Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #53400:
Nediskriminačný prístup.
Reakcia na: C4H8Cl2S #53390:
Mal by si si vyjasniť svoje schizofrénne postoje - na jednej strane NEUSTÁLE nadávaš na "Klemensovu", na management Zločineckého Krachga, na druhej strane tu DOOKOLA omieľaš, ako by práve tieto molochy niečo mali monopolne a zadarmo dostať.
Reakcia na: BB-Schuhu #53402:
Mzdu pre istotu neuviedli, zeby sa uchadzac neprerehotal k astmatickemu zachvatu.
Reakcia na: 810zssk #53398:
Ciste z rovnakej logiky, preco obchodne centra platia dopravnym podnikom za linky MHD do obchodnych centier, a nie naopak.
Reakcia na: BB-Schuhu #53399:
Ale DPMBB ma aj ineho akcionara ako mesto. Keby 100% akcionarom DPMBB bola Banska Bystrica, tak by bola na mieste uvaha vynimka pre spoje objednavane mestom BB, ale taky stav dnes nie je.
Reakcia na: 810zssk #53398:
Jedine preto, že sa jedná o uzavretý kruh medzi DPM BB (prevádzkovateľom stanice, ktorý poplatky vyberá), SAD ZV (väčšinovým dopravcom v MHDBB, ktorý tie poplatky bude platiť a zároveň akcionárom DPM BB) a Mestom BB (ktoré to všetko zaplatí v dotáciách). Aký má toto zmysel?
Reakcia na: BB-Schuhu #53397:
Preco? V com je autobus MHD iny ako autobus primestskej dopravy?
Reakcia na: Jeffko #53396:
Taktiež považujem za irelevantné, aby za využívanie AS platili aj spoje MHD.
Reakcia na: BB-Schuhu #53395:
Takýchto dopravcov bude pribúdať ktorí si tam zrušia zastavovanie, byť súkromníkom tak si dám parkovisko Mičinská a kašlem celý terminál. Súkromných dopravcov treba nejak podporiť nie im len zvyšovať náklady, lebo zachvíľu tu nebudú žiadne DAL.
A už tu máme prvú reakciu nezmyselne vystrelených cien za užívanie AS. Poobedný pár spojov dopravcu FERIBUS z Námestova bude skrátený len po Nám. H. Vajanského.
nový CP:http://portal.cp.sk/Data/pdf/L507512_180128_56329.pdf

A takto to môže ísť ďalej...
Reakcia na: C4H8Cl2S #53390:
Nádych výdych, neprekrúcaj a zamysli sa ešte raz, čo píšem.

Nikde netvrdím, že to má byť malá chajda, ale tento postmodernistický palác je nielen naddimenzovaný voči tamojším dopravným potrebám, ale hlavne je tam veľa zbytočností na efekt (prapodivný špic smerom k Rusovskej, obrovská presklená klenba, balkónik v hale, načančaný mobiliár bez ohľadu na funkciu...). No a celé dokopy to dáva výsedok, že železnice nie sú schopné to dostatočne udržiavať (hoci by sa samozrejme dalo keby chceli), celá stavba pôsobí zašpinene a ošumelo napriek tomu, že ešte nemá ani 20 rokov.

1. Ja nehovorím, že by som si ich neotvoril, len že na dobrej stanici by mali fungovať častejšie, keď tam už sú.
2. Na jeseň bola napr. v hale a aj vonku pred vstupom pod klenbou.
3. Jedna z najnovších staníc sa (na hanbu) spravila len so schodmi na perón a na konci podchodu. Miesto toho, čo by sme chceli peším uľahčiť aspoň časť pohybu, budeme tolerovať nepojazdné eskalátory a tváriť sa aké je to super, lebo veď ty a ja sme zdraví a na slabších kašleme. Btw, keby som bol ja ten tvoj "pacient", nevláčim bežne po tých schodoch bicykel, vieš.
4. Ja si niekde nevyberám a filozofujem? Ja som len povedal, že toto je jeden z nedostatkov, pre ktorý nemôže byť najlepšou, tak neuhýbaj.
5. Sú tam pofidérne bistrá vonku (priťahujúce práve tú spodinu) a nejaká malá prevádzka vpravo vnútri. Po dlhej dobe pribudla aspoň normálna samoobslužka Lokálka. Niekto, komu veci vyjdú tak, že príde na vlak s predstihom, by ocenil aj slušnú kaviareň/bistro/pekáreň (napr ako v TT dolu, alebo aj v úbohom MT), trafiku a tento typ vecí. Príkladom možností služieb nech je Praha hl.n. - knihy, papier, darčeky, lekáreň... a rozhodne to tam nechodia zahlcovať mešťania, ale práve čakajúci cestujúci, a vo veľkej miere aj došlí: nie každý zo stanice potrebuje hneď klusať bez čakania na blízkeho/do času stretnutia apod. Jasné, Pe nemá takú frekvenciu, ale zato nemusí mať úroveň provinčnej diery. A cenové hľadisko je otázkou nastavenia hladín nájmu zo strany štátneho majiteľa, nezabúdaj.

6. Ak si si nevšimol, v prvom rade namietam práve čistotu a bezpečnosť, potom úroveň a kvalitu služeb... A to všetko nie s cieľom tromfnúť iné dopravné problémy, ale ilustrovať nedostatky JEDNEJ stanice, ktorú si ty bohvie podľa čoho označil za najlepšiu. (Ale veď kľudne vymenuj dáke parametre, čím je taká výborná, keď už si to parkovanie prešiel mlčaním).

A ku kritériám - nadmerné meškanie či nestihnutie prípoja je problémom ak sa a/ ponáhľam na dohodnutú udalosť, b/ nemám kde a ako civilizovane stráviť ten čas. A polovicou základu úspechu v b/ je nemať tam otravných asociálov. Takže si myslím, že moje požiadavky sú relevantné.
Reakcia na: C4H8Cl2S #53391:
Ja som predsa nepisal nic o robeni nejakeho velkeho nakupu na stanici, ale o moznosti kupit si na nej zakladne veci na cestu, pripadne sa pred/po ceste na stanici najest.
Ale pst! Trochu dekóra do tej dišputy. 😛
Reakcia na: 810zssk #53387:
Neviem inak kde sa berie tá úchylná potreba mať v stanici supermarket, ale schválne sleduj v takom Zvolene, B. Bystrici, Humennom, či Košiciach, že koľko ľudí ide s nákupom potravín do vlaku alebo autobusu a potom snáď prehodnotíš tú euforickú potrebu LIDL-u pri stanici. Nehovorím, že tam nesmie byť, ak nájdu na to priestory, tak pohoda. Mne to v KE umožnilo si nakúpiť pitie ale keby neni LIDL, tak tam sú ešte ďalšie 3-4 prevádzky, kde sa dá si kúpiť niečo, či na mieste zjesť a je tam aj celkom dosť dobrá reštaurácia hore. Čo sa týka tých nákupov potravín, tak väčšinou si ľudia prídu autom (t.j. vôbec nejdú autobusom, vlakom, MHD) a autom si vezú nákup domov. Preto s prepáčením zasierať nakupujúcimi autičkármi okolie staníc je amatérizmus a práve to, čo človek nechce. Tie parkovacie miesta, ktoré tam sú, neslúžia na to, že človek príde autom k busu alebo vlaku, ale, že si príde nakúpiť alebo vybaviť niečo. Teda žiadne P+R nefunguje v týchto mestách. Niečo ako záchytné parkovisko v centre alebo na stanici v spádovom centre, to je formulácia, ktorá vysvetľuje prečo sme s dopravou na Slovensku v ... však vieme kde. Záchytné parkoviská pri staniciach majú byť tam odkiaľ má vlak/bus viesť ľudí do spádového centra, teda napr. v prípade trasy BB - BR - Telgárt by mali byť parkoviská pri staniciach v dedinách plus obratiská pre autobusy a do BB už má prísť človek odkázaný na vlak/bus/MHD, pretože akonáhle mi ten človek príde v tak neveľkom meste ako je BB autom, tak do MHD ho nedostaneš ani pod hrozbou smrti. A vo Zvolene, kde odídu naraz 2-3 spoje zo sídliska a potom 15-20 min nič už vôbec nie. O menších mestách ani nehovorím, ľudovo povedané, keď sa opiješ v Revúcej na hornom konci smerom na Muráň, tak pokým dojdeš na druhý koniec smerom na Lubeník, tak ani nevytriezvieš. ?
Reakcia na: Viko #53385:
Mala snáď Petržalská stanica pre tvoje potešenie a ukojenie ega mať jedno podlažie alebo byť maximálne veľká ako stanica v Krupine? ? Čo je na tom nemožné poriadne udržiavať? Nikde inde na svete podobná stanica nie je s podobnými parametrami? Na čo sa snažíš vyhovoriť? Nerobíš náhodou zrovna ty na Klemensovej okolo týchto vecí, lebo ako sa to nedá a nejde iba počujem.
A tie tvoje detské náreky to je kalamita :
1. večne pokazené dvere - pokiaľ nie je človek bez rúk, tak si otvorí a tie dvere na fotobunku aj fungujú, len tadiaľ treba ísť častejšie a potom písať.
2. rozbitá dlažba - kde?
3. eskalátory - pešo som hore skôr, na druhej strane podchodu eskalátory nie sú, čiže po schodoch ideš tak či tak a na druhý perón eskalátory nemáš tiež, čiže odporučujem trénovanie chôdze po schodoch, prospieva to telu, alebo v opačnom prípade ak na jednej strane čítam oprávnenú kritiku lenivosti cestujúcich, že sú leniví prejsť 500-800 m na zastávku MHD tak je to v príkrom kontraste s vyplakávaním nad touto vecou. Rovnaký "pacient" si ako tá skupina, čo požaduje mať zastávku pred domom alebo aspoň v optickom dohľade. Nečakaj, že ľudia budú iní, ak sám nie si iný.
4. Miestnu spodinu má riešiť polícia, príp. SBS. Prečo si neplnia svoje povinnosti policajti hlavne? Lebo sa ozve nejaká pošahaná organizácia, že aj asociáli majú svoje práva? A čo práva slušných cestujúcich? Nie je možné byť pekný pre všetkých. Takže si treba vybrať a nefilozofovať ...
5. Aký fatálny nedostatok akých služieb? Potrebuješ wellness, či beauty salón kde pôjdeš na depiláciu, alebo čajovňu? Stanica nie je rekreačné centrum s hoteliérskymi službami! Ja neviem ako ty a tuto dámy ale ja na stanicu a ani do nákupných centier nechodím tráviť voľný čas. Prejdem sa do lesa, po meste, do mesta na pivo, dačo pod zub. Keď idem na vlak/bus, tak idem tak aby som na stanici bol 10-15 min pred odchodom spoja a idem si chytiť miesto ak je vlak/bus pristavený. Idem z vlaku/busu domov, tak som rád, že to mám za sebou a teším sa až zložím batožinu, dám sprchu, hodím reč, vybalím veci a idem ležmo. V živote som možno pár krát ocenil to, že pri stanici je reštika, kde sa dá posedieť pred odchodom vlaku a prejednať potrebné veci na cca 1-2h, príp. odovzdať zásielku alebo keď som tam neplánovane stretol kamaráta. Bežne čo mi je akurát treba je kúpiť si v stánku fľašu pitia. Zvyšné veci ak si porovnám tie ceny v stánkoch si lacnejšie kúpim v supermarkete alebo si nachystám doma. Ja za to nemôžem, že tuto slečny sú ekonomickí amatéri a nevedia si spočítať čo výjde lacnejšie a príp. to, že nemajú problém živiť z platu tie prevádzky nakupovaním tam, tak ich problém ale snáď nie som povinný ja ísť ako si tuto slečny želajú. Či mám to príkazom?
6. Mať parametre nastavené vyššie ako ja môžeš, to ti neberiem, ale je otázne, či máš reálne nároky alebo si len fajnový, či pobláznený tým čo si videl inde, tak to tak presne na vlas rovnako musí byť aj u nás, lebo inde to tak majú tiež a keď to tak nie je, tak si nesvoj hneď. Keď na stanici otvoria bordel a zapáči sa to tým, čo nevedia čo so sebou, tak snáď aj to tu sú podaktorí schopní obhajovať takúto vec cez čiaru. V prvom rade doporučujem sa zamerať na veci ako sú čistota a bezpečnosť, čakárne, predaj lístkov, zákaznické centrum, lavičky a keď tak mať v tých stravných zariadeniach na stanici poriadok, nech ŽSR sama prevádzkuje nejakú reštiku a bufet na stanici, koniec koncov prečo by to nemohli oni robiť, veď x iných spoločností má kombinácie totálne nesúvisiacich činností v popise na OR SR (aj dopravné spoločnosti), tak ŽSR by mohlo tiež na svojich staniciach niečo rozbehnúť. Skús si prv než začneš písať o tom aké máš kritériá ich napísať na papier v poradí, že čo ti najviac pokazí cestu. Mne nadmerné meškanie, nestihnutie prípoja a obťažujúci cestujúci.
Reakcia na: S499.1023 #53386:
Neviem čo je montovanom skelete á la TESCO/Kaufland 22. storočie. Takú šopu to sme mohli autobusku nasťahovať do Kauflandu vedľa ? Doporučujem budíček majstre ... To už v Rimavskej Sobote je asi najlepšia autobusová stanica čo do funkčnosti a prevedenia. Ty si tú bystrickú videl na fotkách leda tak a ideš poučovať.

Sypaný perón v DNV nie je bohviečo ale na sypanom sa v takej zime ako je dnes keď je nula a dlažby, ktoré sa dávajú na peróny sú ako sklo nezdlabem. V DNV keď už chceš kritizovať, tak keďže je to na koridore s vysokou frekvenciou dopravy, tak malo by jedno ostrovné nástupište s mimiúrovňovým prístupom pre vlaky od Kútov a z/na Marchegg. Smerom na Kúty sa vlaky môžu pokojne pristavovať k prvému nástupišťu.
Reakcia na: S499.1023 #53384:
A mestská samospráva vari nepreberá kompetencie v štátu v istých oblastiach?! Či mesto je súkromná s.r.o.?! ?
Reakcia na: C4H8Cl2S #53383:
Nuz ak si taky nenarocny a staci ti ze stanica "vyzera solidne", tak samozrejme budes spokojny. Podla mna vsak ziadna z tebou menovanych stanic nesplna standardy dnesnej doby. Prevadzkove nedostatky uz popisali Viko a S499, ja by som este doplnil absolutnu neschopnost pri prenajimani priestorov. Stanica ma predsalen ponukat aj sluzby cestujucim. Chapem ze pri mizernom stave zeleznicnej dopravy v SR je to s najomcami potencialne tazke (kto uz by prevadzkoval biznis niekde kde sa prezenie vlak raz za dve hodiny a inak tam nie je ani nohy), ale minimalne v tych vacsich staniciach (BA hlavna, Trnava, Zilina, Zvolen...) je uplnym zlyhanim, ze tam nie je mozne si civilizovane nakupit zakladne potraviny, alebo sa najest aspon trochu na urovni. Namiesto toho sa tie priestory prenajimaju roznym cudesnym podnikatelom mentalne zaseknutym niekde v roku 1970 a tie stanice potom tak aj vyzeraju. ZSR same svojou amatarecinou robia zo zeleznicnych stanic centrum sociek prislusnych miest. Napriklad uroven BA hlavnej by stupla asi o dvesto percent keby ta stanica mala normalnych najomcov - pritom ide o velmi lukrativny priestor a zaujemcovia by sa nasli. Okrem Kosic mi nenapada ziadna stanica ZSR kam by som isiel v pripade ak nikam necestujem vlakom (napr. si nakupit, najest sa, atd) - co je inak v Europe celkom bezne.

Vlak, bus, verkaufen v terminalnom stadiu sice rozhodne nie je objekt na ktory by mohli byt komunalni politici hrdi, ale nenapada mi ani jeden parameter v ktorom by bol horsi, nez priemerna stanica v sprave ZSR.
Reakcia na: Viko #53385:
Mňa zasa fascinuje jeho adorácia DNV, stanice so sypanými nástupišťami na hlavnom dvojkoľajnom koridore v SK. Oproti tomu je jeho nenávidená (lebo fujfuj súkromník) autobuska v Besztercebányi 22. storočie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.