Úvod

Kĺbový trolejbus Škoda 31 Tr SOR vznikol zástavbou elektrickej výzbroje firmy Škoda Electric do autobusovej karosérie SOR NB 18 City. Spoločnosť Škoda Electric sa s týmto typom trolejbusu (spolu s 12-metrovou verziou Škoda 30 Tr SOR) stala v roku 2015 víťazom výberového konania na dodávku nových trolejbusov pre Banskú Bystricu.

Trolejbusy boli zakúpené z nenávratného finančného príspevku z Ministerstva životného prostredia SR vo výške približne 2 mil. eur v rámci projektu „Zvýšenie podielu trolejbusovej dopravy v meste Banská Bystrica“.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Škoda 31 Tr SOR 3101 – 3103 október 2015 2015 3
Spolu 2015   3

Technické parametre

Dĺžka 18750 mm
Šírka 2550 mm
Výška 3400 mm
Výška podlahy 360 mm
Rázvor 6180 mm a 6570 mm
Počet dverí 5
Počet miest na sedenie 50 + 1
Počet miest na státie 116
Celkový počet miest 166 + 1
Pohotovostná hmotnosť 16000 kg
Celková hmotnosť 27500 kg
Elektrická výzbroj Škoda Electric, IGBT technológia, mikroprocesorové riadenie s rekuperáciou
Motor Škoda Electric 2 ML 3846 K/6, trojfázový asynchrónny
Výkon motora 250 kW
Počet motorov 1
Celkový výkon 250 kW
Maximálna rýchlosť 70 km/h
Nápravy predná: SOR, nezávislé zavesenie kolies, lichobežníková konštrukcia
stredná: ZF AVN 132, portálová
zadná: ZF AV 132, portálová, hnacia

Fotografie

Opis

Skelet dvojčlánkového trojnápravového trolejbusu zvarili z oceľových profilov a opláštili kompozitnými a plastovými materiálmi. Oba články spojili kĺbom a zakryli prechodovým mechom. Pre zvýšenie odolnosti voči korózii použili na spodnú časť vozidla nehrdzavejúce materiály. Rýchlu výmenu cestujúcich zabezpečili v pravej bočnici päticou dvojkrídlových dverí otvárajúcich sa dovnútra s elektropneumatickým pohonom a dopytovým ovládaním. Zasklenie trolejbusu previedli technológiou lepenia s determálnymi sklami.

Asynchrónny motor poháňajúci zadnú nápravu zavesili na rám zadného článku. Na streche predného článku umiestnili v uzavretom kontajneri komponenty elektrickej výzbroje.

Pre cestujúcich osadili v interiéri plastové sedadlá s textilným čalúnením prevažne v priečnom usporiadaní 2+2. Strop a bočné steny v interiéri obložili plastovými materiálmi. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich uzavretou kabínkou. Nástup a výstup cestujúcich uľahčili možnosťou naklonenia vozidla k vozovke prostredníctvom systému ECAS a pri tretích dverách osadili manuálnu výklopnú plošinu pre cestujúcich na vozíku. Priestor pre detský kočík a invalidný vozík vyčlenili oproti tretím dverám. Kamerovým systémom poskytli vodičovi lepší prehľad o dianí vo vozidle a okolo neho.

Osvetlenie interiéru zabezpečili zapustenými osvetľovacími pásmi so žiarivkami. Vykurovanie vozidla zabezpečili teplovodným rozvodom s elektrickým ohrevom vody. Vetranie vyriešili pretlakovým spôsobom doplneným otváracími posuvnými časťami bočných okien a strešným ventilátorom. Pracovisko vodiča vybavili strešnou klimatizačnou jednotkou.

Prevádzka

Slávnostné odovzdávanie trolejbusov sa uskutočnilo 16. novembra 2015 vo vozovni za účasti predstaviteľov mesta a DPM BB.

Na bežné linky boli nasadené od 18. novembra 2015. Zaraďované sú na poradia liniek 1 a 3.

Katalóg vozidiel

3101 3102 3103

Legenda a štatistika

3101nevyradené vozidlo: 3 (100 %)
Denná vypravenosť prevádzkových vozidiel za posledný mesiac: 57,8 %, v pondelok až piatok 82,5 %

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Kami #2:
Áno lepšie chválim ?
Reakcia na: davidmik555@gmai #1:
A co tento popis? "Zaraďované sú na poradia liniek 1 a 3."
Najviac ma vždy pobaví veta "sú nasadzované prevažne na linky 1, 3 a 6" pritom by bolo lepšia veta "sú nasadzované prevažne na linky 1, 2 a 3" ?