Reakcia na: PDM.8.99 #54184:
Nuž, základný problém je, že v koži a ani vo vedení BBSK nie si. Ale v podstate súhlasím s tým, čo si teraz napísal. Dalo sa to riešiť aj inteligentnejšie a nie robiť veľké haló a zbytočne míňať šesťciferné sumy z verejných financií na... na čo vlastne? Na nejaké právne analýzy, ktoré sú im teraz aj tak na dve veci, keďže o tých zmluvách nakoniec aj tak rozhodne súd. Celý problém bol v tom, že Lunter si to asi predstavoval ako Hurvínek válku, že proste svojvoľne zruší zmluvy dopravcom a lúsknutím prsta si nájde iného. A výsledok? SAD ZV a LC budú ďalej jazdiť minimálne najbližšie dva roky a aj keď sám nie som veľký fanda SAD ZV, v tomto prípade som na strane dopravcov, pretože to, ako sa zachoval BBSK, bolo úplne *** (cenzúra). Hlavne, keďže na toto mohli najviac doplatiť cestujúci. Uvidíme, čo povie súd a kedy teda bude reálne výberové konanie na nových dopravcov a ako bude vyzerať a či doženie karma hlavne SAD ZV po tom, ako zrušila BBDS. To bude ďalšia horúca diskusia.
PDM.8.99
Riadnu facku osobnej doprave dáva prístup ŽSR a obcí k prístupovým cestám. ŽSR razí filozofiu, že ak obce chcú osobnú dopravu, nech priložia ruku k dielu a obce opačne, že nech sa železnice starajú, ved preco by si oni robili starosti. Čo takto vužiť VPN a brigády ako kedysi? Ale ľahšie je ukazovať prstom na toho druhého a okolo seba kresliť svätožiaru. A dopláca na to dopravca slabou vyťaženosťou a cestujúci málo atraktívnou žel. os. dopravou. Začarovaný kruh, z ktorého sa nedostaneme pokiaľ to niekto nenaruší nejakou aktivitou, ktorá veci zmení. Svoje zohráva aj prístup starostov, samosprávy a obyvateľov, že akonáhle nie je železničná zastávka v strede obce, tak je zle. Stačí, že je v krajnej časti obce, či mimo stredu a pod. a už sú na svete výhovorky prečo železnica nie. Ale keď to zmerá človek na mape a prejde pešo, tak zrazu zistíme, že do 1,2-1,5km a 15min pešo max. je vlak dostupný. A to je norma aplikovaná aj v úspešnom IDS JMK a nie nejakej rozvojovej krajine, a funguje to! Prečo by nemohlo aj u nás, na Slovensku?
BBSK by sa mohol rozdeliť v súťaži podľa historických regiónov:
- Tekov (alebo Pohronie) - okresy ZH a ZC
- Horehronie - okresy BB a BR
- Podpoľanie - okresy ZV a DT
- Hont - okresy BS, KA a západ VK
- Novohrad - okresy LC, PT a východ VK
- Gemer - okresy RS a RA (koordinovať s KSK CP na linky RA-Jelšava-RV a Tornaľa-RV)
Pri okrese ZV mám nejasno, že kam ho priradiť ale ak by nebol v Podpoľaní, tak by tento región bol ako najmenší balík liniek, kde by ešte asi tretimu tvorili výkony minibusových liniek). Okres VK logicky je rozdelený tou inklináciu západu viac na Šahy a východu viac k Lučencu, ale pri tarifnej integrácií by to občania nejak nepocítili. Skôr by vznikla šanca na lepšie prepojenie VK a Krupiny priamo cez Senohrad a Bzovík. Dnes spojenie týchto dvoch okresných miest neexistuje, a ak tak skôr ako dielo náhody, že linka 605406 nadväzuje na 610413/611410 a opačne 2x denne možno. Pokiaľ cestujúci nedostanú garanciu aspoň 6 párov spojov, či aspoň prestupných väzieb (3 páry doobeda, 3 páry poobede, 3 páry cez víkend), tal to nie je pravidelná doprava pre cestujúcich ale zájazdová pre ľudí, ktorí milujú adrenalín.