Ďakujeme za objasnenie histórie a súčasnosti verzií pre IS BUSE v Košiciach. Za seba poviem, že by som uvítal, keby sa už objavila definitívna verzia a na dlho.
po osmej na lingove konci a 70015 - s prichodom 8.15 na lingov, ide do garaze; 71075 - s prichodom 8.35 na lingov a v meste na mlynskej baste konci 70025 s prichodom 8.12; zostava nam 70035, ktora ide z lingova ako L72 s odchodom 8.23 a pokial dobre viem, je to kvoli BP a PP. Volakedy bol odchod aj 8.33 z lingova ako L71 sluzby 70015, ale to od septembra robi sluzba 31045 ked sa nemylim, cize do garazi ide len jeden dlhy a dva kratke, treti hodinu a pol po nich
Aj keď by možno bola lepšia štatistika v odstavcoch, z obsahu sa to dá pochopiť. Je to fakt pestré a dúfam, že už konečne definitívne. No vidím, že argument narodeninového darčeka zabral a tak som dostal naozaj pekný darček. :o) Ďakujem!
Tak som sa konečne dostal k tým verziám, keď už chcete mať v tom taký prehľad. Na úvod ale musím vysvetliť pár pojmov a dojmov. Nebudeme sa vracať do úplnej histórie, keď existoval inverzný font, ale o jednu verziu neskôr, keď som sa k tejto práci dostal ja. Vtedy vznikla moja tzv. 1. vezia, ktorá mala na čísle linky font 8 - t.j. taký úzky vysoký používaný dnes už len na linkách s vetvou, napr. 22A. Štandardným fontom v systéme BUSE pre číslo linky je font 7, t.j. o jeden nižsí, používaný dnes na čísle nočnej linky a liniek R a RA (práve sa dostáva do obehu). Ďalšia verzia už začala obdobie, kedy sa na veľmi dlhé obdobie na číslo linky zapísal font , t.j. to klasické písmo o ktorom hovorí Vladimír ako o štandardnom a ktoré je používané vo viacerých mestách (BB, PO, AA, ...). V tomto období vzniklo veľké množstvo verzíí, ktoré ani nie sú spočítané, lebo mnohé nemali na celkový vzhľad veľký vplyv, jednalo sa totiž len o malé textové úpravy. V globále ale vznikli tieto najväčšie úpravy:
1. na vonkajšom paneli boli upravené čísla 5,6,9 tak, že ich bruško bolo zmenšené o jeden riadok, lebo bolo neúmerne väčšie, ako ostatok.Zmenu dnes vidíte napr. na električkách, ktoré majú takéto buse a autobusoch, kde je už spravidla na všetkých vozoch táto zmena urobená.
2. dodatočne, asi pred rokom bola podobným spôsobom upravená aj číslica 4.
3. číslica 2 v "štandardnom" fonte 11 nikdy menená nebola. Menená bola číslica 1,2,3,4,5 a 7 vo fonte 8 (napr. v linke 22A, 29B atd). Jednalo sa o vyrovnanie, zjednotenie a zlepšenie čitateľnosti. Mnohé takéto zmeny ani lepší divák nepostrehol.
4. jednou z vecí, ktorá sa menila bol aj tvar písmen, či už von alebo aj dnu. Taktiež šlo väčšinou o zlepšenie čitateľnosti, odstránenie zbytočných kvačiek, nerovnomerností a kadejakých anomálií v písme, ktorých je v pôvodnej zásobe fontov požehnane. Lepší divák = cestujúci postrehol minimálne výmenu malého tlačeného A z písanej podoby, do podoby tlačenej, t.j. takej, aká je napr. na tejto stránke.
5. Na vnútornom paneli prešli čísla liniek od pôvodných (font 3 - ako číslo času a pásma), cez písmo tučné (mnou zavedený font 15) až po font 4, rovnako mnou zavedený, ktorý sa objavuje práve v týchto dňoch v prevádzke a je darčekom pre Sarka, ktorý ma dlh obdobie prehováral, že tučný nie je dobre viditeľný.Voz 5222 ho ešte nemá! To už sa ale dostávame do dnešných dní, keď štandardný font z pozície linky vna paneli vonkajšom odchádza a nastupuje mnou zavedený nový font 12, ktorý už v dnešnej dobe možno vidieť na vozoch 3519, 5222 a 6290.
Takže možme to zhrnúť takto:
v dnešnej dobe má najstaršiu verziu BUSE vozidlo 5202, ktoré nemá ani "štandardný font" vonku, a už ani nikdy mať nebude... Nasledujú vozy ako 5215, 1016, ... ktoré nemajú ešte na vnútornom paneli tučným linku. Potom nasleduje verzia , ktorá už má tučnú linku vo vnútri, nemá ale ešte úpravu fontu vonku, môžme ju vidieť na električkách. Nasledujú verzie, ktoré už majú stále viac a viac obmieňané fonty ale nemajú ešte ikonu šípky a zastávky na vnútornom. Potom sa už objavuje aj táto verzia, konr. na tbusoch 2001, 2005, 2006, 1018, 1020 a väčšom počte busov, napr. 3515, 5101, 3521-3526, 3204, 3205, 3207, 3211, 3213 a niektoré plynáky, Ikarusy (4303) a Karosy. Presne táto verzia obsahuje aj tie známe reklamy a textové lúčenie na konečných trolejbusov. Nakoľko na DPMK spôsobila táto verzia veľa vzruchu, jej nasledovníčka už nemala šípky a zastávky, ale bola v podstate zhodná s predchádzajúcou. No a v dnešných dňoch majú vozy 3519, 5222 a 6290 už opäť verziu s reklamou a šípkami + ten nový font vonku, + inverzné nočáky, no a od pondelka sa mala nahrávať úplne najnovšia, ktorá je zrejme a už v to aj dúfam posledná nejako vážne zmodifikovaná, lebo má ten podarovaný nový font na mieste linky vo vnútri.
JA VIEM, ŽE TERAZ Z TOHO NIE STE OZAJ VELMI MÚDRI, ALE INAK TO HÁDAM ANI NEŠLO..
Vie mi niekto vysvetlit, preco male trolejbusy na L70 po rannej spicke od 8 hodiny pokracuju dalej na L71 resp L72? Az do 10 hodiny. Potom koncia a nastupuju uz na poobednajsiu spicku.
A pritom po 8 hod odchadzaju dva klbove trolejbusy do garaze. A tie male trolejbusy su totalne natrepane. Aky to ma zmysel, ked ich tie klbove trolejbusy o 10 hod znova vystriedaju?
Dnes naobed prisla totalne natrepana L18 k HM tesco smerom na furcu s 10 min meskanim. Na tej linke musi byt celodenny interval 20 min. To si nik nevie uvedomit v podniku???
Samozrejme ze potom vodic nestihal ani odchod z namestia osloboditelov a namiesto 11:53 isiel az 12:06 !!!
Ja si takisto nemyslím, že by došlo k rušeniu električiek, i keď obavy som vyslovil niekoľko krát. Dôležitým signálom je zlepšovanie technického a estetického stavu parku.
Reálna hrozba zrušenia mestskej električovej trakcie tu už bola v roku 1963. V rokoch 1960-1 došlo k delimitácii nákladnej autodopravy a povozníctva do ČSAD a naopak časti autobusov ČSAD do DP, začala sa výstavba gigantu VSŽ a v priebehu nasledujúcich 10 rokov vzrástol počet obyvateľov o 50.000 duší. V roku 1963 však vláda schválila nový územno-smerný plán a nebyť schválenej výstavby rýchlodráhy (variantne sa počítalo s trolejbusmi...), električky by určite zanikli. A to z tohto dôvodu, že s električkami sa počítalo len ako s dopravou do/z VSŽ, takže od kruhového objazdu mali stáť len tieto trate: Moldavská cesta-NO-ŽS, Moldavská cesta-N.O.-Barca a Tr. SNP-Št. Lokomotívy. V meste sa mala zachovať len trasa Št. Lokomotívy-NMM-Hlavná-NO-Barca. Pre R-linky sa počítalo s novou výstavbou tratí, ale postavili sa len trate VSS-OC Važec a Alejová-VSS. Zrušené boli všetky ostatné trate do Čermeľa, Ťahanoviec, Kuzmányho, NMM-Engelsova-ŽS a nejakým nedopatrením sa neodstavila (hoci na papieri sa zrušila) aj trať na B. Němcovej. Nové sídliska, kde sa ďalšia výstavba električkových tratí plánovala sa nepostavili a tak si skúsme len predstaviť, že by sme po roku 1991, keď sa skončila akákoľvek výstavba nových tratí, nemali ani trať na Kuzmányho a B. Němcovej. Pre električky by možno po ďalšom zlomovom roku 1993 nastal podstatne horší scenár.
No, zrejme máš pravdu. S čerpacou stanicou by to šlo.
Druhá vec, ktorá sa mi na tejto linke nepáči, je že na Kuzmányho budú premávať dve linky s odlišným intervalom. Ak L2 zahustíme dajme tomu na dvojnásobok dnešného intervalu (sedlo 10 min.), neviem si dosť dobre predstaviť, aby takto jazdila pre preklad aj L4 (10 min. int. v sedle do Barce??? ). Šlo by akurát, keby každý druhý spoj L4 končil na Strojári, ale to sme, obávam sa, zase pri probléme s vyčkávaním vozidiel. Alebo robiť služobný CP tak, aby jeden vozeň sa striedavo odstavoval raz pri Strojári a raz v Barci? Ešte si to bude nutné premyslieť.
Hej dymene, reflexne. Blbo cez den vidiet na BUSE transparenty... inac cool
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Druhá vec, ktorá sa mi na tejto linke nepáči, je že na Kuzmányho budú premávať dve linky s odlišným intervalom. Ak L2 zahustíme dajme tomu na dvojnásobok dnešného intervalu (sedlo 10 min.), neviem si dosť dobre predstaviť, aby takto jazdila pre preklad aj L4 (10 min. int. v sedle do Barce??? ). Šlo by akurát, keby každý druhý spoj L4 končil na Strojári, ale to sme, obávam sa, zase pri probléme s vyčkávaním vozidiel. Alebo robiť služobný CP tak, aby jeden vozeň sa striedavo odstavoval raz pri Strojári a raz v Barci? Ešte si to bude nutné premyslieť.