Napr. v Ciernej nad Tisou som robil 3 a pol roka. Myslis si, ze po 30! rokoch cinnosti zab. zar. neodstranenie PROJEKCNYCH ZAVAD je normalne? Ked som na to spracoval ZN, tak ma prosili aby som ho nedaval... Dodnes sa tam posunove cesty od Se215 a Se216 nedaju postavit (za urcitych podmienok) a je nespravne navestenie navestidiel Sc11 a Sc11b... Ubohe... A tak by som dokazal pisat nedostatky na KAZDU JEDNU STANICU kde som robil. Zdoraznujem slovo KAZDU!
Ďakujem za obšírny príspevok. Čo sa týka môjho príspevku, iste uznáš, že z môjho laického pohľadu sa v danej chvíli v dopravnej kancelárii zdal najdôležitejší práve vnútorný výpravca. Na mňa zapôsobil už len samotný fakt, že bol v neustálom a neustávajúcom strese a zhone. Ja si takto takúto zodpovednú prácu (všeobecne) nepredstavujem. Jedno však viem (subjektívne) naisto, ja by som takúto prácu nezvládol!
Čo sa týka zabezpečovačov, je mi jasné, že Gordikon sa s hybridmi v KE nedá porovnávať. O informačnom systéme ani nehovoriac. Ešte donedávna som chodieval do Miškolca na nostalgické výlety, kde na hlavnej stanici Tiszai Pályaudvar určený pracovník ručne prstom natáčal drevené hodinové ručičky pre odchody vlakov a vedľa nich vymieňal ošúchané a ošumelé plechové tabuľky. Dnes tam chodím závidieť všadeprítomné obrovské elektronické kryštalické tabule.
Je smutne, ze hadzes humus na vypravcov ako sa ulievaju a lebedia si. Ja si myslim, ze humus je: -ked 2 roky nevie SZaT upravit zab. zar. v Kuzmiciach a 2 roky sa tam vchadza na "privolavacku". Skoda, ze sa tam rychliky 221 a 604 nezrazili pri nehodovej udalosti, mozno by tam niekto davno zrusene preklzove vzdialenosti zrusil. Ale bola aj nehodova udalost v Kosiciach (vchod na obsadenu kolaj), lebo vchod na 20. kolaj od Druzstevnej pri Hornade sa neda postavit, ale nie je taky clovek, co by zriadil cestove rele vchodu na 20. kolaj. Ja si osobne myslim, ze ako vypravca za poslednych 13 rokov v staniciach Strazske, Petrovce n.L., Michalovce, Banovce n.O., Hriniste, Celovce, C.Dvor NRT, Hatalov, Drahnov, Vojany NRT+SRT, Turna n.B., Kosice nakl. stanica+osobna stanica a Cierna nad Tisou SRT+NRT mam prehlad, ze SZaT je najslabsim clankom na vychode Slovenska. V Banskej Bystrici bolo tak dolezite urobit nove informacne tabule komplet? A my v Kosiciach, co mame 5x viac vlakov dodnes nemame na Pragotrone cielovu stanicu WIEN, je tam polovica SANOK a PECS namiesto toho. Je to pekna reklama, ze? Ale co sa divit, pod vedenim spravy pana J ani nic nie lepsie nemozno cakat! To ze dispecer z Presova nemoze staviat zabezpecene posunove cesty vo Velkom Sarisi a Sabinove, to je tiez podla Teba krok vpred, ze? Neutoc na Sarka, lebo on ako nezavisly pozorovatel videl a popisal, co robi taky kosicky vypravca. Az raz budes robit v Kosiciach vypravcu na vasom skvelom zab. zar., potom hodnot pracu vypravcu pri pocte 270 az 310 vlakov/24 hodin!
Na kosickej zst este dlho bude tronit stare info zar.-Pragotron. Skusobne bola namontovana nova info tabula k 2. nastupistu, no vymena celeho systemu zalezi hlavne od penazi.
Dokonca hrozil krok spät. Po odstaveni 1. nast a vystavani peronu k dalsej stan. kolaji na 3. nast sa mali k infor. zar. na 3. nastupisti namontovat haky, na ktore by sa zavesovali zelezne tabule s informaciami. Bolo to zamietnute.
Tak isto hrozilo, ze system hlasenia pre verejnost sa zoberie a prejde sa spät na hlasenie operatorkou. Aj v tom boli peniaze.
Nastastie sa takym stupiditam zabranilo.
Trocha ma mrzi,ze si myslis,ze vypravca je ten najdolezitejsi. Vlastne sa to stale tak berie,lebo je ludom na ociach.(tzv. vonkajsi) Ale aby sme uviedli vsetko na pravu mieru,tak v mensich zst, ktore maju max. 5 stanicnych kolaji, bohate staci jeden vypravca.Dokonca pri mojich navstevach som nie raz videl,ako si len tak lebedia,dlhe hodiny nerobia nic. Vo vacsich su na to dvaja (vnutorny,ktory stavia vlak. cesty a vonkajsi,ktory vyprevadza vlakove supravy), alebo ak je jeden, tak tam ma operatorku, ktora ma na starosti ovladanie inform. zariadeni, resp. zapisovanie vlakov, komunikacia s dispecerom. Ulohy su rovnomerne rozdelene.
Co sa tyka porovnania zab. zar. na kosickej zst a GORDIKONu, je to ozaj obrovsky rozdiel. Kym kosicke zab. zar. je totalny docasny hybrid vselicoho, GORDIKON predstavuje moderne releove zab. zar. A cudoval by si sa, ale ani dalsie zst nie su na tom o nic lepsie.
Ak je cele zariadenie v poriadku, ludi -vypravcov kontroluje technika. Dokonca to robia tak naslepo, streotypne, ze ked sa nahodou nieco pokazi, dokazu riadne zazmätkovat.Dostavame sumare poruch na zab. zar. a kolkokrat je pisana porucha typu: Porucha stanicneho zab.zar. Po nudzovom vybaveni vymen zab. zar. vykazuje spravnu cinnost.
Mnohi by si teda mali uvedomit, ze v sucasnosti je riadenie dopravy suhra viacerych zloziek a ich ludi na zst a este dlho potrva, kym nieco take, ako modelova trat Presov - Plavec, riadena len dispecerom v Presove bez ucasti vypravcov, bude beznou zalezitostou na hlavnej trati.
V Petrzalke pokial viem, sluzi na zmene 1 vypravca a tak ich tato stanica moze mat tak 5 + 1, dvaja striedaci na dovolenky a nemoce. Urcite ich nie je 30, iba ak by v tom pocte boli zahrnuti vsetci vypravcovia spadajuci pod jednoho prednostu stanice. Tzn., ze Petrzalke mozu byt (neviem) podriadene napr. susedne stanice a ten pocet moze byt celkovy pocet. My v Ke sme na zmene 3+1=styria x 5 zmien=20 a nejaki traja striedaci. To, ci je na stanici vypravca, nezavisi od toho, ci si ho tam fyzicky videl. Aj na CD ustupuju, od pre oci pozorovatela, najviditelnejsej cinnosti vypravcu, fyzickej vypravy vlaku, vypravca v mnohych staniciach stoji pri vlaku a uz len kontroluje - nevypravuje a nema cervenu ciapku. Zavisi to od stupna technickej vyspelosti danej zeleznice - centralne uzatvaranie dveri na vlakoch, dispecersky (dialkovo ovladane vyhybky a navestidla v staniciach). BM, ak cestujes z Blavy, pripadne kto tam bol na hlavnej stanici za poslednych 5 dni, nemaju nahodou novu informacnu (svetelnu) tabulu pre odchody vlakov??? Nieco som zahliadol v TV v spravach...
Chcem sa podakovat vodicovi L34 3215 ze na zastavke Lunik 9 otvoril na nastup iba predne dvere. Samozrejme asi 10 romov, co cakalo na 34 nechceli kupit listok a tak radsej ani nenastupili.
Zial o minutu neskor prisla L11 4310 a ta tych ciernych (ozaj ciernych) pasazierov zviezla zdarma.
Tak mi to vysvetli bo Petržalská stanica má 30 výpravcov a mne sa to zdá nehorázne veľa. Veď u nás musí mať každá stanička výpravcu a to som na trati BA P. - WIEN na tých malých staničkách nevidel. Tam výpravca nebol.
Najblizsie robim az v utorok a stedrovecernu nocnu. Ano, tam pracujem, ale spominane dve zmeny budem tzv. vonkajsi, t.j. ten, ktoreho vacsina ludi ako vypravuje vlaky a na zaklade toho ziju v presvedceni, ake to je lahke a jednoduche.
Nodes: Myslím, že jedna návšťeva SOI znamená krach daného obchodíku. Tú pokutu jednoducho nezvládne. Aspoň keď sa mu znížili príjmy kvôli hypermarketu.
Tak nieco take. Tebe som tó Vladimir uz vravel.
citujem z vylukoveho rozkazu
"Od stredy 24.12. 22.00 hod až do ukončenia posilovej dopravy vo štvrtok 25.12. berú všetky električky a trolejbusy cestou do vozovne cestujúcich (u trolejbusov to neplatí pre cesty z konečnej Lingov); električky zaťahujúce z konečných OC Važec a Barca - servis budú pritom premávať cez Nám. osloboditeľov.
Re BM: Jedna vec je vzťah k zamestnancom a ďalšia vzťah k zákazníkom. O tom by sa hádam dalo rozprávať hodiny.
Btw. to sa fakt s MHD v KE nič nedeje, keď sa bavíme o hypersajrajtoch?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
balky
Dokonca hrozil krok spät. Po odstaveni 1. nast a vystavani peronu k dalsej stan. kolaji na 3. nast sa mali k infor. zar. na 3. nastupisti namontovat haky, na ktore by sa zavesovali zelezne tabule s informaciami. Bolo to zamietnute.
Tak isto hrozilo, ze system hlasenia pre verejnost sa zoberie a prejde sa spät na hlasenie operatorkou. Aj v tom boli peniaze.
Nastastie sa takym stupiditam zabranilo.