To by si samozrejme mohol ošetriť tým, že by si dovolil do tejto siete automatické prihlasovanie ale inak je to samozrejme blbosť. To už viac uvítam tú nabíjačku.
Je skutocne internet v MHD taky dolezity? Ma snad dnes este niekto tarif bez internetu?
V Prahe to ma zopar elektriciek, ale uz som si tu siet aj vypol, lebo vzdy po nastupeni do takej elektricky, alebo len pri zastaveni takej elektricky na zastavke, mi zahadne prestal fungovat internet. Telefon sa totiz prihlasil do wifi elektricky (co som si ani nevsimol) a cakal, kym odkliknem nejaky suhlas...
Ine je to samozrejme vo vlaku, kde je vo vagone blby signal.
Kedy sa už konečne dočkáme internetu v spojoch MHD v BB ? Pokiaľ viem, tak zatiaľ nie je zavedený v ani jednom spoji. V takej Nitre už vo väčšine spojov MHD internet dostupný je.
To si nevšímaj, to im tam pribudlo pri 1. zmene a neboli schopní vyrobiť pdf nanovo (len dopisovali do zoznamu traťových CP, že to neplatí). Podarilo sa im to až od 2. zmeny a keďže aj minulý rok som mal pocit, že návrh robia podľa stavu ešte pred 2. zmenou, tak sa im tá rezervácia opäť objavila.
Predpokladám, že keďže sa jedná o špeciálne dohodnuté sezónne vlaky jazdiace iba v lete, pričom úvodnú letnú sezónu ešte ani nezačali, tak ich ďalšiu existenciu budú riešiť až na základe výsledkov z tohto roku. Navyše do tej ďalšej sezóny tam majú ešte priestor to doplniť v 1., prípadne v najhoršom až v 2. zmene. Iná zmena na tej trati je, že sa tam namontuje predĺženie nočných vlakov z/do Prahy o vlaky RJ s priamymi vozňami do/z Humenného (i keď na trati 191 vyznačené nie sú, na trati 190 áno)
Podstatné je, že čo sa týka nášho okolia, v zásade sa oproti stavu z nastávajúcej 2. zmeny
- len kozmeticky upraví jazda R vlakov medzi BB a ZV - z BB odchod z X:35 na X:31 a zo ZV z X:01 na X:02 (a z toho vyplývajúci kozmetický posun časov REx od Margecian),
- nedeľné posilové RR naďalej psychopatia a odchod s kozmetickou úpravou z X:11 na X:12 a vo ZV z X:54 na X:52 (čiže prestoj vo ZV sa skráti zo 14 na 12 min),
- zásadná je zmena polohy REx 1783 Kráľova Hoľa, ktorý bude z BB odchádzať namiesto súčasných 13:35 až o 15:35, s čím súvisí aj posun popoludňajších Os z BR na Červenú Skalu do skorších časov,
- cca o štvrťhodinu sa predĺži jazda Os do BR s odchodom z BB o 16:36,
- a už nás zjavne nebude musieť trápiť, že lôžkový vozeň nechodí denne, pretože podľa hlavičky R 956 Borišov už bude denne nejazdiť - súvisí pravdepodobne s tým, že EN Slovakia, na ktorom ten vozeň jazdil, perdu premávať už len sezónne (zima, Veľká noc, leto a okolo "dušičiek"),
- z troch párov vlakov zastavujúcich v Predajnej zostane v smere z BR už len posledný vlak o 22:34 (z BB naďalej len 6:58, 15:16, 23:08). Hlavne že v Príboji stojí stále skoro všetko, ale minule sa mi po mesiacoch podarilo vidieť jedného človeka z vlaku z BB o 12:36 tam vystúpiť, v opačnom smere sa mi to ešte za niekoľko rokov na večernom o 21:16 nepodarilo ani raz, nehovoriac o tom, že napriek tomu, že tam má stať na znamenie, tak len jeden raz sa stalo, že by sme tam nezastali.
mestskou časťou možno je, ale na rozdiel od BA a KE nie je štatutárnym celkom, tam sú starostovia mestských častí a časť je v svojej podstate na úrovni obce. Toto v BB nie je a ani nebude.
Ministerstvo vnútra potvrdilo rozhodnutie mesta, ktorému predchádzali mesiace príprav i verejné zhromaždenie, o vyhlásení Fončordy, ako samostatnej mestskej časti Banskej Bystrice. Tá dosiaľ oficiálne patrila pod Radvaň. Mestskými časťami sú už oficiálne aj Uhlisko či Pršianska terasa.
nejak som asi nepobral pointu. až na to že schema na tej zastavke je neaktualna a nema tam čo hladat, respektive už tam davno mala byt aktualizovana, ale čo čakat od slavneho dopravcu ktory ma na starosti spravu označníkov
Ked na to tak pozeram, tak neviem, co je horsie. V obidvoch alternativach je velmi malo miesta pre cestujucich. Ja by som si to predstavoval tak, ze autobusy budu stat nasikmo vedla seba, cestujuci ale budu cakat v oddelenom priestore pred nastupistami a na nastupiste budu vpusteny az po prichode autobusu. Tak som to aspon videl na roznych inych autobusovych nadraziach.
Chápal som požiadavku, aby existovali aj priame vlaky BA - ZV - KE a že sa to vyrieši, že z BB zostane každý druhý priamy rýchlik, ale prečo musí ísť nad rámec tých troch párov vlakov priamo z KE ešte štvrtý vlak o 15:23 priamo až do BA, tomu fakt nerozumiem. TO je taký "hurá systém" - raz všetko do KE, raz všetko do BB, potom sa to nedá ani rozdeliť normálne a skončí to tak, že z BB pôjde posledný priamy vlak do BA o 14:35. Navyše kým od KE im stačilo perstúpiť raz, tak teraz z BB nepôjde priamo už ani o 18:35 (čím by sa zachovala logika 4-hodinového intervalu) a prestúpiť sa bude musieť ešte aj pri tomto čase + cestujúci smerujúci na BA od REX z Margecian budú musieť prestúpiť v BB a po 24 minútach vo ZV znova (áno, niekto si nájde argument, že to je len pár lazníkov z Horehronia...).
Pozitívne sa dá zhodnotiť, že R 343 nebude končiť v ZA (to som raz nepochopil, prečo nepokračoval do BB, ale zo ZA išiel nový vlak), ale pôjde priamo, teraz po zmene linky BA - BB, až do ZV.
Negatívne je, že vlaky od ZA ponovom pokračujúce do ZV budú v BB stáť 9 minút a pôjdu presne v polohe doterajších vlakov do BA a tam sú na prestup 4 minúty (čo síce teoreticky stačí). Tu ale predpokladám, že nechceli počas priebežnej zmeny GVD meniť polohy vlakov medzi BB a ZV, keďže by to malo dopad aj na Os na trejto trati a nechajú to až na nový GVD, je len otázka, či by to nebolo lepšie upraviť hneď teraz, ako čakať pol roka.
Čo však naďalej nepochopím, je časová poloha nedeľných posilových RR - teda prečo idú z BB už 36 minút po riadnom R a potom stoja vo ZV 14 minút - to fakt nie sú schopní zorganizovať dopravu tak, aby to išlo neskôr už z BB, (však aj oproti idúce Os idú v osbitnom nedeľnom režime) čím by sa skrátil cestovný čas do BA a navyše by po tej krátkej ceste do ZV nebolo treba tam tvrdnúť toľko.
Som zvedavý, ako bude vyzerať návrh nového GVD - či sa toto všetko zlepší alebo to pôjde takto blbo ďalej.
z hľadiska rýchlikov fiasko, z hľadiska osobných vlakov bez zmeny tiež fiasko. prečo? poviem môj názor že prečo.
Tie rýchliky, výkony sa takmer nezmenili, až na nedeľný ranný rýchlik zo Zvolena do Košíc za čo dávam palec hore (aj dva), keďže práve v nedeľu ráno nechodí ani nočná poľana a ani tento ranný vlak čiže zo soboty na nedeľu sme tu mali medzeru 19:13 - 11:13 čo je až 16 hodín a to sa mi zdá neúmerne veľa. Našťastie, teraz to nieje až tak oči trhajúce. Ale za akú cenu. Doteraz sme tu mali jasne dané relácie a to BA - BB, BB - ZA a ZV - KE, všetky tri medzi sebou s pohodlnými prestupmi. Teraz sa tieto relácie absolútne rozbijú čo ale nebudem rozoberať do podrobna, lebo to tu už rozoberané bolo, a mám pocit že ešte aj bude, lebo je to podla mňa jednoducho krok dozadu o tri roky, obnovenie komplikovaného systému, a rozbitie fungujúceho.
čo sa týka regionálnej dopravy, rád by som spomenul prečo je fiasko to že sa nič nezmenilo.
dávnejšie som na ZSSK písal e-mail, bolo to ešte koncom marca kde som rozobral 3 body:
1.) rozbitie prípoja vo Zvolene do BB z večerného spoja od Kremnice
2.) netaktnosť dopravy medzi BB a ZV
3.) nočná doprava medzi BB a ZV
1.) Toto sa stalo od zmeny GVD v decembri 2016 - vlak z Kremnice po novom prichádza (tuším) 21:22 a vlak do BB odíde (tuším) 21:16 - ten predtým chodil o pol desiatej, a daľší vlak ide o pol jedenástej, spojenie sa tak stalo prakticky nepoužiteľným, nebude nikto čo sa netituluje pojmom labužník čakať hodinu neskoro večer vo Zvolene na vlak, pričom predošlý mu ušiel pred nosom a nie jeho vlastnou vinou. Hoci odpoveď v e-maili znela že k tejto zmene zabezpečujúcej prípoj môže vďaka odchodu RJ z trate a jej uvoľneniu dôjsť, nestalo sa tak.
2.) Ďalší problém vidím v netaktnosti osobnej dopravy v smere BB - ZV a to hlavne v poobednej špičke kde dochádza k hodinovej medzere v časoch 14:35 - 15:28 a 16:35 - 17:28, čo je medzera práve v tých časoch kedy by z Banskej Bystrice cestovalo smerom von práve čo najviac ľudí, zatiaľ čo v tej druhej hodine máme v jej priebehu 4 vlaky - konkrétny príklad 15:28, 15:46, 16:18, 16:35. Ak si odmyslíme posledný z týchto vlakov ktorý je rýchlik, tak pre ľudí bývajúcich v dedinách medzi BB a ZV je toto ešte viac do očí bijúce a nepochopiteľné. Tu sa mi dostala odpoveď v štýle nedá sa, nieje priestor na trati. Čomu si aspoň tu na fóre dovolím trocha oponovať, keď sa pozriem do cestovného poriadku tak v prípade posunu 7328 o nejakých tých 7 minút neskôr (čo by tiež padlo vhod lebo nevidim dôvod aby išli rychlik a osobak 10 minut po sebe a potom dlho nič) vidím priestor na konkrétny príklad a to: B. Bystrica (14:59) - BB, mes. (15:02) - Radvaň (15:05 - 07) - Vlkanová (15:12 - 16) - Hronsek (15:20) - V. Lúka (15:23) - Sliač (15:26 - 27) - ZV, mes. (15:32) - Zvolen os. (15:35). Samozrejme ide len laický o príklad a ide len o prípad keď tu je zahrnuté križovanie iba z osobnými vlakmi, nie nákladnými, verím že niekto kto má vyštudovanú Žilinu na kreslenie grafikonov by to zvládol ešte lepšie. Chcem len ukázať že nie je všetko len o fráze nedá sa.
3.) Tu problémy vidím dva, a ani jeden z nich nieje neexistujúca preprava opilcov z krčiem v piatok večer. Prvý je R800/801 Poľana ku ktorému mal už dávno existovať prípoj, aspoň vo forme nejakej bagetky. Veď ako tu už niekto spomínal je hanbou keď rýchlik spájajúci celú krajinu a 3 najväčšie mestá v nej prechádza 20km okolo krajského mesta bez možnosti sa do neho nejak dostať. Ja v tom vidím prípad keby jedna premávajúca bagetka nadobudla oveľa väčší význam ako samotná jej existencia ? ? spojenie by totiž nadobudlo nový level a v prípade že keď chcem niekde z BB docestovať skoro ráno nemusím ísť deň vopred a zháňať si v inom meste nocľah. Ďalší problém vidím ako mrhanie peniazmi, ide o presuny naprázdno medzi Zvolenom a Bystricou, napríklad keď príde o pol dvanástej posledný rýchlik z BA do BB tak okolo polnoci ide naspäť do Zvolena. Ale s tým že sa s ním nemôžu cestovať ľudia hoci ten vlak premáva, a neexistuje o takomto čase žiadne iné spojenie medzi týmito dvoma mestami (najväčšími v kraji). Tiež by pekne zapadol do časovej medzery medzi posledný večerný vlak a prípoj k poľane. Ten istý problém vidím nadránom v opačnom smere. Argument tejto vozby pôvodne bol že tieto vlaky sa vracajú do Zvolena kvôli pravidelnej údržbe a umývaniu, kt. nieje možné vykonať v BB. Ako to je s tou údržbou netuším, ale povedzme si úprimne, tento "polnočný diabol" chodí podla toho čo moje oči videli každú noc a nezdá sa mi že tie vlaky sú z vnútra či z vonka v stave kedy by boli umývané každý deň (dokonca ani každý týždeň).
Vidím že som sa rozpísal viac ako je pohodlné, a napriek tomu som nepovedal všetko čo som chcel, ale jednoducho ak sa má chcieť aby táto trať bola atraktívna pre ľudí (aj tých čo necestujú zadarmo) treba pre to aj niečo robiť, a toto vidím ako maličkosti, bez žiadnych miliónových investícii a pritom by to tú trať neskutočne pozdvihlo. Dovolím si tvrdiť že zo všetkých má v širokom okolí má najväčší potenciál v okolí čoho dôkazom je že na rovnakej relácii jazdí autobus hlavne ráno a poobede aj častejšie ako každých 10 minút - čo je dôsledkom nie dôvodom neatraktívnosti železnice, nehovoriac o tom že dvojkoľajnosť trate (aspoň časti) a zastávky na Podborovej a v Iliaši - to už dávno malo byť.
A preto vidím túto zmenu ako fiasko. Lebo to je vždy priestor na uskutočnenie týchto maličkostí. A oni sa neuskutočnili.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Petik