Súčasní dopravcovia majú zmluvy platné do konca roka 2020.
Mesto Banská Bystrica na svojom webe oznámilo, že v lete 2020 plánuje vyhlásiť medzinárodný tender na zabezpečenie autobusovej a trolejbusovej dopravy. Vzhľadom na to, že mesto sa v minulosti vzdalo väčšinového podielu v Dopravnom podniku mesta Banská Bystrica, nemôže zákazku zadať priamo, ako tzv. in house zákazku.
V súčasnosti evidujeme 31 prevádzkových trolejbusov s priemerným vekom takmer 12 rokov, z toho 25 je nízkopodlažných. Staršie trolejbusy Škoda 14 Tr a 15 Tr zasahujú do premávky len minimálne. 2 najnovšie trolejbusy sú parciálne, vybavené trakčnými batériami.
V prípade autobusov MHD je v evidencii 67 autobusov s priemerným vekom 10 rokov. Základ stále tvoria Karosy B 952 a B 961, s ktorými sa začínalo po poslednej zmene dopravcu v roku 2006. Najnovšie autobusy Iveco Urbanway 12M CNG (5 ks) sú len náhradou za vyradené "eurofondové" autobusy Irisbus Citelis 12M CNG. Z pôvodných 14 vozidiel bolo po skončení odpisovania preradených 5 vozidiel od januára 2018 do Žiaru nad Hronom a ďalších 5 bolo v októbri 2018 presunutých do Zvolena.
Zlý stav starších autobusov čiastočne zachraňujú prímestské Citelisy CNG, ktoré sú od decembra 2019 nasadzované na okrajové linky MHD.
Nie je jasné, či s novými zmluvami dôjde aj k prehodnoteniu linkového vedenia, či intervalov na linkách. Či k zrušeniu "tarifných výnimiek" na polookružných linkách.
810zssk