Teda pôvodný Furčanov výrok by sa dal rozvinúť ako "škoda zrušenia VŠA, ale nikomu vlastne doteraz nechýbalo a nechýba."
Takže všetko je nateraz zjavne v poriadku
Isteže. Chápeme sa, vlastníctvo pozemkov som pochopiteľne nemal chuť si overovať kvôli jednej krátkej odpovedi.
Moja otázka bola "Prečo ju mesto vlastne nezriadilo (zavčasu)?". Veď zriaďovať odstavnú plochu na nejakom svojom pozemku mohli predsa začať už pri plánovaní prevodu pozemkov futbalovým polomafiánom. Koľko rokov až dodnes na to mesto malo k dispozícii... Prečo s tým ani nepohli? Možno to neurgovalo DPMK? Možno magistrát zaspal?
To by v prvom rade muselo mesto tie pozemky vlastniť. Nehovoriac o tom, že pri súčasnej situácii je akákoľvek výstavba novej odstavnej plochy nereálna.
Odstavná plocha na busy mala byť pri Golianovej. Prečo ju mesto vlastne nezriadilo? Mohli preniesť aj staré vybavenie z doterajšej "dočasnej stavby". Stále lepšie, ako sa tlačiť na Hornádskej.
Nieje to tak dávno aby sa to nedalo pamätať, či? Obyčajné parkovisko, ktore bolo oplotené, nejaká ta "dočasná stavba", výpravca (JCX 18) v unimobunke, základná dielňa a neskôr pribudla plynova pumpa, škoda zrušenia, busy sa tak nemuseli tlačiť na Hornadskej.
Snáď každý z nás pozná križovatku pri Mlynskej bašte (t. j. križovatku ulíc Gorkého - Tyršovo nábr. - Masarykova - Jesenského - Štefánikova - Továrenská - Hviezdoslavova) a myslím, že sa dokážeme zhodnúť, že rozhodne nie je príjemná pre nikoho - ani pre chodcov, ani pre cyklistov, ani pre vodičov áut. Dnešná nehoda ( https://www.tvkosice.sk/video/63e61646fd2b18525ff3e9fb ) na nej ju preslávila už snáď aj celoštátne.
Preto sa pred nejakým časom v OZ Poď na dvor rozhodli, že s touto križovatkou chcú niečo urobiť, aby sa stala aspoň o kúsok bezpečnejšia pre všetkých a tak vznikol projekt Čas spomaliť ( https://www.spomalit.sk/ ), ktorý umeleckou intervenciou kombinovanou s dopravným projektom by chcel tento cieľ dosiahnuť.
To nerozporujem, len tu zohráva rolu aj ľudská psychika, že ťažšie sa vzdávame riešenia, ktoré nám (viac) vyhovuje (t. j. auta) v prospech riešenia, ktoré nám vyhovuje menej (t. j. verejnej osobnej dopravy).
Dovoľujem si poznamenať, že cestujúci pozerajú na čas cesty vtedy, keď majú lepšie možnosti prepravy. Keď neskôr zistia, že MHD je jediná možnosť, ako dokážu finančne prežiť, začnú im byť dobré aj zoškrtané spoje, plné vozidlá a dlhý čas cesty. Čím nehovorím, že to je super, ale skôr to, že zatiaľ sa máme takmer blahobytne a nedokážeme si niečo také už ani predstaviť. Mladí ľudia narodení v 90. rokoch (a neskôr) už vôbec nie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
MHDKosice
Nie ako nenazrane odbory.