Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: balky #2473:

Akákoľvek nová e-linka by bola zbytočná. Ja by som si vedel predstaviť (za predpokladu zavedenia prestupnej tarify) skôr obmedzenie aj súčasných liniek. Minimálne by som mal predstavu o zrušení L7 a presmerovaní L4 zo Starej radnice na Štadión TU. Týmto krokom by bolo možné výrazne posilniť L2 a L3. Na NO by bol prestup a L2, L3 a L4 by na seba nadväzovali. L5 by sa v úseku ŽS-kruhový objazd prekladala s L6 a L6 zasa v úseku kruhový objazd-NMM s L9. Hádam by sa to dalo zladiť aj úseku OC Važec-VSS medzi L3 a L9.
Reakcia na: Dopravák #2475:
Ak už chceli v r. 1995 kamsi ťahať trolejbus a pritom lacno, mohli radšej na stanicu a nie na Bottovu. Po výstavbe trate po Sečovskej možno mohla vzniknúť pôvodná L30: Lechkého - Toryská - Nám. osloboditeľov - Sečovská - Dar. hrdinov - Mier - Mlynská bašta - Žel. stanica 🙂
Reakcia na: balky #2473:
Osobne by som bol za zachovanie súčasného stavu linkového vedenia v Košiciach. Ak niekde chýba priame spojenie, skôr by som sa spoliehal na prestupnú tarifu a hustejšie intervaly - nech ľudia prestúpia. Pravdou však je, že na DPMK sa už dávnejšie pomerne intenzívne uvažovalo o novej L8 v trase Barca - Alejová - Moldavská - Žel. stanica. Určití ľudia tak chceli presunúť časť záťaže centrum - Cassovia na električku.
O linke v relácii Moldavská - Kuzmányho som aj ja dávno sníval. Napriek tomu, že je tam koľajové odbočenie takto s výnimkou linky V nikdy žiadna pravidelná linka nejazdila. Podľa mojich informácií aj linka V bola z tejto trasy odklonená potom, čo dopravná polícia zakázala pravidelné odbočovanie električiek v tomto smere. Dôvod som nikdy presnejšie neskúmal, ale dmnievam sa, že semafor Kuzmányho - Štúrova nastavili tak, že im lepšie vyhovuje nemať žiadnu linku takto odbočujúcu. A keďže V-čko jazdilo len každých 50 min., padlo. Preto sa zrejme takto jazdiacu linku presadiť nepodarí.

Re #2474 Dopravák: Zdvihol adrenalín. Možno trošku :o) Ak by jazdili trolejbusy na stanicu, L32 by v tomto smere nebolo treba. Do tej doby je potrebná.
S tým príkladom trolejbusu s L18 si dovolím veľmi neveriť. Nechce sa mi veriť, aby trolejbus bol od polikliniky na Sennom trhu skôr ako L18. Ale aj keby to bola pravda, tak:
1. nevyberaj si účelovo zastávku Darg. hrdinov - Poliklinika! Práve táto zastávke je na rozhraní a skôr patrí už k časti, ktorú je vhodné obsluhovať severom. Radšej porovnávaj zastávky ako OC Torysa, či OC Hornád.
2. Tvojmu výpočtu dosť napomáha aj zachádzanie L18 na Lingov, s ktorým som nikdy nesúhlasil. Ak by si porovnal trolejbus s L32, už by Ti to inak vychádzalo.

Nodes: Myslím, že preháňaš. Nikto električky v Košiciach zrušiť nechce. O tom som presvedčený. A to som dosť veľkým kritikom DPMK.
Reakcia na: Isidor #2472:
Pochopitelne. Ako inak si vysvetlit, ze, ako uz tu uviedli predo mnou, ze od roku 1993 el. doprava stagnuje? Nie tak, ze " ved pomaly to zrusime ".
Reakcia na: Dopravák #2475:

Ále no, proti TD nemám nič, akurát sú zle vyriešené. Úsek Mlynská bašta-NO vôbec nemal byť. Stavba TD bola rozdelená na 4 etapy:
I. Lingov - Mier - Mlynská bašta
II. Mlynská bašta - Vojenská - Ipeľská - Tr. KVP - Moskovská - Myslava
III. Lechkého - Tr. KVP - Toryská - Štúrova - Nám. osloboditeľov
IV. Nám. osloboditeľov - Palackého - Sečovská - Tr. gen. Svobodu - Exnárova

Mali to byť dve vzájomne "prepletené tangenciály" a až toto by boli linky ako sa patrí a nekafrali by do remesla elekričkám. V úseku MB - ŽS mala už dávno stáť električková trať.
Reakcia na: eMareq #2466:
aj Sarko
Čo máte stále proti trolejbusom !!! Budem sa opakovať, ale súčasné riešenie trolejbusovej trate považujem za najlepšie aké mohlo spomedzi prvých tratí vzniknúť.
ALa Bottová: vtedy to bolo najlepšie riešenie aké mohlo padnúť. Predstavte si, že by troleje ťahali cez NMM až na KVP (alebo ktovie kde) - nebola by obslúžená časť Vodná, Jakabov palác, ŽS a NO ani z jedného z týchto sídlisk - a to znamená ťahanie ďalších (zbytočných) autobusových liniek cez tieto úseky.
Reakcia na: Vladimír #2454:
Som Ti dvihol adrenalín 😉 Len som reagoval na Tvoj príspevok ohľadne konečnej Exnárová. Mne je L32 totálne ukradnutá. Tak ako napísal BM stačilo natiahnúť troleje na ŽS a je to. Žiadnu L32-jku by netrebalo.
Tiež si písal, že má opodstatnenie viesť linky zo stredu sídliska kvôli rýchlosti (že ľudia z vrchu sú skorej v meste - áno, možno z Lingova),ale napr. Trolejbus miňajúci L18 pri Poliklinike Východ je pri Jakabovom paláci vtedy, keď L18 stojí na križovatke Palackého - Jantárová
Reakcia na: Vladimír #2467:
L8 bola naozaj robotnickou linkou. Pamatam sa na tie casy, okrem niektorych spojov chodila poloprazdna. Navyse mala dost neprakticku konecnu- Amfik,preto nebola vyuzivana obyvatelmi Terasy pri ceste do mesta-nam MMM. Tato linka bola teda jednoucelova. Rano po Terase pozbierala ludi do VSS, poobede ich rozvazala domov. Nieco ako Rka, len s oznacenim mestskej linky.
L8 by vsak mohla vstat z mrtvych, ale to by DP musel na tom popracovat. Samozrejme,ze by musela zmenit trasu, prisposobit CP k uz existujucim. Mohla by jazdit aj po casti z niekdajsej trasy. Najskor ma napadlo, ze by mohla obsluhovat St. Lokomotivy-Terasa-Optima, ale Terasa je uz obsluhovana Optimabusom a zo Severu sa ludia asi nebudu hrnut do Optimy. Takze vytazenost by bola minimalna. Ale...
Urcite sa asi pamatame na rekonstrukciu Juznej triedy a s tym spojene presmerovanie L7 cez Alejovu,dolu po Moldavskej na Kuzmanyho? neveril som, ze tato linka najde opodstatnenie,bude vyuzivana, no prekvapila ma jej obsadenost. Preco? Pri kruhovom objazde je viac skol a navyse je tu dalsi dovod. Chyba spojenie Carrefour,blsak-Moldavska,Kuzmanyho. Ludia, ktori to maju relativne blizko k OC,blsaku nemaju s nimi priame spojenie.
Aky mate na to nazor?
Reakcia na: Nodes #2471:
a to nazyvas "logikou"?? 😞
Reakcia na: Sarko #2460:
V tom vidim asi len jednu logiku. Postupny koniec elektriciek v KE. Kto ma pozna, vie, ze som velky fanusik tohoto druhu dopravy a ze mi to je velmi luto.
Reakcia na: Vladimír #2467:
Ked tak rozmyslam, tak zber pracovnikov sa dal vyriesit aj dvoma vtedajsimi RA (jednym co premavalo od zvarovne rur a druhym z PHV) - tiez premavali po Terase, len s tym, ze sa jednalo o 12 hodinovy interval, co suviselo so zacatim/koncom prevadzky tam.
Reakcia na: SDF #2465:
Hej, keď sa z niekoľkých káčerov poskladal jeden:-). A vtedy žiadne PARSy pre tramwayové rekonštrukcie neboli. Mohli sa ale uchovať od vyradených vrakov aspoň papiere a podvozky, dnes z nich mohli byť pekné VarCB3.
O stave pražských T3 si dovolím čo-to vedieť. Vec sa má totiž tak, že čím staršia T3, tým kvalitnejšia práca a dlhšia životnosť - obávam sa, že SU po tých rokoch už budú rozpadnuté aj pri najlepšej údržbe.
I.
Reakcia na: Vladimír #2467:
Moze byt ten 30 min interval. Vtedy este fungovalo VSS. A este si pamatam, ze posledne dve supravy premavajuce na L8, ktore koncili na amfiteatri, potom mali presun na St. Lokomotivy a isli ako posledne dve L1.
Reakcia na: eMareq #2466:
Mám info o tom, že L5 bola síce v r. 1993 zrušená, ale neskôr znova obnovená. Bolo to však len krátko a v roku 1994 definitívne zanikla.

L8 zrejme slúžila ako spojenie priemyselného areálu v Barci s Terasou. Tom nasvedčuje aj 30 min. interval - "robotnícke" linky mávajú zväčša polhodinový interval, podniky totiž zvyknú začínať a končiť o celej alebo o pol.
Reakcia na: Vladimír #2463:
Ten navrh s Kolibarom, nuz nad tym sa len zasmejem, lebo tato trasa nema vobec ziadny vyznam. Tam sa neda ani otocit to by troleje museli byt az na Lunik 9 🙂. Taktiez vnimam predlzenie trate na Bottovu ako nezmyselny krok, lebo sa nic nevyriesilo, ale ked primator pred volbami sluboval, tak tu trolej museli niekam natiahnut.

K L8 - tato linka je podla mojho osobneho navrhu (aj bola) nic neriesiaca. Strasne malo spojov a mizivy interval. Skor som to bral vtedy ako iniciativu DP, ked sa postavila trat od Moldavskej po VSS - krizovatku -> pridat spoj ku L9 (ak neratam presmerovanie R2) zriadenie R8.

No a spominam si na V 🙂 ako chodila z VS KNV:

9: 09, 59
10: 49
11: 29

L6 a L9 mala na prelome rokov 1998/1999 spominany 15 min. interval

Co sa tyka zrusenia L1, 5 a 8 tie sa zrusili po letnych prazdninach '93.

Na rychlodrahe sa zmenilo len to, ze kedysi (1992) premavali s odstupom 30 minut R1 a R3 a dnes to je R1 a R7. Co sa tyka L1 A L8 tie su zavedene len ucelovo (napr. minuly silvester, ci polnocne omse) a L8 hlavne kvoli dusickam.
Reakcia na: S499.1023 #2464:
Toz, je to zaujimave, ze dnes mozu ist kacicky na rekreaciu do Parsu, vek na vyradenie uz maju (ako tie 10 r. dozadu). Pravdepodobne sa zlepsila udrzba. 🙂 To ze T3 v Prahe su z vonka nablyskane este neznamena ze niesu na hranici zivotnosti a uprava T3P je krajna nudza.

Re #2462 Sarko: No to som si vzdy myslel ze v Blawe je najneschopnejsi aparat. Ta prestupna tarifa by to ciastocne vyriesila. Ale s ET je to fakt smutne... 😞
Reakcia na: SDF #2458:
V BA nebolo veľmi čo nesystematicky vyradiť. Vlnité plechy boli zhnité a "päťstováky" takisto. Nedostatok vozidiel je následkom katastrofálnej mnohodesaťročnej neúdržby v BA. V Prahe rovnako staré vozidlá veselo jazdia a vyzerajú podstatne lepšie (v zmysle opotrebovanosti) než prvé bratislavské T6.
I.
Reakcia na: Sarko #2460:
Súhlasím. Ak v roku 1993 bola otvorená premávka na trolejbusovej L70, investície mali pokračovať výstavbou trate Nám. Maratónu mieru - Masarykova - Svätoplukova - Železničná stanica. Pokiaľ sa však nemýlim, v dobe, keď ešte možno bola výstavba finančne realizovateľná sa petíciou proti jej stavbe ohradili obyvatelia Svätoplukovej ulice a okolia a celá vec sa zahrala do autu. Trolejbusy tak mohli v prípade vhodnej prestavby uzla Nám. Maratónu mieru - Mlynská bašta tvoriť kapacitný električkový napájač smerom na Furču, podobne ako sú na Starú osadu v Brne napichnuté Vinohrady.
Namiesto systémového riešenia sa v roku 1995 vtedajší primátor rozhodol pre úplne nelogický krok, a síce predĺženie trolejbusovej trate na Bottovu, ktoré nielenže nemalo z dopravného hľadiska žiaden zmysel, ale dokonca v tomto smere sa nikdy s trolejbusmi ani nepočítalo. V trolejbusovej histérii sa pokračovalo aj ďalej, kedy, dovolím si tvrdiť, v rámci predvolebnej kampane vyšli trolejbusy na Lechkého. Následne ešte pribudol úsek na Myslavu (ktorý mi pri niektorých návrhoch na linkové vedenie autobusov hádam najviac prekáža) s úplne zvrhlými myšlienkami na jeho predĺženie kamsi ku Kolibáru.
Reakcia na: SDF #2456:

Obmedzovanie dopravy bolo len jedným z faktorom. V prvom rade je to zlé hospodárenie a menežovanie DPMK, zlá obchodná politika, obrovský nadbytok pracovných miest vo vedení DP, nepresadzovanie záujmov MHD v meste, preferovanie výstavby TD, stagnácia a nulový rozvoj v ED od roku 1993 a mnoho ďalších faktorov. Električková doprava je oproti minulosti redukovaná o viac ako 50%. Mnohé električkové linky mali interval 5 až 10 min. (aj celodenne), na rýchlodráhe bol v špičke dokonca 30-sekundový interval. Dnes je na väčšine z nich 20 min. interval (v špičke 15 min.) a na rýchlodráhe v špičke cca 5 minútový, mimo nej cca 30 min. interval. Tak si z toho môžeš urobiť približný obraz o percentuálnom poklese.
Reakcia na: SDF #2458:
Električková doprava sa nepreferovala, pretože uličná sieť v Košiciach neumožňuje odkláňať autobusové linky do nejakých paralelných ulíc. Jediným spôsobom, ako zvýšiť dôležitosť električky by bolo autbusové linky do vzdialenejších MČ neviesť z centra mesta pozdĺž električkových tratí, ale napájať ich len na konečné týchto tratí. V súčasnosti to však nie je priechodné pre neprestupnú tarifu, i keď v minulosti sa to takto robilo aj za neprestupnej tarify.

Porovnanie intervalov liniek v roku 1992 a v roku 2004. Interval je v minútach v poradí:
- mestská špička /6.-8.00 a 15.-18.00h/
- železiarenská špička /5.00 - 6.00 a 13.-15.00h/
- sedlo /8.-13. a 18.-20.00h/
- okrajový režim /PD 4.30-5.00 a 20.00 - 22.30h, VD 4.30-8.00 a 20.00-22.30h/
- voľné dni /mimo okrajový režim/

L1 - Štadión Lokomotívy - OC Važec
1992: 12/15/--/--/--
2004: --/--/--/--/--
L2 - Štadión Lokomotívy - Železničná stanica
1992: 12/15/20/30/20
2004: 15/20/20/30/20
L3 - Železničná stanica - OC Važec
1992: 12/15/20/30/20
2004: 15/20/20/30/20
L4 - Štadión Lokomotívy - Barca
1992: 12/15/20/30/20
2004: 15/20/20/30/20
L5 - Amfiteáter - OC Važec (1992), resp. OC Optima - Železničná stanica (2004)
1992: 12/15/20/30/20
2004: --/30/30/30/30
L6 - Nám. Maratónu mieru - Železničná stanica
1992: 7-8/10/10/15/10
2004: 15/20/20/30/20
L7 - Štadión Technickej univerzity - OC Važec
1992: 12/15/20/30/20
2004: 15/20/20/30/20
L8 - Amfiteáter - Barca
1992: 30/30/--/--/--
2004: --/--/--/--/--
L9 - Štadión Lokomotívy - OC Važec
1992: 12/15/20/30/20
2004: 15/20/20/30/20

Neskôr sa už intervaly na linkách len obmedzovali. Pod číslom 5 v rokoch 1994-2004 nepremávala žiadna linka. L1 a 8 boli zrušené. Účelové linky V a T boli zrušené bez náhrady, linka W nahradená L5 od 2.1.2004. Jediným posilením bolo prechodné zavedenie intervalu 15 min. vo voľných dňoch a v sedle v súvislosti s obmedzovaním L6.
Rýchlodráha sa mimo železiarenskej špičky nemenila takmer vôbec. 30 min. interval zostal zachovaný. Vo väčšom rozsahu sa však obmedzili spoje v čase špičky.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.