Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mirkobb #52363:
Od tunajších odborníkov som sa odpovede nedostal, tak som to dozvedel odtiaľto: http://www.bystricoviny.sk/spravy/zlte-vlaky-regiojet-trase-martin-bb-zvolen-nahradia-autobusy/
Citácia z uvedeného článku:
„Cestujúci prídu do Martina vlakom RegioJet a následne tu prestúpia na dva autobusy náhradnej autobusovej dopravy, ktoré budú premávať cez rovnaké zastávky a podľa rovnakého cestovného poriadku, ako má vlakový spoj, okrem zastávok Zvolen, -mesto a Banská Bystrica – mesto. K dispozícii budú dva autobusy typu Fun&Relax s individuálnymi obrazovkami v sedačkách a so stevardmi na palube,“ oznamuje spoločnosť RegioJet. Dopravná kapacita pre cestujúcich bude na tomto úseku viac ako 120 miest. V priebehu cesty bude k dispozícii bezplatné internetové pripojenie. (koniec citácie)
Tak to som zvedavý, ako to chce RJ marketingovo zvládnuť, resp. spopularizovať, aby si cestujúci zvyknutí nasadať na vlak, nasadali do pristavených autobusov..? Taktiež ako budú cestujúci presadajúci z iných vlakových prípojov hľadať tieto autobusy pred žst. stanicami. Na akých súčasných stanovištiach pred železničnými stanicami v BB a Zvolene budú pristavené autobusy RJ..? Na Sliači asi problém nebude, ale v Turčianskych Tepliciach si autobusy RJ celkom dobre neviem predstaviť zachádzať až k žel. zastávke.. ?
Reakcia na: PIT #52362:
"Tak ušetrí napr. že nepotrebuje požičiavať lokomotívu"
Tym usetri peniaze, ale nie drahove vozidlo. Ja som reagoval na tvoju teoriu ze dovodom zrusenia moze byt presun drahovych vozidiel na linku Bratislava-Praha ("že jednoducho nie je schopný technicky pokryť prevádzku dráhovými vozidlami, ktoré potrebuje aj na linku BA - Praha"). Som si celkom isty ze ten prenajaty dieselovy rusen nezacne teraz jazdit Bratislava-Praha 😉 Co sa voznov tyka, tam sa vo zvysku trasy (Martin - Praha) znizi pocet voznov o dva. Pochybujem ze toto by bol dovod, pretoze to by nemuseli s BB nic menit (aj tak tam jazdilo menej voznov).
Mám (možno trochu naivnú) otázku..? Tie "návozy" autobusmi RJ zo Zvolena, BB (popr. Turčianskych Teplíc) do Martina sa budú realizovať z akých zastávok? Železničných, alebo autobusových? V prípade Zvolena a Martina by to (vzhľadom na blízkosť oboch menovaných) nebol až taký problém, ale čo v prípade BB, kde sú v súčasnosti provizórna AS a Žst. predsa len "trochu ďaleko od seba"! V BB dokonca teraz do konca januára aj s komplikovaným prepojením, či už pešo, alebo MHD, ale aj autom. To isté platí aj pre Turčianske Teplice, tam AS tiež je hodne ďaleko od Žst. zastávky. Čo tie autobusové spoje vlastne budú, náhrada za vlak, alebo regulérne autobusové linky?
Reakcia na: Petik #52360:
Áno, s tými vozňami do Prahy vkuse čarujú hore-dole a ako všetko ostatné - keď sa na to nedá spoľahnúť, tak to nepoužiješ, ani keď by si mohol. Posledne jazdil R Hron v 1995/1996
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=ZSR&kategorie=R&cislo=246&nazev=Hron&rok=1996
čo už však bolo tiež len torzo napr. zo 16-vozňovej súpravy (v tom 4 lôžka a 4 ležadlové vozne) ťahanej dvoma lokomotívami v rokoch 1992/1993 (a roky predtým)
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CSD&kategorie=R&cislo=648&nazev=Hron&rok=1993
ale to bola vtedy iná doba a bol aj väčší dôvod cestovať do/z Čiech.

Ty s kadečím nesúhlasíš, len treba pozrieť aj do CP a zvážiť možností jednokoľajných tratí.
"Zjavne to myslel tak, ze by bol o 15 minut neskorsi odchod zo ZV, nie skorsi z BB.".

Tak skrátka asi keďže na jednokoľajnej trati nie je sám a existuje tam relatívne hustá doprava aj bez neho a oproti nemu idú tri vlaky medzi BB a ZV, tak sa to musí dať nejako dokopy. Vo Vlkanovej stretáva R 830 a v Radvani Os 7300, pričom v BB potrebuje byť pred odchodom Os 7302 (5:15). Navyše ešte musí vyjsť križovanie na Čremošnom s oprotiidúcim R 941, ktorý následne v Harmanci jaskyni stretáva R 346 idúci z BB v takte o 5:34. A opäť zdôrazňujem predchádzajúcu kopu rečí o robení prípojov na ten vlak RJ, takže stihnutie prípoja od BR, z Veľkej Lúky, Hronseku a Vlkanovej a súčasne v TR má prípoj od Kremnice (Os 7500), je skoro ideálne pre splnenie tohto cieľa.
Ak v súčasnosti odchádza zo ZV 4:08 a stojí v BB 4:33 - 4:57 (bez prípojov) a išlo by o neskorší odchod zo ZV, tak nový odchod o 4:27 a státie v BB 5:01 - 5:16 pri súčasnom zabezpečení prípojov a presnom nábehu do taktu na linke do Prahy, jednoznačne nemožno použiť ako dôvod pre zrušenie vlaku.

Reakcia na #52361 od 810zssk:
Tak ušetrí napr. že nepotrebuje požičiavať lokomotívu a možno nepotrebuje ani toľko vozňov, keďže tvrdia, že MT - ZV býva aj menej využitý. Poplatok za dopravnú cestu ušetrí tiež.
V každom prípade je poloha tých vlakov známa pol roka a teda tvrdenia pár dní pred účinnosťou sú evidentne len výhovorkou, hlavne keď ešte nedávno stále tvrdili, že všetko bude fungovať tak, ako je v novom GVD uvedené. Skrátka ten človek stále len klame, aj keď ako som už uviedol - samozrejme jazda dvoch vlakov v tesnej blízkosti na podstatnej časti trasy nie je terno ani pre jedného dopravcu.
http://bbonline.sk/regiojet-po-roku-rusi-vlak-do-bystrice-a-zvolena-ponecha-len-autobusovy-pripoj/
Reakcia na: PIT #52356:
Nemyslim si ze je to o potrebe uvolnit drahove vozidla - ta suprava bude ak tak stat celu noc v Martine, neusetri sa nic. Skor si myslim ze ide o obchodne dovody - jednoducho sa im to v doterajsej podobe prevadzkovat neoplati. Len to Jancurovo ego nevie zniest.
Reakcia na: PIT #52359:
Tak to uz je posledny krok pred uplnym zrusenim. Zrusenim spojenia v niektorych dnoch sa logicky znizi obsadenost aj vo zvysnych dnoch, pretoze casti cestujucich tym bude cesta vlakom znemoznena. Okrem toho to, ze z Prahy nepojde v nedelu vecer je vysmech!

Tomu priamemu voznu skodi zrusenie niekdajsieho vecerneho vlaku do Ziliny - odchod 22:00 z BB bol optimalny. 19:30 je na nocny vlak velmi skoro.
Namiesto toho, aby ten priamy vozen predlzili povedzme do Lucenca, Filakova, alebo hoci az do Kosic (aj tak cely den stoji v Zvolene), tak ho skratili po Bystricu.
A az donedavna bola aj tarifna politika uplnym zabijakom.

Inak k tomu RJ - nesuhlasim s tebou v casti o 15 minutovom prestoji v BB. Zjavne to myslel tak, ze by bol o 15 minut neskorsi odchod zo ZV, nie skorsi z BB. Sucasny este dlhsi prestoj je dany zrejme tym, ze linka vznikla v case, ked uz bol vytvoreny GVD.
No a podľa prehľadu radenia vlakov dochádza opäť k redukcii nočného spojenia do Prahy - priamy lôžkový vozeň bude premávať už len tri razy do týždňa:
- BB - Praha v (5), (6) a (7)
- Praha - BB - ZV v (4), (5) a (6)
Reakcia na: PIT #52356:
Tak ten link na ich nový CP nefunguje - treba si tam zadať najprv zastávku a potom vybrať linku alebo je to zrejmé aj z traťového CP SŽDC http://www.szdc.cz/provozovani-drahy/knizni-jizdni-rady-161211/k270z.pdf
Reakcia na: neoBB #52355:
Položíš jednoduchú otázku a dostaneš odpoveď typu blá, blá, blá, ktorá sama o sebe ani nepotvrdzuje, ani nevylučuje, čo si sa pýtal. Zjavne je ten projekt a jeho znalosť taká, že nemožno zistiť, či tam prístrešky sú alebo nie?
Ale ak ho namontujú, tak sa určite príde primátor s viceprimátormi k nemu odfotiť, to je skoro isté.
Reakcia na: BB-Schuhu #52353:
Ten Jančura je evidentne veľmi ťažký prípad. V tej svojej novinke uvádzajú:
"K tomuto kroku smerovalo niekoľko dôvodov – okrem iného – takmer súbežne sa s našim nedotovaným vlakovým spojom ministerstvo dopravy rozhodlo zaviesť dotovaný spoj ZSSK/ČD zo Zvolena do Českej republiky. Aj napriek tomu, že na tejto trase jazdí RegioJet už rok bez dotácií, zrazu sa štát rozhodol k tomuto kroku. Súčasne bola RegioJetu pridelená trasa, ktorá okrem iného, zahŕňa zbytočné 15 minútové čakanie v Banskej Bystrici, čo samozrejme výrazne znižuje atraktivitu vlakového spoja."

Dva týždne pred začatím účinnosti GVD zrazu objavia polohu vlakov, ktorá je tak postavená už minimálne od mája, keďže to tak bolo už v prvom zverejnenom návrhu. Poloha R 341 Detvan je v trase Zvolen - Žilina zhodná už s roky jazdiacim REXom. Nová je akurát tak predĺžená trasa v úseku Žilina - Ostrava, kde tento vlak, ako aj ďalšie tri predĺžené RExy nahrádzajú zrušené expresy z redukovanej linky Žilina - Praha, akurát v rozhodenom intervale v úseku Žilina - Ostrava, keďže pôvodné Ex jazdili v opačnej hodine, ako prichádzali REXy do Žiliny. Inak poloha R 341 je napr. zase výhodou pre iného súkromného dopravcu - vlak EC 1356 Leoexpresu, ktorý v súčasnosti ide 5 minút pred Ex 152. Tiež som sa čudoval, ako sa uživia dva vlaky skoro v tom istom čase, ale RJ robí kadejaké čudáctva bežne, avšak som sa obával naopak predovšetkým o R 341 idúci až tesne za RJ. A to navyše ešte aj v prípade, kedy preradením REXov do kategórie R dôjde k nenápadnému zvýšeniu cien cestovného u ciest, kde doposiaľ bolo možné v REXe využiť zľavu REGIONAL.
Čiže čo sa týka polohy ostravských rýchlikov, vychádza mi to skôr ako náhoda a dôsledok spájania dvoch rôznych liniek dokopy. A tie jeho kecy, že štát sa zrazu k niečomu rozhodol považujem za čistú demagógiu, keďže je to výsledok práce dvoch národných dopravcov ČD a ZSSK, pričom napr. ten zlý "štát" mu zase na druhej strane umožnil otvoriť linku BA - Praha, kde vlastne tým pádom pomohol vysáčkovať z tej linky Ex ČD.

A úplný zlatý klinec je pre mňa to nehorázne tvrdenie o trase, ktorá zahŕňa 15-minútové státie v BB údajne "samozrejme znižujúce atraktivitu vlakového spojenia", ktoré navyše umožňuje prestup na vlak RJ z Os 7400 z Brezna s príchodom 5:09, prípadne aj Os 7300 zo Zvolena, ktorý mu môže naviezť nejakých ľudí z trasy od Zvolena, kde RJ nestojí - teda napr. pre mňa boli toto dôvody, prečo by RJ mal stáť tých 15 minút v BB, a to predovšetkým aj vo vzťahu k predchádzajúcim tvrdeniam RJ, že idú robiť neviem čo všetko pre blaho ľudu a možnosti ich návozov a prestupom na vlaky RJ. Hlavne že v súčasnosti nie je problém státie úžasne atraktívnych 24 minút (4:33 - 4:57) bez žiadnych prípojov. A posledná vec, ktorá ich totálne prichytáva pri klamstve - keď vlak RJ 1008 po tom hroznom 15- minútovom státí v BB po následnom 13-minútovom státí v MT a výmene lokomotívy následne nádherne nabieha do taktu na linku KE - Praha a v Čechách do hodinového taktu tejto linky https://www.regiojet.sk/cestovne-poriadky-a-zastavky/cestovne-poriadky/index.html?timetableId=3134843007.

Ja už tohto pána nemôžem ani počuť, lebo bez ohľadu na prípadné objektívne skutočnosti sú tieto prekrývané zakaždým niekoľkonásobnými demagogickými výmyslami až klamstvami.
Mne ako jednoduchšie vysvetlenie nahradenia vlaku v úseku MT - ZV (a to hlavne keď pre jazdu autobusu v rovnakej trase a v čase už nič z uvedených argumentov nevadí) vidím skutočnosť, že jednoducho nie je schopný technicky pokryť prevádzku dráhovými vozidlami, ktoré potrebuje aj na linku BA - Praha, či možno na pomoc pri vykrývaní výpadkov na linke BA - KN, kde mali v krátkej dobe nehodu tri jeho súpravy.
Ahojte,,pred niekolkými dnami som sa obrátil na mesto Banská Bystrica z jednoduchou otázkou, že či budú osadené prístrešky na nastupištiach liniek 1,6,7,8, na železničnej stanici,,,
Po pár dnoch som dostal túto odpoved Renáty Hláčikovej z oddelenia údržby miestnych komunikácií a inžinierskych sietí.:

Mesto Banská Bystrica pripravilo projektový zámer na vybudovanie prestupného bodu na ul. 29. augusta (pri železničnej stanici), ktorého realizáciou sa vytvorí komplexný a bezpečný prestupný bod VOD Banská Bystrica zabezpečujúci požadovanú kvalitu poskytovaných služieb užívateľom VOD. Vzhľadom k tomu, že sa jedná o finančne náročný projekt, mesto potrebuje na jeho projektovú prípravu a realizáciu mimorozpočtové zdroje a preto sa plánuje zapojiť do výzvy Integrovaného regionálneho operačného programu, ktorú Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR pripravuje. Presné podmienky čerpania financií z eurofondov na tento účel budú známe až po vyhlásení výzvy, ale podklady z úrovne mesta boli zaslané. Vzhľadom na náročnosť a komplikovanosť súvisiacich procesov s realizáciou projektov financovaných eurofondov, pokiaľ nám bude projekt schválený, samotnú realizáciu projektu predpokladáme zatiaľ do decembra 2018.

?
Mimochodom, už je v predaji knižný GVD 2017 - cena je asi 5,60€ ak som dobre videl. Každým rokom sa cena skokovo a prudko zvyšuje, až to v konečnom dôsledku nikto kupovať nebude...
Krátko pred uvedením nového GVD 2017 do platnosti nastáva zmena u RegioJetu. Vlaky v úseku Zvolen - Banská Bystrica - Martin a späť už nebudú prevádzkované, ale budú nahradené dvomi autobusmi.
viac info tu: https://www.regiojet.sk/novinky/vlaky/Zmena-na-vlakove-lince-Praha-Zvolen-od-11.-12.-2016.html
Flash: Kvôli vykoľajeniu vlaku v Žiline dnes popoludní jazdili REXy zo Žiliny do Banskej Bystrice až od Vrútok. V úseku Žilina - Vrútky cestujúci museli využiť košické rýchliky.
Reakcia na: PeterBB #52350:
Zistím u šoféra keď s ním budem ?
Oprava...

DPMBB 3010
Nevie niekto čo sa stalo dnes okolo 15:20 na Námestí slobody, trolejbus dvojka tam zastal a vzadu ostali dvaja ľudia, stál tam minimálne 10 minút, potom som už musel ísť na bus..

EČV trolejbusu: MHDBB - 3010
Reakcia na: davidmik555@gmai #52337:
Pozeral som to ešte raz v našej výprave. Jediný kĺbový Citelis jazdiaci na víkendovej 22-ke, ktorý chýba už dlhšie v premávke, je ZV-345CN. Podľa záznamov vo výprave však nejazdí od pondelka 7.11, cca od 10. hodiny. V tomto čase sa do Iliaša nezachádza. Tak potom mi to nie je jasné.
Ako tak pozorujem, tak spoj 28/15:21 z Mičinskej máva pravidelné meškania 10-15 minút, čo je asi najviac z toho, čo sledujem. Denne sa opakuje situácia, že hneď za ňou už ide kĺbová 26-ka. V ostatnom čase sú meškania zväčša okolo 5 minút, niekedy viac, inokedy aj menej.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.