Nodes Ti už síce odpovedal, ale aj tak tu hodím celý Dutkov výrok:
"Predstavenstvo spoločnosti prijalo uznesenie, na základe ktorého sa počíta s tým, že sa výnos z predaja vráti späť do koľajovej dopravy. Tieto peniaze by sme chceli použiť na jej modernizáciu, čo sa týka koľají i vozňov. Dnes ťažko povedať, aký bude celkový výnos, máme znalecké posudky, pričom tie sa pohybujú na úrovni 1,5 milióna na jeden predaný kus."
Dopravák buď kľudný, ja som ho neviedel.
Sarko to máš odkiaľ, že jednu za 1,5 melóna. V Korzári o tom nepíšu nič, ale v New Time bolo, že za 15 ks majú chcú 9,5 melóna, čo je cca 650 000 na kus.
Tebou menované prípady nie sú až také podstatné ako ekonomický ukazovateľ, zbytočné peážne trasovanie množstva liniek, zbytočné kilometre, zbytočná koncentrácia.
Nemyslel som len moznost havarie v klucovej zastavke, ale napr. aj hromadenie sa vozidiel na zastavke v case spicky a nasledne ich uviaznutie v zapche.
Nemal by si byť taký pesimista. Na tú prestupnú tarifu budú potrebné dva tri, ale roky. DPMK si bude musieť veľmi skoro uvedomiť, že prestupná tarifa, to bude nielen pre cestujúcich krásne modré oči, ale aj na zabránenie už ohromujúcej palety špekulácií, ako cestovať zadarmo. Nepremyslený, čiastkový, lacný a neosvedčený systém nástupu s jednorazovým CL cez predné dvere sa musí čím skôr nahradiť. Budúcnosť je jasná, budúcnosť je prestupná tarifa. '-)
ADD: prestupna tarifa:> Po dnesnom rozhovore s Bc. S. Dutkom, riaditelom .... nebudeme vymenovavat. , doslo aj k jednemu zaveru v , ktorom my bolo povedane ze do roka 2004 ma DP prejst na system prestupnej tarify.
Nie , klucovou zastavkou nieje len Nam. oslob, ale aj NMMM, Zel. stanica , alebo palackeho. Nesmie sa vsetko tahat cez NO lebo jedna havaria by mohla ochromit celu dopravu v kosiciach
Jasne, ked nie je prestupna tarifa, nebolo by vhodne zavadzat prestupy pre pouzivatelov jednorazovych CL. Ale na to, aby sa v KE prestupna tarifa zaviedla, je potrebna vymena mozno dvoch troch generacii obyvatelov.
Návrh linkového vedenia teoreticky kopíruje súčasný stav s neprestupnou tarifou a zabezpečením čo najmenšieho počtu prestupov. Niektoré linky sú len vzájomne presmerované na iné konečné zastávky tak, aby prejazdy medzi linkami/spojmi boli čo najekonomickejšie a zodpovedali aj jednotlivým nárokom danej mestskej časti.
Dopravný podnik mesta Košice podľa jeho predstaviteľov robí všetko pre to, aby sa do konca roka cestovné nezvýšilo. Dopravný riaditeľ Štefan Dutko netají, že aby túto situáciu udržali, i keď to možno nie je najsprávnejšie riešenie, musia predlžovať intervaly a škrtiť spoje, kde len môžu.
Na rokovaniach vedenia DPMK, keďže cestujúci sa ku každej novinke stavajú nedôverčivo a majú pocit, že za 12 korún cestovného dostávajú toho dosť málo, padol už i návrh, že doprava by sa mohla upraviť a zmeniť na akúsi zbernú. Znamenalo by to, že spoje by nechodili z jedného sídliska na druhé, ale skôr by z okrajových častí zvážali ľudí do centra a odtiaľ by ďalšími spojmi cestovali potom za prácou, povinnosťami, zábavou. Prepojenie napríklad Sídliska KVP so Sídliskom Ťahanovce, alebo Sídliskom dargovských hrdinov, či Sídliska nad jazerom s Ťahanovcami, odčerpáva veľa energie a neplní účel tak, ako by malo.
Keď boli nedávno v Košiciach na návšteve predstavitelia Dopravného podniku Bratislava, okrem iného vyslovili aj myšlienku, že doprava ako taká je síce pre občanov potrebná, ale ekonomicky stratová. V krajinách Európskej únie už teraz platí približne taký pomer, že cestovný lístok v prostriedkoch MHD sa rovná hodnote jedného litra nafty. A to naše 12-korunové lístky ešte nedosahujú. Aby ani v blízkej budúcnosti nedosiahli, DPMK bude musieť zrejme zmeniť filozofiu prepravy.
Ten návrh som mal česť vidieť už aj ja, aj keď som ho nepreštudoval...
Nezdalo sa mi to ako system odvsadial vsade..., aj keď, ako som spomenul, iba som si ho zbezne pozrel.
Ono problém je v tom, že DPMK chce predať T3 pred vyradením, takže podľa mňa nebude mať úspech, tak ako veľakrát predtým. Záujem mali DP z Rumunska, Bulharska, Ukrajiny, ale napr. aj Ostrava (reko na T3R a predaj do Ruska).
Hlavný problém spočíva v technickom stave vozidiel. Keď naposledy kúpili Ostraváci T3 #355 z r. 1982 (prvá a jediná predaná T3SUCS), tak to bolo len preto, že nemohli použiť odkúpenú 40-ročnú T3 z Prahy. Zostali však v šoku, keď zistili, že tá košická, iba 20-ročná, je v podstatne horšom stave, takže v konečnom dôsledku mali aj oveľa viac práce. Kvôli životnosti však nemali inú možnosť.
Ďalší problém je cena. DPMK si naivne myslí, že predá jedno vozidlo za 1,5 milióna (zrejme s urobením nejakej tej rekonštrukcie, aby sa nepovedalo), pritom Ostrava chcela vyradené T3 zdarma, s tým, že odvoz bude na ich náklady. DPMK pritom nemá osobu-manažéra s aspoň základnými obchodníckymi znalosťami a potrebnými kontaktmi.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko
Návrh linkového vedenia teoreticky kopíruje súčasný stav s neprestupnou tarifou a zabezpečením čo najmenšieho počtu prestupov. Niektoré linky sú len vzájomne presmerované na iné konečné zastávky tak, aby prejazdy medzi linkami/spojmi boli čo najekonomickejšie a zodpovedali aj jednotlivým nárokom danej mestskej časti.