Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Diggi #209:
Inými slovami, Východoslovák si nemôže dovoliť lietadlo, lebo je drahé, a tak pôjde do Prahy vlakom, ktorý je drahší ako lietadlo..., tak?

Lacnejší je len autobus, ale tomu zodpovedá aj (ne)pohodlie cestujúcich.

Jednoducho si myslím, že je úplne normálne, že k jednému druhu verejnej dopravy (letecká) nadväzuje na ich styčnom bode (letisko) iný druh verejnej dopravy (mestská).

Ak DPMK robí dopravu pre Košičanov a ich návštavníkov (napr. tranzitujúcich cestujúcich), nechápem, prečo by mal ignorovať obsluhu letiska. Je to tak isto pochybné, ako keby sa jedného dňa DPMK rozhodol, že železnica je drahá, a tak nebude jazdiť k železničnej stanici.

Preto ešte raz, som veľmi potešený zmenami k 1.8.2003.

1018: Tak potom som zle pochopil informáciu ja.
Nebol som tu dni a mam pocit, že som prišiel do materskej škôlky. Papyr, čo Ťa vzrušuje košické letisko? Veď aj tak nelietaš do Prahy. Ja som chcel ísť do Prahy lietadlom, ale keď som si pozeral ceny, skoro ma vystrelo. Letenka stála síce 990Sk, ale musel bz som si ju rezervovať 3 mesiace dopredu. A čo sa týka ekonomickej situácie na východe viac sa prikláňam k názoru BM. Aj keď uznávam, že 23-ka bude viac vyťažená ako 33-ka.
A ak sa pamätám, tak o tom sme sa už dosť naťahovali na MD. Tak nechápem, čo sa tu tak paprčíte.
1., Zastávka Hypermarket Tesco - vchod bola po spustení OC Baumax premenovaná na Hypermarkety Tesco a Baumax.
2., IS BUSE nemá pre linky 22 a 23 nejaké prevratné zmeny, len nakoľko tam chodia prevažne tie isté vozy (5222, 5233), tak som to vynovil. Chýbajú im pre hlásenie vetvy 22A, 22B, 22C a 23A. Ale samozrejme prežili by aj bez hlásenia, ciele vedia využiť od inakadiaľ. Každopádne cieľ musia mať vypísaný. Nemuseli by, ak majú doplnkovú mechanickú (mnou vlastnoručne vyrobenú) tabuľu.
Reakcia na: Dopravák #206:
Ja sa nehnevám, ale navrhol si "lepšie" riešenie, ktoré je nehospodárne zbytočne drahšie. 😉
Okey,súhlasím! Nehnevaj sa 🙂! Bol to iba môj osobný názor(za ktorým si stojím 🙂...)
Reakcia na: Dopravák #203:
Trochu Ťa odcitujem:
"Linka č. 22A ďalšia blbosť(preto,lebo ja nesúhlasím s delením liniek na A,B,C...).
Namiesto toho mohla byť zriadená linka č 73(alebo iné číslo-to je jedno,len nech je to trolej).Smer Mlynská bašta - Trolejbusová."

Linky č. 22 + 22A zmákneš s dvoma autobusmi. Ak budeš robiť len samostatnú linku 22, potrebuješ tiež dva autobusy. To znamená, že variant DPMK je 2 autobusy (spolu 2 vozidlá) a Tvoj 2 autobusy + 1 trolejbus (spolu 3 vozidlá). Čistá matematika v tomto prípade dáva za pravdu DPMK.
Reakcia na: Sarko #202:
Zachovávanie tradícií neznamená konzervovanie toho istého stavu. MHD sa musí vyvíjať. A z tohto hľadiska je na L17 historicky cenný najmä úsek Nám. Maratónu mieru - Luník VIII. Prepojenie stanice a Maratónu dnes zabezpečujú aj iné linky a po vybudovaní koľajovej spojky cez Svätoplukovu ul. k zmene trasy L17 bude musieť dôjsť.

Re #203 Dopravák: Nesúhlasím. Linku "73" som síce navrhol sám, ale nemôžeš ju len tak vtlačiť do dnešného systému liniek bez ohľadu na ostatné linky. Ak už dnes do Džungle jazdí L22, tak najlogickejším krokom DPMK mohlo byť zrýchlenie obehu na tejto linke v špičkovom čase a zavedenie 30´ int. v úseku Džungľa - Mlynská bašta. S dvomi vozidlami robiť linky 22+22A je perfektné, za touto zmenou stojím plne za DPMK!
A čo sa týka označenia, určite je lepšie označenie 22A ako nejaká celkom iná linka. Prečo? Opäť, psychológia cestujúceho. Označenie 22A pripomína cestujúcemu už známu linku 22, no písmeno A vyjadruje nejakú odchýlku od základnej trasy, v našom prípade ukončenie pri Mlynskej bašte. Iné číslo by cestujúceho poplietlo. Čím menej čísiel, tým lepšie.

Ja s L14 jazdím veľmi často a veľmi dobre jej trasu poznám, a teda viem, kde na Trolejbusovej ul. končí a kde začína. Ja som len mal info, že NÁSTUPNÁ zastávka sa nevolá Hypermarkety TESCO a Baumax, ale Hypermarket TESCO-vchod. O VÝSTUPNEJ zastávke viem, že bola posunutá až k vjazdu do garáží a pomenovaná Hypermarkety TESCO a Baumax. Skrátka, podľa mojich informácii sá nejedná o jednu zastávku, ale o dve jednosmerné zastávky. Opakujem, ak samýlim, opravte ma.
Linka č.22A ďalšia blbosť(preto,lebo ja nesúhlasím s delením liniek na A,B,C...).
Namiesto toho mohla byť zriadená linka č 73(alebo iné číslo-to je jedno,len nech je to trolej).Smer Mlynská bašta - Trolejbusová.
Alebo sa mohlo poťiahnúť trolejové vedenie až k zastávke Letecká akadémia a ďalej zo vstupom do podniku z Hornádskej.Tak si predstavujem 100% využitie toho,čo už existuje!A 14TrM by nestáli päť dní na Hornádskej nevyužité.

Vladimír:áno asi máš zlé info.Ak budeš v Ke. prevez sa linkou č 14.Konečná je "HM Tesco a Baumax" tesne pred (cca25m)vrátnicou DP na Trolejbusovej.A keď ide opačne,vychádza z garáže a východziu zastávku má pred vstupom do HPTesco.
Reakcia na: Vladimír #200:

Stale si obhajoval 40-rocnu historiu L17, teraz Ti je jedno kam pojde?

S tym poriadkom v precislovani som to myslel ako priklad, neviem co mas na mysli tym chvastanim.

Re #196 1018:
Ty si na pisanie prispevku najdi viac casu, definuj konkretnejsie narazky na mna (trebars aj osobne) a nic mi nevytykaj, pretoze do 2. rana som mal na praci nieco uplne ine 😉.
Reakcia na: Vladimír #200:
Hmmm... pozrel som na CP na tejto stránke, je tam obojsmerná zastávka Hypermarkety TESCO a Baumax. Tak neviem, buď sa to zmenilo alebo som mal blbé info.
Reakcia na: Sarko #190:
Sarko, ja som nepovedal, že t-L17 musí ísť po Svätoplukovej. Možno sa na stanicu dostane po Štefánikovej a možno pôjde, čo ja viem, na Ťahanovce, čo je oveľa logickejšie, DPMK sa to už v hist=orii viackrát pokúsil presadiť, a cestujúci vždy vybojovali odvolanie tejto zmeny...

Spôsobom objahoby ma len presviedčaš o správnosti môjho postrehu. Celé prečíslovavanie liniek nie je nič iné, ako chvastanie sa pred kamarátmi z Brna, Plzne, či ktovie odkiaľ, že aký my tu máme poriadok v linkovom vedení. Cestujúci Ti na poriadok kašle, lebo ten si na rozdiel od nadšenca nepotrbuje vypísať zoznam trolejbusových liniek. A nadšenec je preto nadšenec, že si trolejbusové linky vytriedi aj sám, vlastnou prácou a skúmaním v teréne.

Re #196 1018:
1. Ja som pre obluhu vnútra Džungle navrhol L14. Normálni nech sa vezú trolejbusom a chronicky sa sťažujúce babky nech sa privezú s L14.
2. Oprav ma, ak sa mýlim, ale má info, že zastávka Hypermarkety TESCO a Baumax je len výstupná - konečná zastávka. Východzou zastávkou L14 je jednosmerná zastávka Hypermarket TESCO-vchod.

Re #199 Nodes: Prečo nie? Veď L22 sa ciele nemenili a L23 by si mohla pri jazde smerom na stanicu nahodiť cieľ, ktorý používali donedávna len vybrané spoje jazdiace po stanicu. Akurát by nehlásila zastávky.
1018: takze 5222 nemusi mat tym padom napisy na displeji o cieli jazdy?
ozaj, domovske vozidla linky 22 ev. c. 5222 a 5233 novu verziu BUSE (od 1.8.2003) nemaju, pripravena sice je, ale su problemy s jej spustenim, nezobrazuju sa po nahrati spravne udaje. netusim ani ja ani technik, kde je chyba, vyzera to vazne, nejaka systemova chyba. dufam, ze sa jej pride na kost do 16.8., kedy by konecne mala ist ta zmena na linkach 25, 30, 32, 38, 52, 56. ak s tym nepohneme, je zle nedobre. ale to len tak medzi nami dievcatami.
Nic v zlom, ale najviac sa mi pacil prispevok od 1018 - #196. Kratke, strucne, jasne a vystizne... 😉. Uz sa tesim na zmenu link. vedenia.
Strávil som asi hodinu čítaním. Tak ozaj veľmi v skratke.
1., Nikdy mestska cast Dzungla nepovoli zmenit linku 22 alebo akukolvek inu ich obsluhujucu z vnutra na nejaku trolejbusovu 7x, ktora bude koncit v garazi.
2., Zastavka pred novym OC Baumax sa vola "Hypermarkety Tesco a Baumax" a je obojstranna, pretoze je konecnou linky c. 14.
3., Precislovanie v decembri bude. Take ake bude treba.
4., Sarko - cudujem sa ti, ze mas chut natahovat sa ti a vypisovat xoxociny. A nestazuj sa mi nabuduce, ako nic nestihas, ked si do druhej do rana na fore...
5., miestami mi je tu z toho na grc...
6., BM - krot sa!!!
Reakcia na: Papyr #156:

Zaujimalo ma, ako je to s cenami na trase Kosice-Praha, tak som zavital na zel. stanicu, kde som sa prekvapeny dozvedel nasledujuce cifry (s DPH):

KE-PH II.trieda => 1.196,- Sk
KE-PH I. trieda => 1.794,- Sk
KE-PH II.tr.+"Z"=> 906,- Sk ("Z-karta" jednorazovo 170,- Sk/rok)
KE-PH I. tr.+"Z"=> 1.359,- Sk ("Z-karta" jednorazovo 170,- Sk/rok)
lezadlo KE-PH => +187,- Sk
lozko KE-PH => +339,- Sk

Na priplatky R, IC a EC som sa uz nepytal, lebo som stratil rec...
Reakcia na: Papyr #192:

No ano, to je pravda, aj Presov v tom ma v podstate system. Nebol by som vsak rad, kedy sme v KE v tomto smere boli uplne nesystematicki. Plzensky system by som vsak nepovazoval za nejaky vzor, pretoze vzostupny system cislovania liniek podla dolezitosti trakcie (najpr elektricka, potom trolejbus a nakoniec autobus) je podla mna uplne logicky a prirodzeny.

Ciselnu radu 10-20 by sme vedeli v KE dosiahnut precislovanim iba 4-och autobusovych liniek. Zaujimal by ma Tvoj nazor, ako by si riesil linky c. 70-72. Podla mojho narozu by mohli zostat ponechane po vzoru presovskych liniek 17, 30 a 38 🙂.

Ad #191:
Mal by si si trochu precitat aj ostatne prispevky a zistil by si, ze mnohe argumenty BM, ktore mu v tomto, ale aj v predoslych prispevkoch vytykas, uz boli protiargumenty vyslovene 😉.
Vazeni...nebol som na fore dva dni a ziram...Dobre vieme, aka je situacia. Aj ked skutocne dojde k zmenam trasovania liniek, podnik urobi zmeny tak, ako si o zmysli on a nie vy. Vsetko je to sice pekne a priam vzorove, ako by sa to mohlo a snad aj malo zrealizovat, ale je to sci-fi. Bez ironie a s uctou k vasej snahe. SARKO: Fakt si mysis, ze sa usek Nam.MMM docka elektriciek?
Reakcia na: Sarko #174:
No, v Presove to je tradicia len co sa tyka liniek 17, 30 a 38, ktore su alebo boli trolejbusovymi. Ale pre trolejbusy mame rezervovane jednociferne cisla, na ktorych autobusy nemame (okrem NAD po Obrancov mieru 1989-1991, ktora jazdila pod c. 2 a 3). Takze isty sposob odlisovania t-busov ma aj Presov.

Ja by som v Kosiciach bol za plzensky system - elektricky jednociferne cisla, trolejbusy cisla 10-19, autobusy 20 a vyssie.
Reakcia na: BM #158:
A vsimol si si, ze tu uvadzas len odlety Slovenskych Aerolinii? A vies o tom, ze z kosickeho letiska este lietaju Sky Europe, CSA, a myslim Austrian Airlines? A ze to nie su chartery, ale pravidelne celorocne lietajuce lety?

O COM TY TU VLASTNE PISES??? Co prispevok, to zavadzanie, pripadne vylozena nepravda!

Takze este raz: Letovy poriadok z Kosic je tu:
http://www.airportkosice.sk/palko/letovy_poriadok.html

Ceny leteniek Kosice-Praha: www.skyeurope.com

Ceny zeleznicnych cestovnych listkov som cerpal z platnych Cestovnych poriadkov Zeleznicnej spolocnosti a Ceskych drah. Tych 330 Sk a 478 Kc su uplne presne ceny za vnutrostatny listok Kosice-Cadca st.hr. a Cadca st.hr.-Praha hl.n. bez zliav a priplatkov. Priamy medzinarodny listok moze byt este o nieco malo drahsi ako sucet vnutrostatnych, ale to uz by som ta musel zasvatit do toho, co to je tarifa CIV a ako sa vypocitava cestovne CD-ZSSK a spat. Pre istotu ti poradim len jedno - zastav sa na zeleznicnej stanici a opytaj sa, kolko stoji listok do Prahy. Alebo skus www.cp.sk a www.vlak-bus.cz

A co sa tyka tvojej vety "Ja nepatrim medzi ludi, ktory si taky luxus mozu dovolit a poznam dost vela takych ako ja." - uvedom si, ze nie si na svete sam, clovece! Tak to nebude linka pre teba! Ale su aj taki, ktorym by sa hodila!

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.