Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Flying #50728:
pár krát som šiel na návštevu ciciakom, dnes o tom nemusím ani snívať. Všetko je to nie o koncepcii, ale o tom, kde nám ešte nejaký km možno dohodiť aby nám sedel obrat voza a podobne. Potom to tak aj vyzerá. Cesta bez chodníka, deti do školy ak nezavezie rodič, riskujú život každý deň. Ale autobus sa radšej zruší, miesto skúšobnej premávky v hustejšom intervale, rovno vyškrtajme nech ostanú noty na bubon. To je prístup BB a to je a bude problém vždy. Nie je umienie robiť CP linky 22 alebo 26 (teda ani toto nie je doteraz riadne zvládnuté), ale do častí s nižšou ponukou.
Reakcia na: 810zssk #50735:
Len doplním pre ostatných. Áno, od taktu vychýlenie preto, lebo v nepárnej 01 chodí Zámčan (R po Nové Zámky). Áno pôjde v časovej polohe Hrona, no keďže sa mení kategória z Ex na R, cestovať sa bude o 18 min. dlhšie po ZV (kde je ukončený). Pridané zast. Vinohrady, Galanta, Šaľa, Podhájska, Kozárovce, Nová Baňa, Žarnovica. A teda v Hronskej pahorkatine v debilne projektovanom úseku vzdaľujúcom sa od Mochoviec, križovanie o dopravňu, vyhýbňu, stanicu skôr (zrejme Beša, teraz tuším Lok), čím sa zdrží ešte viac a do taktu sa vracia od Levíc. Normálne R sa križujú, míňajú oproti sebe v Kozárovciach (kedysi Veľké Kozmálovce) o celej párnej a o celej nepárnej v Palárikove pri styku odnoží trate 130. Keď ide teda vtesnaný po hodine, je nevyhnutné sa minúť s oproti vlakom R (nieto ešte s Os) v tomto úseku Šurany- Levice, žiaľ.
Málokto vie, ale taký "posilový" nepárny chodí teraz medzi 17.11. a 14.12.2014 R 11851 z BA 14:56 vo štvrtok po Levice (16:48), v piatok dokonca potiahnutý do ZV (18:02), navyše s križovaním v Podhájskej, čiže už pôjde do ZV len raz 12.12. a zanikne.
Dá sa predsa aj tým posledným Vojšínom 18:01 z BA priamo do BB 21:28, výhodné priame večerné spojenie.

Príchody R z BA do ZV sú 58 a Os vlaky pred nimi vždy do BB odchádzajú 52 v tej hodine. Tam nie je prípoj medzi nimi (tých neprípojových 6 minút), pokračovanie zabezpečujú Zr vlaky na ZA o 09, každé 4 hodiny pokračujúce už z vetvy BA ako priame vozne (k tým je ten Os prípojný na BB). Čiže cestujúci napr. do Hronseku z BA vo ZV prijde 58 a jeho vlak 52 je už niekde pred Sliačom. Teda buď bude čakať 1:54 v tomto smere (pri 2 hod. takte, príp. 0:54). Alebo pôjde tým Zr do BB mesto 30 a prestúpi v protismere naspäť na Os 40-52 a je o 1:14 až 0:14 skôr doma.
To isté opačne, ja sa síce môžem tešiť, že mi pridajú nový vlak z Radvane 8:44-9:08 do ZV, lenže R do BA mi odíde zo ZV 9:02, pre 6 minút musím ísť od BB mesto Zr 8:30-8:51, resp. v pracovné dni busmi L458 z Radvane do Zvolena (8:00, 8:08, 8:13, 8:35).

A to sa treba aj naučiť, že prestupným bodom k domu v BB nemusí byť teda len malá alebo veľká stanica v BB (pokračovanie MHD), ale môže to byť teda aj ten Zvolen, čo je pre platiacich cestujúcich v niektorých prípadoch aj tarifne výhodnejšie (do okrajových zastávok). Teda žiadna katastrofa sa nestane, vlak síce príde do ZV 19:58 do vlakovej zóny nikoho, ak nebude meškať viac ako 10 minút, človek jednoducho prestúpi vo ZV na bystrické sídliská na medzimestský autobus L458, ktorý možno aj pre toto bol zo strany VÚC/dopravcu časovo posunutý, skoordinovaný na 20:10. Jaj, len poniektorí ani počuť prestupovať vo ZV do BB (ja to už využívam roky), resp. z bezplatného vlaku na platiaci autobus, resp. z jedného dopravného prostriedku na druhý (iný druh dopravy).
Reakcia na: fragma #50733:
Dovod vychylenia Krivinu od taktu je prave to ze ide v neparnej hodine - nemoze ist 17:01, pretoze v tom case ide R 877. Doplnim ze odchod Krivinu je v dnesnej casovej polohe Hronu.
Reakcia na: PIT #50731:
taký krátky príspevok. Je toto možné?? ? ?
Reakcia na: Danny #50732:
Áno, s rušením prázdneho Hrona prišla takáto dojímavá úprava. Ten R vlak "Krivín" naozaj príde do Zvolena 19:58 (okrem sobôt a vybraných dní) a už nemá väzby na žiadne iné trate (BB, LC, Kremnica, BS). Odchádza už zvláštne 16:56 z BA (o 5 min. skôr ako takt 01), má kratšie minútové pobyty v GA, Šali, po nich je už aj 9 min. skôr od taktu. Lenže v Šuranoch 3 min. pobyt. A keďže ide v nepárnej hodine (vsunutý medzi dvojhodinový takt), je potrebné ho vykrižovať s oprotiidúcim R 17:02 zo ZV. To sa udeje v medzistaničnom úseku Podhájska-Levice v stanici Beša cca 18:22-18:31, kde tento bude čakať v odbočke a tam stratí tých 8-9 min., ktoré potom vo Zvolene chýbajú.

Čo sa týka trate 170 v úseku ZV-BB. V súčasnosti je "taktový" odchod 19:52 s príchodom do BB 20:23 určený tak, aby do stanice BB prišiel vlak pred odchodom oprotiidúceho Zr vlaku BB-ZV 20:27 a mal prípoj na vlak do Brezna 20:35. Zároveň v stanici Sliač kúpele sa o 20:00 križuje s oprotiidúcim Os vlakom (ZV 20:08). Odchod 20:02 by preto nebol možný (bol by v jeho dráhe, nemal by voľnú vlakovú cestu). Narušením tohto by sa museli urobiť ďalšie zásahy. Vlak s "fiktívnym" odchodom 20:08 (odpadlo by križovanie na Sliači) by sa musel so Zr križovať u nás v Radvani medzi 20:31-20:34. Odchod do BR by musel byť posunutý min. na 20:55 (križovanie s oprotiidúcim vlakom z BR posunúť z Medzibrodu o 21:00 do Slovenskej Ľupče 21:08). Vlak z LC do ZV príde 20:13 a cestujúci by "frflali", že pre 5 min. (20:08-20:13) nie je prípoj zase od ich vlaku.
Potom po 19:52/58 je vo ZV poriadna diera do BB, už len 21:02 R Vojšín práve z BA (tento posledný bude stále fungovať priamo do BB) a Os 21:13, čiže 20:52 sa nič "v takte" do BB nekoná.

Toto ako keby vysledoval SAD Zvolen a posunul odchod "medzimestskej" linky Zvolen-Banská Bystrica, Pieninská z 20:00 na 20:10. S týmto súhlasím. Teda bude ďalej od "súbežného" vlaku 19:52, umožní prípoj/rozvoz z R z BA do Radvane, Sásovej. Od zast. STK po Štadlerovo nábrežie pôjde v pracovné dni spravidla 1-4 min. po MHD-čke L22, cez víkend zase 10-12 min. pred ňou.
Reakcia na: BB-Schuhu #50730:
Práve včera som pozeral prichádzajúce zmeny.
Najviac ma "dojala" úprava expresu Hron z Bratislavy, ktorý (s už iným názvom) premáva z BA v špičkovom čase 16:57 s príchodom do Zvolena o 19:58 (kde končí). Lenže vlak idúci do BB zo ZV odchádza už 19:52 (a dokonca končí priamo v BB). Tomu sa povie geniálna logika! Akoby nemohol odchádzať 20:02, keďže ide len po BB...?
Reakcia na: Flying #50726:
Keby mal niekto úctu k verejným financiám, tak by musel v prvom rade bezpodmienečne odstrihnúť od nich najprv SAD ZV. Potom možno začať niečo robiť ďalej systematicky.
Nový Grafikon vlakovej dopravy vstúpi do platnosti v nedeľu 14. decembra 2014.

GVD 2014/2015 prináša okrem medializovaného vstupu súkromných dopravcov na trať Bratislava / Praha - Žilina - Košice a plošného navýšenia vlakokilometrov aj zmeny v regionálnej železničnej doprave na tratiach v okolí Banskej Bystrice.

Trať č. 170 Banská Bystrica - Zvolen

Súčasná ponuka vlakových spojov bude mierne navýšená. V smere z Banskej Bystrice do Zvolena budú doplnené nové vlaky Os 6:06x, Os 8:37, REX 13:37, R 15:20(7). Nový nedeľný R Žitava s odchodom 15:20 do Bratislavy premáva už od 17. novembra 2014. Doterajší nedeľný rýchlik do Bratislavy s odchodom z Banskej Bystrice o 17:20 bude niesť nový názov Skalka.
V smere zo Zvolena do Banskej Bystrice budú vedené nové vlaky s odchodmi zo Zvolena: REX 8:18, REX 16:31, Os 18:19.
Ex Hron bude vedený už iba ako jednosmerný expres v smere do Bratislavy s odchodom z Banskej Bystrice o 5:35. Ruší sa R Horehronec.
Na ostatných vlakoch dochádza k úprave časových polôh.

Trať č. 170 Banská Bystrica - Vrútky - (Žilina)

Systém organizácie dopravy zavedený v decembri 2012 a založený na pravidelnom 120-minútovom takte v čase od 5:00 do 21:00 zostáva zachovaný. Po novom budú zrušené víkendové obmedzenia u vybraných vlakov, z toho dôvodu už všetky vlaky 2-hodinového taktu budú prevádzkované denne.
Na trati začne premávať počas pracovných dní nový pár vlakov Zr Krížna s odchodom zo Žiliny o 5:54 a príchodom do Banskej Bystrice o 7:26. Späť z Banskej Bystrice do Žiliny bude odchádzať o 14:35.

Trať č. 172 Banská Bystrica - Brezno - Červená Skala (-Margecany)

Práve na Horehroní dochádza k zásadnej zmene organizácie vlakovej dopravy. Od decembra 2014 dochádza k nasledovným úpravám:
- ruší sa legendárny rýchlik Horehronec. Vlak s týmto názvom premával po tejto trati od 70. rokov a ku koncu svojej existencie jazdil v skrátenej trase Zvolen - Margecany
- výrazne obmedzená bude osobná doprava v úseku Brezno - Červená Skala (zostanú premávať iba dva páry osobných vlakov počas pracovných dní)
- úplne sa ruší prevádzka osobných vlakov na úseku Červená Skala - Dobšinská Ľadová Jaskyňa. V tejto súvislosti ostanú zastávky Telgárt-penzión a Vernár bez dopravnej obsluhy
- výrazne sa obmedzí prevádzka osobných vlakov na úseku Dobšinská Ľadová Jaskyňa - Nálepkovo

Náhradou za zrušené vlaky budú v relácii Banská Bystrica - Margecany novozavedené vlaky novej kategórie REX (Regional Expres) s odchodmi z Banskej Bystrice o 5:38 (REX Geravy, len cez pracovné dni), 7:38a (REX Hnilec, len cez víkendy a sviatky) a 13:38 (REX Kráľova hoľa, denne).
V opačnom smere pôjdu vlaky nasledovne: REX Kráľova hoľa (Margecany 6:52 - Banská Bystrica 10:20, denne) a REX Geravy (Margecany 14:52 - Banská Bystrica 18:22, denne)

Na úseku Banská Bystrica - Brezno budú aj naďalej premávať vlaky približne v hodinovej frekvencii. Zaviesť taktový grafikon s rovnakými časmi odchodu v každej hodine sa na tejto trati dlhodobo nedarí. Zároveň sa obmedzuje zastavovanie vlakov v zastávke Predajná.

zdroj: http://www.zsr.sk/slovensky/cestovny-poriadok-2014-2015.html?page_id=3404
Reakcia na: Flying #50728:
Víkendový spoj je ozaj prázdny, ale ten večerný mohol ostať. Takisto, ako je prázdna aj L463 nadol z Pršian 15:15(6)+ väčšinou s 1 cestujúcim...
Reakcia na: kvorka #50727:
sorry, ale som pisal o vecernych spojoch. A kolko by si tam chcel cez vikend spojov? A kde do nich vezmes cestujucich? Alebo budu zase niekolko mesiacov premavať prazdne? A ako si zistil ze ciciakom slo viac cestujucich ako 97? Tvoj subjektivny dojem, snáď?
Reakcia na: Flying #50726:
zaujímavé, ži linkou 102 /či ktorá 10x to už bola/ cestovalo z terasy viac ľudí než dnes 97, prečo asi? Ten "interval" 60 x bulharská konštanta - ľubovoľné číslo totiž asi naozaj mimo špičky ľudí odrádza. Ak by však dostavali konečne cestu od vozovne, rovno natiahnuť drôty a linka 2 alebo 3 sa môže predĺžiť a to by bolo iné kafe. Veď na terase býva viac ľudí ako v Uľanke či Šalkovej, ale tam im CP nemenia každú chvíľu a najmä sa dá hovoriť o MHD (relatívne), zatiaľ čo jediný víkendový spoj linky 97 je výsmech. Čiže kým si mesto bude objednávať kraviny, dovtedy ľudia do MHD na terase nepôjdu, lebo to nie je to, čo si také sídlisko zaslúži
Reakcia na: BB-Schuhu #50725:
Obidva spoje zavedene na zaklade poziadaviek obcanov Terasy (a aj uzivatelov tohto fora). A nakoniec nimi nikto nechodi: podobne ako davnejsie 1. spoj linky 34: 15 či 25 podpisanych Podlavicanov pod peticiou. Realita: 1!!! jediny cestujuci, ktory si pomylil mhd s taxisluzbou. Tymto ich a vasim vymyslom ja hovorim "ucta k verejnym financiam" a byť po mojom, dal by som vsetkym podpisanym tie spoje zaplatiť.
Reakcia na: PIT #50724:
Tak ako je náhodné aj samotné číslo linky. Prečo 97? V septembri 1994 sa zaviedol systém číslovania liniek, ktorý je vo väčšej miere ešte stále rešpektovaný. No táto linka to teda zaklincovala. Na Pršiansku terasu mohli zaviesť linku v číselnej rade 3x (voľné sú 30, 37-39).
No dobre, číslo vraj nie je dôležité. A čo CP? Interval žiadny, odchody mi prídu chaotické, večerný spoj v "x" bol zavedený v septembri a o 3 mesiace ho rušia. Iste si pamätáme, že pred časom existoval podobný večerný spoj, ten bol však vedený na prímestskej linke 601463 a premával až na Horné Pršany, no aj ten bol po krátkom čase zrušený. A tak ďalej. Žiadny systém, len pokus-omyl.
Reakcia na: BB-Schuhu #50723:
Ten demagóg tu zavádza už od roku 2005 a realita ho nezaujíma, len to, aby SAD ZV bola nacucnutá na verejné rozpočty a dostávala peniaze bez ohľadu na verejný záujem. To nie je o logickom využívaní dopravných systémov podľa ich účelu a možností, ale o tom, ktorá firma bude mať dopravnú prácu a ktorá nie a to ho jediné trápi, lenže nám jeho súkromná firma nemá prečo byť prioritná, hlavne keď tu narobila výrazne viac škôd, ako osohu.

Mňa by inak zaujímalo, podľa akej náhodnej konštanty sa robí napr. CP L97, lebo to vyzerá ako vyslovene náhodne.
Vlaky zadarmo cestujúcich zo spojov SAD Zvolen nestiahli
http://bystrica.sme.sk/c/7525718/vlaky-zadarmo-cestujucich-zo-spojov-sad-zvolen-nestiahli.html

"Podľa podpredsedu predstavenstva SAD Zvolen sú prímestské autobusové linky už len minimálne súbežné so železničnou dopravou."
nuž veru ja neviem, ale ja by som si dovolil vidieť túto skutočnosť mierne odlišne

"Úvahy o prípadnom rušení spojov či liniek v súvislosti so zavedením nulového cestovného vo vlakoch sú preto podľa neho predčasné. "
Ani tu by som si nebol taký istý. Mali ste si možnosť všimnúť, že VÚC BB schválila niektoré nové CP pre SAD ZV s obmedzenou platnosťou len do 1. marca 2015, predovšetkým ide o linky súbežné so železnicou (zrýchlené spoje BB-ZV, linky BB-Povrazník, BB-Pohronský Bukovec, ZV-Detva, ZV-ZH-ZC, ZV-Šahy). To dáva tušiť, že niečo sa bude diať.
prišla ďalšia várka vozov, 15 až 17 kusov, musím to presne spočítať, 4 z toho sú LE
Reakcia na: BB-Schuhu #50720:
Tak ak toto sú všetky "zmeny", tak pánovi Kotrbovi gratulujem, a teda okrem kopy rečí a bránenia príchodu nejakých financií a realizácii aspoň niečoho, dokázal akurát tak pokračovať v nezmyselnom míňaní a zbytočné iintergalaktické autobusové spoje namiesto toho, aby sa použili tam, kde ich treba a tam, kde sa bez nich zaobíde železnica, nech nesmradia. Jááj, to by sa dodržal zákon a to si tu nemôžeme dovoľovať.

To sú tí dopravní "experti". Ako ten, čo sa musel zase natruc hrať s označníkom na zastávke ÚPV v smere do nemocnice - typicky podrbaný sadistický systém osadiť označník mimo svet (tade aby neslúžil ako označník) a ešte aj nespĺňať zákonné požiadavky, keďže sa z neho stal klasický amatérsky bryndziarsky! Gratulujem.
?
Zmeny cestovných poriadkov prímestskej dopravy od 14.12.2014

linka č. 601451
- posun spoja 22:50 z Malachova do novej časovej polohy 22:45

linka č. 601455
-posun spoja 15:55 z Badína do novej časovej polohy 15:50

linka č. 601456
-posun spoja 12:25x z Majera do novej časovej polohy 12:34x

linka č. 601458
- posun spoja 20:00 zo Zvolena na Pieninskú do novej časovej polohy 20:10

linka č. 601465
-doplnená nová autobusová zastávka Hiadeľ, dolný koniec
-posun spoja 6:40x z Banskej Bystrice do Moštenice do novej časovej polohy 6:45x
-posun spoja 6:45x z Banskej Bystrice do Hiadľa do novej časovej polohy 6:40x
-posun spoja 7:10x z Moštenice do Banskej Bystrice do novej časovej polohy 7:15x
-posun spoja 7:25x z Hiadľa do Banskej Bystrice do novej časovej polohy 7:20x
-posun spoja 22:00x(6) zo Slovenskej Ľupče do Banskej Bystrice do novej časovej polohy 22:08x(6)

linka č. 601468
-doplnená zastávka Štadlerovo nábrežie (len pre vystupovanie) v smere do Banskej Bystrice

linka č. 601470
-spoj 19:00 z Banskej Bystrice,AS do Brezna premáva len v "x"
-spoj 19:10x z Banskej Bystrice, Rooseveltovej nem. do Brezna premáva denne
-spoj 18:00 z Brezna do Banskej Bystrice bude cez víkendy a sviatky predĺžený až do Rooseveltovej nemocnice

linka č. 601471
-posun spoja 11:10 z Brezna do Tisovca do novej časovej polohy 11:00
-posun spoja 12:35 z Tisovca do Brezna do novej časovej polohy 12:30

Na viacerých spojoch dochádza k úprave jazdnej doby, príp. zapracovaniu nových zastávok (Partizánska cesta, tlačiareň).
Na linkách premávajúcich cez Banskú Bystricu boli aktualizované názvy zastávok.
Reakcia na: brefos #50717:
Linky 601457 a 601458 sú len do 1.3.2015 ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.