Vladimír: Tak som to nemyslel. Keby si videl ako sa vyprázdňujú busy keď zacítia revízora. Ako myši s potápajúcej sa lode. V Bratislave je to s revízormi a čiernym cestovaním zlé. Bolo by ich treba viac a so systémom, že raz za mesiac budú na všetkých poradiach jednej linky revízori celý deň možno aj dva dni za sebou. To by pomohlo bo by bola vysoká pravdepodobnosť, že toho revízora raz za mesiac stretneš. Ak by sa nezvýšili tržby z cestovného tak by aspoň boli vozy prázdnejšie.
Ale myslím, že spoločne uznáme, že v Košiciach stačí na vykoľajenie určite oveľa menej ako povedzme v Brne
Re #1090 Nodes: Tak potom by DPMK prejavil svoju nesmiernu skostnatelosť. Ale možno, že niečo pravdy na tom bude, veď dodnes sa predpisovo nikto nesnažil zahrnúť TR výhybku Elektroline, ktorú výrobca vyrába pre rýchlosť do 50 km/h. Košice sú asi jediné mesto, kde povoľujú na Elektrolinoch max. 15 km/h
V názore na BKV sa hodneme tiež...
Aj Maďari, ktorí to vymysleli, od toho ustupujú, v Budapešti sa to pri každej rekonštrukcii dáva preč, ale tuná v Prahe sa to stále obnovuje:-(.
I.
Balky Ti citoval predpis ohladom vymenovych a odtlacnych zamkov, ja sa to pokusim podat jednoduchsou terminologiou. Vymenova zamka zabezpecuje prave prilahly jazyk k opornici tym, ze jej hak mu nedovoluje sa od opornice vzdialit na nepovolenu vzdialenost od opornice, u nas 4 resp. 6 mm. Odtlacny zamok kontroluje a zabezpecuje spravnu medzeru medzi prave odlahlym jazykom od opornice tak, ze musi byt dodrzana predpisana vzdialenost, u nas 90 mm.
No skúsim sa opýtať Krnovákov, tí mi hovorili akurát o tom, že na 1737 je tá veľká škatuľa nad NP článkom preto taká veľká, lebo sú tam pôvodné veci spod podlahy. Na 1738 je už skutočne nový a oveľa menší statický menič. Inak čo sa týka vypruženia, tak údajne do všetkých GO v KOS Krnov sa dosadzujú tlmiace silikónové vložky na všetky spoje a spodok vozidla je nastriekaný antivibračným lakom. Na tie podvozky sa však ešte opýtam, ale som presvedčený, že sú pôvodné.
Kedže ako čítam, sa v Košiciach pripravuje prechod na prestupný tarifný systém a taktiež aj nejaký ten predaj nadbytočného inventáru (električiek), chcel by som sa spýtať, či by mi niekto nevedel zohnať (príp. aj za nejakú symbolickú sumu) ten označovací strojček na lístky ako je v dopravných prostriedkoch.
No podle myho se spis jedna o neco okolo podvozku . Jsou malo slyset i krizeni , vyhybky a podobny nerovnosti . Docela dost to je poznat v NP clanku. Kdyz sem s ni jel poprvy, tak byla solidne narvana , ale pri jizde sem skoro vubec nic neslysel . A to sem sedel primo u zasteyn u podvozku. Dokonce i na sadech sem spis hledal po pameti. tak proto premejslim esli tam neprovedli neco s vypruzenim , nebo zatlumenim . Ventilatory na streche sou tusim jenom vymeneny za novy . Ale jestli mne sluch nespletl (moc bych za to nedal) tak je tam asi novej statak.
Preco by nemali? Nazdavam sa, ze aj potom sa budu drzat tych svojich instrukicii ci smernic ci ako to volaju, ktore hovoria o povolenych rychostiach. Alebo tieto predpisy existuju len pre panely BKV?
Inak som to tu zabudol napísať, že včera som si všimol na VA USS, že na nových železničných výhybkach, ktoré sa normálne nepoužívajú sú už zabezpečené zámkami. Budú to pravdepodobne výmenové zámky, ale nie som si istý, či som dobre pochopil výklad Balkyho. Na výhybke, ktorá sa reže po hrote naopak ubudlo závažie na prestavníku a vyzerá ako všetky ostatné prestavníky na R-dráhe, kde sú závažia pravdepodobne šlohnuté.
Iste, ale aj v KE sú vykoľajenia z dôvodu nedodržania predpisov. Posledné vykoľajenie na žel. stanici sa údajne stalo tak, že vodič tu končiaci, vykoľajil v ľavotočivom oblúku preto, že mu vraj spadla stolička (zosunula sa až na podlahu), kvôli čomu neúmyselne našlapol na jazdný pedál až na podlahu a vozidlo v dôsledku veľkej rýchlosti vykoľajilo...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
PvvS