Trakčné vedenie v tejto zákrute bolo postavené v roku 1988 a bolo postavené tak, akoby trať išla priamo, čiže vzdialenosť stožiarov a teda aj prevesov je dosť veľká. To má za následok, že asi na troch prevesoch je oblúk trakčného vedenia skutočne ostrý a je potrebné ísť opatrnejšie.
A tu v BB obzvlášť tu 60km/h človek radšej ani nejde,lebo mu ešte palice vyhodí niekde.. Nech si tí dotyční páni idú vyskúšať ísť od Plážového k zaresu s trolejbusom 60km/h a potom nech sa ozvú..
No ale neporovnávajte Banskú Bystricu so Solingenom.. Tak si choďte vyskúšať tade ísť 60km/h do takej zákruty a keď sa vám niekto strepe v trolejbuse,bude to vaša chyba,lebo ste išli rýchlo.. pane, rozmýšľajte prosím vás.. ten šofér má na krku ŽIVOTY ĽUDÍ, čokoľvek,čo sa im stane v trolejbuse, môže mať za to problémy!! BEZPEČNOSŤ JE PRVORADÁ,NIE BLÁZNENIE SA V ZÁKRUTÁCH!! ani na osobnom aute tade človek nejde 60km/h, už len z toho princípu,že je to ostrá zákruta nikdy neviete,kedy sa na vás dakto vyrúti!!
Asi vyhláška ti nič nevraví:
§9 (5) Ak sa zaraďujú vodiči autobusu alebo trolejbusu, pre ktoré je jazdný pruh vyhradený podľa odseku 4, opäť do prúdu ostatných vozidiel, sú vodiči týchto vozidiel povinní im to umožniť, a to znížením rýchlosti jazdy, prípadne i zastavením vozidla; pritom je vodič autobusu alebo trolejbusu povinný dbať na zvýšenú opatrnosť, dať vždy znamenie o zmene smeru jazdy a nesmie ohroziť vodičov ostatných vozidiel. Ak je vyhradený jazdný pruh vybavený osobitnými svetelnými signálmi, najmä ak je vyznačený na električkovom páse, spravuje sa vodič autobusu alebo trolejbusu týmito signálmi.
Túto vyhlášku PORUŠUJE viac než 80% vodičov osobných motorových vozidiel. Tu nejde o to,že vodič pustí z dobrej vôle trolejbus/autobus zo zastávky,ale ešte aj vyhláška ti tu píše, že máš pustiť vozidlo MHD buď znížením rýchlosti, prípadne zastavením vozidla...
Aké brzdenie premávky? Ten šofér má na krku životy ľudí, nedokážeš pochopiť,že tade sa nemôže ísť rýchlo,lebo by ti vo voze hádzalo ľudí, radšej ísť 25km/h,ako 60km/h.. Ani s osobným autom tade človek nejde 60km/h,lebo je to ostrá zákruta.. Bezpečnosť je prvoradá,nie bláznenie sa v zákrutách!
Tak to si žiada okamžitú nápravu, lebo toto brzdenie premávky je extrém. Ešte aj cez výhybku sa v BB chodí rýchlejšie. Alebo urobiť už od zastávky dva pruhy.
Samozrejme dôvod je, a síce trolejbus musí prejsť tým úsekom určitou rýchlosťou, resp. Pomaly. Dôvod je taký že na vedení sú ostré oblúky celou tou tiahlou zákrutou až po zares. Keby šiel rýchlejšie vypadli by mu zberače z vedenia.
Vidím takýto fenomén: vodič pustí trolejbus (včera 3101 na linke 1) zo zastávky Plážové kúpalisko a trolejbus ide 25km/h až po rozdvojenie pruhov pro Zarese. Je nejaký dôvod na takéto narušenie plynulosti cestnej dopravy? Potom nech sa necuduju vozy MHD že ich nechce niekto pustiť, lebo prázdna cesta a trolejbus suverénne brzdí premávku a jazdu do kopca...
Zdravím, uvažuje sa neskôr po sprevádzkovaní zvolenských Scanií, že sa posledné CX citelisy preradia do MHD BB alebo niekam inam, predpokladám, že ich asi nevyradia.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ali B.