Akurat by som sa trochu obaval, ze zavedenie IDS v BBSK je vacsia vyzva nez sa mu zda (ono bude vela treba vybojovat napr. aj s jednotlivymi mestami), ale napriek tomu verim ze ma sancu to aspon rozbehnut tym spravnym smerom.
a) Absolútne o ničom ... Kalkuláciu má v prvom rade mať spravenú objednávateľ aby v kombináciu s celkovou cenou výkonu a koľko km na ktorej linke a akým autobusom sa ubehne vedel stanoviť akú veľkú položku bude v rozpočte potrebné vyčleniť.
b) Suma 0,77 €/km je zafixovaná na roky 2017 a 2018, avšak dodatok je do konca roka 2013. O čom je taký dodatok, ktorý daruje predĺženie zmluvy do roku 2023 avšak garantuje výhodnú cenu iba tento a budúci rok? A ešte som zvedavý, že ako sa retrospektívne uplatní vrátenie preplatku.
Ďalšia vec, ktorá ma napadla je, že darmo je zafixované, že koľko BBSK zaplatí dotáciu, keďže dotácia je iba položka podľa ktorej sa stanoví aký mesačný paušál sa vyplatí SAD Zvolen. Po uzavretí mesiaca a bilancií tržieb sa od celkových nákladov na 1 kilometer (+ primeraný zisk samozrejme) odpočíta paušálna úhrada plus tržby a buď je preplatok alebo nedoplatok. Čo potom? Dodatok vôbec neošetruje položku DOPLATOK! A tú môže SAD Zvolen smelo vymáhať. No keďže v pôvodne zmluve stojí, že v prípade, že BBSK neuhradí doplatok, tak dopravca v záujme zachovania rozsahu služieb je oprávnený si vziať úver u banky, ktorý potom musí dopravcovi ako položku v ekonomických oprávnených nákladoch kraj preplatiť! Čiže nie je zafixovaná celková cena výkonu, ktorá mala byť medziročne upravená o infláciu jednotlivých položiek na vstupoch a medziročný rast miezd. Čiže strelím ak bude cena výkonu rásť a dotácia ostane 0,77 €/km aby sa vedenie chválilo s nízkou dotáciou na km aj neskôr, tak potom čo s doplatkom, ktorý bude na 1 km rásť a rásť?!
Ďalej len ignorant dokáže poskytovať rovnakú dotáciu na všetky spoje, keď sú na nich vypravované rôzne vozidlá? Ako môže byť cena za vypravené 12 m a 10 m vozidlo rovnaká? Tie náklady na 1 km sa líšia o pár centov na km. Poviete si, že to je nič, ale ročne sa to napočítava na nemalú sumu. Bohužiaľ koľko bude celková cena výkonu, by si kraj vedel stanoviť vtedy, keby ako objednávateľ zostavoval CP a určoval, ktorú linku budú aké vozidlá obsluhovať. Predbežnú kalkuláciu by si kraj vedel spraviť tak, aby paušál dosahoval 70-80% celkových nákladov v danom mesiaci a 20-30% zvyšok by doplatil ale len do výšky dorovnania celkových nákladov. Vedel by si tak urobiť prognózu, že koľko bude zhruba potrebovať aj s uvažovaním, že tržby medziročne klesajú o nejaké percentá.
Ďalej ak nebude BBSK chcieť toľko platiť, tak možnosti sú tri : buď okrešú výkony, čo by položilo obslužnosť v najslabších okresoch ako V. Krtíš, Krupina, B. Štiavnica, Revúca a Rimavská Sobota. Druhá možnosť je dvihnúť cestovné aby sa to vykrilo. A tretia je držať hubu a doplatiť to ...
c) SADka môže veselo nakupovať čo chce a za koľko a na záver ak nevyhrajú súťaž v 2022-23, tak im BBSK musí všetko do čoho "investovali" pre plnenie zmluvy o výkone vo verejnom záujem preplatiť.
d) Sprístupnenie online údajov z autobusov je to, čo iné kraje už nejaký ten rok majú. Ak si všimnete, tak nikde tam nie je uvedený dátum alebo lehotu (60, 90 alebo 120 dní), že do kedy je SADka povinná tieto informácie nám sprístupniť. A ani tam nie je napísané, že aká sankcia im hrozí ak to nesplnia! Absolútne bezzubé.
Iste. Však ja si tiež nemyslím, že u DPMBB by tie vozy už dávno neprešli homologizáciou ak by tam nebol nejaký "externý problém", napr. chýbajúca homologizácia u našich susedov.
Podľa JPP info brniansko-pražský TNB 12 ešte stále nemá dokončenú homologizáciu (vraj má byť dokončená práve v Prahe), preto predpokladám, že v BB čakajú len na to.
Od nedele 15.10.2017 začína premávať nová diaľková linka SAD Zvolen č. 611507 po trase Zvolen - Banská Bystrica - Čertovica / Donovaly - Vysoké Tatry - Stará Ľubovňa - Bardejovské Kúpele. Linka bude premávať denne. Odchod z Banskej Bystrice je o 6:25, návratový nedeľný spoj pôjde cez Donovaly, ostatné spoje premávajú cez Čertovicu. Linka je vďaka vhodnému načasovaniu veľmi dobre použiteľná pre turistiku do Nízkych Tatier, Vysokých Tatier aj iných regónov na severe Slovenska.
Praha: názov je možno daný aj podielom jazdy na trakciu/baterky. Kým v Banskej Bystrici sa počíta s jazdením pod trolejom na väčšine úseku a jazde na baterky len na menšinových okrajových častiach mimo vedenia, v Prahe naopak ide o vozidlo jazdiace prevažne na baterky (pod trolejom len na úseku nevyhnutnom na potrebné dobíjanie). Zrejme bystrické a pražské vozidlo majú rozdielne batérie (aj čo do veľkosti a tým súvisiacej úpravy vozidla), no nevidel som ani jedno ani druhé vozidlo, takže toto neviem posúdiť.
Nemalo by byt tych bateriovych trolejbusov viacej? Zda sa mi, ze som v tejto suvislosti zachytil cislo 3.
Mimochodom v Prahe sa oficialne pretlaca nazov "Elektrobus s dynamickym dobijanim" ?
Veru, #3201 stojí vo vozovni, ale ešte nevyšla von, takže Praha predbehla BB. Ktovie kedy vyjde #3201 z vozovne? A na akú linku? Môj tip predĺženie linky 2 do Rakytoviec.
Zo zastavky Kundratka do zastavky Kelerka, cca 1km.
Jedna sa o skusobnu trat, niekolko stlpov na trati su dokonca prenosne (stlp zaliaty vo velkom betonovom kvadre polozenom na chodnik).
Na trati su 3 natrolejovacie striesky (1 smerom dole a 2 smerom hore - jedna priamo na zastavke a jedna asi po 200 m skor na zaciatku trati). Ukoncenie - neviem ako to popisat, ale proste tie 2 troleje smeruju na stlp - viac viz odkaz nizsie.
Skusobne jazdy budu na linke 140, ale len v useku Palmovka - Letnany (metro). Nabijat sa bude tiez na konecnej Palmovka, tam sa okrem trolejbusov budu nabijat aj ciste elektrobusy, ktore budu po novom nasadene asi na linku 168.
Viac fotiek trate vcetne vystavby je tu: http://trolejbusyvpraze.net/trolejbus_trat_prosecka.htm
Co je zaujimave je, ze najprudsie stupanie je az za hornym koncom trate. Este asi 400 metrov. Logicke by teda bolo, keby bola ta trat este o 400 metrov dlhsia (inak je to uplna rovina). Ale zrejme chcu otestovat, ako to tie baterie zvladnu v strmom kopci.
Super fotky a dik za info. Tak ste nás v Prahe predbehli. Naopak, v BB ani po roku stále nie je jasné kedy začnú baterkáče voziť cestujúcich, na akých linkách a pod.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Petik
Elektrobus SOR NS12
Že vraj premávka bez cestujúcich
Informačný panel - súčasnosť
Informačný panel - minolosť
Cestovný lístok z prvej jazdy po 45 rokoch