Reakcia na: Majkl #1170:
Na IC stihnu prehodit lokomotivu za 8 min, to nie je take strasne.
O elektrifikacii a zdvojkolajneni mozme iba snivat. Ale ciastocne zdvojkolajenie nie je az taky zly napad. Uz davno som o tom rozmyslal. Stacil by povedzme usek Vlkanova - Sliac => taka 6 km vyhybna.
Najpomasli osobak z Vlkanovej do BB ide 15 min, to znamena ze by to umoznilo bezkolizne vyhybanie (teda na 2-kolajke) pri 30min intervale.
Na tomto useku by nebolo treba stavat ziadne mosty, nasypy a podobne - trat ide cez pole.
Inak uz teraz sa cudujem, preco napr. vlaky z Blavy vo Zvolene nerozpajaju stylom 3 vagony do Bystrice (Brezna), 4 do Kosic. Je predsa zname, ze ludia nenavidia prestupovania, tak preco ich tym zbytocne odradzat.
Petik
Minule som isiel do Ostravy IC Detvan a 1 nekurila, vsak naco, ked sa tych par ludi odtial moze presunut do 2. EC Slovenska strela do Prahy je len o 15 minut rychlejsia ako za prvej republiky.
IC Hron je pomalsi ako autobus a stoji na vsetkych staniciach ako R Polana.
Cena za EC v useku BA-Breclav je totalna zlodejina. Pritom neobstoji ani argument, ze zarobia na cudzincoch, lebo pri medzinarodnych listkoch sa EC priplatky neplatia. Takze tuto zlodejinu zaplatia len Cesi a Slovaci. Zaujimalo b ma, kolko maju v tejto relacii cestujucich.