Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Papyr: DM mam, hadam aj toto cislo. Vdaka. Niet dovod vahat. Niekedy na jesen by projekt mohol byt na svete (nieco ako eliny na ba.imhd.sk). Treba mat viac podkladov.
Vsak v utorok by sa niekto mohol popytat Juraja ako je to u nich. Ja nejdem.
Reakcia na: Petik #2813:
Ja tiez nechapem, preco od Bostonu po Washington je suvisla zastavba... 🙂 Naco to robili?

Kami: Ked sa chce, tak sa da. Aby si videl, za kolko sa to da, ked sa na tom nechce nikto nabalit, dovolim si tu opisat jeden clanok:

Citat z casopisu Dopravni magazin, cislo 6/2002, stranky 16-17, clanok s nazvom "Pardubicka trolejbusova sit na konci roku 2002", autor ing. Ladislav Podivin:

Zakladni technicke udaje nove trolejbusove trati do sidliste Dubina jsou nasledujici:
- dodavatelem cele stavby na klic vcetne projektu byla firma Elektroline Praha.
- delka dvoustopeho vedeni cini cca 2050 m, na trati jsou 4 pravouhla odboceni, tocna s predjizdnou stopou a dve pripojeni ke stavajici siti (v Dasicke ulici a tocne Zidov)
- nachazeji se zde 4 rychloprujezdne elmag vyhybky typu VET 34 s dalkovym ovladanim, mechanicke vyhybky VMT 3 s uhlem rozboceni 10° (3 ks) a 20° (2 ks)
( ... )
Soucasti investice je i nova tocna na Dubine a vystavba 4 novych zastavek. Celkova hodnota dila cini:
- menirna (pozemek, budova, kabelove site napajeci i vn) 15,7 mil. Kc
- komunikace (tocna, zastavky) - 4,3 mil. Kc
- trolejove vedeni (vcetne pripojeni a uprav stavajici site) 14,4 mil. Kc.
Papyr: je to prehnane.
najhorsia cena aku som sa dozvedel x priblizna dlzka + zaokruhlenie

Keby niekto vedel zohnat presnejsie cisla, dal by sa spravit a medializovat "projekt ekologickej TB dopravy v BB".
Reakcia na: Schuhu #2811:
Predstava o "stavebnom prepojeni" je iluzia. Nevidim dovod, preco by sa mali prepajat. V BB sa nove sidliska stavaju na Prsianskej plosine a na Belvederi, ani jedno nesmeruje do Zvolena. Rychlost akou sa stavaju nenasvedcuje tomu, ze sa zacalo stavat v dalsej lokalite. Shopping mall sa v BB stavia (bude stavat) na Hustaku, dalsie nakupne centrum sa v BB neuzivy => urcite nenapomoze prepojeniu.
Jedine ze by sa tu postavil nejaky rozsiahly priemyselny komplex, ale taka doba uz nastastie pominula.
Tiez neviem, aky zmysel by malo postavit z 2 stredne velkych 20km vzdialenych miest jedno sumestie dlhe ako sliz.
Reakcia na: Kami #2809:
Please mozes mi poskytnut metodiku vypoctu? Mne sa to zda niekolkonasobne predrazene.
Od včera jazdí aj BCA 0531.
Nejaké trolejbusové (električkové) spojenie medzi Banskou Bystricou a Zvolenom by sa určite uživilo, ale musíme si ešte počkať, kým budú tieto mestá stavebne prepojené, čiže najskôr o 20 rokov 🙂 .
Reakcia na: Kami #2809:
Okruh stará nemocnica-Auris-Prior by mohol byť zaujímavý a aj prospešný:-)
Papyr: uz asi 10 rokov ma horna Sasova vlastnu trafostanicu, takze s prudom neni problem (ako uz aj vo vacsine ostatnych casti) . Ale ak som minule vypocital zadrotovanie trasy 22 na 100 mil. Sk, aj jedna meniaren
zavazi.
Mam navrh. Postavme trat len po medokys (Auris) a tam obratisko s bezplatnym prestupom. 🙂 Stavba sa zaplati sama na uspore nafty. Na vyrovnanie vykonov nahradia v spicke linku 2 autobusy.
Reakcia na: Kami #2804:
Jedna meniaren stoji 250 000 - 450 000 euro, takze s meniarnou by som si vooooobec nerobil tazku hlavu... zostava len najst objekt pripojeny na privod 22 kV napatia. Samotny blok meniarne ma rozmery asi ako zachod (miestnost) v standardnom dome.
Reakcia na: vasi #2791:
Nuž, neviem. Vyskúšal som Liberec, Prahu, Pardubice, Hradec, Brno, Olomouc, Zlín, Ostravu... A z týchto miest skutočne najlepšie vychádza Ostrava. Dôvody už vysvetlil vlastne Papyr.
Petik: ze az po usekovy delic niekde medzi medokysom a Rudlovou by sa to napajalo z existujucej meniarne.
Reakcia na: Kami #2804:
Co je to "polovica trate"? Jedna vetva (od Lenina/od Strieborneho nam) alebo len polovicny pocet vozidiel na jednej vetve?
Reakcia na: Papyr #2803:
aj trolejbus je kruta fikcia. 🙂 Kazde dalsie drahove vozidla mimo zel. trate su luxus. Zvolen ma rovnake tarifne podmienky ako BB. Supravy 840, resp. ich elektricka verzia v riadnom takte by dostatocne pokryli potreby.

Elektricka v BB nema ani historicke ani kapacitne predpoklady. Inak dozvedel som sa, ze polovicu trate do Sasovej by vedeli obsluzit existujuce meniarne.
Reakcia na: Petik #2802:
Je to samozrejme fikcia, ale mozno by sa jednokolajna elektrickova trat s vyhybnami (ako napr. Jablonec-Liberec alebo ostravska linka 5) medzi BB a ZV uzivila...

Len by to bolo take drahe na realizaciu, ze az. Na BB pomery radsej vysokorychlostny trolejbus 🙂 Technicky nie je problem dat s trolejbusom jazdu s Vmax=90 km/h, tam by boli problemy len administrativneho razu s Drahovym uradom, plus by sa museli objednat zvlastne vozy bez obmedzovaca rychlosti. Take 15m Trollino, jazdiace po "dialnici" z BB do ZV rychlostou 90 km/h s napojenim na existujucu siet v BB, to by bol kruty luxus 🙂
Reakcia na: KVKV #2801:
Elektricka BB-ZV by bola zaujimava. Myslim ze prave kvoli elektricke je na dialnici BB-ZV taka velka vzdialenost medzi jazdnymi pruhmi.
Na druhej strane si neviem celkom dobre predstavit, aky zmysel by mala.
Jedine sidlisko v BB, ktore by uzivilo elektricku je Sasova. Naco by ale bola dobra elektricka cez polia do ZV, pripadne so zastavkami v dedinach, kde je stanica vlaku... to neviem.
Uprednostnil by som kratke intervaly (15-30min) na zeleznicnej trati s integraciou bystrickej a zvolenskej MHD.
Aj ked pri systeme bystrickej MHD integrovat prilis nejde.

V ktorych dalsich mestach na Slovensku by si si vedel predstavit elektricku? Mna nic nenapada. Asi nema velky zmysel budovat elektrickove provozy s 1 linkou, ktora potom pojde raz za 10 minut v spicke.
Reakcia na: vasi #2793:

O zmysle električky v dnešnej dobe už tu bolo povedané. Na Slovensku dnes ,z dovodu nárastu počtu obyvatelov je niekolko miest , kde by to bol najvýhodnejší a najekonomickejší dopravný prostriedok. Ďaleko menšie mestá v Čechách by si už nedokázali predstaviť dobre fungujúcu dopravu bez nej. Typickým príkladom chybného rozhodnutia v 70tych rokoch bolo zrušenie električky v Ústí n.L. Dodnes mesto nemá rovnocennú náhradu. Ani trolejbusy to dokonale nevyriešili.
Celkom dobre by som si vedel predstaviť elku medzi BBystricou a Zvolenom pričom by tvorili páter mhd v oboch mestách.
Čo ty na to ? (a ostatní?)
Reakcia na: Papyr #2799:
uplny suhlas. Dobre veci v bystrickej MHD zanikaju v mnozstve (ne)podstatnych nedostatkov. Ako by sa mal dodrziavat princip Jing a Jang.

Mame asi najmladsi park autobusov v SR. Preco Ikarusy vyzeraju ako vyzeraju? Preco stale jazdi 092AG? Preco vyradili 093AG?

Mame displeje BUSE a EMtest. Preco nefunguju na 1524 (inde asi vsetky idu)?

Vacsina mesta je pod plexisklom. Preco na ceste do Harmanca viacere CP chybaju? (siel som az na Polesie, ale vsimal som si len niektore zastavky)

Preco, preco, preco ...
Reakcia na: LUK #2795:
Mne je tazko pisat... Ja mam Bansku Bystricu velmi rad, najradsej po mojom rodnom Presove, a to vdaka krasnemu okoliu, peknej architekture a prijemnym ludom (fakt, z BB nepoznam ziadneho vysloveneho debila, zato fantastickych ludi z BB poznam dost). Preto sa az mne samemu bridi pisat negativne veci o BB, ale MHD je tam naozaj strasna. Ano, su tam nove Karosy, aj dva Citybusy, aj displeje sa najdu (aj ked, v tej financnej mizerii BBDS nemusela kupovat prave tie najdrahsie na trhu), ale keby bolo este stale Ceskoslovensko, BB by bola co sa tyka MHD niekde na chvoste spolu s Nitrou, Kladnom a Havirovom.

Ved ani nedostatok penazi nebrani tomu, aby boli na zastavkach kvalitne primontovane cestovne poriadky, aby boli v predaji CP z jednotlivych zastavok, aby boli rozumne intervaly liniek (delitele 60-ky), a tak dalej. Ale za to vy, nadsenci z BB nemozete, rovnako ako ja nemozem za to, ze moj rodny Presov ma perfektnu MHD. Za to moze par ludi v BBDS a bystrickom magistrate (s megalomanom a psychopatom na cele), ktori bud nepochopili, o com by mala byt MHD v dnesnej dobe, kedy jej konkuruje IAD, alebo ich problematika ich vlastnej pracovnej naplne zufalo nebavi a preto robia iba nutne minimum.

Lenze, kto iny moze tento stav zmenit, ako prave obyvatelia BB? Zvonku vam nikto nepomoze... Skuste zorganizovat napriklad vystavu fotografickych momentiek z MHD z Presova, Ziliny a dajme tomu Hradca Kralove (vasho druzobneho mesta) na jednej strane, a Banskej Bystrice na druhej strane, a umiestnite ju niekde, kde ju uvidi mnozstvo ludi. K tomu nejaky propagacny text a navrhy rieseni... a mozno sa toho ludia chytia. Je to slabucka zbran, ja viem, ale co ine vam mozem poradit? 😞
Reakcia na: vasi #2793:
No, hodnotiť úroveň MHD podľa toho, že Tebe sa nepáčia električky, to je teda úroveň. Slušný človek hodnotí objektívne. Električka je najekologickejší a najekonomickejší dopravný prostriedok pre vysoké prepravné nároky. To je objektívna realita.
Papyr: dobre vieš, že jediná oblasť, v ktorej sa BBDS môže ako-tak porovnávať s českými MHD prevádzkami, je vozidlový park. A aj to len čiastočne, lebo v BB sa prakticky úplne ignorujú nízkopodlažné vozidlá. (Pri každej novej dodávke dúfam, že sa to zmení a napokon vždy prídu Karosy B 952/961).

Zatiaľ čo v Ostrave a iných českých mestách riešia otázky typu "aký dizajn bude mať ten nový prívešák a ako bude vybavený informačným systémom a akú bude mať výzbroj; resp. ako by sme ešte mohli zlepšiť služby, ktoré DP ponúka", tak v BB skôr, "či sa ešte neodlepil po daždi ten CP na zastávke xy a či sa dnes vôbec dostanem do môjho spoja" a pod.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.