sa neflákaš niekde pri vode 🙂
Prečítajte si! AUPARK na Nám. osloboditeľov, Kaufland na Toryskej, Hornbach postaví cestu od Cassovie na Popradskú. To všetko je síce iba o obchodných centrách, ale všetko bude mať v konečnom dôsledku dopady na MHD.

http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=9.8.2003/39622K
Reakcia na: Diggi #259:
Nuž, neviem, čo je u Teba "bohovský" interval. L12 jazdí v 120 min. intervale, L10 bude jazdiť v 60 min. intervale, čo je postačujúce.

V Košiciach by úplne stačilo, keby na linkách, kde jazdia Solarisy boli garantované a v CP v tomto duchu vyznačené spoje aspoň jedného-dvoch poradí. Pri takej L19 a jej obehu 70 min. by to znamenalo, že ak by bol jeden SU garantovaný, invalid by mal istotu, že každých 90 minút určite príde Solaris. Ak dnes jazdia Solarisy na všetkých troch službách L19, je to pekné a je to pre invalida i ostatných cestujúcich, akýsi "bonus", ktorý dnes môže a zajtra nemusí byť. Ale nech aspoň ten jeden bus v 90 min. intervale garantovaný a vyznačený je. To, že jeden deň je na linke 100%-ná NP výprava a na druhý deň tam nie je NP bus ani jeden je blbosť. A to všetko by náramne pomohlo priblížiť MHD telesne postihnutým cestujúcim, takto im skvalitniť ich neľahký život a navyše to nie je o peniazoch, ale len a len o dobrej vôli DPMK.

Prešovskí vodiči "zdvíhali riť" celé roky, keď košický vozíčkar nevedel, že existuje bezbariérová doprava. Košická bezbariérová doprava je v porovnaní s prešovskou v plienkach, DPMP bol prvý podnik s bezbariérovou dopravou na Slovensku a dodnes poskytuje v tejto oblasti najvyšší štnadard služieb. To, že niekde používajú technicky menej dokonalé zriadenia (manuálna plošina) neznamená, že krok späť musí robiť aj DPMP.
Reakcia na: J #256:
Obávam sa, že nie si celkom v obraze. Ak máš kneeling a obrubník, nestačí to. Prešovská každodenná realita ma o tom presviedča. Iste, mnohí vozíčkari vodia, ako si napísal, nejaký ten schodík zvládnuť aj sami, celkom bezvládni majú sprievod. No najväčšia časť, aspoň tých prešovských, spadá do strednej skupiny. Zabudol si na mnoho invalidov, ktorí sú starší alebo trpia okrem nevládnosti aj menšími mentálnymi poruchami a pod. a stvárať nejaké "kúsky" s vozíčkom nevládzu.
Zrejme mi napíšeš, že takým pomôže vodič. Iste, ale my sa bavíme o elektrickej plošine pre PREŠOVSKÝ Solaris. Ak v Prahe, alebo niekde inde, obyčajný priemerný vodič zažije prepravu vozíčka 1-2x za mesiac (možno aj to som prehnal), tak prešovský vodič L10 alebo L12 má často vozíčky v každom spoji a často sa nejedná o malý ich počet. Mne najvyšší známy počet je 8 (!) naraz prepravovaných vozíčkov na linke 12.
Vladimír : Lenže počet 20 Solarisov na celé Košice je stále malo, takže také blbosti ako 10 bude jazdiť a 10 im robiť zálohu neschvaľum. Vy si to môžte dovoliť vzhľadom na to, že máte iba jednu linku a mám taký pocit, že nejaký bohovský interval nemá.
A k tej plošine asi len toľko, že aj prešovkí vodiči budú musieť zdvihnúť riť. 🙂
Reakcia na: BM #238:
Nech je aj ružová, hlavne že bude a hlavne že nebude jedna.
Som zvedavý, že či tých našich tupcov presvedčíme pri 21Tr na garantované poradia.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.