Po zrušení diaľkových/medzinárodných liniek Levice-Brno (od 1.6.2017) či Nitra - Žilina (od 1.5.2017) prichádza ďalšie rušenie:
Od 1.6.2017 bude linka 601701 Banská Bystrica - Praha premávať už len v pondelok, štvrtok, piatok a nedeľu:
CP: http://portal.cp.sk/Data/pdf/L601701_170601_53749.pdf
A nakonon končí od 8.5.2017 aj linka 404502 Šahy - Banská Bystrica - Ružomberok.
Aby nám na tú novú autobusku ešte malo vôbec čo jazdiť.... keď už nás poľské linky z Warszawy do Budapešti obchádzajú po R1 ponad Tajovského a ak ich chceme využiť, môžeme tak urobiť na Donovaloch, žiaľ...
Navrhované opatrenia sú to najmenej čo sa dalo spraviť, ale však čo sme čakali od tej komisie.. Zmena linkového vedenia, ktorá sa mala udiať v súvislosti s otvorením AS a ktorá aspoň teoreticky dávala nádej na príp. pozitívne zmeny (i keď skôr by to podľa mňa dopadlo tak, že by sa situácia v konečnom dôsledku zhoršila), sa odkladá na neskôr a podmieňuje akýmsi plánom dopravnej obslužnosti. No ak ten plán bude kvalitatívne na úrovni toho z roku 2008-9, tak sa máme na čo tešiť.
Hneď sa cítim lepšie, keď sa dozviem, že linka 29 zachráni dopravu v meste a hneď dva razy.
Tu máme bežne komisiu komisie na komisiu, akurát že akosi výsledok spravidla neprinesie nič riadne a pozitívne. Inak kto taký je v tej komisii, vďaka komu by sa malo očakávať čokoľvek iné a lepšie, ako to je za posledných 15 rokov?
Zápisnica z rokovania zasadnutia komisie MsZ pre dopravu, bezpečnosť, verejnoprospešné služby
a verejný poriadok, konanej dňa 24. apríla 2017 na Dopravnom podniku mesta Banská Bystrica: http://www.banskabystrica.sk/download_file_f.php?id=825212
Citujem: "Informácia o činnosti pracovnej skupiny pre MHD. V roku 2017 komisia zasadala 3 krát – 25.1., 10.2. a 11.4.2017. Po celkovom zhodnotení stavu MHD v Banskej Bystrici bolo konštatované, že v súčasnosti sa k termínu otvorenia novej autobusovej stanice pripravia zmeny cestovných poriadkov s tým, aby bolo zabezpečené sprístupnenie novej AS. Na novú autobusovú stanicu budú zachádzať autobusové linky číslo 20, 23, 28, 29, 97, 29, celkový dopad na výkony bude cca 50 tis. km. Ako bolo konštatované na zasadnutí komisie dňa 05.04.2017 rozšírenie a rozsiahlejšie zmeny cestovných poriadkov budú po vypracovaní plánu dopravnej obslužnosti, ktorý bude tvoriť súčasť Plánu udržateľnej mobility."
MHD zdarma mohou už od roku 2011 využívat celoročně například také lidé ve Frýdku-Místku. „Jízdné nepokrývalo náklady na MHD. Měli jsme dvě možnosti, zvýšit jízdné a vyhnat lidi z autobusů, nebo je k využívání dopravy motivovat zrušením jízdného,“
Tak predpokladám, že to reálne skončí pri tých troch pároch vlakov, ktoré jazdili BA - KE aj predtým. V podstate sa tak nič nezmení, akurát namiesto prestupujúcich Zvolenčanov v BB budú prestupujúci Bystričania v ZV (ak sa tí radšej nevykašlú vôbec zase železnicu na ceste do/z BA využívať, keď túto dosť neprimerane dlho trvajúcu jazdu, s navyše častými nezanedbateľnými meškaniami, ešte okorenia prestupom, a to pri súbehu s RJ-busmi). A tu je základná otázka, ktorý prepravný vzťah je relevantnejší, nehovoriac o tých ministrových priamych cestujúcich z BA do KE cez ZV, ktorých neverím, že by bolo až tak veľa.
Pri každej zmene, kedy to len donekonečna prehadzujú hore-dole, zakaždým vykladajú o pozitívach pre cestujúcich, ale reálne už len tie samotné zmeny robia viac škody, ako osohu. A to ešte pripomeniem, že automaticky musí dôjsť k časovým posunom žilinských rýchlikov, čo vyvolá zmeny aj u dopravy na úseku BB - ZV, kde pri tejto ich "koncepčnej" práci nikdy nebude možné normálne využívať železnicu pre integrovanú obsluhu regiónu miest BB - Sliač - ZV, na čo však okrem prázdnych rečí, nariadeniach v zákone o povinnosti prednosti železnice pred autobusmi v súbehu, ale aj úplnej prirodzenosti pre existenciu IDS v tomto regióne, úplne zvysoka kašlú. I keď od pána ministra, ktorý pôsobí tak, že o veciach dopravy nemá ani predstavu, sa čakať dajú akurát tak peniaze vyhodené na zbytočné dvojjazyčné tabule (hlavne, že na železničných zastávkach bežne človek nenájde tabulu s cestovným poriadkom - jáááj, však to očakáva len zákon a tie sa v tejto krajine dodržiavať nemusia).
To je naopak úplne jasný systém aj koncepcia - nepripustiť nejaké súťaže, pretože čo keby nevyhrali naše slovenské vlaky ale nejaké odporné žlté alebo čierne a tie by nenakupovali u Víťazoslava a navyše taký súkromník sa nedá tak dobre dojiť ako štátna zločinecká firma.
Nechápem tieto nekoncepčné zmeny, keďže po dvoch-troch rokoch sa vraciame k pôvodnému GVD. Žiadny systém ani koncepcia. Napokon aj vyhodené peniaze za elektrifikáciu trate ZV-BB, ktorá sa aspoň vďaka priamym vlakom do Bratislavy ako-tak využívala elektrickými vlakmi.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
PIT
http://www.centralslovakia.eu/oblubeny-banskobystricky-cyklobus-opat-potesi-cyklistov/