Rafter: oficialna stranka MHD v BB je www.mhdbb.sk, tam najdes "prehladny" CP. Tie uvodzovky su tam nachval. Skus, uvidis.
Co sa tyka CP na imhd.sk, situaciu komplikuje zmena softveru na zobrazovanie CP. Majkl sa nad tym poti ako stiha, ale vela casu nema.
Slovne som tu zmeny spomenul, program pod DOS s aktualnym CP najdes u mna na horeuvedenej stranke. Na zastavky to davali uz v nedelu vecer, ale to som ja uz cestoval.
Danny: v Blave sa tiez cestuje "perfektne", ako vsade a vynechany spoj tu moze byt sposobeny aj nevypravenim z vozovne, tak ak v BB vynechavaju len re poruchu, je to este v norme.
Caute LIDI
nevie niekto kedy budu nove cestovne poriadky nahodene ????? , na zastavkach su uz od 1.jula
alebo officialnu stranku na SAD BB ?!
diky moc
--have a nice day--
Caute páni! Najprv odpoviem Petikovi: autobusar sa v novej Karose pari rovnako jako cestujuci, t.j. nemá osobitnu klimatizaciu.
Dnes som sa poriadne nakuril na nasu skveeeelu MHD, cestoval som asi 5 linkami a vdaka skvelemu prazdninovemu grafikonu som sa stihol aj pekne opalit!! A ako naschval poobede som nutne potreboval rychlo z Kyjevskeho nam. do Baumaxu. Teda chcel som cestoval trolejom linky 3. Ostalo len pri tom chceni. O 13:00 som prisiel na spominanu zastavku. Samozrejme, ze trolej som minul o 7 minut. A dalsi mal (skutocne len mal) ist o 13:23. Prave v tom case slnko tak palilo, ze bolo na nevydrzanie, na odpadnutie. A trolej sa ani neunuval. Neprisiel vobec. A cakat celu hodinu na nejaky je_nuty trolej ma nebavilo. Taky nakureny som odtial odtiahol o 13:40 na 24-ku. Darmo, s trolejbusmi dobre skusenosti nemam. Idu pooomaly a je v nich odporne horuco a smrad , vacsi nez v busoch.
Imi: vyzera to, ze s 90 to prehnali. Neviem z ktorej linky bol ten druhy autobus 6.30 cez Sladkovicovu, ale podla toho co hovoris, citelne chyba. Mali by tam nieco strcit, ci uz Tescobus, alebo nejakeho nocaka.
Danny: hlavne zmeny na B961 su prave pod povrchom. Karoseria je pevnejsia, spickovo osetrena a ma zivotnost vyse 15 rokov. Mali by tam byt pridane sedadla vzadu. Dolezitou zmenou je tiez motor. Rovnaky ako ma Citybus len nastaveny na vyssi vykon. 213 kW je sice o 4 menej ako ma B941E (Renault), ale ma priaznivejsi priebeh a takisto krutiaci moment je maximalny takmer v celom rozsahu pouziteknych otacok (1100 Nm pri 1080-1800 ot / 1250 pri 1400 ot pri Renaulte). K tomu spotreba, emisie, servisny interval ...
Ze tam dali vodica z 941 ma neprekvapuje. Nejde ani o nejaky oskrety blatnik, ale predsa len treba kazdy novy voz zabehat a na to vhodny skuseny vodic. To iste bolo pri prvych 932, aj pri Citybusoch. Na vyradanue Ikarusu si trevba pockat. Teraz sa len nahradil BC8633. Treba napocitat do 27 a potom sa moze vyradovat. Ak neodide ziadny klbak tak kazdy alsi prichod B961 bude znamenat 1 Ikarus dole.
Este k CP: kto vie co sa deje na trolejbusoch. Okresane boli dost. Na druhej strane ich intervalove riesenie je vzorom aj pre dalsie linky. Z CP mam dojem ze sa robili specialne len na tieto prazdniny. Podla toho ako sa osvedcia, upravia sa aj ostatne CP vratane vikendovych. Ale neobavam sa plosnych redukcii cez skolsky rok.
A este male doplnenie predchadzajuceho prispevku.Ta 90 je stara Karosa ktora sa kazdu chvilu ide rozpadnut.A este teraz ked je tak napraskana a este k tomu aj meska.Dnes meskala tak asi 8 minut.Ludia ktory chceli nastupit na Komenskeho zastavke sa tam ledva ledva dostali.A kricali podajte sa dalej.Mal som chut vykriknut a kde?Vzadu sa ludia tlacili, vpredu sa ludia tlacili.To je teda expresna linka, nema chybu..........!!!
Imi
Tak a uz mam toho dost.Nie ze som teraz nastvaty ze mi zrusili autobus po obede o 15,15 cislo 90 zo Zvolenskej cesty pekaren, ale zrusili aj autobus rano 6,30 cislo 90 smer do vozovne.Ten je pre mna akoze nezaujimavy pretoze nim nechodim, ale tym ze ho zrusili chodia ludia zo zruseneho autobusu na ten ktorym chodim ja.Cize 90 smer Ilias.Uz neviem co si mam o tom mysliet.Dnes rano sme isli napraskany ako tie najhorsie sardinky na celom svete.Nech ide zajtra rano niekto 90 o 6,30 smer Ilias a uvidi o com tu prave pisem.A zevraj skolsky autobus.Co nezrusili niektore 25 alebo 24 ktore chodia prazdne iba po tak asi 10-15 ludi.Chodi kazdych 10 minut.Cez prazdniny sa tam urcite neurobili ziadne zmeny.Neviem kto robil tie zmeny ale su na nic.Polepsilo sa to mozno na Foncorde ale na Sasovu sa asi zabudlo.Ci uz pomenili 22 ci 26 a tu moju 90.Je to dobry spoj pretoze spaja Sasovu z Radvanou a Zvolenskou cestou.A ludia tam predsa pracuju.A je to teraz spravene tak aby ludia prestupovali a platili.No nemam pravdu?Nehnevajte sa ze takto pisem je to na rychlo, ale aspon nejake vyjadrenie sa k zmenam v MHD.
No to je vsetko.
S pozdravom uz teraz nespokojny cestujuci.
Caute páni! NOVA KAROSA B 961 V PREVADZKE NA LINKE 25. Dnes rano som mal tu cest sa nou zviest (o 7:28 z Rooseveltovej nemocnice). Je pomerne nenapadna, viac to vidno odzadu. V interieri su len male kozmeticke a vyvojove (nepodstatne) zmeny : novy vrchnak stropneho vetraka, vzor potahovej latky, ale hlavna vizualna zmena su 2x transparenty Buse (take iste ako pri Irisbuse), pri vodicovi a pri 3. dverach. Nic nehlasil.. Mozno tento autobus ma trochu tichsi chod ako starsie kolegyne, ale len minimalne a zdala sa mi plynulejsia jazda s nim. Ak mam pravdu povedat, bol som trochu sklamany, ale asi motorovo a hlavne ekologicky bude prepracovanejsi. Ma SPZ: BB 993 BC, ale co ma prekvapilo, jazdil na nom sofer, ktory doteraz jazdil na novej klbovej Karose (B943 -? asi sa tak oznacuje). Cakal som vyradenie stareho Ikarusa.
Jazda novou Karosou bola prijemna, bodaj by ich bolo co najviac.
Ad: Linka 90: Rano chodi klb, poobede solo bus.
Ad: letne CP: je dobre, ze sa na busoch setri a neplytva, ale taka 25 ide dost poriedko- 90% dna len 2x. Brat nou chodi a nadava na polhodinove cakanie. A uz z konecnej chodi dost plna (Rooseveltka), (hoci klb), z coho sa asi najviac tesia MHD- kari J.
Ad: Linka 20: myslim si (subjektivne), ze v septembri ju cakaju radikalne zmeny trasy.
Petik: a ja som sa teraz vrátil z miest Praha, Ostrava a Ústí nad Labem, no a mám taký pocit, že máme čo doháňať
Vladimír: viezol som sa s tým a fungovalo to celkom dobre - nie až tak dobre ako Buse alebo Apex, ale celkom OK (niekde to hlásilo trochu odveci - na jedných svetlách na červenej zahlásilo aj ďalšiu zastávku) - výhoda je pre vodiča, nemusí sa o nič starať. A funguje to cez staré reproduktory.
Petik: vecer medzi 6-8 to byva rozne, ale vseobecne tie intervaly stacia. Plne byvaju hlavne posledne spoje 22.30, prave preto ze su posledne.
V mojom navrhu je slabe miesto prave Tatranska, bud by nieco ostalo na 26, alebo by spoje 24+26 obiehali cez Tatransku v oboch smeroch, casovo by sa nic nestalo, len kilometre by pribudli. Ak by sa slo opat cez Starohorsku, dalo by sa to vyriest tak aby nesiel bus 2x okolo tej istej zastavky: Karpatska - Rudohorska polik - Starohorska - Tatranska - Rudohorska - ..., opacny smer je OK.
Zachadzka 5, 10 cez Tulsku by pomohla, ani kilometre by velmi nepribudli.
Inac - ta zmena tras trolejbusovych liniek sa mi celkom pozdava.
Este by som zmenil trasu linky 5 alebo 10 tak by prechadzali (aspon v smere z mesta) cez Tulsku-Moskovsku.
Prave som sa vratil z BB.
MHD som nesiel. Akurat som si vsimol ze na zastavke pri Kazacku smer Uhlisko je rok stary cestovny poriadok s uz pol roka neaktualnymi linkami.
A este som si vsimol tie Emtest-acke transparenty. Je to tak vzdy alebo to bola len nahoda, ze zoznam zastavok roluje od vychodzej zastavky bez ohladu na to, ze voz je uz v polovici trasy?
Inak, v aj v Prahe je cez prazdniny dost drasticky zredukovana MHD, dokonca aj cez vikendy. Napr. na linke co chodi ku mne bol vikendovy interval predlzeny z 7/8min na 15min
Ale napriek tomu tie autobusy moc plne nechodia. Zda sa ze s redukciou to prehnali len v metre a vseobecne vecer medzi 6-8.
To by ma zaujimalo aka je situacia v BB vecer medzi 6-8. Tu v Prahe mam z toho pocit, ze ti ludia co zostavuju grafikony poznaju situaciu tak z pred 13 rokov, ked sa praca koncila vacsinou o 2hej, resp. o 4tej. Ked sa mi podari vypadnut z prace skor, idem poloprazdnymi busmi/metrom..., ked idem neskor, su busy narvane a do metra sa clovek ledva dostane.
Kami: Este sa k tomu navrhovanemu zluceniu liniek. 91 som nemysel ako expres, len ako trasu. Int. 6 min v rannej spicke mozno nestaci, ale zistil som to az ked si mi to napisal.
V tom tvojom variante celkom dobre nerozumiem, ako by si obsluhoval tu Tatransku, resp. aky by bol rozdiel medzi rannou a popoludnajsou trasou
Vladimir - hlasi 1524, transparenty a GPS ma aj 1506 ale nehlasi. Zastavky sa menia cez polohu pomocou GPS, vsetko je cez EMtest.
Lisi sa to prave tym ovladanim zastavok cez GPS. Ale nesiel som tym takze viac neviem.
#321 beriem spat. Po tom ako som si prestudoval CP liniek 6 a 7, je mi jasne ze je to trvale riesenie. Je plne pokryta potreba a oboch trasach a CP su robene intervalovo, takmer dokonale.
Na horeuvedenej adrese mam aktualizovany CP v mojom programe. Pracuje sa aj na CP pre imhd.
Strucne uvediem zmeny v CP:
1 a 2 - v spicke inteval 15 min, v sedle 20, zmenil sa cely den
3 - rano 15 min, inak 30 min, zmenili sa niektore spoje z c na x a naopak, pribudli w
6 - spicka 15 min, sedlo 30, vikend 28
7 - spicka 20 min, sedlo 30, vikend 56
22 - rano spoj 6.42c/7.03c, inak bez zmeny, poobede komplet nove na 10 min v spicke nezavisle na linke 20, vecer 18 min. POZOR zmenil sa vikend na 18 min.
26 - na c sa zmenili odchody 9.30c/9.53c a 10.30c/10.53c. Tam jazdil cudzi autobus z linky 24/25
52 - Uhlisko 6.05c a 6.15w
55 - Hronsek 6.45c cez Badin Danko na 6.50w po Badin Hliny, pokracuje normalne 7.05 z Badina miesto toho co je z Uhliska 6.20cB.
Na c sli aj spoje 12.10cR, 14.25cR a 15.30cB vratane navratu na Uhlisko #314
56 - 6.10 z Molce nekonci na Nam. Slobody ale pokracuje, 13.25c z Nam. Slobody po
90 - uz tu bolo spominane
Vdaka, pytam sa dalej - kolko vozidiel MHD v BB hlasi zastavky a keby ste to niekto mohol popisat, ako to funguje, na akej je to urovni, popripade porovnat s hlasenim zastavok v BA, ZA, PO a KE.
Vladimir: neviem, ale predpokladam, ze linku 4 obnovia
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Majkl
Danny: už sa na ňu teším aj ja - tento rok by mohli prísť ešte 2 a jeden sólo voz.