Do Banskej Bystrice prišli v roku 1992 3 kusy B 741. Na mestskú verziu bola neskôr prestavaná aj C 744. Tento autobus dostal motor Renault a prevodovku Voith. Vďaka rýchlemu diferenciálu dosahuje najvyššiu rýchlosť a najnižšiu spotrebu. Medzi vodičmi sú tieto autobusy obľúbené.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Karosa B 741.1908 | BCA 05-31 – BCA 05-32, BCA 05-59 | 1992 | 1992 | 2005 – 2009 | 3 |
2. | Karosa B 841.1920 | BC 93-79II | 1997 | 1999 | 2009 | 1 |
Spolu | 1992 – 1997 | 4 |
Dĺžka | 17355 mm |
---|---|
Šírka | 2500 mm |
Výška | 3165 mm |
Výška podlahy | 890 mm |
Počet dverí | 4 |
Počet miest na sedenie | 42+1 |
Počet miest na státie | 108 |
Celkový počet miest | 150+1 |
Pohotovostná hmotnosť | 13700 kg |
---|---|
Motor | LIAZ ML 637 ležatý naftový radový šesťvalec chladený kvapalinou, preplňovaný turbodúchadlom s priamym vstrekovaním
Renault (prestavba) |
Výkon motora | 190 kW / 2000 rpm (LIAZ)
217 kW / 2100 rpm (Renault) |
Objem motora | 11946 cm3 (LIAZ) |
Krútiaci moment motora | 1170 Nm / 1300 rpm (LIAZ)
1210 Nm / 1200 (Renault) |
Maximálna rýchlosť | 71 km/h (LIAZ) |
Prevodovka | ZF 4HP 500, automatická, 4-stupňová (LIAZ)
Voith, automatická, 3-stupňová (Renault) |
1. | 2. | ||
---|---|---|---|
BCA 05-31 | BB-038BM | od 2004 | |
BCA 05-32 | BB-036BM | od 2004 | |
BCA 05-59 | BB-035BM | od 2004 | |
BC 93-79II | BB-033BM | od 2004 |