Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Co robia na Interenatnej s tykadlakmi?

Kami, mas niekde vymyslene CP k tym alternativam? Kde sa na to mozem pozret?

Nebol by pri spojeni 26+24 problem s obsluhou Tatranskej ulice (kedze je jednosmerna), alebo to odtial neni daleko na ine zastavky?
K spajaniu liniek v Sasovej: navrhnem par alternativ
Dnes alternativa A - radikalna
spoja sa linky 22 + 25, 24 + 26. Linka 20 pojde na Pieninsku, linka 90 ostava, 91 a 92 sa prisposobia podla potreby.
Bon-Cu: Irisbus - Karosa CityBus. Jeden voz jazdi na linke 80, vecer na 24, druhy bol naposledy na 26, ale moze sa to menit.
Troliky prechadzaju postupne GO, vsetko su to rovnaky rocnik. Rychlost obnovy obmedzuje kapacita OTZ (robi GO aj inym mestam) a financiami.
Inak, gitovacou "kurou" presli Ikarusy co po zime rozkvitli - videl som 2602 aj 9992 bez hrdze zato s zo zakladnou farbou na bokoch.

Upravena trat na Internatnej je skoro hotova, uz osadzuju stlpy. Este tento mesiac asi budu daktory vikend jazdit tym smerom autobusy a mozno v lete sa zmenia niektore trolejbusove linky.
No v BB som bol v stredu par hodiniek...tak som si vsimol ten vas nizkopodlazak na linke 25 myslim..irishbus? ..asi hej...aj 900vkove Karosy...a aj troliky...len skarede boli, nenatrete, take "fujhave" 🙂 ..hlave 14trky...a tak 🙂
Takze pekne po poriadku:
Po spojeni liniek by vzdy polovica trasy bola naplno vyuzita, problem je ze si tam autobus nabehne 10 min a naopak opacnym smerom to zvykne dohanat. Na 40 min dlhej trase by to mohlo byt vyraznejsie. Preto sa na to musim poriadne pozriet. Musim vychadzat z existujuceho stavu co sa tyka vozidiel aj co sa tyka softveru.
A som pri Emteste. Tento genialny system nepozna casove pasma CP. Trasy rozlisuje len podla oznacenia pismenom. Preto nie je mozne automaticky generovat CP aj s predpokladanym meskanim v spicke a nadbiehanim v sedle. Naopak, ked robis inu trasu, samostatne zadavas jazdnu dobu a preto sa Ti moze lisit cas na spolocnom useku. Vikend byva skrateny o 1 min na 2. zastavke. Ozajstny rozdiel je len na nocakoch.
Neviem ako to myslel Ing. Bodnar, ale zachadzanie sa robi v Emteste tym pismenom.
Autobusy z liniek 24/25 zachadzaju do vozovne v case 8.00-8.30, okolo 12:00 a po 17:00 a vtedy asi nie je potreba posilovat linku 20, autobusy by sli prazdne a nabehli by km navyse.

Petik: po 3 hodinach musi mat vodic 30 min pauzu ked nesmie robit nic na vozidle okrem dohliadania na nakladku a vykladku tovaru. To je bezpecnostna prestavka. To je aj v sulade so zakonnikom prace kde je zavedena prestavka na obed po max 6 hodinach - rovnako 30 min. Vtedy vodic odparkuje voz a vegeti. V BB zachadzaju do vozovne len ti co striedaju smenu okolo obeda. Za smenu ma vodic 2 bezpecnostne prestavky. Ak si chodieval autobusom z BA do BB, vedel si ze tie busy co koncili v BB nemaju prestavku v Zarnovici lebo jazda trvala len 3:30 co bolo na hrane.
Niektore DP ako napriklad BA, rozkladaju bezpecnostnu prestavku na viacej, takze kazdy vodic ma na konecnej 20 min pauzu, plus 30 po 6 hodinach kvoli zakonniku. To im okrem nadcasov robi problemy. Takze pri kratsich linkach je 20 min pauzy po kazdej jazde luxus a musi sa vypravovat viac vozov a viac vodicov jazdi. Pri 30 min pauze je zas problem nahradit vozidlo a tak vozy prebiehaju na ine linky miesto pauzujucich.

Moj program tiez nevie rozlisovat casove pasmo, ale jazdnu dobu som vacsinou robil podla seba a niekedy to bolo presnejsie ako na zastavke.
Neviem ci sa vodicom pacia dlhsie alebo kratsie trasy, ale prestavky su rovnake bez ohladu na dlzku, sluzia hlavne na vyrovnanie grafikonu.

Este na okraj. Vsimol som si, ze po nakupnych centrach putuju bystricke stare 734 a 735 co nemaju napis BBDS na boku a len nastriekane male SAD B. Bystrica. Je to vyhodne, tomu tovaru co vozi na propagacne akcie je jedno aky ma autobus, ten stoji, nepali naftu a pritom zaraba 🙂
Kami: Co je to "system 30 min bezpecnostnych prestavok"?

Danny: Spojenie 25/24+22 - myslel som, ze by to bola jedna linka s jednym cislom (Napr. 24 Mladeznicka-Sasova-Uhlisko)

Kami: pises "Meskanie v spicke" #269). Ty si tu asi najvacsi specialista na bystricke CP. Pozeral som aj ten tvoj program a aj z toho sa mi zda, ze v BB je rovnaky cas prepravy medzi zastavkami v sedle aj v spicke. (Teda videl som tak akurat rozlisovat tyzden/vikend) Je to tak? Ak ano, tak je to pekne blbe.

Este k dlzke liniek. Suhlasim ze kratsia linka moze efektivnejsie/pruznejsie obsluzit urcitu cast mesta. Ale z pohladu vodica je to skor nevyhoda. Stale hore dole po kratkej trase, kratke roztriestene prestavky.
Zdravim Vas pani!
Neda mi nezareagovat na podla mna trefny prispevok Petika ohladne spojenia liniek 24/25 s 22- kou.
Myslim, ze je to dobry napad. Obidve linky poznam velmi dobre zo svojho cestovania a takymto sposobom by boli 24 a 25 permanentne vyuzite: periodicky naplnane a vyprazdnovane a opat naplnane. Tym padom by sa dalo aj usetrit: poriadne by sa dala skresat 22 a uplne zrusit 20. Ale hlavne by na 20 nemali problemy s otacanim na konecnej na Javornickej. Vsetko ma vsak svoje plusy a minusy: takto by sa vytvorili 2 superlinky, ktore by sa otacali nie za cca. 26- 30 min., ale za 40 min., ako je to u 80- tky. Dalsia nevyhoda je ta, ze taketo speciality EMTEST neumoznuje (kombinovanie liniek). Uz som sa o tom presvedcil asi pred 1- 2 rokmi. Vtedy som pozadoval od Ing. Bodnara nasledovne: Cestovaval som linkou 20 a vtedy chodila do Sasovej od VUB posledna o 16:59. Tak som ho aspon ziadal, nech 31- tka, ktora chodila vtedy 17:35 nech zachadza na Karpatsku. A on mi povedal uz zmienene o genialnom EMTEST-e.
Napriek tomuto mam 1 dobry napad: tie autobusy liniek 24/25, ktore idu do depa, by mohli ist tam cez VUB a tak aspon nahradit niektore spoje linky 20.
ALE obavam sa ze to by radni z MHD nepochopili ani po 2 tyzdnoch 😞
Martin: B961 vyzera ako som si predstavoval podla nakresov z Karosy.
Co sa tyka prirastkov vozidiel, do BB prisiel SOR C9,5, a dojdu nejake mestske Karosy. Zvolen berie 1 x B952. Okrem mestskych a dialkovych autobusov, vsetko ostatne asi bude zavisiet od novych majitelov SAD.

Petik: trochu som rozmyslal nad priebeznou linkou cez Sasovu. Skusim nasimulovat linku 22+25, co to spravi ked im zoberiem par autobusov a trochu ich prerozdelim. Ide hlavne o cestovny cas, meskanie v spicke a prepravne prudy cestujucich. Len potrebuje viac info, ako si tieto linky delia svoje autobusy.
Kdo se chce podívat na nové autobusy B961 v Praze, tak ať mrkne sem:
http://www.citybus.cz/archiv/502/b961/karosa_b961.htm

Dělá statistické tabulky vozového parku měst v ČR a na Slovensku. Můžete mi někdo prozradit, jaké nové autobusy přijdo BB letos? Děkuju
martinfaf@seznam.cz
Ten chlapík z Karosy na výstave 75 rokov A-busov v BA mi povedal, že už sú 961 pre Bystricu rozrobené - ale nebol si úplne istý.
Majkl: pokial to Emtest naozaj umoznuje, tak aky problem. Minimalne dochodcovia by mohli mat vzdy okrem spicky ten prestup za 0 a 25%. Zatraktivnilo by to dopravu pre tych, co sa radsej vyberu peso a umoznilo by to lepsie vyuzit sedlo a profitovat z trzieb navyse.

All: do Prahy prisli Karosy B961, som zvedavy kedy dojdu do BB. Pre cestujuceho to nic neznamena, ale my (a dopravca) ocenime aj novinky v tomto autobuse - motor a novy zadok.
Petik: pri systeme 30 min bezpecnostnych prestavok je jednoduhsie robit kratke linky (okolo 20 min jazdy). Navyse smer 24/25 ma inu spicku, je tam velky naraz medzi 13.00 a 14.30, kym smer 22 ma spicku rovnomerne rozlozenu od 13.00 (skolaci) do 17.00 (pracujuci). Takto sa jednoduhsie moze riadit premavka na tychto smeroch, navyse 22 zrejme vypomaha smeru 24/25. Spominane zastavky nie su dolezite, dali by sa obsluhuvat inou linkou, resp. klonom. Cielom 26 je jednak obsluhovat Partizansku a zrejme by tiez chceli presunut tymto smerom cestujucich do Sasovej aby nemuseli tranzitovat cez Rudlovsku, ktora ma nizsiu kapacitu. Preto je expresna 92 klonom 26 a nie napriklad 22.
Ked bola zavreta Javornicka, 22 koncila na Dumbierskej, 21/26 chodili v takte 5 min cez Partizansku, bola to lahoda cestovat. Vsetky tieto linky chodili NEnapchate. Teraz je nenapchata len 26. Mozno keby zaviedli expresnu linku Pieninska - Rudohorska - Partizanska - Nam.Slobody, cast cestujucich z 22 by slo tam.
Casove listky by sa dali zaviest keby existoval skutocne bezkontaktny system, ktory by odcital cestovne pri prechode dverami automaticky. Cestujuci by sa nemusel starat a autobus by sam hlasil revizorovi kolko ma ciernych pasazierov a kde sa mu oplati nastupit 🙂.

Co sa tyka tvojho problemu, musis vzdy pockat kym Ti nezasvieti zelene svetielko na pokladni, potom priloz kartu a pockaj kym Ti nezapipa. Este predtym Ti ukaze na displeji nejaku hlasku, myslim, ze o cestovnom. Po zapipani vylezie listok. Pockaj kym strojcek nareze listok az potom ho tahaj. Tot vsjo. Ak si pred tebou niekto kupuje u vodica, nemusis cakat na svetielko, len pockaj kym vylezie listok toho pred tebou aby ste si ich nevymenili 🙂
8 Sk je akurat na tych 10 - 20 min co stravis v autobuse. Prestupom do 40 min zvycajne stihnes aj vratit sa tym istym spojom naspat. Keby nebolo zabezpecene odratanie kreditu po uplynuti tebou navrhovanej doby, mohol by si sa vratit tym istym spojom za jedno cestovne. A mnohym by vyssie cestovne poriadne naburalo rozpocet ak cestuju prave len jednu jazdu jednym smerom.
Kami: nahodou sa mi to s tou tarifou zda byt dobry napad - ved Emtest taketo veci umoznuje, tak preco to nevyuzit a nezatraktivnit MHD? A ja napriklad navrhujem, aby sa 4 zastavky od konecnej v smere na konecnu odratalo z karty len 4 resp. 2 Sk.
No Sasova je pre mna trochu odruky a nemam moc sancu dostat sa tam rano.
Ale prave tym spojenim 22+24/25 by bola zastavka Karpatska obsluhovana aj v smere Namestie Slobody. Neboli by obsluhovane zastavky Pieninska, Magurska a Javornicka.
Sasova je celkovo postavena dost nevhodne pre rozumne linkove vedenie. Divne mi pride aj spojenie Tatranskej len popri Cementarni. Preco nepremava aspon 92 (?) cez staru Sasovu.

Mozno by cosi vyriesili prestupne listky - z Karpatskej ist 24/25 potom prestupit na 22.
To co navrhujes (cennik), Kami, sa mi zda trochu zlozite.
Podla mna by bolo rozumne keby listky mali casovy platnost napr. 30 min, nebolo by treba 2. pasmo.
Ked by som do 30min prestupil, vysiel by listok zadarmo, ale platil by len v ramci povodneho casoveho limitu. Ked by som chcel predlzit platnost o dalsich 30min, nieco by sa zmacklo a mohla by byt 50% zlava.
Tiez by sa zislo obnovit mesacne listky (napr. by stacilo personifikovat tu kartu) a zdrazit jednorazove listky. 8 Sk mi pride prehnane lacne. Aj ked pri tej rychlosti cestovania...

A nerozumiem jednej veci s tymi kartami. Ked idem obcas v BB MHD a poziciam si od mami kartu, nechapem ako to funguje. Vacsinou mi ten listok musi "vyrobit" niekto z inych cestujucich, lebo mne vyleze tak na 3. pokus.
Ja som si povodne myslel, ze ked je to bezkontaktna karta, staci ked sa s tym priblizim. Tak som tam pri mojej prvej jazde prikladal penazenku v ktorej bola karta a nic. A vsetci na mna cumeli ako na vola. V mojej byvalej praci sme mali tiez vstup na kartu, ale stacilo sa priblizit s penazenkou, zeny obcas prikladali celu kabelku.
Preco to tak nefunguje aj v BB MHD?
k revizorom. Ako vyplyva z tvojho zaveru, revizori nepomozu 🙂 Ide o to, ako dosiahnut aby kazdy cestujuci platil za kazdu jazdu. V Ziline sa nastupuje vsetkymi dverami, ale ak si dobre pamatam, kazdy si musi stiknut listok, resp. kartu. Dispecer v realnom case vie kde sa voz nachadza, kolko vezie ludi a kolko zaplatilo.
Druhy system je u SADiek, teda pokladna pri vodicovi. To je najjednoduhsie, najspolahlivejsie aj ked to zdrzuje a otravuje vsetkych.

Co by ste povedali na nasledovny tarifny system:
Zakladne cestovne 8 Sk.
Prestup do 5 minut - zadarmo
prestup do 10 min - 25%
prestup do 40 min - 50%
prestup do 60 min - 75%
opakovany prestup - 25% az 75% cestovneho vzdy podla casu od poslednej jazdy
Zvyhodnene casy - miesto 40 min bude 60 a miesto 60 min 90 min.
Petik: linky 24/25 su akurat vytazene tym ze spajaju Sasovu s Nemocnicou a Foncordou cez Strieborne, Danny by Ti vedel povedat. Starohorska je teraz po uprave cesty prisposobena na konecnu niekolkych liniek. Predtym sa museli vediet vodici naskladat na cm presne. Skus sa dakedy previest - rano do mesta, poobede z mesta a uvidis.
Linka 20 je specialne pre Dannyho aby sa dostal domov aj zo Sidliska. Zaroven pomaha linke 22 prepravit to kvatum ludi. Konecna Javornicka je sice 50 m od zastavky Dumbierska a 100 od Rudohorskej I, ale zaroven obsluhuje Karpatsku ako jedina linka z toho smeru (okrem jednej jazdy linky 80). Jediny problem je, ze na trase sa naplni aj klbova 22, nie to kratka 20.
#252
re:petik
Bravo! Tvoj prispevok ma normalne dostal 🙂 Napisal si ho tak presvedcivo, ze az po chvili mi doslo ze si robis prcu, a nie je to vazne myslene. A to som cital niekolko prispevkov za sebou. Aj ten Vladov a nejako som si to nespojil. Mimochodom spominana "kultova" linka 20 je mnou vyuzivanym busom
Re predne dvere
mozno by stacilo trochu viac revizorov, legalizovat falosnych revizorov, a nechat revizorom 100% vytazku z pokuty.
Predstavte si Mikiho Cernaka ako revizora:)
Ved predtym robil tiez vodica:)
BTW - dnes som tesne unikol revizorom:)
Inac k tej 20.
Nepoznam moc ako ludia v Sasovej cestuju a vyhlasujem, ze v spicke som tam nikdy nebol.

Ale co keby to spravili takto:
zrusit u linky 24/25 a ine klony zbytocnu zachadzku na otocku Starohorska a tieto linky by pokracovali dalej z Rudohorskej (?) ako linka 22 na Uhlisko.
Takouto trasou by bola obsluzena takmer cela Sasova (okrem Tatranskej) a zastavky by nemali jednoznacny charakter len nastupna/len vystupna, cim by sa zaroven zlepsila vytazenost spojov.

Neviem presne ako to vyzera tam kde je konecna 20, ale nie je tam nahodou kusok vedla zastavka na tej novej ceste?
teraz vazne. Vlado myslim, ze linka 20 sa bude musiet riesit tak ci tak. Postupovaniu dalej do voza nepomoze ani ak to bude autobus hlasit miesto zastavok. Zvycajne, aj ked autobus vyjde z jednej zastavky plny, na dalsej sa ludia trochu pohnu a mozno nastupovat. Nalepky su podla mna aktivitou BBDS.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.