Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
0531 pravidelne vídavam na 22 a 955BC na 56.
Majkl: nie, neradi plynule. Prechod medzi prevodmi citit v celom voze skoro ako pri Prage.

Kto si este pamata Karosy 731, vie ze tam pri prechode medzi 1 a 2 trhlo celym autobusom. Samozrejme zalezalo od vodica do akych otacok to podrzal. Prechod pri 2000 otackach bolo citit viac ako ked radenie (na rovine) plne ponechal na prevodovke. Prechod z 2 do 3 uz bol plynuly.

Pri 435 je to podobne, len jemnejsie. Na 1 sa pohyna so spojkou, tu pusti. O chvilu nasleduje SEK a je vyssie. Dalsie prevody radi jemnym seknutim.

Prevodovka Voith zacina na 1, stale ma zapojenu spojku. Po dosiahnuti otacok sa plynule zmeni prevod. Pri niektorych motoroch to moze znamenat lepsi zaber takze voz zrychli. Prechod medzi 2 a 3 potom uz ani nepoznat, rozdiel v otackach je mensi.

Prevodovky Voith v Karosach 900 maju urcitu davku inteligencie (zrejme ako vsetky novsie). Pri vacsej zatazi a pri plnom stlaceni plynu umozni ist vyssie s otackami, pri Renaulte asi 1800 otacok, bezne radi uz 1500-1600 co znamena pokles na 1000. Iveco Cursor (Karosa Citybus, 961, ...) ide este nizsie.
Bezny prechod 1-2 je pri 20-25 kmh, 2-3 pri 40-45 kmh. 93-79 ma rychlejsi diferak takze radi pri 30, resp. 60 kmh.
Vsetko je inak - SAD Zvolen chce BDS - bystricka doprana spolocnost. Pokial sa zase nepomylili. A tam je nejaky konatel co ma podlznosti voci statu a preto Koncos pozastavil privatizaciu SAD ZV. Tak je to logickejsie.

Co sa tyka CSAD Ostrava, pokial tam je prepojenie cez velkeho vlastnika na Connex, aj napriek ostatnej majetkovej a personalnej strukture, vyzera to nadejnejsie v prospech Connexu.

Revizorov sa mi podarili stretnut aj v BB po zavedeni cipovych kariet, aj v linkovom autobuse a aj vo vlaku. Ten vlak a autobus boli dokonca tento rok !
Neviem ako to s tymi revizormi funguje, ale raz davno (2 roky) som isiel do Prahy busom (mimochodom nikomu nedoporucujem, vlak je 1000x krat pohodlnejsi a to doobednajsie IC-cko snad aj lacnejsie, ja inak ako vlakom uz ani nechodim).
Bol to bystricky autobus a vo Veseli na Morave nastupil cesky (!) revizor.
Petik, nepotešil si ma...
Mňa kontrolovala revízorka len raz a to som na ňu riadne vyvaľoval oči - myslel som si, že keď sa nastupuje prednými dvermi, tak sú r. zbytoční. Ale vtedy sa ešte dalo dobre podvádzať s falšovaním "preukážok" - električeniek (čas. predplatných lístkov).
RE Privatizacia
No cital som nieco ze vlada pozdrzala nejake 2 privatizacne prijekty - neviem ci sa to netykalo prave ja CSAD ZV.

Ale este k CSAD Ostrava.
Asi pred 2 mesiacmi som mal kratkodobo pristup do jednej databaze, a hladal som vazby podniku CSAD Ostrava.
Zial nemal som moc casu sa s tym babrat a ten vystup sa mi ani nepodarilo nijak ulozit, len som si to vytlacil aj to dost nahovno, takze teraz uz presne neviem co k comu patri.
Personalne je to prepojene z mnoho firmami, s kvantom podnikov CSAD (Kladno, Prahchatice, Jindrichuv Hradec, Stribro, Chrudim, Brno-holding, Brno-mesto, Vyskov, Kromeriz...), s prazskymi autobusovymi nadraziami na Florenci a na Pankraci, atd. Prekvapivo je tam aj mnoho spolocnosti, ktore su podla mojich informaciami vyznamnymi dlznikmi byvalej Konsolidacnej banky (ceskej). Takze povedal by som ze to su tie komunisticke manazmenty, ktore vyuzili svoje stranicke kontakty v bankach, FNM atd... aby to sprivatizovali a teraz su z komunistov poctivy podnikatelia (az na tych "par" nepoctivych co necitia potrebu vracat pozicane peniaze a za ktorych to potom platia vsetci danovi poplatnici). Pripominam ze vsetky uvedene prepojenia na CSAD Ostrava su len personalne a v mnohych pripadoch ide o prepojenia cez dalsie firmy (pani A je v organoch spolocnosti B ktoru vlastni pan C a podobne).
No ale jedna trochu pozitivna sprava.
Ak sa nemylim, spolocnost Czech Cardinal, a.s. je 46.91% vlastnikom CSAD Ostrava a v tejto spolocnosti je clenka predstavenstva Jitka Homolova, ktora je zaroven clenkov predstavenstva v Connex Morava.
Majkl: #366
no to by ta ale najskor museli s takym falosnym preukazom chytit. Jasne ze by som to ukazoval len vodicovi a nikomu inemu a nepustim to z ruky. Ono myslim ze tam neni ani fotka!
Neviem ako to funguje v BB a v BA, ale v Prahe staci revizorovi postupne odpovedat "nemam" na vsetky otazky a on vas len vysadi z elektricky a mozete kludne nastupit do dalsej. Niekedy este polozi revizor poslednu otazku "Mate aspon 12 korun?" a potom vam preda listok a nevyhodi. Dokonca kamaratovi sa raz revizor ospravedlnil za to, ze u seba ma len 12Kc listky, hoci by mu inak stacil za 8Kc.
V BB ma naposledy chytila revizorka(!) v roku 1994 - to sa uz nastupovalo prednymi dvermi (zatial som nic nezaplatil). Chcel som jej ujst ale vtedy som bol este malo vychcany a nechal som sa chytit. Povodne som jej nechcel nic dat, tak si ma posadila na predne sedadlo za vodica a sedel som vedla nej az ku skole, takze som videl kolko ludi chodi na cierno. No na kazdej zastavke ich nastupilo tak 5 i viac. Tie 2 revizorky sedeli jedna za vodicom a druha na tych 2 sedadlach "na kolese" a "zbierali" presle elektricenky.
Potom som este videl revizora asi o rok neskor a od vtedy v BB MHD necestujem (teda len sporadicky).

BTW: Peter a Petik su 2 rozdielne osoby.
kami: chceš povedať, že 435 neradia plynule? 🙂
BBDS ziska zvolensku SADku 🙂

Co sa tyka revizorov, uz som davno nejakoho nestretol v BB, ale kedze kazdy cestujuci ide okolo vodica, je malo moznosti pre ciernych pasazierov. Falosne cipove karty sa robili, ale listok z nich sa dal spoznat. Ale trzby sa urcite podstatne zlepsili (na jedneho cestujuceho) takze prinos je jednoznacny. V Ziline je to trochu ine. Kedze sa nastupuje vsetkymi dverami, nie je taka kontrola a musia chodit revizori castejsie. Bud nahodne, ale tam kde system hlasi viacej cestujucich ako zaplatili - to vedia on-line.
Keby to chceli zaviest v BB, muselo by sa dost investovat do zmeny systemu.

Viezol som sa aj 0531 - nahodou na linke 22/1. Az na trochu cudny zvuk motora (ako nakladne auto) je to OK. Prevodovka ZF trochu pripomina Ikarus 435, ale tato prevodovka je podstatne tichsia a radi plynule. Z vonka mu chyba sedy pas pod oknami po bokoch. Navyse ma zlte svetla miesto odraziek.
Ale sľubujem, že keď dostanem od BBDS také informácie, že cestovný poriadok 55 sa meniť nebude, tak ho do konca septembra urobím 🙂
Preco nie je medzi cestovnymi poriadkami napr. autobus 55?
Laci: v Blave by to urcite zjednala na stovku...

Inak, ja som v BB revizora este nevidel, ale zevraj tu tiez funguju.
V Žiline revizori naozaj funguju. V pondelok moja segra zle spocitala zastavky (namiesto 5 sa previezla na siestu za 8 Sk listok) a bola o 1000 Sk lahsia ...
Inak, za falsovanie takychto veci sa mozes dostat az na rok do basy 🙂.

Jednu chybu maju aj BBDS priamo v CP - na linke 33 v smere k THK je nazov zastavky "THK, PNS", ale zastavuje na zastavke "THK". Na tej druhej nie je ani oznacnik...
Petik: krasne fotky, urcite pojdu na net (v septembri...) Dik.
Domnievam sa, ze ciernych pasazierov je minimum, jedine podvody sa robia, ze niekto so zlavnenou cipovou kartou kupi listky aj tym, ktori maju platit cele cestovne.

Bezkontaktne cipove karty sa daju podla mna len tazko falsovat...

A inac v BB beha udajne az 5 revizorov 🙂
Tak toto som pisal predvcerom (vcera?) ale medzitym padol ten server, takze este raz:

V dnesnom SME je clanok, kde sa pod jednou fotkou pise toto:
Banskobystrická dopravná spoločnosť si od zavedenia čipových kariet pre cestujúcich sľubovala zníženie počtu čiernych pasažierov. Najúčinnejšou metódou je však dôsledná kontrola revízormi, ako ukazuje príklad Žiliny.

Ma niekto predstavu, ako to v BB po zavedeni cipovych kariet vyzera co sa tyka ciernych pasazierov? A zaujimalo by ma aj porovnanie s Zilinou, kde sa - ak sa nemylim - nastupuje vsetkymi dvermi.

Mam jeden dobry tip ako chodit nacierno.
Urobte si preukaz ze ste na civilke. Nie su tam ziadne ochranne znaky - nic.
A co cipove karty? Vyraba uz niekto falosne?
Videl som dnes tú 05-31 a vyzerá to byť veľmi podarená generálka.

Inak, končia reklamy Flexibil a Allianz.
Petik: ale všimni si, že aký ti vygeneruje smer - Nám. ŠM, Srnková a keď so klikneš na zastávku Horná, tak tam máš stále smer NŠM, aj keď tam už voz bol. Ďalšia vec je, že na rovnaké zastávky (Pod Rybou a Srnková) som musel dať rôzne kódy, lebo tam už nechcelo generovať odchody. Skrátka sú s tým problémy...
V generálke (už po nástreku nového laku) sú dva kusy bystrických trolejbusov 15Tr a jedna prešovská.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.