Vleky boli majetkom dpmk, do príchodu klbových autobusov sa používali na spojoch v oblasti VSŽ. Potom nejaký čas slúžili pre pracovné čaty pri roznych stavbách dp, nakoniec ako sklad.
Existuje stavebný úrad a projektant zatepľovania paneláku mi jasne hovoril, že také veci oni pokutujú, ale v praxi asi nikdy. Ani v prípade, že sused nad vami vám vŕtaním do svojej podlahy preruší káble idúce vo vašom byte do lustra a na ten úrad podáte priamy podnet - stalo sa našim známym. Aby som nehovoril iba o Balkáne, ešte horšie "úpravy" fasády som hojne videl aj na panelákoch v Španielsku. Keby to nebolo uprostred serióznej obytnej zóny, myslel by som si, že som sa ocitol v slume.
V rokoch približne 2000-2010 bol v Košiciach velmi rozmanitý vozový park autobusov. Boli tu aj rozne unikáty. Dnes by z toho bola mohla byť obdivovaná zbierka hist.vozidiel. Prebabrali to, škoda. V 90-tych rokoch dokonca zlikvidovali dva vleky ; PO1E a B40. Zaujímavý dovod ! Potrebovali ráfky kolies na navarenie stlpikov na nejaké oplotenie. Vleky sice boli v mierne schátralom stave, ale dobre renovovatelné ak porovnám aké hrozné a neúplné vraky sa renovujú dnes.
reakcia na príspevok mi.v 85335.
Tých balkanoidných prejavov v Košiciach som si všimol viac, nielen u firiem, ale aj u súkromníkov.
Tak napríklad úpravy panelákových lodžií. Naprosto nepravidelné, každá je iná vyzerá to už z dialky hrozne. Alebo výmena okien na starších bytovkách. Každé je iného typu, jedno celé biele, druhé hnedé, tretie kombinované alebo úplne inej farby.
To v Košiciach neexistuje žiadny orgán , ktorý by schvaloval a nariaďoval vhodnú a jednotnú úpravu domov pri modernizáciách a rekonštrukciách ??? V Česku to v niektorých mestách funguje. Každá budova, aj ked nie je chránenou architektonickou pamiatkou bola navrhovaná s určitým dizajnom so zachovaním aspon základných estetických kritérií a tie by mali byť dodržané aj pri rekonštrukciách.
mi.v