Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Esicko to vysvetlil poriadne, po technickej stranke (Diky-mozno ta navstivim dnes v noci.Ak budem mat cas). PZZ by urcite nebolo svojvolne uzavrete, len tak, bez priciny.Nakoniec, uz aj to by sa bralo ako porucha.
Prajem prijemny vikend
Reakcia na: balky #2724:

OK, čo sa týka časov, stotožňujem sa s názorom rušňovodičov, aby sa závory zatvárali skôr ako spomínaných minimálnych 7 sekúnd pri rýchlosti 120 km/h. Ohľadne náklaďákov mi nenapadlo, že idú menšou rýchlosťou, takže dajme tomu, že príjazd ku PZZ trvá priemerne dvojnásobok času. Lenže tu bolo spomínané, že PZZ sú uzatvorené aj dlhšie ako 20 minút a v tejto súvislosti mi skôr zapadá tvrdenie S499.1023, ktorý hovorí o otváraní (zatváraní) PZZ po (pred) príchode (odchodom) vlaku v súvislosti s nefunkčným autoblokom, čo by som už jednoznačne považoval za vážnejšiu poruchu. Ale som niečo zle pochopil?
Reakcia na: S499.1023 #2723:
Kedze mna porucha autobloku Kosice-Druzstevna pri Hornade-Kysak "zasiahla" len vcera v dennej, zistil som u kolegu, ze Op rozkazy sa pre zmienovane PZZ nedavali, lebo jeho cinnost touto poruchou narusena nebola. Problem je inde. Na balkyho obranu je nutne povedat, ze toto PZZ sa malo nahradit novym tusim minuly rok, ale vies, na Slovensku sa na rozdiel od Ciech len rozprava... Zjednodusene popisem, priecestie sa opatovne uzatvara po prekroceni casu anulacie ktora sa prekroci po 6 minutach jej trvania. Zial v anulacnych usekoch sa nachadzaju tzv. rozrezne body univerzalneho automatickeho bloku (UAB), ktore tieto useky predlzuju o takmer 800 dalsich a zbytocnych metrov a tieto nadbytocne useky su prave pred vchodovymi navestidlami 1S, 2S zst. Kosice. Takze, ak vlak viac spomali, ci zastavi u vchodu, prekroci sa anulacia a zavory sa uzavru. Co natom, ze sa ten vlak uz vobec nenachadza v usekoch rozhodujucich pre uzavretie priecestia... K tomu prispieva aj fakt, ze od posledneho navestidla autobloku s funkciou predzvesti je k vchodovemu 1800 metrov a tak musi ist vlak na zlte medzikruzie v tomto oddieli neumerne dlho pomaly a tak sa tych 6 minut takmer vzdy prekroci a to nehovorim o tom ked vlak stoji u vchodu. Take vymozenosti, aby sa doba prekrocenia anulacie zacala merat az postavenim vchodovych navestidiel, pripadne pritahom rele F pri privolavacke, na to zabudni! Tot vse.
Reakcia na: Esicko #2722:
A to ta este potesim, ze vdaka takym predpisom a opatreniam vam pribudne dalsia robota na zariadeni SOZT.Zaskolite sa na vykonavanie kontrol na EPS.
Reakcia na: Esicko #2722:
Po prve Sekcie, a nie Spravy.To by si mal vediet, ako sa ti nazyva nadriadena, riadiaca zlozka.Po druhe, kazda doprava sa riadi predpismi, ci cestna, letecka, lodna. Ty riadis dopravu podla predpisov, ak sa nieco stane a ty si si isty, ze si neurobil nic zle, budes sa odvolavat prave na predpisy, aj ked vies, ze su zastarale, ale su platne!!Ak sa nieco stane, hlada sa vinnik. Najskor vykonny zamestnanec, ci neporusil predpisy, opatrenia, prevadzkove pokynyAk nie, ide sa dalej, preco niekto na Sekcii vydal pokyn, ktory sposobil pruser.Aj o tom je ta "teoria" v kancelariach.
Reakcia na: S499.1023 #2723:
Diky za upresnenie,hlavne KO. Len doplnim, ze PZZ bolo funkcne, aj ked bol UAB mimo prevadzky.
Reakcia na: Diggi #2719:
Sorry, ale prečo v Košiciach stále vnímate displej ako doplnok k novému busu, ktorý sa do starého montovať neoplatí? 🙂 Predpokladám, že SAD Prešov inštalovaním displejov EMtest sleduje dodržiavanie záväzkov o investovaní do dopravy, ktoré jej vyplývajú zo zmluvy o privatizácii podniku.
Inštalácia displejov do starých vozidiel je podľa mňa celkom pochopiteľná, nakoľko so starým črepom si môžem robiť, čo chcem, ale pri novom Mercedese zrejme po dobu záruky nie je možné inštalovať nejaké doplnky a pod. O tom, či sa displej po pätnásťročnej Karosy oplatí by som nepochyboval, veď keď sa vyradí, displej sa premontuje do iného vozidla. 😉
Reakcia na: Sarko #2720:
Vlaky mali väcsie rozostupy medzi sebou, medzi Druzstevnou a Kosicami sa mohol v jednom smere nachadzat len jeden vlak. To znamena, ze prave tento tyzden boli viac otvorene ako za beznej prevadzky.
Dalsia vec je naprojektovanie PZZ.Ak sa nachadza na trati s max. rychlostou, vsetky kolajove obvody musia byt vypocitane a navrhnute na 120 km/h, kolajove obvody su dlhsie.Ale co ak je PZZ naprojektovane na 120 km/h a nakladak sa vlecie 60-80 km/h?
Na ZSR je prioritou bezpecnost. A myslis si, ze mozno nazvat poruchou fakt, ked sa zavory vcas zatvaraju, alebo "oneskorene" otvaraju? Myslis si, ze 7 sekund, co je minimum,kedy ku spustenym zavoram ma dojst vlak, je vela? Pre netrpezliveho vodica je to vela, leba pred tym sa niekolko sekund dava vystrazne znamenie, kym sa rahna spustia. Ale skus sa vzit do koze rusnovodica, ked sa mu doslova pred masinou zatvaraju zavory a popod ne este stihne prefrcat nejaky hazarder.Rusnovodici nam zasa vytykaju, ze PZZ sa zasa neskoro zatvaraju, pomaly sucasne s prichodom vlaku na priecestie.No ako sa rozhodnes, keby si mal byt za to zodpovedny?
Preco to esicko, z pozicie vypravcu, nezahlasil ako poruchu, aj ked o tom vie?Lebo vie, ze je dodrzana bezpecnost aj zeleznicne predpisy a teda by neuspel. Ak by vsak rahna zostali otvorene pri prechadzajucom vlaku, tak potom sa to posudzuje ako porucha a musis uznat, ze tento stav je velmi nebezpecny.
Reakcia na: Sarko #2720:
Keď jazdíš bez kontroly uzavretia, tak musíš rušňovodičom dať tzv. rozkaz Op, oni musi ísť tak, aby rýchlosť vlaku pri vjazde čal súpravy na priecestie nebola vyššia ako 10 km/h. Keďže sú ale predzváňacie, uzatváracie, vyprázdňovacie a anulačné doby spočítané na traťovú rýchlosť, tak sa samozrejme stojí dlho. Pokiaľ ide o dvojkoľajku, môže sa stať, že do približovacieho úsekjy medzitým vstúpi zase vlak z opačného smeru a prejazd je stále uzatvorený aj pri správnej funkcii.
Ďalší problém je, že ak je PZZ zaviazané do nefunkčného autobloku, tak pravdepodobne uzatváranie prejazdu jazdou vlaku nefunguje a závroy sa musia zatvárať už pred odchodom vlaku z opredcházajúcej stanice a otvárať až po jeho príjazde do nasledujúcej stanice.
I.
Reakcia na: balky #2714:
Balky, co tak opustit ulitu kancelarie teoretickych nazorov na Sprave a znizit sa k navsteve problemu priamo v praxi a oboznamit sa so skutocnostou? Lenze toto je problem nielen zeleznice, my, teoretici, my mame vsetko podla noriem a predpisov, ze? A co ak su normy zastarane. Nech sa paci, navstiv ma dnes v nocnej, aj caj Ti uvarim a uvidis, ze dole to vobec nie je take ruzove ako sa to zda u vas na Sprave.
Reakcia na: Vladimír #2718:
Tak, tak, pekná odpoveď ?
Reakcia na: balky #2714:

Ak som správne pochopil, tak poruchou kábla na odbočnej spojke bolo spôsobený stav, keď sa muselo premávať na medzistaničné úseky. Aký to má súvis s neúmerne dlhým uzavretím závor? Lebo zatiaľ to chápem tak, že poruchovosť sa neprejavila z dôvodu menšej frekvencie za sebou idúcich vlakov cez PZZ. Teda myslím, že nešlo o riešenie konkrétneho problému. V železničnej problematike som laik, preto prosím o prípadné vysvetlenie použitých odborných termínov. ?
Vladimír : To s tými M-testami trocha SADka prehnala. Ked to je v GO tak OK, ale v shnitom vraku? Prečo to napr. nemajú meďáky. Ale aj tak musím uznať že je to COOL. ?
Reakcia na: Sarko #2716:
Súhlasím. Záleží od toho, čo dotyčného zaujíma. Ak by ma zaujímali typy vozidiel, skôr by som šiel do Košíc, pretože väčšina prešovských typov jazdí aj v Košiciach a v Košiciach je ich viac. Ak by ma zaujímali električky, samozrejme by som šiel do Košíc, ak by som bol nadšencom trolejbusovej dopravy, uprednostnil by som Prešov. Niekto zase vyhľadáva pekné trasy - tu je ťažko pomôcť, pekné sú aj v Košiciach aj v Prešove. V Košiciach sú však väčšinou také civilizovanejšie, v Prešove sa zas busom možno dostať aj skutočne na "koniec sveta" (Surdok, Kanaš 🙂 ). A môžeme ísť ďalej, kto je vyznavačom firmy BUSE, príde si na svoje v Košiciach, kto zasa R&G, tak v Prešove. I keď je pravda, že Prešov je momentálne jediné mesto v SR, kde možno vzhliadnuť aj displeje BUSE, aj R&G aj EMtest.
Záver: Skutočne záleží od toho, čo človeka zaujíma.
Reakcia na: eMareq #2701:
Nech kludne pride, priamo na Sekciu OZT Kosice, kolegovia mu to odborne vysvetlia.Len si nebudem isty, ci to "odbornik" na KIDS zvladne.
Kto moze za to ze Kysak - Kosice je hrdlo lievika, zbiehaju sa tu trate z Presova, Margecian a vlaky tu jazdia pomaly kazdych 5 minut? Urcite ZSR nema zaujem na tom, aby PZZ bolo pol dna uzatvorene.Uzatvara a otvara sa tak, aby bola zabezpecena plynulost vlakovej a bezpecnost cestnej dopravy.
Reakcia na: Papyr #2713:

To, že je MHD v Prešove na lepšej úrovni ako v KE, ešte automaticky neznamená, že je aj zaujímavešia. Keď už len pozriem na typovú a podtypovú pestrosť vozidlového parku MHD medzi PO a KE, automaticky sa mi zdajú zaujímavejšie KE. V každej oblasti MHD to môže byť iné. Pete ale správne podotkol aj návštevu Prešova. Veď ak niekto cestuje za MHD na východ, bolo by prinajmenšom zvláštne nenavštíviť jedno alebo druhé mesto, vzdialených od seba na dĺžku nejakej bežnej linky MHD. ?
Reakcia na: eMareq #2701:
Zdá sa, že ignorantstvo je nejako späté so železnicami. Podobný problém rieši už celé roky DPMŽ s priecestím v Brodne na L22.

Re #2704 Dopravák: Nemusí byť ani Ikarus. Pražskí kolegovia, ktorých som sprevádzal v lete 2002 si dodnes s hrôzou spomínajú na vozidlo 6299 🙂

Re #2705 S499.1023: Súhlas.
Reakcia na: S499.1023 #2707:
K priecestiu len tolko. Nebudem sa uz k Esickovej provokacii o najslabsom clanku ZSR vyjadrovat, budem sa venovat cisto len zavoram v Tahanovciach, pretoze som sa na to pytal kolegu. Zavory v Tahanovciach nie su v poruche, vykazuju spravnu cinnost, zabezpecuju bezpecnost vlakovej aj cestnej dopravy.Tento tyzden to viem urcite, lebo som bral hlasenia a nikto nehlasil poruchu tohto PZZ.Tento tyzden sa vsak vyskytol jeden problem, o ktorom Esicko, ako vypravca ZST Kosice, musel vediet. Na TKK kabli v Druzstev nej zamokla odbocna spojka, odisiel autoblok a v useku Druzstevna - Kosice a Druzstevna - Kysak sa jazdilo na medzistanicny usek. To znaci, ze cez PZZ prechadzalo menej vlakov, bola redsia doprava, PZZ vsak fungovalo, akurat nebola kontrola uzatvorenia. A cas, kedy sa musi PZZ uzatvorit pred vlakom, je dana normami a predpismi ZSR. Ale to Esicko ako vypravca ZST Kosice tiez musi vediet. A tiez musi vediet, ze ked sa zisti porucha,alebo mu poruchu nahlasia rusnovodici, ma ju zapisat do Zaznamnika poruch.Ak ju nezapisal, znaci to, ze vsetko, vratane PZZ v Tahanovciach je OK. To je legalna cesta, aby sa porucha mohla odstranit.To tiez vie, ale Esicko si radsej bude utierat usta tu, na fore. Navyse si serie do vlastneho hniezda, pretoze sme teraz vsetci zastreseni pod oblastnym riaditelstvom Kosice, mame spolocneho riaditela.
Reakcia na: pete #2679:
Ja som to tiez chcel napisat,a le uz si ma predbehol. Dokonca ja by som to napisal este sprostejsie, a to "najvacsou zaujimavostou MHD pri navsteve Kosic je MHD v Presove" 🙂
Reakcia na: S499.1023 #2707:
Ciastocnu odpoved na to, preco to PZZ tak (ne)funguje, som vo svojom prispevku napisal, nie? Podrobnosti Ti rad vysvetlim mailom ktory Ti poslem ako MMS z Orange, tak ho prosim nevymaz ako nevyziadany 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.