Len tak mimochodom: RJ ma pri IC vlakoch poznamku ze idu do 11.6.2016. To by mohlo naznacovat ze ich zvazuje od 12.6.2016 zrusit. Predpokladam ze po zhusteni intervalu moze pocet suprav z IC vlakov RegioJetu priblizne postacovat na vyjazdenie bystrickej linky. Takze mozno ma RJ informacie ze prave druha zmena GVD je aktualizovanym terminom na zmenu dopravcu na linke Bratislava-Banska Bystrica, s tym ze ak by ju RJ vyhral, tak IC zrusi.
BB-Schuhu
Prial by som si do budúcnosti, aby sa rámcový návrh spracovával a zverejňoval až po zapracovaní druhej zmeny toho súčasného GVD. Pretože sa opäť stalo to, že zmeny, ktoré vstúpia do platnosti od 15.6.2015 (napr. posun ranného víkendového spoja do Banskej Štiavnice) sa v rámcovom návrhu od decembra 2015 neobjavia. Vzniká tu akýsi krok späť. A ak sa stane, že toto tvorcovia GVD prehliadnu (žiaľ, ja verím aj na takúto možnosť), môže sa ľahko zrušiť niečo čo bolo dobré.
K prestojom v Púchove. Vidím za tým len výluky. V roku 2016 sa má rozbehnúť náročná modernizácia úseku Púchov - Považská Teplá, kde sa zrejme očakávajú aj meškania. Čiže radšej odíde vlak skôr zo Žiliny, aby prípadné meškanie "utopil" v 21 minútovej prestávke v Púchove a následne pokračoval do Prahy už bez meškania. Čiže vždy lepšie riešenie ako by cestujúci od Zvolena mal vyše 30 minút čakať v Žiline, po Púchov nabral ďalšie meškanie a s týmto meškaním by vlak pokračoval až do cieľa.
Ako to bude s priamymi vozňami / vlakmi Zvolen - Praha, je ešte predčasné hovoriť. Ak dôjde ich rozdeleniu, dúfam, že aj nové Zr medzi Banskou Bystricou a Žilinou dostanú vhodné pomenovanie ako sa na vlak vyššej kategórie patrí. Ak budú mať priame vozne na Prahu, tým lepšie.