Montáž trolejbusov SOR TNB 12 zabezpečil pre Libchavy, spol. s r. o. priamo dopravný podnik, ktorý má skúsenosti s montážou svojich prvých nízkopodlažných trolejbusov Škoda 30 Tr. Okrem Banskej Bystrice sa trolejbusy podarilo vyrobiť v Brne v spolupráci s miestnym dopravným podnikom. Prototyp parciálneho trolejbusu SOR TNB 12 bol vyrobený v roku 2017 a okrem Brna jazdil aj v Prahe.
Na základe úspešne absolvovaných skúšok bol typ SOR TNB 12 na Slovensku schválený v októbri 2018.
Trakčný akumulátor EVC Rail 01-2 má garantovaný dojazd 10 km.
Kým sa podarilo skompletizovať a schváliť nový typ trolejbusu, tak sa obnovila spolupráca Škoda Electric a SOR v podobe trolejbusu Škoda 32 Tr s karosériou SOR NS 12.
Nákup trolejbusov bol prefinancovaný v marci 2019 úverom z VÚB v rámci projektu SlovSEFF III (Slovakia Suistainable Energy Finance Facility Framework) na financovanie priemyselnej energetickej efektívnosti, ktoré zastrešuje EBOR podľa pravidiel Spanish Green Carbon Fund (zisky z predaja emisných kreditov zo Slovenskej republiky Španielsku).
Koncom roku 2019 bol obstaraný aj tretí trolejbus, pôvodom z Brna, ktorý dostal #3203. Okrem interiéru sa odlišuje aj klimatizáciou Eberspächer Sütrak AC 515. To si vyžiadalo schvaľovanie podstatnej zmeny vozidla, ktoré bolo papierovo dotiahnuté na jar 2020. Aj nákup tohto trolejbusu bol financovaný úverom.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | SOR TNB 12 | 3201 – 3202 | 2017 | 2018 – 2019 | — | 2 |
2. | SOR TNB 12 | 3203 | 2017 | 2020 | — | 1 |
Spolu | 2017 | 3 |
Dĺžka | 12000 mm |
---|---|
Šírka | 2550 mm |
Výška | 3400 mm |
Rázvor | 6180 mm |
Počet dverí | 4 |
Počet miest na sedenie | 31 (3201)
27 (3203) |
Počet miest na státie | 54 (3201)
57 (3203) |
Celkový počet miest | 85 (3201)
84 (3203) |
Pohotovostná hmotnosť | 12000 kg |
Celková hmotnosť | 18000 kg |
Elektrická výzbroj | Rail Electronics CZ – IGBT-tranzistorový trakčný menič riadený mikroprocesorom |
---|---|
Motor | TAM 1050 C6S, 3-fázový 6-pólový asynchrónny s kotvou nakrátko |
Výkon motora | 175 kW |
Maximálna rýchlosť | 65 km/h |
Riadenie | hydraulické s posilňovačom |
Pneumatiky | 285/70 R 19,5 / 275/70 R 22,5 nízkoprofilové bezdušové |
Klimatizácia | Eberspächer Sütrak K 403E G2 (#3201 - 3202, pracovisko vodiča)
Eberspächer Sütrak AC 515 (#3203) |
3201 3202 |
3203 |
3201 | nevyradené vozidlo: 3 (100 %) |
3201 | dnes v premávke: 2 (66,7 %) |
Timmy