Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Kami #51650:
nezostáva, než takých vodičov riadne drbať, drbať a drbať; v žiadnom prípade nezvoniť tam, kde nie je zastávka na znamenie, inak sa to táto polointeligentná skupina vodičov nenaučí a robí hanbu Pánom vodičom. Veď z GPS je ľahko potom zamestnávateľovi zistiť, či zastal alebo nie a c estujúci, ktorý takto príde o "svoju" zastávku bude musieť byť odškodnený. A keď to potom strhnú z platu tomu polovodičovi, možno sa to holt naučí. Raz sa takto jeden magor kvôli mne musel otočiť na Rudohorskej a pekne sa vrátil vysadiť ma na Ďumbiersku, lebo som mu vysvetlil, čo inak bude nasledovať...
Reakcia na: Kami #51650:
Aj ja som si všimol, že trolejbusy pekne zastavovali na zastávkach, a na rozdiel od autobusov sa snažili dodržiavať aj CP. DPM BB má v tomto vychovanejších vodičov.
Naopak, čo majú vodiči najmä večerných autobusových spojov vo zvyku to je už na pováženie - odíde z konečnej načas, potom noha na plyne celou cestou a do cieľa niekedy aj náskok 7 minút, ako napr. vodič z ZV-165CA na večernej L25. Podobne večerné spoje na 21+22 náskok na Ďumbierskej niekedy 4 a viac minút.
Reakcia na: Kami #51649:
Určite áno. Celá doprava bola včera koncepčne riešená zle. Bolo potrebné presunúť obrovskú masu cestujúcich v krátkom čase na vopred určený čas (rovnako aj naspäť). Tu sa priam žiadala kyvadlová doprava - organizovaná a s viacerými vozidlami. Miesto toho sa vypravili kĺbové vozy jazdiace v biednych víkendových intervaloch, ktoré mimo tohto času jazdili prázdne a nával cestujúcich nezvládli. A naviac, vrcholom všetkého boli tie prejazdy sól ako písal Agent007 na kĺbové poradia v inkriminovanom čase, kedy kĺby boli najviac potrebné, no práve v tom čase čerpali bezpečnostnú prestávku a jazdili za nich sóla.
Dnes som videl 2 rozdielne svety. Vodici autobusov si uzivali jazdu bez cestujucich. Bol som svedkom, ako vodic komentoval, ze mu cestujuci neskoro dali znamenie na Stadlerovom nabrezi! Naopak trolejbusy poctivo zachadzali do zastavok a tak nemuseli nikde naprazdno cakat na odchod.
Reakcia na: Veronika2605 #51648:
Posilnene sasovske linky boli, ale nie vsetky spoje. Vid aj obe diskusie a vypravu.

Snad sa z dnesneho dna mesto pouci a nabuduce si objedna riadnu posilovu dopravu. Miesto obcasneho nasadenia klbovych vozidiel pri biednych vikendovych intervaloch by stacili bezne sola a k tomu kyvadlovky.
Dobrý večer, ja by som sa chcela spýtať že ako bolo tie spoje posilnené lebo my v sasovej sme to nepocitilo to jedneho autobusu podotýkam kratkeho sme sa nezmestili uz na svojej tretej zastavke a do druheho sme sa zmestili ale ti co nastupovali pri dumbierskej uz mali problem sa natlacit do autobusu.. takze podla mna zase raz nezvladnute.. a riadne na smiech skoda ze som to neodfotila a nevylepila niekde ako posilnene spoje...
Reakcia na: Agent007 #51645:
presne, tie prejazdy z 42 na 21/22 sú iná anarchia, nehovoriac o tom, ako sa vôbec voz z 42 dostane na 21/22 - ani spoločná konečná ani nič, čiže prejazd do Sásovej naprázdno z Majera, ktorý platíme všetci. Nie? ? Neviem čo sa tam všetko ešte objavuje, ale robí to zlobu vtedy, keď by aj víkend mohol byť kĺbový....
Reakcia na: fonzo #51644:
tie dva trolejbusy na linke 6 boli 3015 (prva) a 3002, ale ani to nestacilo... chvilu predtym sla klbova linka 7 spolu s klbovou 21 a obe boli plne
Reakcia na: BB-Schuhu #51643:
to je dan za nezmyselne cestovne poriadky, ktore este klincuju nezmyselne obehy vozidiel, kedy najlukrativnejsie spoje na klbovych linkach zabezpecuju prejazdove sola liniek ako 42... velmi "dobre" sa pozeralo na natrieskanu 42/1 na linke 21... lenze kym to dopravcovi bude stacit a objednavatelovi vyhovovat, tak sa nikam nepohneme

a takato narazova akcia sa NIKDY nebude dat pokryt beznym CP, toto sa v civilizovanom svete zvykne riesit kyvadlovou dopravou v specialnych casoch a poctoch vozidiel
Reakcia na: BB-Schuhu #51643:
ja práve naopak, za dnešok dávam dopravcovi veľké plus (asi prvý krát v živote ? ), aj keď stále je čo vylepšovať a možno sa nabudúci rok kompetentní poučia.

kapacita posilnená bola podla mna vynikajúco, to že sa niekto nepomestí hlavne ked je MHD zadarmo s tým bolo treba rátať, aj keď áno, ani mna by to nepotešilo.

prispejem svojimi postrehmi:
na linke 6 s odchodom 17:31 zo ŽST na Tulskú išli až dva trolejbusy naraz (posila v podobe 3002, kt. išla ako tá druhá šestka - resp. vidím vo výprave že 3002 má byť na linke 6 normálne, takže posila išla pred ňou, číslo neviem) - pomestili sa všetci a bolo to uplne vyratane ?
čo sa týka autobusov všimol som si že zálohy robili po skončení ohňostroja kyvadlovú dopravu (pred začatím neviem ako to bolo), jedna chodila ako L22 z námestia slobody do sásovej a naspäť do mesta sa vrátila naprázdno - takto spravila minimálne 2 kolá, a to usudzujem z toho že išla tesne pred odchodom L28 o 18:08 z námestia slobody, takže predpokladám že prvé kolo stihla možno okolo 17:30 keď skončíl ohňostroj.
druhá záloha chodila na L24 o tej ale nič viac neviem

MHD zadarmo bol veľmi dobrý krok. večina z týchto cestujúcich bola príležitostná, čiže neočakávam že by mali aspoň karty, a neviem si ani predstaviť aké meškania by vznikali ak by sa kupovali lístky ako každý všedný deň, to by bol jednoducho kolaps.
Je čas zhodnotiť posilnenie dopravy na novoročný program. Žiaľ, nebolo to opäť tak ako som si predstavoval. Doprava bola posilnená kĺbovými vozidlami na linkách č. 2, 6, 21, 22 a 24 (niektoré kĺby jazdili už od rána). Najmä spoje po 15:00 z Fončordy a zo Sásovej úplne preplnené, aj v 31 Tr bolo hádam toľko ľudí, koľko ešte neodviezli. Niektorí cestujúci ostali aj na zastávke, mali smolu.

Dnešný deň mal špecifické dopravné pomery - kým ráno a dopoludnia necestuje takmer nikto, popoludní bol nárazový nával cestujúcich do/z centra mesta na novoročný program a ohňostroj na Námestí SNP. Dopravca posilnil dopravu tak, že vypravil na vybrané poradia kĺbové vozidlá - ktoré dopoludnia jazdilo úplne prázdne a zbytočne, naopak popoludní jazdili spoje preplnené a nepostačovali, nakoľko sa jazdilo podľa obvyklých víkendových CP so slabým 30 min. intervalom, ktorý na prepravenie veľkej masy cestujúcich na konkrétny čas nemali šancu kapacitne vyhovieť. Linka č. 6 kľudne mohla mať posilnený interval a jazdiť častejšie ako 30 minút, podobne aj spoje zo Sásovej na Strieborné nám, možno aj z Podlavíc a Radvane (tam neviem aká bola situácia).
Ak to zhrnieme - kapacita v dnešný deň bola síce navýšená, ale rovnomerne počas dňa a absolútne neúmerne dopytu, ktorý bol v rámci dňa diametrálne odlišný.
MHD zadarmo a novoročný ohňostroj naplnili vozidlá MHD požehnane, kĺbový trolejbus na linke č. na Moskovskej o 15:53 do prasknutia!
Reakcia na: fragma #51640:
najlepsie je, ze nesiel ani na cas "x" ani na cas "a", proste tak kdesi pomedzi a podla dlzky jazdy zrejme si siel urobit aj exkurziu k tescu (alebo si vodic odskocil domov?)
Reakcia na: milan002 #51633:
Naozaj ten kĺbový spoj (asi 345CN) na linke 21 bol pred 22:13 na Sládkovičovej, či obslúžil zavretý Hypermarket Tesco neviem (so zachádzkou by bol odchod 14). Podľa môjho názoru to posunie skoro ku víkendovej polohe vyplynulo preto, lebo v tom čase z Vozovne nejde už L2/22:06 (a L455 22:10), čiže "pozbieral" to po 22-hej za ne.
Aktuálny stav prác na AS: priestor nástupísk je kompletne vybúraný, prestrešenie je už v celom areáli odstránené, ostalo už len niekoľko betónových prekladov. Z výpravnej budovy ostáva toho na búranie ešte viac. Za uplynulé dva pracovné dni toho opäť viditeľne ubudlo.
Reakcia na: Petik #51636:
A MHD sa nevozia preto, lebo vedia, že je nespoľahlivá. Doma nesedia, jazdia autami (viď iné príspevky o dopravnom kolapse).
Reakcia na: 810zssk #51635:
Podla mna je problem v tom, ze ludia zbytocne sedia doma namiesto toho, aby sa vozili MHD.
Reakcia na: davidmik555@gmai #51634:
Pretoze je pracovny den. Aj ked s podstatne nizsim dopytom.

Ono je to cele problematicke, lebo rezim "pracovny den" vedie k prazdnym vozidlam (dalo by sa to tlmit nasadenim sol na klbove linky, ale co sa tym vlastne usetri?), zatial co rezim "sobota" je az prilis silnou redukciou (absencia niektorych liniek, pripadne najma v rannych hodinach neprimerane dlhy interval). Cize z pohladu kapacity by bolo najlepsie nieco medzi tym, ale jazdenie podla nejako uplne specialneho CP by viedlo k zbytocnemu zmateniu cestujucich.

Jazdit podla pracovneho dna je teda podla mna najlepsie mozne riesenie. Ono osekanie niekolkych spojov jeden den v roku by aj tak velmi vela neustrilo.
Nechápem načo dnes platí cp pre týždeň keď kĺby na 24, 25, 34 a 90 buď prázdne alebo 2-5 ľudia

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.